İçeriğe Yönlendir

Yedek Su Kabından Gelen Benzin Kokusu


Sühan Bozdağ

Recommended Posts

Sühan Bozdağ

94 model Daihatsu Feroza kullanıyorum. Marşa basıp motoru çalıştırınca egzozdan su atıyor ve ortalığı yoğun bir benzin kokusu kaplıyor. yedek su deposundaki su da bariz benzin kokuyor. Ayrıca bir kaç dakika rölantide çalıştırınca motor hemen ısınıyor ama radyatör soğuk. Acaba sorunun kaynağı ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

çiğ yakıyor, bu mevsimde egzosda su olabilir park halindekinde

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

 

Çağlar Bayur yazdı:

çiğ yakıyor, bu mevsimde egzosda su olabilir park halindekinde

Geçen sene tam da bu zamanlarda bir mondeo almıştım. ilk birkaç gün sorunsuz bindim sonrasında hararet belası yapışmıştı yakama. hatta Osman Usta'nın dükkanda görmüştünüz de arabayı. Bu kez Feroza ile başım belada ve alalı henüz iki hafta oldu.  Görüntü iyi, denedim vites geçişleri iyi, motor suyunda yağ yok. gelgelelim bir kaç gün sonra hararet baş gösterdi. Su eksildi, yedek depo kaynadı kapağı fırlatıp attı. Ustalar subaplardan birinde kaçak var diyor, daha önce de conta yakmış araç. Oldukça dermansız ,rampalarda bayılıyor hemen. Korkumdan lpg ile hiç kullanmıyorum. Galiba sonunda bir çekiciye atıp Oktaykan Power'ın önüne bırakıp kaçacağım bunu da...

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Ustam öncelikle geçmiş olsun sizin yakanizi hararet bırakmayacak galiba ☺️mondeoyu hatırlıyorum

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Sühan Bozdağ yazdı:

Su eksildi, yedek depo kaynadı kapağı fırlatıp attı. Ustalar subaplardan birinde kaçak var diyor, daha önce de conta yakmış araç

Subabı bilemem ama muhtemelen conta değiştirip hayatlarına devam etmişler. Kompresyon kaçırıyor gibi. Yoksa soğutma sistemine bu kadar basınç vermezdi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sühan Bozdağ yazdı:

 

Geçen sene tam da bu zamanlarda bir mondeo almıştım. ilk birkaç gün sorunsuz bindim sonrasında hararet belası yapışmıştı yakama. hatta Osman Usta'nın dükkanda görmüştünüz de arabayı. Bu kez Feroza ile başım belada ve alalı henüz iki hafta oldu.  Görüntü iyi, denedim vites geçişleri iyi, motor suyunda yağ yok. gelgelelim bir kaç gün sonra hararet baş gösterdi. Su eksildi, yedek depo kaynadı kapağı fırlatıp attı. Ustalar subaplardan birinde kaçak var diyor, daha önce de conta yakmış araç. Oldukça dermansız ,rampalarda bayılıyor hemen. Korkumdan lpg ile hiç kullanmıyorum. Galiba sonunda bir çekiciye atıp Oktaykan Power'ın önüne bırakıp kaçacağım bunu da...

bu bilgi ilk yazı öncsi olması gereken teknik veri içeriyor, bitmiş o motor diye revize ediyorum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Ömer Sarıgül yazdı:

Ustam öncelikle geçmiş olsun sizin yakanizi hararet bırakmayacak galiba ☺️mondeoyu hatırlıyorum

Eyvallah. Mondeo’yu epey para harcayıp yaptırdım tam anlamıyla ama satmak zorunda kaldım.

Çağlar Bayur yazdı:

bu bilgi ilk yazı öncsi olması gereken teknik veri içeriyor, bitmiş o motor diye revize ediyorum

Bitmiş derken? Hiç umut yok mu diyorsunuz, epey para yer mi?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anlatım onu gösteriyor maalesef. oktaykan nın feroza ile ilgisi ne?

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Çağlar Bayur yazdı:

anlatım onu gösteriyor maalesef. oktaykan nın feroza ile ilgisi ne?

 

Çağlar Bayur yazdı:

anlatım onu gösteriyor maalesef. oktaykan nın feroza ile ilgisi ne?

Mondeo’yu onlar yapmıştı conta yaktıktan sonra. Feroza ile ilgileri yok tabi ama bunu da çözerler gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sühan Bozdağ yazdı:

 

Mondeo’yu onlar yapmıştı conta yaktıktan sonra. Feroza ile ilgileri yok tabi ama bunu da çözerler gibi geldi bana.

bence başka seçeneklere bakın

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Çağlar Bayur yazdı:

bence başka seçeneklere bakın

İşin esprisi... Bu araba hayatta gitmez İstanbul'a kadar farkındayım.  Şimdi; supap ayarı, belki conta değişir, termostat, radyatör, fan termiği kontrolu ... burada yapabileceklerim bunlar, o da kesin değil. Oldu oldu. Olmadı bir bardak soğuk su galiba...

Sani Gerşon yazdı:

Subabı bilemem ama muhtemelen conta değiştirip hayatlarına devam etmişler. Kompresyon kaçırıyor gibi. Yoksa soğutma sistemine bu kadar basınç vermezdi.

Aynen öyle yapmışlar.  Ben de yetişip kurtarmışım onları bu beladan. 

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

Bir de bu Ferozalardaki yedek su kabının kapağı oldukça uyduruk. Bildiğin lastik bir kapak. kolayca takılıp açılıyor.  Vida, kilit, yay  hiçbiri yok. tahliye borusu yanından sarkıp motorun altına doğru sallanıyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
Sühan Bozdağ yazdı:

Bir de bu Ferozalardaki yedek su kabının kapağı oldukça uyduruk. Bildiğin lastik bir kapak. kolayca takılıp açılıyor.  Vida, kilit, yay  hiçbiri yok. tahliye borusu yanından sarkıp motorun altına doğru sallanıyor. 

daihatsularda basınçlı kapak radyatör üzerinde olan diğer taşırma kabındaki kapakta bir özellik yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ
Mehmet Cihat yazdı:

daihatsularda basınçlı kapak radyatör üzerinde olan diğer taşırma kabındaki kapakta bir özellik yok

O zaman bu kapak sistemin hava yapmasına neden olmuyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Cihat
O zaman bu kapak sistemin hava yapmasına neden olmuyor. 
Radyatör kapağı sağlamsa bir sorun teşkil etmez

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Cihat yazdı:

daihatsularda basınçlı kapak radyatör üzerinde olan diğer taşırma kabındaki kapakta bir özellik yok

açık sistem demek ki

Sühan Bozdağ yazdı:

O zaman bu kapak sistemin hava yapmasına neden olmuyor. 

zor hava yapar o sistem

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...