Mustafa Mendeş 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Arkadaşlar 2013 C4 Exclusive 17'' Jant, robotize vites aracımı 5.000 Km'dir kullanıyorum. Daha önce 2017 Focus sedan düz vites 16'' jantla kullanmıştım. Genelde yumuşak süspansiyonlu arabayı sevmem. Yani bir jip gibi davranıp virajlarda yan yatan arabadan nefret ederim. Citroenin havalı süspansiyonu kullanan ilk firma olduğunu ve süspansiyonda da bir lider olduğunu düşünüp C4 seçimi yapmıştım. Ama gel gelelim şu an hiç memnun değilim. Ön takım yaptırdım, sıfır gibi oldu ama ben hala yanal yatmalardan çok şikayetçiyim. Direksiyonun yüksek hızlardaki yumuşaklığınfan da nefret ediyorum. Aracım 130.000 Km'de. İçinizde Benim aracımın kasasından ve jantından olanlar sürüş ile ilgili görüşlerini yazabilir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 c4 te stanadart suspansiyon var ,havalı hiç olmadı? ve yürüyeni focus 3.5 ile eşdeğer olması lazım. direksiyonu fazla yumuşak ona katılıyorum yana o kadar da yatması bence garip, amortisöre baktırıablir bence Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Mustafa bey c4 suspansiyon yapisi karakter olarak çok yumuşak degilse akla gelen 7 yıl 130 bin km icinde amortisorlerin ozelliklerini kaybetmiş olmalarıdır. Babamin opel astra aracinin amortisorlerini gecen sene degistirdim ve sonuç inanilmaz arac 0 km gibi oldu. 1 Yorum bağlantısı
Ersen şahin 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Babamın Corolla var ilk aldığında bindim ve babama dediğim kelime bu ne biçim araba virajda devrilecek gibi oluyor sonrasında bir tane amortisör ün patlak olduğu ortaya çıktı tamirini yaptırdık ve inanılmaz bir fark oldu arabada amortisör lere bi baktırın Yorum bağlantısı
Mustafa Mendeş 30 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: c4 te stanadart suspansiyon var ,havalı hiç olmadı? Hocam 1970 Citroen BX ile pnömatik süspansiyonun mucidi olması anlamında vizyonu açısından söyleniştim. C4'leri kastetmedim. Benim ön iki amortisörüm değişti. Kollar, burçlar, rot başları 4 yeni yaz lastiği, direksiyon kutusu kontrol edildi, akü, baskı balata, amortisör kule bilyaları değişti. Yani tüm ağır bakımlarımı yaptırdım.Dediğiniz gibi Focus Mk 3.5 ile eş değer bir süspansiyon ise benim aklıma hemen amortisörlerin orjinal olmaması geldi. Aynı virajlarda aynı yüksek hızlarla geçerken bırakın yolcuyu direksiyonda ben korkuyorum. Orjinal amortisör hangisi bir fotoğraf falan var mı? İnternet çok karışık. Hepai orjinal internete bakarsam. Usta ile görüştüm orjinal taktım dedi ama brn güvenmiyorum. Mustafa Erkan yazdı: Mustafa bey c4 suspansiyon yapisi karakter olarak çok yumuşak degilse akla gelen 7 yıl 130 bin km icinde amortisorlerin ozelliklerini kaybetmiş olmalarıdır. Babamin opel astra aracinin amortisorlerini gecen sene degistirdim ve sonuç inanilmaz arac 0 km gibi oldu. Hocam yürüyen komple değişti.diyebilirim. Bence amortisörler orjinal değil. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Mustafa Mendeş yazdı: aklıma hemen amortisörlerin orjinal olmaması geldi. daha da sert olur yan sanayi. sizin aracınız virajda yana mı yatıyor yoksa yanal ivemede kayıyıor mu, tekne sallnaır gibi bir hareket hissi oluyor mu? Yorum bağlantısı
Mustafa Mendeş 30 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2020 Eğer amortisörler orjinal değilde bundan yapıyorsa artık ben amortisör değiştirmem direkt satarım bu arabayı. Çok uğraştım, 16.01.2020 125.500 KM BAKIMI : Ön Fren Disk Torna Arka Fren Balata Değişimi Amortisör Tabla Takozu+Amortisör Takozu Değişimi Sağ Rot Başı Değişikliği Sol Ön Amortisör Değişimi Sağ Rot Başı Değişimi Hava+Yağ+Mazot+Polen Filtre Değişimi Yağ Değişimi (Castrol Magnatec 5W 30) Kartel Tapası Bu Bakım Toplam 1.560,00₺ Tuttu. • Ön Takım 129.000 Km' de tekrar yapıldı, amortisörler, burçlar, Z Rotları, Rot Kolları Değişti, Amortisör bilyaları değişmedi. Bu Bakım Toplam 1.250,00₺ Tuttu. • Baskı-Balata ve Şanzıman Yağı, 130.500 Km'de değişti. Direksiyon Kutusuna Bakıldı, Volan+Baskı Balata+Bilyalar+Şanzıman yağı değişti. 3.060,00₺ Tuttu. • Akü 130.600 Km' de Değişti. Akü için 950,00₺ Ödendi. • 131.000 Km' de 4 Adet Ön Lastik Lassa - Driveways Alınıp Kışlıklar Çıkartıldı. 1.600,00₺ Ödendi. • Ön ve sol amortisör takoz ve bilyaları 131.000 Km' de değişti. 500₺ Bu kadar bakıma hala araba istediğim gibi değil. Arabada vuruk çarpık da yok. Biraz binip satayım diyorum. Satılık C4 dermişim :)) Yorum bağlantısı
Mustafa Mendeş 30 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: daha da sert olur yan sanayi. sizin aracınız virajda yana mı yatıyor yoksa yanal ivemede kayıyıor mu, tekne sallnaır gibi bir hareket hissi oluyor m Şehir içi hızlarda bir sorun yok hocam. Uzun ve hafif virqjlarda diyeyim, hızlı girdiğim zaman yan koltuktaki sanki Broadway'deymişçesine bi yanlıyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Mendeş 30 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: Tekne sallnaır gibi bir hareket hissi oluyor mu? Bu hissiyat vardı buna ilaveten gıcırtı da vardı yavaş hızlarda. Ön takımı yapıldıktan sonra tekrar götürdüm, kule bilyalarındanmış, değiştirdim. Ona da 500₺ ödedim. Şimdi o salınım yok ama yüksek hızlarda yol tutuşunda güven vermiyor. Focus ile 180 ile döndüğüm tatlı virajı bununla 170 ile dönünce bugün yanımdaki yolcu tutamacı tutunca iyice sinirlendim. En sevmediğim şey salınım yapan araba, o da bana denk geldi. 17'' jant var dedim, Citroen yol tutuş anlamında iyidir diye tahmin ettim ama şu an pişmanım. Bilmem benim arabamdan kaynaklı bilmem başka birşey var. Ama hoşnut değilim. 30 Mayıs 2020 tarihinde Mustafa Mendeş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Mustafa Mendeş yazdı: Eğer amortisörler orjinal değilde bundan yapıyorsa artık ben amortisör değiştirmem direkt satarım bu arabayı. Çok uğraştım, 16.01.2020 125.500 KM BAKIMI : Ön Fren Disk Torna Arka Fren Balata Değişimi Amortisör Tabla Takozu+Amortisör Takozu Değişimi Sağ Rot Başı Değişikliği Sol Ön Amortisör Değişimi Sağ Rot Başı Değişimi Hava+Yağ+Mazot+Polen Filtre Değişimi Yağ Değişimi (Castrol Magnatec 5W 30) Kartel Tapası Bu Bakım Toplam 1.560,00₺ Tuttu. • Ön Takım 129.000 Km' de tekrar yapıldı, amortisörler, burçlar, Z Rotları, Rot Kolları Değişti, Amortisör bilyaları değişmedi. Bu Bakım Toplam 1.250,00₺ Tuttu. • Baskı-Balata ve Şanzıman Yağı, 130.500 Km'de değişti. Direksiyon Kutusuna Bakıldı, Volan+Baskı Balata+Bilyalar+Şanzıman yağı değişti. 3.060,00₺ Tuttu. • Akü 130.600 Km' de Değişti. Akü için 950,00₺ Ödendi. • 131.000 Km' de 4 Adet Ön Lastik Lassa - Driveways Alınıp Kışlıklar Çıkartıldı. 1.600,00₺ Ödendi. • Ön ve sol amortisör takoz ve bilyaları 131.000 Km' de değişti. 500₺ Bu kadar bakıma hala araba istediğim gibi değil. Arabada vuruk çarpık da yok. Biraz binip satayım diyorum. Satılık C4 dermişim :)) Anlattığınız tabir fiat 500l'ye benzedi.Bir ara almak gibi niyetim vardı biraz sürünce vazgeçtim. Sizin arabanın iyi viraja girmesi lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Mayıs 2020 Paylaş 30 Mayıs 2020 Mustafa Mendeş yazdı: Bu hissiyat vardı buna ilavete iyi bir rot çuda arka teker açılarına baktırın, gerçek bir rot ayarcıda Yorum bağlantısı
Mustafa Mendeş 30 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 30 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: iyi bir rot çuda arka teker açılarına baktırın, gerçek bir rot ayarcıda Evet. Dediğiniz gibi yapacağım. Teşekkür ederim Çağlar Hocam. Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 Şu noktayı anlayamadım. Amortisörler takım olarak mı yoksa tek mi degişti? Eğer tek değişti ise sorun oluşur. Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 Fatih Sarıkaya yazdı: Anlattığınız tabir fiat 500l'ye benzedi.Bir ara almak gibi niyetim vardı biraz sürünce vazgeçtim. Sizin arabanın iyi viraja girmesi lazım. Rot ayarı öncesi bende öyle hissediyordum, sonrasında düzelme oldu. Bir Ford değil ama MPV olduğunu bilerek sürünce sorunlu olduğu söylenemez. Çağlar Bayur yazdı: iyi bir rot çuda arka teker açılarına baktırın, gerçek bir rot ayarcıda Kamber master toe, bende bunlardan birisi çok bozuktu yapılınca iyi bir düzelme oldu. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 Selçuk Bakış yazdı: Kamber master toe, bende bunlardan birisi çok bozuktu yapılınca iyi bir düzelme oldu. hatırlıyorum bir teker geride idi galiba, sağ sola dönüş farkı sormuştum , iyi rotçu , iyi makine ile mucizeler yaratır sürüşte vesile ile jantın ET değerinde 5 lik değişmle bile çok çey değişir 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: hatırlıyorum bir teker geride idi galiba, sağ sola dönüş farkı sormuştum , iyi rotçu , iyi makine ile mucizeler yaratır sürüşte vesile ile jantın ET değerinde 5 lik değişmle bile çok çey değişir Aynen Abicim, hatta bir tarafa kötü diğerine çok iyi viraj alıyordu. Yorum bağlantısı
Recommended Posts