İçeriğe Yönlendir

2013 Fiesta 1.25 Çekiş Problemi&Debriyaj ilişkisi


Muhammet Dede

Recommended Posts

Muhammet Dede

Merhabalar 138.000 km de 2013 model trend paket 1.25 benzin&lpg ( atiker gold ) fiestam var. Aracımı yeni aldım 25 mart tarihinde aldığım tarihten beridir aracımda çekiş problemi yaşıyorum, özellikle rampalarda.Ağır bakımlarını ve periyodik bakımlarını yaptırdım. Alırken ekspertiz firması debriyajın kötü olduğunu bitti bitecek olduğunu söyledi. Boğaz kelebeği temizlettim, ağır bakım kapsamında buji ve buji kabloları orjinalleriyle değişti buna rağmen herhangi bir performans farkı göremedim. Conta ve subap şüphesiyle baktırdım herhangi bir problem çıkmadı bu elemanlarda. 5-6 farklı ustaya gittim hepsi de sorunun debriyajdan özellikle ( volandan ve volan taşlanması gerektiği söylendi yanıkmı ne oluyormuş volanda ) kaynaklandığını söyleselerde ben ikna olamadım. Şöyle ki; benim bildiğim ve tecrübe ettiğim kadar daha önceki kullandığım araçlarımda baskı balata bittiği zaman gaza basarsın araba bağırır ( devir yükselir ) ama araba hızlanamaz. Halbuki benim sorunum o şekilde değil, kalkışlarda balata bitmek üzre olduğunu belli etse de problem yaşamıyorum, rahat kaldırabiliyorum rampa dahil olsa, titreme falan yapmıyor gaza basıyorum araba devirlenemiyor. Şehir içi veya düz yolda yine de kabul edilebilir bir hızlanma gösterse de rampalarda gaza basıyorum kimse yok. Araba boğuluyor boğulma sesi geliyor. Düşük vites ve yüksek devir kullanmam gerekiyor. Diyebilirsiniz 1.25 evet 1.25 ama farklı 1.2 benzinli araçlar ve 1.25 fiesta da denedim hiç alakası yok benimkiyle. 2013 1.25 denk geldi geçenlerde aynı rampada onu denedim onda hiçbir problem yok 4 ile hızlanabiliyor ve 5 e çekebiliyor çok dik olmayan bir rampa, ancak ben 4'e bile atamıyorum atarsamda 3. viteste 4.000 devir üstüne çıktıktan sonra 4 e atıyorum o zamanda ancak yavaşlamamasını sağlayabiliyorum hızlanamıyorum yine. Mesela 1. viteste çok rahat çok dik rampalara bile tırmanabiliyor hiçbir problem yok. Ama yüksek viteslerde araba boğuluyor anında. Düz yolda bile 5. vitese atınca boğuluyor araba zor devirleniyor. Sorunu bir türlü çözemedim, baskı balatam hala sorun teşkil etmiyor bana göre aracı rahat kullanabiliyorum ayırmama yapmıyor, o nedenle daha erken olduğunu düşünüp değiştirtmek istemiyorum bir süre daha. Lakin gerçekten sorun buysa değiştirteceğim. Sizlerinde tecrübelerini fikirlerini bekliyorum. Bursa'da yaşıyorum, Bursa'da ford için tavsiye edebileceğiniz usta var ise de götürebilirim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammet Dede yazdı:

5-6 farklı ustaya gittim hepsi de sorunun debriyajdan özellikle

 

Muhammet Dede yazdı:

Mesela 1. viteste çok rahat çok dik rampalara bile tırmanabiliyor hiçbir problem yok. Ama yüksek viteslerde araba boğuluyor anında. Düz yolda bile 5. vitese atınca boğuluyor araba zor devirleniyor.

bu ikisi çok çelişmiş, gerçekten iyi bir usta bulun

Muhammet Dede yazdı:

, titreme falan yapmıyor g

 

Muhammet Dede yazdı:

volandan ve volan taşlanması gerektiği söylendi

 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Motorda bir sorun var bence , rampalarda klima kapalı iken rahatça tırmanmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Evren Erakçora yazdı:

Motorda bir sorun var bence , rampalarda klima kapalı iken rahatça tırmanmalı.

ona da baktırdım, kompresyon, conta, subaplara bakıldı herşey normal görünüyor. Dyno'da %90 civarı motor performansı veriyor. yağ yakma eksiltme gibi bir problemde yok.

Motor güç üretebiliyor sorunsuzca lakin bir nokta da bir sorun var ve üretilen gücün tekere iletilmesini engelliyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Muhammet Dede yazdı:

üretilen gücün tekere iletilmesini engelliyor

Debriyaj?

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Sani Gerşon yazdı:

Debriyaj?

Evet götürdüğüm bütün ustalar aracımı deneyip aynı şeyi söyledi debriyaj dedi. Lakin benim ikna olamadığım konu şu ki ; debriyajım kaçırmıyorki benim ? kaldırınca ayırıyor direk yani gaza basınca devir yükseliyor araba bağırıyor gibi bir durum yok. Devir saati ile hızlanma gayet senkronize oluyor lakin araba boğuluyor nasıl tabir edilir yokuşta vites yükseltince boğğğğğ diye böğürmeye başlıyor bildiğimiz boğulma sesi, devamında hızlanamıyor veya hızı/devri düşmeye başlıyor. Rampaları daima düşük devirde 4-5 bin devir çevirerek bağırtarak çıkmam gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Muhammet Dede yazdı:

Evet götürdüğüm bütün ustalar aracımı deneyip aynı şeyi söyledi debriyaj dedi. Lakin benim ikna olamadığım konu şu ki ; debriyajım kaçırmıyorki benim ? kaldırınca ayırıyor direk yani gaza basınca devir yükseliyor araba bağırıyor gibi bir durum yok. Devir saati ile hızlanma gayet senkronize oluyor lakin araba boğuluyor nasıl tabir edilir yokuşta vites yükseltince boğğğğğ diye böğürmeye başlıyor bildiğimiz boğulma sesi, devamında hızlanamıyor veya hızı/devri düşmeye başlıyor. Rampaları daima düşük devirde 4-5 bin devir çevirerek bağırtarak çıkmam gerekiyor.

Aynı düşünce bende de mevcut, benim aracım 1.5 dizel ve dik rampalarda 5. vitesle 2000 devirde hızı korumak dahi zor 1.25 motor arkadaşımda var performans olarak o da çok memnun değil. 5. vites aralığı uzun olduğu için yanıltıyor, 4. viteste durumlar nasıl? Birde debriyaj bitme belirtisi olarak bahsettiklerinizi görüyorsanız zaten iş bitmiştir, volant dahi ciddi zarar görmüştür. O yüzden çok o noktaya bağlamayın, ayrıca yağlanmış olabilir balata, yanmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Ü.Emre Kartal yazdı:

Aynı düşünce bende de mevcut, benim aracım 1.5 dizel ve dik rampalarda 5. vitesle 2000 devirde hızı korumak dahi zor 1.25 motor arkadaşımda var performans olarak o da çok memnun değil. 5. vites aralığı uzun olduğu için yanıltıyor, 4. viteste durumlar nasıl? Birde debriyaj bitme belirtisi olarak bahsettiklerinizi görüyorsanız zaten iş bitmiştir, volant dahi ciddi zarar görmüştür. O yüzden çok o noktaya bağlamayın, ayrıca yağlanmış olabilir balata, yanmış olabilir.

4. viteste eğer rampa çok hafif ise sadece hız kaybetmemeyi başarabiliyorum, 3. viteste 4-5 bin devire kadar uzatıp sonra 4 e çekersem oda tabi. Araba alt devirlerde garip bir şekilde ölüyor resmen. Mesela gemlik bursa yolunda 1.2 albea ile yolculuk yaptık, 5. viteste hızını koruyup gidebiliyor rahat aynı yolda ben 4. vitese bile çoğu zaman atamıyorum bırakın hızlanmayı hızımı kaybetmezsem hah tamam iyi diyorum. Aynı şekilde sabah adliyeye işe giderken bir rampamız var biraz dik sayılabilir, 1.2 60 beygir 2008 benzinli 3 silindir polo tüpte 3. viteste rahat çıkabiliyorken ben 2. viteste araba zorlanarak çıkıyorum. 

Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Aldığım günden beri demişsiniz. Aracın gerçekten de gücü bu olmasın? Herşeyi düzgün fakat özellikle rampalarda performans düşüyorsa normal olabilir. Daha önce 1.6 115'lik Astra'da bile böyle sorunlar yaşıyordum. Gaza basıyordum ama gitmiyordu araba.

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede

Yani 5-6 farklı usta gördü arabayı hepsi de ford üzerine ustalar tavsiye üzerine gittiğim, hepsi baskı balata diyor ama baskı balatadan dolayı hızlanamıyorsa araba mantıken balatanın kaçırması lazım buda devir yükselip araç bağırıp yalnız hızlanamadığı bir senaryo demek benim bildiğim. Lakin benim arabamda bağırmıyor devrimde yükselmiyor. Araç açık şekilde BOĞULUYOR. Arabayı alalı 2 ay oldu vallahi gına geldi artık gitmediğim usta konuşmadığım insan kalmadı sorunumu kimse çözemiyor. Aldığım adama senin sattığın arabayı diye arayacağım en son o olacak bir araba alalım dedik psikolojimiz bozuldu resmen. 

Eyüp Çetin yazdı:

Aldığım günden beri demişsiniz. Aracın gerçekten de gücü bu olmasın? Herşeyi düzgün fakat özellikle rampalarda performans düşüyorsa normal olabilir. Daha önce 1.6 115'lik Astra'da bile böyle sorunlar yaşıyordum. Gaza basıyordum ama gitmiyordu araba.

Hocam, aynı güzergahta 2008 model polo 1.2 tüplü 3 silindir ve 60 beygir denedim çok daha iyi gidiyor, Daireden bir abimde 1.2 albea var 80 beygir tüplü o çok çok daha iyi gidiyor, Birisinde gördüm rica minnet bindim arabasına 2013 1.25 fiesta benimki ile aynı oda tüplüydü ve denediğim tüm araçlardan daha iyi gidiyordu. Şaka gelecek size ama şahin ile geçiyorlar beni rampalarda. Tamam 1.25 güçsüz olacak ama rampada da şahin geçemesin bir zahmet. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Herkes debriyaj demiş. Değiştirip deneyin, olmazsa sorunu başka yerde ararsınız.

Mesela o zaman sensörlere yoğunlaşılır. Belki MAF hatalı ölçüyor vs. Ancak ben şiddetle debriyaj diyorum.

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Eyüp Çetin yazdı:

Aldığım günden beri demişsiniz. Aracın gerçekten de gücü bu olmasın? Herşeyi düzgün fakat özellikle rampalarda performans düşüyorsa normal olabilir. Daha önce 1.6 115'lik Astra'da bile böyle sorunlar yaşıyordum. Gaza basıyordum ama gitmiyordu araba.

ve özellikle altını çizmek istiyorum başka bir 1.25 fiestayı denedim. Alakası yok benimki ile. 

Sani Gerşon yazdı:

Herkes debriyaj demiş. Değiştirip deneyin, olmazsa sorunu başka yerde ararsınız.

Mesela o zaman sensörlere yoğunlaşılır. Belki MAF hatalı ölçüyor vs. Ancak ben şiddetle debriyaj diyorum.

Hocam belki haklısınız ve haklı olmanızı o kadar istiyorum ki anlatamam. Ama şunu konuşalım istiyorum, debriyajdan dolayı hızlanamıyor olsa bağırıp gitmemesi devir yükselip ona oranla daha yavaş hızlanıyor olması gerekmezmi ? Aracım devirlenemiyor. 

En azından debriyajımın zaten değişmesi gerektiğini biliyorum, 138.000 km de araç şu an ve üzerindeki debriyaj seti fabrika çıkışı bulunan daha önce hiç değişmemiş bu km ye gelip değişim istemesi gayet normal. Ama ben ısrarla sorunumun debriyaj ile alakası olmadığı kanaatindeyim. Lakin debriyaj zaten değişecek o ise sorun benim işime gelir en azından 100 bin daha kafam rahat binerim o km dolduramadan satarım bir daha uğraşmam böyle bir dert ile. 

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede

ve şunu da eklemek istiyorum düşük devirlerdeyken gaza yüklendim diyelim birden araç devrini bulana kadar hızlanmada kesiklikler yaşıyorum sanki yakıtı bitmek üzere olan bir araba gibi. Bunu rampa da çok daha fazla yapıyor düz yolda o kadar yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Motorda bir sorun var bence , rampalarda klima kapalı iken rahatça tırmanmalı.

Bendeki 1,25 ile akçakoca~düzce veya bolu~düzce arası 4.vitese aldığımda iki yetişkin iki çocuk ile beraber focus, astra1.6 benzinliler (turbo olmayan) ile başa baş gidiyor. Kompresyon, sente atlaması, ateşleme sistemi ve subaplarda sıkıntı yok ise baskı balata kalıyor geriye.

tarihinde Metin Uzunoğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Muhammet Dede yazdı:

4. viteste eğer rampa çok hafif ise sadece hız kaybetmemeyi başarabiliyorum, 3. viteste 4-5 bin devire kadar uzatıp sonra 4 e çekersem oda tabi. Araba alt devirlerde garip bir şekilde ölüyor resmen. Mesela gemlik bursa yolunda 1.2 albea ile yolculuk yaptık, 5. viteste hızını koruyup gidebiliyor rahat aynı yolda ben 4. vitese bile çoğu zaman atamıyorum bırakın hızlanmayı hızımı kaybetmezsem hah tamam iyi diyorum. Aynı şekilde sabah adliyeye işe giderken bir rampamız var biraz dik sayılabilir, 1.2 60 beygir 2008 benzinli 3 silindir polo tüpte 3. viteste rahat çıkabiliyorken ben 2. viteste araba zorlanarak çıkıyorum. 

 

Bahsettiğiniz durum çok şaşırtıcı değil, 1.25 araçtan bahsediyorsunuz ve aracın ağırlığı 1100-1200 kg aralığında. Araçta turbo yok, 5. vitesin aralığı birçok aracınkinden uzun(en azından dizelde öyle) kasası ağır, 3 viteste 3000 devirde değişim yaptığınız an bir kere rampa ise anlık gücü kestiğiniz için devir ve hız düşüyor, üstüne vites büyütüyorsunuz belki 2000 devire geliyor. Bu durumda hızlanma hızı koruma beklemeyin.

 

Ayrıca bahsettiğiniz araç 2008 model ise 1.2 motor yok, 1.4 motor var o da 80 beygir. 2011 modellerde 1.2 var o da 70 beygir.

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
(düzenlendi)

Ayrıyeten şunu belirtmek te istiyorum, düz yolda dahil olsa aracın hızlanması stabil değil. Mini mini kesiklikler yapıyor sanki o an yakıt alamıyor gibi. Bunu düşük devirlerde yapıyor sadece. Mesela 2. viteste gaza birden yüklendim kesiklik yapıyor 2-3 kez, 3.vites aynı şekilde devir 4000 üzerine çıktığı an hızlanması bir anda artıyor ve doğrusal bir düzlem çiziyor hızlanmada. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama üstün paint bilgimle :) anlatabileceğimi düşündüğüm bir görsel hazırladım kafamda simüle ederek; Ayrıyeten şunu belirtmek te istiyorum, düz yolda dahil olsa aracın hızlanması stabil değil. Mini mini kesiklikler yapıyor sanki o an yakıt alamıyor gibi. Bunu düşük devirlerde yapıyor sadece. Mesela 2. viteste gaza birden yüklendim kesiklik yapıyor 2-3 kez, 3.vites aynı şekilde devir 4000 üzerine çıktığı an hızlanması bir anda artıyor ve doğrusal bir düzlem çiziyor hızlanmada. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama üstün paint bilgimle :) anlatabileceğimi düşündüğüm bir görsel hazırladım kafamda simüle ederek;

 

TqiGAA.png

 

 

 

 

Alıntı

 

Muhammet Dede yazdı:

Ayrıyeten şunu belirtmek te istiyorum, düz yolda dahil olsa aracın hızlanması stabil değil. Mini mini kesiklikler yapıyor sanki o an yakıt alamıyor gibi. Bunu düşük devirlerde yapıyor sadece. Mesela 2. viteste gaza birden yüklendim kesiklik yapıyor 2-3 kez, 3.vites aynı şekilde devir 4000 üzerine çıktığı an hızlanması bir anda artıyor ve doğrusal bir düzlem çiziyor hızlanmada. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama üstün paint bilgimle :) anlatabileceğimi düşündüğüm bir görsel hazırladım kafamda simüle ederek; Ayrıyeten şunu belirtmek te istiyorum, düz yolda dahil olsa aracın hızlanması stabil değil. Mini mini kesiklikler yapıyor sanki o an yakıt alamıyor gibi. Bunu düşük devirlerde yapıyor sadece. Mesela 2. viteste gaza birden yüklendim kesiklik yapıyor 2-3 kez, 3.vites aynı şekilde devir 4000 üzerine çıktığı an hızlanması bir anda artıyor ve doğrusal bir düzlem çiziyor hızlanmada. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama üstün paint bilgimle :) anlatabileceğimi düşündüğüm bir görsel hazırladım kafamda simüle ederek;

 

 

TqiGAA.png

 

 

 

 

Bahsettiğim kesiklikler çok küçük bu arada devir saatinde veya kadranda görülemeyecek kadar ama kullanan insan net hissediyor.

tarihinde Muhammet Dede tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Ü.Emre Kartal yazdı:

 

Bahsettiğiniz durum çok şaşırtıcı değil, 1.25 araçtan bahsediyorsunuz ve aracın ağırlığı 1100-1200 kg aralığında. Araçta turbo yok, 5. vitesin aralığı birçok aracınkinden uzun(en azından dizelde öyle) kasası ağır, 3 viteste 3000 devirde değişim yaptığınız an bir kere rampa ise anlık gücü kestiğiniz için devir ve hız düşüyor, üstüne vites büyütüyorsunuz belki 2000 devire geliyor. Bu durumda hızlanma hızı koruma beklemeyin.

 

Ayrıca bahsettiğiniz araç 2008 model ise 1.2 motor yok, 1.4 motor var o da 80 beygir. 2011 modellerde 1.2 var o da 70 beygir.

Evet hocam sanırım yanlış bilgi vermiş araç sahibi bana o yüzden sanıyorum 1.4 ve 80 beygir bahsettiğim polo.
Hocam 2 kez yazdım kaçırdığınız nokta şu " Başka bir 1.25 aynı model ( 2013 ) fiesta denedim paketine rengine kadar model yılına kadar aynı araç ve benimkiyle alakası yoktu.

Sani Gerşon yazdı:

Sente ayarına bakıldı mı?

Bakıldı hocam trigeri zaten 1.5 ay falan oldu değiştirteli. Değişimden önce de aynıydı değişimden sonra da aynı kaldı. Ayrıyeten 2 farklı ustaya kontrol ettirdim sorun yok denildi.

Metin Uzunoğlu yazdı:

Bendeki 1,25 ile akçakoca~düzce veya bolu~düzce arası 4.vitese aldığımda iki yetişkin iki çocuk ile beraber focus, astra1.6 benzinliler (turbo olmayan) ile başa baş gidiyor. Kompresyon, sente atlaması, ateşleme sistemi ve subaplarda sıkıntı yok ise baskı balata kalıyor geriye.

Dediğiniz elemanlar kontrol edildi hocam, evet geriye baskı balata kalıyor tek seçenek lakin baskı balatadan dolayı olmuş olsa araç bağırıp veya deviri yükselip gitmemesi gerekmezmi ? Araç devirlenmiyor ve bağırmıyor. Motor devri ile hızlanma eş zamanlı oluyor senkronize şekilde.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Muhammet Dede yazdı:

Ayrıyeten şunu belirtmek te istiyorum, düz yolda dahil olsa aracın hızlanması stabil değil. Mini mini kesiklikler yapıyor sanki o an yakıt alamıyor gibi. Bunu düşük devirlerde yapıyor sadece. Mesela 2. viteste gaza birden yüklendim kesiklik yapıyor 2-3 kez, 3.vites aynı şekilde devir 4000 üzerine çıktığı an hızlanması bir anda artıyor ve doğrusal bir düzlem çiziyor hızlanmada. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama üstün paint bilgimle :) anlatabileceğimi düşündüğüm bir görsel hazırladım kafamda simüle ederek; Ayrıyeten şunu belirtmek te istiyorum, düz yolda dahil olsa aracın hızlanması stabil değil. Mini mini kesiklikler yapıyor sanki o an yakıt alamıyor gibi. Bunu düşük devirlerde yapıyor sadece. Mesela 2. viteste gaza birden yüklendim kesiklik yapıyor 2-3 kez, 3.vites aynı şekilde devir 4000 üzerine çıktığı an hızlanması bir anda artıyor ve doğrusal bir düzlem çiziyor hızlanmada. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama üstün paint bilgimle :) anlatabileceğimi düşündüğüm bir görsel hazırladım kafamda simüle ederek;

 

Kafanızda simule edip bunu tork bandı grafiği gibi dökme şeklinize hayran kaldım. Tam mühendis kafası. Bu grafikteki durumun aynısı benim başıma geldi. Söz konusu arıza arabanın ateşleme bobininden olduğu ortaya çıktı. Aynı arıza 5000 km aralıklarla 3 defa başıma geldi. Her seferinde bir bobin garantiden değişti. 15000 km sonunda 3 bobinimde değişmiş oldu. 

 

Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Koray Demir yazdı:

Bursa’da Fiestam.com ekibi genelde şuraya gidiyor.

 

Bursa Özel Servis - Mert Ford - Bulut KURTMAN
İletişim; 0544 743 61 96
Adres ; Mert Ford Tamir Bakım Servisi, 14 Sokak Otosansit Sanayi Sitesi No: 55, 16290 Yıldırım/Bursa

 

https://goo.gl/maps/bvMcfqQEiouE9EMT9

Bu ustaya gittiniz mi?

Benzinle binildiğinde de aynı mı?

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Murat Atagenç yazdı:

Bu ustaya gittiniz mi?

Benzinle binildiğinde de aynı mı?

 

Hayır gitmedim. Bursa hakkında çok bilgim yok maalesef belirtilen yer Facebook grubunda sponsor ve öneriliyor siz nereyi tavsiye edersiniz?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Sani Gerşon yazdı:

Herkes debriyaj demiş. Değiştirip deneyin, olmazsa sorunu başka yerde ararsınız.

Mesela o zaman sensörlere yoğunlaşılır. Belki MAF hatalı ölçüyor vs. Ancak ben şiddetle debriyaj diyorum.

ben ustalrı da merak ettim bu arıza verileri ile çok çelişiyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Atagenç
Koray Demir yazdı:

Hayır gitmedim. Bursa hakkında çok bilgim yok maalesef belirtilen yer Facebook grubunda sponsor ve öneriliyor siz nereyi tavsiye edersiniz?

Konu sahibine sormuştum aslında :) 

Ben de o gruba üyeyim ve bu ustanın komple motorunu topladığı bir 1.4 tdci aldık arkadaşa sorunsuz biniyor.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
(düzenlendi)

Debriyaj setini orjinali ile değiştirttim aracımın. Çok fark oldu kullanım olarak, balatam epey bitikmiş. Kalkışlarda titreşim yok diyordum halbuki varmış, çok daha esnek rahat rahat kalkıyor araba. Pedal yumuşacık oldu. 500 tl parça + 350 tl işçilik ödedim. Yalnız çekiş düşüklüğü halen devam etmekte. Rampa görünce boğulup kalıyor çok dik bir rampa olmasa bile. Usta lpg ile benzini birlikte yakmasından şüphelendi ve lpg sistemini sigortadan kapattı. Araçta lpg sistemi şu an tamamen devre dışı. Biraz rahatlama oldu şöyle ki bahsettiğim kesik kesik hızlanma mevzusu çözüldü araç çok daha lineer hızlanıyor. Normalde aracı kaldırırken debriyaj ile gazı aynı anda ters yönde hareket ettiririz, benim aracımda rolantide çalışırken benzinli gazlı farketmez gaza ilk dokunma esnasında bir devir düşmesi gibi bir durum oluyordu sonradan devir yükselmeye başlıyordu bu nedenle önce gaza basıp sonra debriyaj salmaya başlıyordum bu sorun ortadan kalktı direk gaz debriyaj aynı anda kaldırabiliyorum. Düz yolda zorlanmadan çok rahat 150-160 gibi hızlara çıkabiliyor deneme amaçlı biraz bastım güvenli ve +- eğim olmayan düz bir yolda 187 km/s hıza kadar ulaşabildim. Motor kompresyon testi görelim dedi usta kompresyon testi de yaptırdık. 13.1 - 13.2 - 13.2 13.1 gibi 0.1 +,- farklı değerler aldık oldukça iyi olduğu söylendi. Bu değerlerin yorumlanması konusunda sizlerinde yorumlarını merak ediyorum. Arabanın motor suyu kabında genel bir renk kararması olduğundan contadan da şüphelendi, ancak araçta yağa su veya suya yağ karışması gibi bir durum olmadığı, eski & kötü antifirizden kaynaklı kararma olabileceği ve hararet te yapmadığı için bu konuyu biraz zamana bıraktık. Ayrıyeten fanım arızalı çıktı, kademe 2 de çalışmaya başlıyor direk hızlı olarak. Dün yaklaşık 200 km yol yaptım ve araç biraz yüklüydü dağa tırmandık 3. vitesi nadiren görebildim epey vardı yokuşlar. 30+ derece havada yüklü ve rampalı yollarda zorlanmasına rağmen epey herhangi hararet gibi bir durum gözlemlenmedi. Benzinde binmek biraz cebe dokunmuyor değil hele benim gibi biraz agresif kullanıyor iseniz. :) 6.5 - 7.2 arası değişiyor karma yakıt tüketimim şu an ağırlıklı şehir içi. 1-2 depo kadar benzinde bineceğim gidişata göre tekrar lpg yi aktif edeceğiz sorunlar tekrar olursa devamında bir lpgciye gideceğim. 

tarihinde Muhammet Dede tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...