İçeriğe Yönlendir

2013 Fiesta 1.25 Çekiş Problemi&Debriyaj ilişkisi


Muhammet Dede

Recommended Posts

Çağatay Kılınç
Muhammet Dede yazdı:

Debriyaj setini orjinali ile değiştirttim aracımın. Çok fark oldu kullanım olarak, balatam epey bitikmiş. Kalkışlarda titreşim yok diyordum halbuki varmış, çok daha esnek rahat rahat kalkıyor araba. Pedal yumuşacık oldu. 500 tl parça + 350 tl işçilik ödedim. Yalnız çekiş düşüklüğü halen devam etmekte. Rampa görünce boğulup kalıyor çok dik bir rampa olmasa bile. Usta lpg ile benzini birlikte yakmasından şüphelendi ve lpg sistemini sigortadan kapattı. Araçta lpg sistemi şu an tamamen devre dışı. Biraz rahatlama oldu şöyle ki bahsettiğim kesik kesik hızlanma mevzusu çözüldü araç çok daha lineer hızlanıyor. Normalde aracı kaldırırken debriyaj ile gazı aynı anda ters yönde hareket ettiririz, benim aracımda rolantide çalışırken benzinli gazlı farketmez gaza ilk dokunma esnasında bir devir düşmesi gibi bir durum oluyordu sonradan devir yükselmeye başlıyordu bu nedenle önce gaza basıp sonra debriyaj salmaya başlıyordum bu sorun ortadan kalktı direk gaz debriyaj aynı anda kaldırabiliyorum. Düz yolda zorlanmadan çok rahat 150-160 gibi hızlara çıkabiliyor deneme amaçlı biraz bastım güvenli ve +- eğim olmayan düz bir yolda 187 km/s hıza kadar ulaşabildim. Motor kompresyon testi görelim dedi usta kompresyon testi de yaptırdık. 13.1 - 13.2 - 13.2 13.1 gibi 0.1 +,- farklı değerler aldık oldukça iyi olduğu söylendi. Bu değerlerin yorumlanması konusunda sizlerinde yorumlarını merak ediyorum. Arabanın motor suyu kabında genel bir renk kararması olduğundan contadan da şüphelendi, ancak araçta yağa su veya suya yağ karışması gibi bir durum olmadığı, eski & kötü antifirizden kaynaklı kararma olabileceği ve hararet te yapmadığı için bu konuyu biraz zamana bıraktık. Ayrıyeten fanım arızalı çıktı, kademe 2 de çalışmaya başlıyor direk hızlı olarak. Dün yaklaşık 200 km yol yaptım ve araç biraz yüklüydü dağa tırmandık 3. vitesi nadiren görebildim epey vardı yokuşlar. 30+ derece havada yüklü ve rampalı yollarda zorlanmasına rağmen epey herhangi hararet gibi bir durum gözlemlenmedi. Benzinde binmek biraz cebe dokunmuyor değil hele benim gibi biraz agresif kullanıyor iseniz. :) 6.5 - 7.2 arası değişiyor karma yakıt tüketimim şu an ağırlıklı şehir içi. 1-2 depo kadar benzinde bineceğim gidişata göre tekrar lpg yi aktif edeceğiz sorunlar tekrar olursa devamında bir lpgciye gideceğim. 

Bu anlattıklarınızın üzerine bir süre benzinde kullanıp LPG ciyi de yanınıza oturtup yolda seyir halinde bir ayar yaptırın. 

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Çağatay Kılınç yazdı:

Bu anlattıklarınızın üzerine bir süre benzinde kullanıp LPG ciyi de yanınıza oturtup yolda seyir halinde bir ayar yaptırın. 

Afr ayarı diye birşeyden söz ediliyor, denemek istiyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Fahrettin Doğdu
Muhammet Dede yazdı:

Debriyaj setini orjinali ile değiştirttim aracımın. Çok fark oldu kullanım olarak, balatam epey bitikmiş. Kalkışlarda titreşim yok diyordum halbuki varmış, çok daha esnek rahat rahat kalkıyor araba. Pedal yumuşacık oldu. 500 tl parça + 350 tl işçilik ödedim. Yalnız çekiş düşüklüğü halen devam etmekte. Rampa görünce boğulup kalıyor çok dik bir rampa olmasa bile. Usta lpg ile benzini birlikte yakmasından şüphelendi ve lpg sistemini sigortadan kapattı. Araçta lpg sistemi şu an tamamen devre dışı. Biraz rahatlama oldu şöyle ki bahsettiğim kesik kesik hızlanma mevzusu çözüldü araç çok daha lineer hızlanıyor. Normalde aracı kaldırırken debriyaj ile gazı aynı anda ters yönde hareket ettiririz, benim aracımda rolantide çalışırken benzinli gazlı farketmez gaza ilk dokunma esnasında bir devir düşmesi gibi bir durum oluyordu sonradan devir yükselmeye başlıyordu bu nedenle önce gaza basıp sonra debriyaj salmaya başlıyordum bu sorun ortadan kalktı direk gaz debriyaj aynı anda kaldırabiliyorum. Düz yolda zorlanmadan çok rahat 150-160 gibi hızlara çıkabiliyor deneme amaçlı biraz bastım güvenli ve +- eğim olmayan düz bir yolda 187 km/s hıza kadar ulaşabildim. Motor kompresyon testi görelim dedi usta kompresyon testi de yaptırdık. 13.1 - 13.2 - 13.2 13.1 gibi 0.1 +,- farklı değerler aldık oldukça iyi olduğu söylendi. Bu değerlerin yorumlanması konusunda sizlerinde yorumlarını merak ediyorum. Arabanın motor suyu kabında genel bir renk kararması olduğundan contadan da şüphelendi, ancak araçta yağa su veya suya yağ karışması gibi bir durum olmadığı, eski & kötü antifirizden kaynaklı kararma olabileceği ve hararet te yapmadığı için bu konuyu biraz zamana bıraktık. Ayrıyeten fanım arızalı çıktı, kademe 2 de çalışmaya başlıyor direk hızlı olarak. Dün yaklaşık 200 km yol yaptım ve araç biraz yüklüydü dağa tırmandık 3. vitesi nadiren görebildim epey vardı yokuşlar. 30+ derece havada yüklü ve rampalı yollarda zorlanmasına rağmen epey herhangi hararet gibi bir durum gözlemlenmedi. Benzinde binmek biraz cebe dokunmuyor değil hele benim gibi biraz agresif kullanıyor iseniz. :) 6.5 - 7.2 arası değişiyor karma yakıt tüketimim şu an ağırlıklı şehir içi. 1-2 depo kadar benzinde bineceğim gidişata göre tekrar lpg yi aktif edeceğiz sorunlar tekrar olursa devamında bir lpgciye gideceğim. 

Hocam merhaba. Aynı çekiş problemini fiesta aracımda yaşıyordum. Araç rampada bayılıp kalıyordu. turbo dahil baktırdım ama sonuç alamadım. En son bir yakınımın tavsiyesi üzerine egzozcuya gittim. Katalitik konvertör diye bir parça var. motordan gelen zehirli gazı süzüp dışarı atıyormuş. bu parça zamanla tıkanıyormuş. onu çıkartıp değiştirince sorunum düzeldi. Oldukça farkedilir şekilde çekiş arttı.

Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
Muhammet Dede yazdı:

Afr ayarı diye birşeyden söz ediliyor, denemek istiyorum açıkçası.

Bana kalırsa afr ye gerek yok. Siz yolda sürüş esnasında yaptırın bir de öyle bakın fark olacak mı

Yorum bağlantısı
Doğa Torpil

Lpg'de iken tekleme oluyorsa muhtemelen bobin, ateşleme kablo ve bujilerinin değişimi ile düzelecektir. LPG benzine göre yakması daha zor bir yakıt olduğundan ateşlemede en küçük sorunda tekleme yapıyor. Sanki yakıt gitmiyormuş gibi kesikli hızlanma yapıyor. Özellikle gaza ani yüklenmelerde çok daha belirginleşiyor. Benzinde bu durumu ateşleme sisteminin ömrü iyice bitince yapıyor.

Eğer bobin+kablo+buji değişimi yapıp halen bu teklemeyi çözemediyseniz tavsiyem buji aralıklarını düşürmeniz.

99 Ford Focus kullanıyordum ve bu tekleme problemini en son buji aralıklarını 1.2mm den 0.8 mm ye düşürünce tam anlamıyla çözmüştüm. Ani hızlanmalarda hep tekleme yaşıyordum ve arabadan soğutmuştu.

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Doğa Torpil yazdı:

Lpg'de iken tekleme oluyorsa muhtemelen bobin, ateşleme kablo ve bujilerinin değişimi ile düzelecektir. LPG benzine göre yakması daha zor bir yakıt olduğundan ateşlemede en küçük sorunda tekleme yapıyor. Sanki yakıt gitmiyormuş gibi kesikli hızlanma yapıyor. Özellikle gaza ani yüklenmelerde çok daha belirginleşiyor. Benzinde bu durumu ateşleme sisteminin ömrü iyice bitince yapıyor.

Eğer bobin+kablo+buji değişimi yapıp halen bu teklemeyi çözemediyseniz tavsiyem buji aralıklarını düşürmeniz.

99 Ford Focus kullanıyordum ve bu tekleme problemini en son buji aralıklarını 1.2mm den 0.8 mm ye düşürünce tam anlamıyla çözmüştüm. Ani hızlanmalarda hep tekleme yaşıyordum ve arabadan soğutmuştu.

Buji aralığı düşürme işlemi nedir ve nasıl yapılır ?

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Muhammet Dede yazdı:

Buji aralığı düşürme işlemi nedir ve nasıl yapılır ?

Sentil adi verilen bir aparat yardimiyla yapilir. Ama forumda buji araliklari ile oynayarak gercek bir deger yakalayan olmadi. Araciniz icin orjinal degerde, orjinal bir buji kullanmanizi oneririz.

Yorum bağlantısı
Muhammet Dede
Alpay Sumer yazdı:

Sentil adi verilen bir aparat yardimiyla yapilir. Ama forumda buji araliklari ile oynayarak gercek bir deger yakalayan olmadi. Araciniz icin orjinal degerde, orjinal bir buji kullanmanizi oneririz.

Buji kablolarım ve bujilerim fomoco ağır bakım kapsamında değiştirttim 2 ay önce

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Semih Keskin
Muhammet Dede yazdı:

Debriyaj setini orjinali ile değiştirttim aracımın. Çok fark oldu kullanım olarak, balatam epey bitikmiş. Kalkışlarda titreşim yok diyordum halbuki varmış, çok daha esnek rahat rahat kalkıyor araba. Pedal yumuşacık oldu. 500 tl parça + 350 tl işçilik ödedim. Yalnız çekiş düşüklüğü halen devam etmekte. Rampa görünce boğulup kalıyor çok dik bir rampa olmasa bile. Usta lpg ile benzini birlikte yakmasından şüphelendi ve lpg sistemini sigortadan kapattı. Araçta lpg sistemi şu an tamamen devre dışı. Biraz rahatlama oldu şöyle ki bahsettiğim kesik kesik hızlanma mevzusu çözüldü araç çok daha lineer hızlanıyor. Normalde aracı kaldırırken debriyaj ile gazı aynı anda ters yönde hareket ettiririz, benim aracımda rolantide çalışırken benzinli gazlı farketmez gaza ilk dokunma esnasında bir devir düşmesi gibi bir durum oluyordu sonradan devir yükselmeye başlıyordu bu nedenle önce gaza basıp sonra debriyaj salmaya başlıyordum bu sorun ortadan kalktı direk gaz debriyaj aynı anda kaldırabiliyorum. Düz yolda zorlanmadan çok rahat 150-160 gibi hızlara çıkabiliyor deneme amaçlı biraz bastım güvenli ve +- eğim olmayan düz bir yolda 187 km/s hıza kadar ulaşabildim. Motor kompresyon testi görelim dedi usta kompresyon testi de yaptırdık. 13.1 - 13.2 - 13.2 13.1 gibi 0.1 +,- farklı değerler aldık oldukça iyi olduğu söylendi. Bu değerlerin yorumlanması konusunda sizlerinde yorumlarını merak ediyorum. Arabanın motor suyu kabında genel bir renk kararması olduğundan contadan da şüphelendi, ancak araçta yağa su veya suya yağ karışması gibi bir durum olmadığı, eski & kötü antifirizden kaynaklı kararma olabileceği ve hararet te yapmadığı için bu konuyu biraz zamana bıraktık. Ayrıyeten fanım arızalı çıktı, kademe 2 de çalışmaya başlıyor direk hızlı olarak. Dün yaklaşık 200 km yol yaptım ve araç biraz yüklüydü dağa tırmandık 3. vitesi nadiren görebildim epey vardı yokuşlar. 30+ derece havada yüklü ve rampalı yollarda zorlanmasına rağmen epey herhangi hararet gibi bir durum gözlemlenmedi. Benzinde binmek biraz cebe dokunmuyor değil hele benim gibi biraz agresif kullanıyor iseniz. :) 6.5 - 7.2 arası değişiyor karma yakıt tüketimim şu an ağırlıklı şehir içi. 1-2 depo kadar benzinde bineceğim gidişata göre tekrar lpg yi aktif edeceğiz sorunlar tekrar olursa devamında bir lpgciye gideceğim. 

Merhaba. Ben de Bursa'da yaşıyorum. Bugün başıma bir durum geldi. Hareket halinde ayağımı debriyajdna çekerken kademeli olarak bırakıyor debriyaj pedalı kendini.

Vites geçişleri de pamuk gibiydi bu hafta biraz sertleşti. 

Araç 2017 model Fiesta 1.25. Var mı bir düşünceniz ve hangi ustaya gittiniz?

 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Yeni yorum yazilinca konu basligi yukarilari çıkmış. O vesile ile bir bakayım dedim. İlk mesajdan itibaren okurken sona kadar LPG den suphelenen çıkmayacak mı? diye bekledim. 😀

 

Neyse ki sorunu çözmüş gibisiniz. Bir ustam vardı biraz eski kafaliydi ama işçiliği çok iyiydi. Her zaman bana: '' Bak genç, Almanın arabası tüpü sevmez, sakın haa!'' derdi. Yaşlı kurt yine haklı çıktı. 😀

 

Dik rampa performansı ile ilgili devir vites bilgileri paylaşılmış epey bi. Onları okuduktan sonra fındık turboma sarılıp yatasim geldi bu gece...

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Semih Keskin yazdı:

Merhaba. Ben de Bursa'da yaşıyorum. Bugün başıma bir durum geldi. Hareket halinde ayağımı debriyajdna çekerken kademeli olarak bırakıyor debriyaj pedalı kendini.

Vites geçişleri de pamuk gibiydi bu hafta biraz sertleşti. 

Araç 2017 model Fiesta 1.25. Var mı bir düşünceniz ve hangi ustaya gittiniz?

 

Debriyaj müşürü takılı kalıyordur. Eğer pedalda takılma yok ise ilk bakılacak parça o. 

Yorum bağlantısı
Semih Keskin
Ü.Emre Kartal yazdı:

Debriyaj müşürü takılı kalıyordur. Eğer pedalda takılma yok ise ilk bakılacak parça o. 

Bu sorunu anlatınca ustanın biri direkt debriyaj rulmanı ve seti değişince bir şey kalmaz dedi. Dedim yok artık... 

Umarım işini vicdanıyla yapan bir ustaya denk gelirim. İlk arızam Fiesta ile. O yüzden vicdanlı usta bulmak zor olacak Bursa'da.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...