Ü.Emre Kartal 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 Merhaba, biraz önce bir arkadaşımla konuştuğumda aracının frenlerde sapma oranı farkı nedeniyle kaldığını söyledi. Bende sonrasında merak edip kendi 2015 fiestamın fren değerlerini buldum, muayeneden 2019 yılı aralık ayında geçti. Sonrasında ön fren diski ve balatasını da değiştirdim ömrünü tamamladığı için ekstradan. Sormak istediğim birkaç şey var bu konuyla ilgili, Ölçüm sonuçları şöyle imiş; Sol Sağ Sapma % 1. Aks 226 188 17 2. Aks 165 143 13 El freni 127 112 12 Sorularım ise şöyle; 1) Aracın özellikle sağ tarafı her aks değerinde soldan düşük çıkmış. Bu bir sorunun belirtisi midir? Yoksa tamamen ölçüm yapan cihazın kalibrasyonu kaynaklı mıdır? 2) El freni ayarı yapıldı aracın öncesinde, ancak düşük hızlarda geri giderken çektiğimde tekerleri kilitlemiyor, yavaşlayarak duruyor. Bu normal mi? Araç 105000 kmde arka kampana tamamen fabrikasyon durumda, sadece ayar/temizlik yapıldı. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 o fren test cihazında (aynı marka), 2000 den fazla test yapmışımdır. arabadan inmeden ister bırakır ister geçiririm. geçmeyeni hiçbir değişiklik yapmadan geçririm hatta. tüvturk un fren prosedürü de ayrıca teknik olarak hatalı, yapacak da bir şey yok tabii 1 1 Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 31 Mayıs 2020 Yazar Paylaş 31 Mayıs 2020 Çağlar Bayur yazdı: o fren test cihazında (aynı marka), 2000 den fazla test yapmışımdır. arabadan inmeden ister bırakır ister geçiririm. geçmeyeni hiçbir değişiklik yapmadan geçririm hatta. tüvturk un fren prosedürü de ayrıca teknik olarak hatalı, yapacak da bir şey yok tabii Peki şöyle sorayım, araçta bir sorun işareti var mı? Arka aksta zaten el freni ile ortak sistem sapma değerleri aynı sayılır. Ama hep bir tarafın zayıf görünmesi birde bu el freninin kilitlememesi kafamı kurcaladı. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 31 Mayıs 2020 Paylaş 31 Mayıs 2020 Çokça kez frenden kaldım tuv de çoğu da Ford ve el freni nedeniyle. El freni halatları zamanla özelliğini yitiriyor ya sapma sıkıntı oluyor yada tam kitlemedigi için. Ön frendeki sapma düzensiz aşınan balatadan olabilir. Tuv deki cihazın olduğu frencilerde fren disk balata ve kampana ayarı yapılırsa daha sağlıklı olur. Ben kaldığım her fren için aynı yerde çözümü buldum. Fren kaliperi bakımı da iyi olur. Eskiyen yipranan conta vs varsa tamir takımı ile yenileniyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Haziran 2020 Paylaş 1 Haziran 2020 Ü.Emre Kartal yazdı: Peki şöyle sorayım, araçta bir sorun işareti var mı? Arka aksta zaten el freni ile ortak sistem sapma değerleri aynı sayılır. Ama hep bir tarafın zayıf görünmesi birde bu el freninin kilitlememesi kafamı kurcaladı. tüv ün değerelri ile yorum yapmak aldatıcı olur, dışarda fren cihazı olna bir yerde bakılmalı, geri geri giderken ayak frenin ede bassak arka teker kitlenmez. Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal 1 Haziran 2020 Yazar Paylaş 1 Haziran 2020 Mustafa Tüfekçi yazdı: Çokça kez frenden kaldım tuv de çoğu da Ford ve el freni nedeniyle. El freni halatları zamanla özelliğini yitiriyor ya sapma sıkıntı oluyor yada tam kitlemedigi için. Ön frendeki sapma düzensiz aşınan balatadan olabilir. Tuv deki cihazın olduğu frencilerde fren disk balata ve kampana ayarı yapılırsa daha sağlıklı olur. Ben kaldığım her fren için aynı yerde çözümü buldum. Fren kaliperi bakımı da iyi olur. Eskiyen yipranan conta vs varsa tamir takımı ile yenileniyor Aracım geçti zaten muayeneden orada sıkıntı yok, el freninde en dik rampada dahi bıraksam kaydırma yapmıyor. Ön fren disk/balatayı da sonrada değiştirdim, 100000 km de orjinal diski vardı üzerinde riske girmedim bakımı beklemeden değiştirdim. Çağlar Bayur yazdı: tüv ün değerelri ile yorum yapmak aldatıcı olur, dışarda fren cihazı olna bir yerde bakılmalı, geri geri giderken ayak frenin ede bassak arka teker kitlenmez. Anladım, sanıyorum bu el freni Fordda biraz farklı çalışıyor. Birçok araçta denediğimde anında kilitliyor :) Yorum bağlantısı
Recommended Posts