Sühan Bozdağ 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 (düzenlendi) fren balata değişimi için gittiğim usta, aynı araçtan yıllar önce kendisinde de olduğunu ve hararetten bıkınca yaz aylarında termostatı çıkarıp öyle kullandığını söyledi. motora asla bir zararı olmayacağını da ısrarla belirtti. kış gelince geri yerine takarsın şeklinde de konuyu bağladı. Benim araçta conta hasarı şüphesi olmasa neredeyse söktürecektim termostatı. usta haklı mı? yoksa termostatsızlık tatsızlık çıkartır mı? 17 Haziran 2020 tarihinde Sühan Bozdağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Yakıt tüketimini artıran bir eylem. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Sorun öteleme oluyor. Termostat motoru ideal ısıda tutar ve en verimli yanmayı sağlar 2 Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 17 Haziran 2020 Yazar Paylaş 17 Haziran 2020 Servet Aydın yazdı: Sorun öteleme oluyor. Termostat motoru ideal ısıda tutar ve en verimli yanmayı sağlar "öteleme" aslında bana biraz gerekli. Kapak contasını değiştirecek olan ustanın keyfi olup ta randevu verene kadar idare eder beni. yakıttan falan geçtim. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Yine de dikkatli olun. Bagajda su bidonu eksik kalmasın. Sadece conta iken Piston kapak uçmasın 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Kapak contasından eminseniz zaten başka bir çare yok görünüyor. Ama aracınıza güveniyorsanız önce şu kontroller yapılsa: 1-Müşür kontrolü 2-Devir daim değişimi, 2-Radyatörü temizliği, 3-Komple sistem temizliği ardından antifrizli soğutma sıvısını koyarak çözüm aramak daha mantıklı. Tüm bu işlemler dikkatlice yapılıp yinede sonuç alınamıyorsa geçici çözüm olarak termostat sökülebilir ama sorun arka planda devam etmektedir. Yorum bağlantısı
Selim Kaya 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Conta değişimi ise sadece en masrafsız çözüm olur. Ama dediğiniz gibi, ustanın keyfi bekleniyorsa civar illere de bakılabilir. Susuz kalan bir aracımız şuan rektefede. Dokuz bin lira liste çıktı. Şansımız varmış ki üst kapak sağlam. Conta yırtılmışsa illaki su eksiltir. Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 17 Haziran 2020 Yazar Paylaş 17 Haziran 2020 Recep Selim Kaya yazdı: Conta değişimi ise sadece en masrafsız çözüm olur. Ama dediğiniz gibi, ustanın keyfi bekleniyorsa civar illere de bakılabilir. Susuz kalan bir aracımız şuan rektefede. Dokuz bin lira liste çıktı. Şansımız varmış ki üst kapak sağlam. Conta yırtılmışsa illaki su eksiltir. Mustafa Erkan yazdı: Kapak contasından eminseniz zaten başka bir çare yok görünüyor. Ama aracınıza güveniyorsanız önce şu kontroller yapılsa: 1-Müşür kontrolü 2-Devir daim değişimi, 2-Radyatörü temizliği, 3-Komple sistem temizliği ardından antifrizli soğutma sıvısını koyarak çözüm aramak daha mantıklı. Tüm bu işlemler dikkatlice yapılıp yinede sonuç alınamıyorsa geçici çözüm olarak termostat sökülebilir ama sorun arka planda devam etmektedir. Paylaşımlarınız için sağ olun. yaşadığım küçük ilçede parça temini de zaman alıyor. kapak contası, müşür ve termostatı internetten sipariş ettim bekliyorum. devir daim için de araştırmalarım sürüyor. gene feroza forumlarında orijinal radyatörü 3 sıra bakır tofaş radyatörüyle değiştirip çok memnun kalanlara rastladım.. bunu da değerlendiriyorum. ötelemeye çalıştığım sorunun çok tehlikeli olduğunun farkındayım tabii. Hararet çubuğu daha ortalardayken su fokurdayarak yedek su kapağını da yerinden söküp kendini dışarıya atıyor 20 km yolu motorun soğumasını bekleyip su ekleyerek 1.5 saatte gidiyorum. bu kompresyonun nedeni conta mı değil mi zaten motor açılınca belli olacak. ama her durumda contayı ve soğutma sistemi elemanlarını yenileyeceğim. bir kaç gün termostatsız gezmek, dikkat etmek koşuluyla sorun çıkarmaz diye umut ediyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Sühan Bozdağ yazdı: fren balata değişimi için gittiğim usta, aynı araçtan yıllar önce kendisinde de olduğunu ve hararetten bıkınca yaz aylarında termostatı çıkarıp öyle kullandığını söyledi. motora asla bir zararı olmayacağını da ısrarla belirtti. kış gelince geri yerine takarsın şeklinde de konuyu bağladı. Benim araçta conta hasarı şüphesi olmasa neredeyse söktürecektim termostatı. usta haklı mı? yoksa termostatsızlık tatsızlık çıkartır mı? Antifiriz var mı? Antifiriz kaynamayı biraz azaltır. bu arada kaloriferi de açarak (tabi pencereyi de) biraz daha sistemi rahatlatabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 her motora tavsiye kendi içinde değerlendirilir, şu anda termostat sökük geziilme fikri iyi. 2 Yorum bağlantısı
Selim Kaya 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Metin Taşcı yazdı: araç nedir ? sıfır sandık motor baktınız mı ? 2004 Focus. Sandık motorla bitmiyor maalesef. Yağ pompası, devirdaimi, trigeri derken liste yine uzuyor. 1 Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 17 Haziran 2020 Yazar Paylaş 17 Haziran 2020 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Antifiriz var mı? Antifiriz kaynamayı biraz azaltır. bu arada kaloriferi de açarak (tabi pencereyi de) biraz daha sistemi rahatlatabilirsiniz. antifriz hiç koyulmamış. ben de sistem paslı olduğu için koymadım. kalorifer buz gibi üflüyor, o da muamma... 17 Haziran 2020 tarihinde Sühan Bozdağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Sühan Bozdağ yazdı: antifriz hiç koyulmamış. ben de sistem paslı olduğu için koymadım. kalorifer buz gibi üflüyor, o da muamma... Boruları bir takip et vana kontrolu normal çalışıyor mu musluk. Adam belki sirkülasyon yapamıyor. Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ 17 Haziran 2020 Yazar Paylaş 17 Haziran 2020 (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Boruları bir takip et vana kontrolu normal çalışıyor mu musluk. Adam belki sirkülasyon yapamıyor. radyatör borularını mı kast ediyorsunuz hocam? mesela şimdi baktım radyatör üst hortumu çok sıcak alt hortum ılık. 5 km kadar yol yaptım yeni 17 Haziran 2020 tarihinde Sühan Bozdağ tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Haziran 2020 Paylaş 17 Haziran 2020 Sühan Bozdağ yazdı: radyatör borularını mı kast ediyorsunuz hocam? mesela şimdi baktım radyatör üst hortumu çok sıcak alt hortum ılık. 5 km kadar yol yaptım yeni kaloriferi demiştim . radyatör alt ve üst borusununn yedeğini bulup bi ters yıkama yapılabilir. termostatı çıkarmak da bir çözüm. 1 Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın 18 Haziran 2020 Paylaş 18 Haziran 2020 Hocam blok çatlatmaya kadar gider. Yağmurdan kaçarken doluya tutulmayın. özellikle uzun yolda motor soğur ancak şehir içine girdiğinizde ani ısınma olursa blok çatlatabilir. Dikkat etmek lazım.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 18 Haziran 2020 Paylaş 18 Haziran 2020 Tayfun Aydın yazdı: Hocam blok çatlatmaya kadar gider. Yağmurdan kaçarken doluya tutulmayın. özellikle uzun yolda motor soğur ancak şehir içine girdiğinizde ani ısınma olursa blok çatlatabilir. Dikkat etmek lazım.. Takip edecek haliyle. radyo açık gözler havada gitmeyecektir. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts