Behlül Baş 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Merhaba arkadaşlar 2010 model 1.6 atmosferik 113 beygir 176.000 km Cruze sahibiyim Araba 44 bin km'dir bende. Bu zamana kadar hep 5w30 yağ kullandım. Sırasıyla Mobil1 Motül (2 kez) ve Lukoil marka. Aldığımdan beri lpgde kullandım ve tahminime göre ben almadan önce de uzun süre lpgde binildi. Son yağ değişiminden sonra yağı eksilttiğini fark ettim ama açıkçası ne kadar eksiltti tam bir miktar veremem ama tahminime göre 2000 km'de 200 ml gibi. (Uzun yol yapmıştım). (Bu uzun yolda araba yüksek devirde kullanıldığı çok oldu rampalarda vs.) Mobil veya motülde de eksiltiyordu fakat bundan daha az gibiydi. Mobilde ise çok daha azdı. Bu kadar yağ eksiltme tölere edilebilir mi? (Aslında krank havalandırma sistemi de eskimiş olabilir diye düşünüyorum fakat bu motorda krank havalandırma valfi külbütör kapağına monteli. Biraz meşakkatli iş. Direkt külbütör değiştirmek istesem de kapak pahalı.) Şuan içindeki yağ 8000 km'lik. Yağ bakımına az kaldı. Lukoil kullandım diye mi böyle oldu? Sonraki bakımda yeniden mobil1 almayı düşünüyorum. Testlerde eksiltme oranı motüle göre bile daha az. Fakat başka seçenekleri de değerlendirmek istedim. Aracın kullanma kılavuzuna göre asıl kullanmam gereken yağ 5w30 fakat 5w40 da kabul edilebiliyor. Hatta çok soğuk iklimlerde 0w30 da kullanılabilir diyor da bu beni çok ilgilendirmiyor. Sizce 5w40 deneyeyim mi? Yoksa mobil1'ı tekrar mı deneyip duruma göre mi hareket edeyim? 5w40 kullandığımda yüksek devirde ve sıcakta daha iyi koruma sağlar diye düşündüm (emin değilim tabi) ya da 40'a geçmenin dezavantajları neler olabilir? Aslında amacım sorunun (ciddi sorun varsa) üzerini kapatmak değil. Ciddi anlamda sorun çıkmadıkça motoru açtırmak istemiyorum şuan en azından 200.000 kmye kadar. Bir de 0w40 var ki o da kafamı kurcaladı. Bu yağ konusunda da tavsiyede bulunabilecek arkadaşlar varsa çok güzel olur. Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Aracın speclerinde olan yağlarda vizkozite değişmenin çok bir fark yaratacağını düşünmüyorum. Sadece benim kendi kullanımımda fark ettiğim bir durum var. İlk 3 km kadar sakin kullanırsam sonrasında aracın daha rahat kullandığımı fark ettim. Fakat sürekli yüksek devir kullanıp yağ eksiltmesi de çok anormal olmayabilir. Yakından takip edip ona göre bir sorun olmadığına karar vermek gerekir. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Viskozite değişiminin yağ eksiltmeye bi etkisi yok. Ne kullanırsanız kullanın eksiltecektir. Kılavuzda yazıyorsa eksiltmesi normaldir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Viskozite değiştirmeyin.. Marka değiştirmeyin.. Mobil koyun ve mobil ile devam edin. Marka değişiminde de yağ eksiltme görülür.. 1000 km'de 100 gram yağ eksiltme bence normal. 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Bence eksiltme kabul edilebilir seviyede, aracınızda duman atma vs yok ise 5/30 veya 5/40 ikiside gönül rahatlığı ile konulur. Marka tercihi size kalmış. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 Hacı Şenyurt yazdı: Aracın speclerinde olan yağlarda vizkozite değişmenin çok bir fark yaratacağını düşünmüyorum. Sadece benim kendi kullanımımda fark ettiğim bir durum var. İlk 3 km kadar sakin kullanırsam sonrasında aracın daha rahat kullandığımı fark ettim. Fakat sürekli yüksek devir kullanıp yağ eksiltmesi de çok anormal olmayabilir. Yakından takip edip ona göre bir sorun olmadığına karar vermek gerekir. Bunu bir deneyeceğim bir sonraki değişimde Selçuk Keleş yazdı: Viskozite değişiminin yağ eksiltmeye bi etkisi yok. Ne kullanırsanız kullanın eksiltecektir. Kılavuzda yazıyorsa eksiltmesi normaldir. Kılavuzda 1000 km'de 600 ml e kadar yağ eksiltmesi normaldir diyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: Bunu bir deneyeceğim bir sonraki değişimde Kılavuzda 1000 km'de 600 ml e kadar yağ eksiltmesi normaldir diyor 10 binde 6 litre eder. İçinde de 3 litre kalsa size 10 binde 9 litre yağ lazım o zaman 2-3 binde 100ml normal. Egzozdan yanmış yağ kokusu da yoksa sorun etmeyin. Kontrollerinizi yapın tabi ara ara Yorum bağlantısı
Metin Akbal 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Ha bire marka degismeyin, Liqui Moly veya Mobil 5w30 dan devam.Valla lpg li gayet iyi km yapmis. Atayizler bunu da aciklasin [emoji16] 1 2 Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: Bunu bir deneyeceğim bir sonraki değişimde Kılavuzda 1000 km'de 600 ml e kadar yağ eksiltmesi normaldir diyor Abi bi de şunu deneyelim diyen ustaları dinlemeyin sonuç değişmeyecek. Bunu kabullenin ve 4 lt. 'lik motor yağının yerini bagajınızda hazırlayın eksilttikçe ilave edersiniz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 (düzenlendi) Sen 10 binde bir yağ değişiyon ben 17000 km de değiştim Sana 10 binde değiştir diyen ustanmı ? 17 Temmuz 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: Bunu bir deneyeceğim bir sonraki değişimde Kılavuzda 1000 km'de 600 ml e kadar yağ eksiltmesi normaldir diyor 10 binde 600 ml dir bu, yoksa araca yağ koymaya yetişemezsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 Hasan Karabekiroglu yazdı: Bence eksiltme kabul edilebilir seviyede, aracınızda duman atma vs yok ise 5/30 veya 5/40 ikiside gönül rahatlığı ile konulur. Marka tercihi size kalmış. Anladım hocam sağ olun. Aracımda gram duman atma yok yanık yağ kokusu da yok zaten. Peki 1000 km'de kaç ml'ye kadar eksiltme kabul edilebilir sizce? Yorum bağlantısı
Behlül Baş 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 Tansu Kalafatoğlu yazdı: 10 binde 6 litre eder. İçinde de 3 litre kalsa size 10 binde 9 litre yağ lazım o zaman 2-3 binde 100ml normal. Egzozdan yanmış yağ kokusu da yoksa sorun etmeyin. Kontrollerinizi yapın tabi ara ara Bu bana da aşırı saçma gelmişti ama öyle bir yazı gördüğüme eminim. Yanmış yağ kokusu da kesinlikle yok. Yağlı kompresyon testi yaptığımızda o attığı dumanı ve kokuyu biliyorum Metin Akbal yazdı: Ha bire marka degismeyin, Liqui Moly veya Mobil 5w30 dan devam. Valla lpg li gayet iyi km yapmis. Atayizler bunu da aciklasin Aslında Liqui moly de aklımdaydı ama youtube testlerinde mobilden daha iyi olmadığını gördüm bilemedim Selçuk Keleş yazdı: Abi bi de şunu deneyelim diyen ustaları dinlemeyin sonuç değişmeyecek. Bunu kabullenin ve 4 lt. 'lik motor yağının yerini bagajınızda hazırlayın eksilttikçe ilave edersiniz. Yok ustaları hiç dinlemiyorum haklısınız hocam ustanın teki abğğbi senin araba lpgli sana 10-40 koyalım senin araba yağ yakar demişti arkama bakmadan kaçtım Ali Darbaz yazdı: Sen 10 binde bir yağ değişiyon ben 17000 km de değiştim Sana 10 binde değiştir diyen ustanmı ? Yok valla usta demedi ben km de yüksek olduğu için riske atmak istemiyorum 10 binde değişiyorum. İyi oluyor bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Selçuk Keleş yazdı: Abi bi de şunu deneyelim diyen ustaları dinlemeyin sonuç değişmeyecek. Bunu kabullenin ve 4 lt. 'lik motor yağının yerini bagajınızda hazırlayın eksilttikçe ilave edersiniz. En tecrübelimiz sensin bu konuda 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: Yok valla usta demedi ben km de yüksek olduğu için riske atmak istemiyorum 10 binde değişiyorum. İyi oluyor bence. Senede 1 veya 30 bin kmde bir değiştir yeter. Yorum bağlantısı
Behlül Baş 17 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 17 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Senede 1 veya 30 bin kmde bir değiştir yeter. 30 çok değil mi hocam 😀 30 bin km olana kadar benim arabada aldığı 4.5 litre yağın yarısı eksilir gibi. Maximum 15 olmalı diye düşünüyorum. Kılavuza göre evet 30 bin km. Ama şöyle bir ayrıntı da var Rusya’daki motorlara da 10 binde değişin demiş niye öyle bir fark varsa acaba 😀 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Temmuz 2020 Paylaş 17 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: 30 çok değil mi hocam 😀 30 bin km olana kadar benim arabada aldığı 4.5 litre yağın yarısı eksilir gibi. Maximum 15 olmalı diye düşünüyorum. Kılavuza göre evet 30 bin km. Ama şöyle bir ayrıntı da var Rusya’daki motorlara da 10 binde değişin demiş niye öyle bir fark varsa acaba 😀 Onlardaki motor 2nci nesil. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: Anladım hocam sağ olun. Aracımda gram duman atma yok yanık yağ kokusu da yok zaten. Peki 1000 km'de kaç ml'ye kadar eksiltme kabul edilebilir sizce? Aracın yaşı, bakım düzeni, motor tipi, kullanım şekli bunlar hep birer parametre ve göreceli rakamlar çıkar. Genel kabul olarak 10 bin km de 1 lt yağa kadar birşey olmaz denir. Aslında sıkıntılı olan, yağ çubuğu çekildiği zaman kritik sevinenin altına düşüp o şekilde kullanmaktır. Teknoloji ilerledikçe yağlarda gelişmekte şimdilerde kullanılan yağlar Long Life tabir edilen uzun ömürlü yağlar. Fakat, bu long life içinde maksimum 20 bin km tavsiye ediliyor. 30 bin km bizim ülke şartlarında büyük bir rakam. Kendim den örnek vereyim, şirkette kullandığımız sürekli km yapan araçlar için, yağ değişim birimini km olarak tutarım, ama kendi aracım için sene-i devriye şeklinde tutarım. Lojistik şirketinde kullandığımız tırların yağ değişim aralığı 50-55 bin km şeklinde biz bunu kendimiz 40 bine çektik ve standart yağın bir üst kademesine çıkartık. Bunun sonucunda 1 milyon 600 bin i geçip de motoru açılmamış bir aracımız var. 2 Yorum bağlantısı
Behlül Baş 18 Temmuz 2020 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2020 Hasan Karabekiroglu yazdı: Aracın yaşı, bakım düzeni, motor tipi, kullanım şekli bunlar hep birer parametre ve göreceli rakamlar çıkar. Genel kabul olarak 10 bin km de 1 lt yağa kadar birşey olmaz denir. Aslında sıkıntılı olan, yağ çubuğu çekildiği zaman kritik sevinenin altına düşüp o şekilde kullanmaktır. Teknoloji ilerledikçe yağlarda gelişmekte şimdilerde kullanılan yağlar Long Life tabir edilen uzun ömürlü yağlar. Fakat, bu long life içinde maksimum 20 bin km tavsiye ediliyor. 30 bin km bizim ülke şartlarında büyük bir rakam. Kendim den örnek vereyim, şirkette kullandığımız sürekli km yapan araçlar için, yağ değişim birimini km olarak tutarım, ama kendi aracım için sene-i devriye şeklinde tutarım. Lojistik şirketinde kullandığımız tırların yağ değişim aralığı 50-55 bin km şeklinde biz bunu kendimiz 40 bine çektik ve standart yağın bir üst kademesine çıkartık. Bunun sonucunda 1 milyon 600 bin i geçip de motoru açılmamış bir aracımız var. Teşekkürler hocam cevabınız için. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Yağ bakımına ne kadar çok dikkat edersem motorun ömrü o kadar uzar bence. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Behlül Baş yazdı: Teşekkürler hocam cevabınız için. Ben de sizin gibi düşünüyorum. Yağ bakımına ne kadar çok dikkat edersem motorun ömrü o kadar uzar bence. Bende 17000 km de 1 gıdım yağ eksiltmemiş. 2 günde bir kaput açıp çubuğa bakan adamım. Belirtmek isterim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Ali Darbaz yazdı: Bende 17000 km de 1 gıdım yağ eksiltmemiş. 2 günde bir kaput açıp çubuğa bakan adamım. Belirtmek isterim. Lpg yağsız sayılacak çok temiz bir yakıt. Benzinde yağ oranını bilmiyorum ama yağlar da petrolden üretildiği için benzin içeriğinde bir miktar yağ olabilir düşüncesindeyim. Belki bu yüzden benzinli araçta yağ eksilmesi çok çok az oluyordur. Lpg’de bu eksik yağ olarak segmandan kaçan sızan yağlar karşılanıyordur. Bu yüzden bir miktar yağ yakması normal. Bende 10 binde 300ml civarı yakıyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Temmuz 2020 Paylaş 18 Temmuz 2020 Yağı inceledim, egzantrik millerini inceledim. Çizik kurum yoktu. Bu şekilde devam edecem. Yorum bağlantısı
Recommended Posts