İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.6 TDCI Motor Kendini Korumaya Alıyor P0299 Hatası Veriyor.


AliAydın07
Çözüme git AliAydın07 tarafından,

Recommended Posts

AliAydın07

2010 model ford fiesta 1.6 tdci 90hp aracım var. Araç 116 binde şuan. 

Sıkıntım özellikle 5. Viteste giderken araç yüke bindiğinde motor kendini korumaya alıyor. Çekişten düşüp boşta 3900 devri geçmiyor. Motoru kapatıp 10 sn bekleyip geri çalıştırınca duzeliyor. Düz yolda 90 100 ile sabit 300km gittim sıkıntı olmadı dip gaz yapıp 30 sn falan gidince yaptı. Antalyada toroslara rampa çıkarken yol boyu 20 kmde 10 kere yaptı her seferinde durup kontak kapatıp açtım. Sanayiye gidince usta cihaza bağlıyor bir hata görünmüyor araçta. Kendim elm327 obd cihazı aldım araçta bir hata bulamadı ancak gazlayıp motoru korumaya aldırdım bu sefer obd cihazında sürekli p0299 turbo alçak basınç hatası verdi. Kapatıp açınca obd cihazında hata yine gözükmüyor. Motor korumaya aldırırsam yine p0299 hatasını veriyor. 

Sanayideki usta wastegate sağlam açıp kapıyor n75 valfinde de sıkıntı yok dedi. Euro 4 motorlarda egr sıkıntılı ona bakmak lazım dedi. Birkaç ustaya daha gösterdim. Wastegate al gel takalım düzelir diyen var, boğaz kelebeği değişmeli diyen var. Ne yapacağımı şaşırdım. Sanayideki ustaların hepsi aracı kapatıp 2. Konuma geri getirip bakıyor hata yok diyorlar. Sendeki yanlış gösterir falan dediler. 

Ayrıca obd cihazından anlık verilere baktığımda normalde commanded egr duty yüzde 0 ila 100 arasında çalışıyor araç boştayken ama korumaya aldığı zaman sabit  %80 çalışıyor ve hiç değişmiyor. Ayrıca koruma modunda giderken araç çok yakmıyor normal yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hortumlarda olabilir, intercoolerde kaçak vardır, yada wastegate in kapakçığı kaçırıyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
AliAydın07
Sani Gerşon yazdı:

Turboda basınç kaybı yaşandığı aşikar. Selenoid valfine bakılmalı derim.

Usta wastegate açıyor kapıyor valf sağlamdır diyor. Egr temizliği yapalım dedi usta. 

Benim anlamadığım nokta egr bu sıkıntıyı yapar mı? Sanayide birşeyden anlamıyor görününce usta işine gelen her parçayı değiştirecek oluyor 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

wastergenin menteşesi bozulunca kenarından kaçırıyor olabilir. youtube de birsürü böyle arıza videosu var. usta söküp baktımı kapakçığa? wastergate i açıp kapğatan valf sağlam olabilir ama mekanik bir arıza da olabilir.

 

bunun için analog basınç saati bağlayıp bakıyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
AliAydın07
Dogan Arsiray yazdı:

wastergenin menteşesi bozulunca kenarından kaçırıyor olabilir. youtube de birsürü böyle arıza videosu var. usta söküp baktımı kapakçığa? wastergate i açıp kapğatan valf sağlam olabilir ama mekanik bir arıza da olabilir.

 

bunun için analog basınç saati bağlayıp bakıyorlar.

Wastegate kontrol edilmedi hocam onu da söyleyeyim bir kontrol etsinler. Boşta aracı gazladılar açıp kapıyor takılı kalmıyor dediler.

Birde araç bu hatayı vermeden önce 1500 2500 devir arası şahlanıyor ama 3000 devirden sonra ivmelenme azalıyordu. 

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
AliAydın07
(düzenlendi)

N75 valfini değiştirdim ağustos ayında. N75 valfi değiştiren sonra limp mode girme olayı sadece dik ve uzun rampalarda 2000 devir civarında olmaya devam etti. 5. Viteste 120 (2700 devir) ile çıktığı rampayı 90 (2000 devir) ile çıkamıyorum. Niğde adana otobanında tam gaz 180 ile en az 30 dk gitmişimdir hiç sıkıntı olmadı.

tarihinde AliAydın07 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
AliAydın07 yazdı:

Wastegate kontrol edilmedi hocam onu da söyleyeyim bir kontrol etsinler. Boşta aracı gazladılar açıp kapıyor takılı kalmıyor dediler.

Birde araç bu hatayı vermeden önce 1500 2500 devir arası şahlanıyor ama 3000 devirden sonra ivmelenme azalıyordu. 

wastegte metal bir kapak biliyorsanız. o fiziksel olarak bozulmuş olabilir. basınç artınca kaçmaya başlıyordur. youtube de birsürü video vardı bununla ilgili.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
AliAydın07

Aralık 2020 n75 valfini tekrar değiştirmiştim ve Ağustos 2021'e kadar hiç sıkıntı olmamıştı ama yine turbo kapatmaya başladı araç yokuşlarda ve bunu sürekli yapıyordu. Tekrardan N75 değişimi yaptık 1 ay sorunsuz gitti ama bu gün yine kapattı. 

N75'ler mi çok dandik? Bir şey var da o mu N75'i bozuyor? Arıza tamamen farklı bir yerde ama N75 değişince tesadüfen düzeliyor? bu 3 durumu anlamadım. Arıza ışığı yakmıyor araç ama OBD ile bağlanınca P0299 Turbocharger/Supercharger “A” Underboost hatası verdiği görülüyor.

Sorunum ile ilgili tavsiyesi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
AliAydın07 yazdı:

Aralık 2020 n75 valfini tekrar değiştirmiştim ve Ağustos 2021'e kadar hiç sıkıntı olmamıştı ama yine turbo kapatmaya başladı araç yokuşlarda ve bunu sürekli yapıyordu. Tekrardan N75 değişimi yaptık 1 ay sorunsuz gitti ama bu gün yine kapattı. 

N75'ler mi çok dandik? Bir şey var da o mu N75'i bozuyor? Arıza tamamen farklı bir yerde ama N75 değişince tesadüfen düzeliyor? bu 3 durumu anlamadım. Arıza ışığı yakmıyor araç ama OBD ile bağlanınca P0299 Turbocharger/Supercharger “A” Underboost hatası verdiği görülüyor.

Sorunum ile ilgili tavsiyesi olan var mı?

Sorunun sebebi şu muhtemelen, aldığınız parçada 3 tane hortum var. Bunların içi zamanla kirleniyor ve hava akışı ile birlikte o kir valfe doluyor. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
AliAydın07 yazdı:

Aralık 2020 n75 valfini tekrar değiştirmiştim ve Ağustos 2021'e kadar hiç sıkıntı olmamıştı ama yine turbo kapatmaya başladı araç yokuşlarda ve bunu sürekli yapıyordu. Tekrardan N75 değişimi yaptık 1 ay sorunsuz gitti ama bu gün yine kapattı. 

N75'ler mi çok dandik? Bir şey var da o mu N75'i bozuyor? Arıza tamamen farklı bir yerde ama N75 değişince tesadüfen düzeliyor? bu 3 durumu anlamadım. Arıza ışığı yakmıyor araç ama OBD ile bağlanınca P0299 Turbocharger/Supercharger “A” Underboost hatası verdiği görülüyor.

Sorunum ile ilgili tavsiyesi olan var mı?

turbo wastegate sini açan bir kesme valfi var o bozulmuş olabilir yada hortumu çıkmıştır.

Yorum bağlantısı
AliAydın07
Doğan Arşiray yazdı:

turbo wastegate sini açan bir kesme valfi var o bozulmuş olabilir yada hortumu çıkmıştır.

O kesme valfi N75 valfi oluyor. 1 ay önce haftada 3 4 sefer çıktığım yokuş çıkarken turbo kapatmaya başladı, 5 6 sefer denedim hep kapattı sonra bu N75 valfi değişti sorun düzeldi ama şimdi tekrar yapmaya başladı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hayır olmuyor. bir tane waste gate kapakçığını kontrol eden valf vardır. fazla basıncı tahliye edebilmek için iş yapar. ona bir bakmak lazım.

Yorum bağlantısı
AliAydın07
Ü.Emre Kartal yazdı:

Sorunun sebebi şu muhtemelen, aldığınız parçada 3 tane hortum var. Bunların içi zamanla kirleniyor ve hava akışı ile birlikte o kir valfe doluyor. 

Bu hortumlar temizlenebiliyor mu? Sanayiye götürsem usta temizler mi değişim mi ister?

Yorum bağlantısı
AliAydın07
Doğan Arşiray yazdı:

hayır olmuyor. bir tane waste gate kapakçığını kontrol eden valf vardır. fazla basıncı tahliye edebilmek için iş yapar. ona bir bakmak lazım.

 

Bu resimdeki parça dediğim. Benim araç 1.6 tdci 90hp euro4 motor. Sadece faz basıncı tahliyesi için bir valf olduğunu sanmıyorum.

Ford Focus Turbo Besleme/Basınç (Turbo Selenoid) Valfi 2005-2011 sadece  347,00 TL« Oto Mert | Ford Yedek Parça | 0850 888 3673

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
AliAydın07 yazdı:

Bu hortumlar temizlenebiliyor mu? Sanayiye götürsem usta temizler mi değişim mi ister?

Temizleniyor

 

Bu aldığınız valfin çok türü var. Benim aracım 1.5 dizel üstündeki siyah gövdeli, yanılmıyorsam 1.6 dizeller kahve gövdeli. 

 

Şasi no yollarsanız ben size doğru olanı almanızı sağlarım. Diğer türlü valf yanlış olursa elektriksel olarakta bozuluyor olabilir. 

Yorum bağlantısı
Öner Kurukuz
AliAydın07 yazdı:

 

Bu resimdeki parça dediğim. Benim araç 1.6 tdci 90hp euro4 motor. Sadece faz basıncı tahliyesi için bir valf olduğunu sanmıyorum.

Ford Focus Turbo Besleme/Basınç (Turbo Selenoid) Valfi 2005-2011 sadece  347,00 TL« Oto Mert | Ford Yedek Parça | 0850 888 3673

Selenoid valfi değil mi bu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
AliAydın07
Ü.Emre Kartal yazdı:

Temizleniyor

 

Bu aldığınız valfin çok türü var. Benim aracım 1.5 dizel üstündeki siyah gövdeli, yanılmıyorsam 1.6 dizeller kahve gövdeli. 

 

Şasi no yollarsanız ben size doğru olanı almanızı sağlarım. Diğer türlü valf yanlış olursa elektriksel olarakta bozuluyor olabilir. 

 

Üstünden çıkan Kahverengiydi ama son gidişimde usta siyah takalım onlar daha sağlam oluyor dediği için siyah taktık. Vakum hattındaki sert plastik bir boruyu genişletti matkapla araba şimdi daha atik oldu ve çoşkulu gitmeye başladı. Ama yokuşlarda turbo kapatmaya devam ediyor. İzmirde fren vakum pompası gibi birşeyle N75 kontrolü yapan turbocu vardı ama benim aracımdaki N75 aracın altında olduğu için kontrol etmedi.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
AliAydın07 yazdı:

 

Üstünden çıkan Kahverengiydi ama son gidişimde usta siyah takalım onlar daha sağlam oluyor dediği için siyah taktık. Vakum hattındaki sert plastik bir boruyu genişletti matkapla araba şimdi daha atik oldu ve çoşkulu gitmeye başladı. Ama yokuşlarda turbo kapatmaya devam ediyor. İzmirde fren vakum pompası gibi birşeyle N75 kontrolü yapan turbocu vardı ama benim aracımdaki N75 aracın altında olduğu için kontrol etmedi.

Üzerinden çıkandan farklı takarsanız elektriksel hata alırsınız. N75 dediğiniz zaten turbo selenoid valfidir. Yokuşlarda kapatmaktan kasıt nedir bilmiyorum fakat arıza lambası yanıyor mu? 

Kendi aracımda değişirken hortum girişleri ters takılmış(yeninin girişleri değişmiş) araç çalışırken hata yok, yürüyünce lamba yanıyordu. 

 

Girişler değişince düzeldi. Fakat sizde problem başka ve değişim sonrası kalibrasyon sıfırlaması yapıldı mı? Yapılmadı ise bunun yapılması lazım. İzmirde iyi yerler var onlara başvurun. Bende İzmirde yapıyorum işleri eğer vakit problemim yoksa

 

Matkapla genişletmek vs zaten asla yapılmamalı.

Yorum bağlantısı
AliAydın07
Ü.Emre Kartal yazdı:

Üzerinden çıkandan farklı takarsanız elektriksel hata alırsınız. N75 dediğiniz zaten turbo selenoid valfidir. Yokuşlarda kapatmaktan kasıt nedir bilmiyorum fakat arıza lambası yanıyor mu? 

Kendi aracımda değişirken hortum girişleri ters takılmış(yeninin girişleri değişmiş) araç çalışırken hata yok, yürüyünce lamba yanıyordu. 

 

Girişler değişince düzeldi. Fakat sizde problem başka ve değişim sonrası kalibrasyon sıfırlaması yapıldı mı? Yapılmadı ise bunun yapılması lazım. İzmirde iyi yerler var onlara başvurun. Bende İzmirde yapıyorum işleri eğer vakit problemim yoksa

 

Matkapla genişletmek vs zaten asla yapılmamalı.

 

Şehir içinde sorun yok araç çok normal gidiyor ama yokuşlarda sıkıntım oluyor. Manisa sabuncubeli yokuşunu biliyorsunuzdur. 3-4 km boyunca dik yokuş. Aracın gidebilmesi için ciddi miktarda gaza basmak ve bunu uzun süre yapmak gerekiyor işte böyle birkaç dk dan fazla dip gaza yakın gidince korumaya alıyor ve turbo kapatıyor.

 

OBD cihazı bağlayıp telefonu turbo boost göstergesi yaptım. normalde dip gaz gidince 1 bara kadar anlık çıkabiliyor ama 0.85 bar ila 0.90 bar arasında gitmeye çalışıyor. Yokuşa 0.90'la girdiyse yavaş yavaş 0.80 bara düşüp korumaya alıyor. 

 

Kalibrasyon falan yapılmadı hiç bu konuda

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
AliAydın07 yazdı:

 

Şehir içinde sorun yok araç çok normal gidiyor ama yokuşlarda sıkıntım oluyor. Manisa sabuncubeli yokuşunu biliyorsunuzdur. 3-4 km boyunca dik yokuş. Aracın gidebilmesi için ciddi miktarda gaza basmak ve bunu uzun süre yapmak gerekiyor işte böyle birkaç dk dan fazla dip gaza yakın gidince korumaya alıyor ve turbo kapatıyor.

 

OBD cihazı bağlayıp telefonu turbo boost göstergesi yaptım. normalde dip gaz gidince 1 bara kadar anlık çıkabiliyor ama 0.85 bar ila 0.90 bar arasında gitmeye çalışıyor. Yokuşa 0.90'la girdiyse yavaş yavaş 0.80 bara düşüp korumaya alıyor. 

 

Kalibrasyon falan yapılmadı hiç bu konuda

Dediğim gibi o valf sizin araç için değil, çalışma gerilimleri farklıdır. 

 

Yeterli basıncı sağlayamıyor gibi o nedenle de korumaya alıyor. Hortumların kontrolü ve mutlaka doğru valfin takılması lazım. Yoksa turboya ve egr ye zarar verebilirsiniz

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mesut Cömert

Merhaba, benzer bir problemle ben de karsilasmistim. Arac 2500 deviri gectiginde, turboyu aktiflestirmek istediginde bunu basaramiyordu. Daha sonra problemi arastirdigimizda ise aracin turbosundan cikan ve hava filtresine giden bir hortumun catladigini tespit ettik. Faydali olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
  • Çözüm
AliAydın07

Merhaba,

Geçen ay ustayla beraber parçacıya gittik. Vakum pompasıyla N75 valfini kontrol etti. Sıfır kutudan çıkan ilk parça sorunlu çıktı. Parçacı bir tane daha getirdi ve o sağlam çıktı. N75 değişimi yapıldı. 1 ayda 1500 km yol yaptım herhangi sıkıntılı bir durum yaşamadım. Şuan için araba sorunsuz gidiyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...