Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Merhaba değerli arkadaşlar. 2019 Mayıs ayında satın aldığımız 2009 model Chevrolet Cruze 15 ay ve 120000 km doldurdu. Araba hakkındaki yorumlarımı paylaşayım. Cruze satın adlığımızda 102400 kmde idi. Aldıktan hemen sonra değer opel servise götürüldü. Bakımına 499 tl ödeme yapıldı . Arabanın sahibinden kalan bazı arızaları vardı. Termostat bozuk Oksijen sensörü ön ısıtıcısı arızalı, Tampon kenarı kırık. Aks körüğü patlak. Şanzıman keçesi yağ kaçırıyor. Kulbitör contası ısızıntı yapıyor. Jepsen marka oksijen sensörünü 80 tlden , Termostat ise 85 tlden Çinden getirdim. Termostat ve Oksijen sensörü montajı için 100 tl verdim. Aks körüğü değişimine ise 70 tl verdim . 1 ay geçmeden Termostat metal olduğu için genleşip plastik termostat gövdesini kırdı. Bu sefer kesenin ağzını açıp ingiliz malı ful siyah plastik termostat aldık. Montaj + parça + 3 litre antifriz 750 tl para verdik. Bu onarımlar esnasında triger kayışının yeni değişim olduğunu gördük. Trigerden yana sıkıntımız olmadı. Araba bizim hizmetimize gectiğinde aşırı yakıt tüketimi yapıyordu. 10-11 litre yakıt tüketimini rahat görüyorduk. Ne zaman termostat ve Oksijen sensörü değişti, 7,5 litre üstüne çıkmaz oldu. Araba i10 yanında okadar geniştiki , içinde panaromik resim çekmeyi bile becerebildim. Sık sık aile konforunu ölçmek için arka koltukda yolculuk ettim. Çok memnun kaldım. Araba güvenilir halde idi. Babam arabasını aldı, Ramazan bayramında Sivas'a gitti. 3 aya orda kaldı. Araba iyi hoştu, 8 havayasıtığı vardı, Tam otoban arabası. Amerika lansmanıda bu yönde "en ekonomik otoban arabası" şeklinde yapılımıştı. Arabanın Sivas dönüşü mühteşem olmuştu. 1999.9 km yol yapmış. ( belkide trip doldu) 8,1 litre ortalama ile gezmişti. Kapıya geldiğinde burnuma yanık kokusu gelmişti. Araba aşırı yüklü olduğu için yere epey yaklaşmıştı. Bu kokunun sebebi ertesi gün ortaya çıkıcaktı. El freni teli yuvasından çıkıp tekere sürtüyordu. Arabanın bagajında hiç kullanılmamış 2009 üretimi hankok yedek lastik pırıl pırıl duruyordu. Alyan kitlerini alıp arabayı kaldırdık. Tekeri söküp el freni telini taktık. Bu iş için para vermedik, biraz aşınan el freni telini kendimiz onardık. Arabanın Sivas'dan buaraya gelmesi 870 tllik yakıt masrafı yapmıştı. Birde teker onarım masrafı eklensin istemedik. Sonucta zevk alarak yapıyorduk. Hyundai i10 çok sevsemde, bu arabayı kullanmak başlı başına bir keyifdi. İ10 dan 3 kat daha fazla yakıt maliyeti olmasına rağmen tüm uzun yollarda bu arabayı kullandık. Cruze bizde olduğu süre zarfında üç defa İstanbul-Sivas Sivas-İstanbul yaptı. Son olarakda gectiğimiz bayram tam kadro keyifli bir Akyaka tatili yaptık. Babaannemiz rahatsızlanması sonucu babam Sivas'a 2019da son bir kez daha gitti. Araba kapanan yollardan dolayı 3 aydan fazla memlekette mahsur kaldı. Eksi derecelerde yatan araba babaannemin vefat etmesi ve babamın ağır hastalanması sonucu doğru düzgün kullanılamadan olduğu yeder kaldı. Babaannemin cenazesinden sonra hasta babamı ve arabasını içinde bulundukları durumdan çıkarıp İstanbula getirdim. Yol boyunca sıkıntı olmadı, Bolu tünelinin gectikten sonra moa verdik. İlk defa orda farkettim. Arabanın içinden cıyaklamalar geliyordu. Babam iyice bitkinleşince acımadan arabaya tüm yolu tam gaz gittik. Bu durum 3 ay soğukta -20 dereceleri gören plastik gergi bilyasını etkilemişti. rölantide çıyaklıyordu. Eve vardığımızda ertesi gün arabanın her yerini didik didik inceledik. Babamda ertesi gün iyileşti. Arabayı Rahmetli babaannemin 40kı için tekrar hazırlanması gerekiyordu. Babam 4 defa sanayide cıyaklama sesini göstermiş olmasına rağmen, ustamız hazır para ile iş yapmak istemediği için başından savmış. "bu daha gider iyice sesi çıksın değişiriz" demiş. Elindeki işler kaçmasın, bu arabayıda eldeki işler bitince yaparım ayağına memleket dönüşü gel denmiş. Direksiyon başında Sivas'a giderken 4 yolcum ile sapanca civarında gergi bilyası koptu gitti. Önce direksiyon sertleşti, hidrolik pompası durduğu için tüm hidrolik geri tepti altan boşaldı. Sonra akü ışığı yandı, ben 2 km daha süreyim dinlenme tesisine varayım istedim. Hararet artığını görünce hemen sağa çektim. Su pompasıda durduğu için aşırı ısınan motor suyu yedek su kapında basınc yapıp , tahliye kapağından yere boşaldı. Tüm sürec 1 dakikadan kısa sürdü. Neyseki Karayolları müdürlüğü imdadımıza koştu. çekici çağrıdılar , çekici bizi sapanca sanayide gecenin 0200 ında çalışan usta buldu. Usta gergi bilyasının plastik dış yüzeyinin parçalanıp uçtuğunu söyledi. Kalan bilya kalıntısı söküldü, yerine yeni bilyayı 30 dakikada taktı. Takış o takış. 10 bin km dir aynı bilya duruyor arabada. toplasan yolda kalma hikayemiz 3 saat sürmedi. Kazasız belasız köyümüze ulaştık. Kazasız belasız, 6,6 litrebenzin tüketimi ile İstanbula döndük. Arabayı pandemi nedeniyle Otoparkın arkasına çektik, öyle uzun süre yatır kaldı. Her işe koşan i10 varken bunu arkada yata yata kıçını büyüttük. Aküsü bitmesin diyede ara ara suya muya sürüyordum. Bir kere yolda kalınca babam pek kullanmadı, Pandemi başladığında evinin penceresinden görebilmek için "arka otoparkımıza" çekti. öyle araba yata yata haziranı getirdi. Nerdeyse aküsü biticek , marş basamayacak hale gelen Cruzu babam lüzumsuz kullanmama kızıyordu. " git kendi arabanla yap ne yapacaksın" der, arkada arabayı görmezse hemen beni arar arabayı nere götürdüğümü sorardı. Sonra ne olduysa oldu, gökten bir havi geldi. Pandemide evden çıkıp gezemeyince maaş artı verdi. 17 ayda bitiremediğim borcu 3 ayda kapattım. Sonra gene bişey oldu , ekonomik kriz nedeniyle ev kredileri düştü. arkadaşım kendine ev almak isterken kendisine dahil oldum. Gene nasıl olduysa üst katımdaki ev sahibi evi satacam alan varmı dedi. Bir anda kendimi ev sahibi olmuş buldum. Gene nasıl neden olduysa 11 ay evvel 40 bine satamadığım Hyundai i10 , 63500 tlden 1 haftada satıldı. İyi tamam herşey güzel gidiyor ölecem yakında heralde derken " Babam Cruze bana hibe etti" Bende boş durumuyum. Arabayı komple revizyona sokmaya karar verdim. Tüm şikayetlerim, eski sahibinden kalan bir iki sıkıntı, hepsini tamamen ortadan kaldırdım. Bu haftada kırık tamponunu çözdüm. Benden kaynaklanan iki yeni sorunu içinde yakın zamanda çözeceğim. Satın aldığımızda kırık olan tampon günden güne kendini iyice saldığı için onu önce bantlamıştım. Ev satın alma sürecinde ne kadar para harcıyacağımı bilemediğim için uzun süre bantlanmış tampon ile dolaştım. Araba ile 4500 km bantlı gezdikten sonra tamponunu yamalattım, silikonlarla yapıştırdım. Bir sonraki kazaya kadar hiç bir şekilde müdehale etmeyi düşünmüyorum. Kırılınca 2200 tl olan orjinal tamponunu alacak param olmaz ise gene yamalatırım diye düşünüyorum. Arabayı satın alırken expertiz etmedik. herşeyi kendimiz inceledik. Ama bu ön tarafın incelediğimde her şeyin fabrikadaki bantlarda takıldığı gibi olduğunu görmek sevindirdi. Arabanın tampon demirinden süngerine kadar orjinal . Şu an yeni sıkıntılarım arasında ustalara göre benim çok abartığım öten bir amorsitör üst takozu, 10 marışın ikinde çalışmayan bazı elektronik göstergeler var. Elektronik gösterge sorunları için yaşlanmış aküden şüphe ediyorum. Gelecek ay kredi ödemesine mütakip para kalırsa 450 liradan bir akü takmayı planlıyorum. Araba tarafıma gectiğinden beri spritmonitörde yakıt logu tutuyorum. https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/1154540.html Arabanın lastikleri dandik olduğunu düşünüp uzun süre lastik aradım , fakat lastikcide daha 4 yaşına yeni giren lastikler için boşa masraf yaparsın demesi nedeniyle 1 yıl daha salladım . Kapitalizmin reklamlarından fazla etkilenip, gereksiz yere zamanında çok fazla masraf yaptım. Lastiklerdede aynı oyuna düşmek istemedim. Petlas olması dert ediyordum, fakat bu lastiğinde bir avrupa performans etiketi var. Yeterince iyi olduğu etiketten gösteriliyor. Babamla oturup konuştuk, yeni yapılması gereken şeylerin bir listesini yaptık. Arabanın kozmetik açıdan daha iyi hale getirme için 11 yıllık jantların yenilemeyi Ön arka farklı tondaki tamponları boyatmayı Kaput dahil gövdedeki boya tadilatı Arabanın altının yıkanması Farlardaki sarartının çıkarılması Mekanik anlamda yapılan keşif çalışmasında ise. Yeni bakım gerektirmeyen sıfır yağ soğutucusu olduğu ortaya çıktı. Araba yülü iken öten bir amortisör takozunun değişmesi. Şimdilik hiç bir şekilde arabaya lpg veya vgt takmayı düşünmüyoruz. Tüketim bakımından bizim için bir sorun teşkil etmiyor. Eğer araba hakkında sormak istediğiniz benimde atlamış olabilceğim bir konu varsa çekinmeden sorabilirsiniz. Ayrıca klavuz rehberim GM.TIS linkide https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Cruze/start_Cruze.html 8 Yorum bağlantısı
Koray Demir 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Benim sormak istediğim bir husus var. 1.6 XER kodlu Ecotec motorlar supap yakıyormuş diyorlar buna karşın aldığımız bir tedbir oldu mu veya olacak mı? Malum üst kapak açılması 3-4 bin TL den başlıyor Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 (düzenlendi) Koray Demir yazdı: Benim sormak istediğim bir husus var. 1.6 XER kodlu Ecotec motorlar supap yakıyormuş diyorlar buna karşın aldığımız bir tedbir oldu mu veya olacak mı? Malum üst kapak açılması 3-4 bin TL den başlıyor Subab konusunda bir sıkıntı beklemiyorum. Benzinde kullanımda en çok bozulan şey , egzantrik zamanlama dişlileri. Facebook grubunda insanların en çok değişimini yaptığı iki şeyden biri Egzantrik dişlisi. Diğeride zaten yağ soğutucusu. Bizimde egzantrik dişlimden ilk çalıştırmada 1 saniye ses geliyor. Henuz yolun çok başında. Mühtemelen 15000 km sonra değişmesi gerekecek. Trigeri, egzantrik dişlisi su pompası kombin yapacağım seneye. Yine facebook grubunda bir arkadaş 2012 model sıfır alıp 320000 km yol yapmış. bu sürecte 5 defa egzantrik dişlisini değiştirmiş. Alıntıdır "Merhabalar, 2012 de sifir olarak aldigim Cruze 124hp aracim suan 322.000 km de. Bu sure zarfinda komple motor, sanziman revizyonu ve bir cok masraf ettim araca. Memnun bir sekilde binmeye devam ediyorum. Yaklasik 4 veya 5 kere eksantrik dislisi degistim ve selenoid valfleriyle beraber yine degistirmem gerekiyor. Bildigim kadariyla piyasada satilan bir cok gm disli sahte urun, uzerine sonradan lazerle gm yazilmis vs. Ben Ankarada bu dislinin orjinalini nereden temin edebilirim acaba? Bir de selenoidlerin suzgeclerini cikartmama ragmen bir sure sonra disliler ses yapmaya basliyor. 5w30 gm yag yerine 0w40 yag kullanmam bu dislilerin omrunu uzatir mi? Vereceginiz cevaplar icin simdiden tesekkur ederim.." 9 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 Egzantrik sesi konusunda Gm-tiss bunu yazmış . Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 (düzenlendi) Unutmadan ekliyeyim. Araba ekranda arıza kodu vermişti. Selonoid valfi arıza kodu veriyordu. Selenoid sökülüp bakıldığında filtresinin kırıldığını gördük. Kırılan parça çıkarıp , parça takıldı. Hata tekrar etmedi. Bu da yaklaşık 4000 km önceki bir durumdu. 9 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: "Merhabalar, 2012 de sifir olarak aldigim Cruze 124hp aracim suan 322.000 km de. Bu sure zarfinda komple motor, sanziman revizyonu ve bir cok masraf ettim araca. Memnun bir sekilde binmeye devam ediyorum. Yaklasik 4 veya 5 kere eksantrik dislisi degistim ve selenoid valfleriyle beraber yine degistirmem gerekiyor. Dünyanın parasını dökmüş ama halen mutlu mesut bir şekilde binmeye devam ediyor ilginç bir psikoloji. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 jant değişimi biraz zorlayabilir bunlardaki bijon aralığı bir garipti Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: jant değişimi biraz zorlayabilir bunlardaki bijon aralığı bir garipti Abi jant değişimi değilde, jant tamiri olacaktı. Orda anlam kayması olmuş. Jan hastanesine götürüp jantları tamir ettireceğim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi jant değişimi değilde, jant tamiri olacaktı. Orda anlam kayması olmuş. Jan hastanesine götürüp jantları tamir ettireceğim. hastaneyi bilmemde toz boya ile tanesine 450 istenmişti geçen yaz , spreyle boyadım evde Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 Çağlar Bayur yazdı: hastaneyi bilmemde toz boya ile tanesine 450 istenmişti geçen yaz , spreyle boyadım evde Jant çok zedelenmiş abi eski haline getirmek istiyoz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 jnat temiz olmalı ben de takıntılıyım sık sık boyuyorum 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Kazancı 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Teybin goruntu gelmemesi , arac seslerinin cikmamasi , devir ve ya hiz gostergesinin arada calismamasinin nedenini youtubede buldular. Akü - kutup kablosu sorunlu . Ona paralel kablo cekip sorunu cozduler. Ben 2010 model otomatik cruze aldim . 2 sene önce. 125binde . Suan 150binde. Yaptigim masraflar 1 kere bobin degistim . Neyten aldim 300tlye kendim taktim. 1 far ampulu , 2 kere silecek degistirdim . Bunlarin disinda rutin bakimi sanayide yaptim. Araca 5000km once atiker tup taktirdim. Hic bir sorun yok suan aynisi gibi calisiyor. Araç cok guzel . Ah bir de haltal olmasa. Pecochip yaptirip bakmak lazim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 9 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 9 Ağustos 2020 (düzenlendi) Arabaya bir tane talip var. Babam Satıp yazlık alcam diyor. Amca oğlunun mavi 306 alalım diyor. Sıkıntı... 9 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp 9 Ağustos 2020 Paylaş 9 Ağustos 2020 Arabaya bir tane talip var. Babam Satıp yazlık alcam diyor. Amca oğlunun mavi 306 alalım diyor. Sıkıntı... [emoji20]Yazlık makul bence abi arabanın kısmeti çıkınca satmak lazım Yorum bağlantısı
Cem Işık 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Ali Darbaz yazdı: Arabaya bir tane talip var. Babam Satıp yazlık alcam diyor. Amca oğlunun mavi 306 alalım diyor. Sıkıntı... Baba tam olarak hibe etmemiş sanki arabayı?:) hayırlısı olsun inşallah 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Cem Işık yazdı: Baba tam olarak hibe etmemiş sanki arabayı?:) hayırlısı olsun inşallah Babam bu arabayı 20 bin tl alıp bize yeteceğini söylüyor. Cruze 70 binden satıp yazlık alacak. 306 yı 20 binden satınca 50 bin den yazlığa peşinat yapacam diyo Malum 306 3500 tl masraf yaptırdım tamir ettim ayağa kaldırdım. 10 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Talha Bilgi 10 Ağustos 2020 Paylaş 10 Ağustos 2020 Üstad, Allah kaza bela ceza vermesin. Beni sevindiren olay ülkemizden çekilen bir markanın aracının parça vs konusunda yormaması olmuş. Sanırım oda ilgili markanın en çok satılan ve en mantıklı aracı olması sebebiyle ülkeye bol giren yedek parça. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 (düzenlendi) Şu an Cruze piyasası böyle . EN ucuz 70 bin tl olmuş. Babamda bu fırsattan faydalanmak istiyor. 80 bin etiketle satılır diye düşünüyorum. Talha Bilgi yazdı: Üstad, Allah kaza bela ceza vermesin. Beni sevindiren olay ülkemizden çekilen bir markanın aracının parça vs konusunda yormaması olmuş. Sanırım oda ilgili markanın en çok satılan ve en mantıklı aracı olması sebebiyle ülkeye bol giren yedek parça. Geçen ay gm geri çağırmadan arabanın fren borularını ve fren hidroliğini değiştirdim. Ücretsiz ve yetkili servisde. 10 Ağustos 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 10 Ağustos 2020 Yazar Paylaş 10 Ağustos 2020 Yusuf Kazancı yazdı: Pedovhip. Hiç gerek yok ustam. Arabanın aküsü full olsun klimada kapalı, çıkamayacağı rampa yok. Yorum bağlantısı
Recommended Posts