İçeriğe Yönlendir

Phev Arabayla Uzun Yol Ekonomik mi?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yoksa brodway alalım. O da çok yakmıyor yani di mi :) eskiden dizeller ilk çıktıklarında aradaki fiyat farkı yakıt ile kapatılmaya çalışılırdı. O günleri geçtiğimizi düşünüyordum ben

 

Hesap yapılır , eyvallah ama bunu yaparken sadece yakıt tüketimi baz alınarak, "nasıl amorti edeceğini düşünmek" yanlış olur. Ben İstanbulda Hybrid araba kullandım. Onun sürüş deneyimini yaşadığım için biliyorum. 1,3 dizel egea ucuz ve az yakar ama bana Hybrid arabanın keyfini sunmaz.  

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

@Ali Darbaz amerika’da birçok taksi hibrit priuslara lityum batarta kiti taktırıyor. dc-dc çevirici, bms, fan ve yangın önleyici ile 2-4-8kwh pil. Ne dersin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Göktürk yazdı:

Keyfi tanımla?

 

Rölanti olmaması, ilk hareketten itibaren yüksek tork, bu ikisi zaten beni mes eden şeyler.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

@Ali Darbaz amerika’da birçok taksi hibrit priuslara lityum batarta kiti taktırıyor. dc-dc çevirici, bms, fan ve yangın önleyici ile 2-4-8kwh pil. Ne dersin?

 

Süzülme modu varmı arabanda. ayağını gazdan çekince fren yapmak yerine süzülebiliyor mu. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Keyfi tanımla?

Mazda :) 

Ali Darbaz yazdı:

 

Rölanti olmaması, ilk hareketten itibaren yüksek tork, bu ikisi zaten beni mes eden şeyler.

 

Süzülme modu varmı arabanda. ayağını gazdan çekince fren yapmak yerine süzülebiliyor mu. 

Gazdan çekince fren yapmıyor. Normal arabadan farklı yavaşlamıyor. Yani tam otomatik arabaya göre kıyaslıyorum. Manuele göre değil. Mazda’dan hibrite geçince ayağı gazdan çekince ekstra yavaşlama hissetmedim. O sırada süzülürken şarj oluyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mazda :) 

Gazdan çekince fren yapmıyor. Normal arabadan farklı yavaşlamıyor. Yani tam otomatik arabaya göre kıyaslıyorum. Manuele göre değil. Mazda’dan hibrite geçince ayağı gazdan çekince ekstra yavaşlama hissetmedim. O sırada süzülürken şarj oluyor

 

Demekki süzülemiyor. Ben katıksız "Coasting" olayını diyom. Tesla modellerinde aktif edildiğinde araba uzun süre süzülüyor. Sadece frene basıldığında şarja geçiyor. Eğer Corollada  bu olay varsa tasarruf artar. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

Demekki süzülemiyor. Ben katıksız "Coasting" olayını diyom. Tesla modellerinde aktif edildiğinde araba uzun süre süzülüyor. Sadece frene basıldığında şarja geçiyor. Eğer Corollada  bu olay varsa tasarruf artar. 

Şehir içinde süzüleceğim yol çok olmuyor. İnsanlar daha çok gaz fren yapıyor. Toyota bunu düşünüp ayağı gazdan çekince şarja geçme olayını düşünmüş olamaz mı? 
 

tesla tam elektrikli. Corolla’da 1,3kwh pil var :) gittiğim güzergahları az çok gördünüz. Ort 20km hız. Bu trafikte piller zaten %60 üstünü görmüyor bile. Bi de süzülürken şarj etmese hepten bitik olur. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şehir içinde süzüleceğim yol çok olmuyor. İnsanlar daha çok gaz fren yapıyor. Toyota bunu düşünüp ayağı gazdan çekince şarja geçme olayını düşünmüş olamaz mı? 
 

tesla tam elektrikli. Corolla’da 1,3kwh pil var :) gittiğim güzergahları az çok gördünüz. Ort 20km hız. Bu trafikte piller zaten %60 üstünü görmüyor bile. Bi de süzülürken şarj etmese hepten bitik olur. 

Süzülmek ne istediğine bağlı. Bir yerde okudum priuslar pulse glide ile daha iyi çalışıyor verimli oluyor diye. Arabayı çalmış gibi kullanınca daha az yakıyormuş.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şehir içinde süzüleceğim yol çok olmuyor. İnsanlar daha çok gaz fren yapıyor. Toyota bunu düşünüp ayağı gazdan çekince şarja geçme olayını düşünmüş olamaz mı? 
 

tesla tam elektrikli. Corolla’da 1,3kwh pil var :) gittiğim güzergahları az çok gördünüz. Ort 20km hız. Bu trafikte piller zaten %60 üstünü görmüyor bile. Bi de süzülürken şarj etmese hepten bitik olur. 

 

Doğruya senin yol  yol değil. Emekli maaş kuyruğundan hallice.  Benim gibi her sabah 8 km süzülecek yolun yok :(

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

Gazdan çekince fren yapmıyor. Normal arabadan farklı yavaşlamıyor.

Viteste B modunuz var mı?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

Viteste B modunuz var mı?

Var. Sadece rampa inişlerde motor freni için kullanın diyor. Harici kullanma önerilmiyor. Şarjı daha çok doldurma gibi özelliği yok. 
 

Mehmet Göktürk yazdı:

Süzülmek ne istediğine bağlı. Bir yerde okudum priuslar pulse glide ile daha iyi çalışıyor verimli oluyor diye. Arabayı çalmış gibi kullanınca daha az yakıyormuş.

Hocam pulse glide iki şekilde anlatıyorlar. Kalkışta benzin+elektrik kalk, hızlan, sonra elektriğe geç diyen var ki bana çok saçma geliyor. Arabanın en çok benzin yaktığı zamanda benzinli motora yük bindirmek anlamsız. Diğeri mantıklı. Sakince elektrikle kalk. Benzinli motor ile hızlan. Piller dolsun, ayağı gazdan çek, ev ile git, sonra yine benzin+ev, sonra ev, benzin+ev, ev diye sür. Bence ekonomik olan bu. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Var. Sadece rampa inişlerde motor freni için kullanın diyor. Harici kullanma önerilmiyor. Şarjı daha çok doldurma gibi özelliği yok. 
 

Hocam pulse glide iki şekilde anlatıyorlar. Kalkışta benzin+elektrik kalk, hızlan, sonra elektriğe geç diyen var ki bana çok saçma geliyor. Arabanın en çok benzin yaktığı zamanda benzinli motora yük bindirmek anlamsız. Diğeri mantıklı. Sakince elektrikle kalk. Benzinli motor ile hızlan. Piller dolsun, ayağı gazdan çek, ev ile git, sonra yine benzin+ev, sonra ev, benzin+ev, ev diye sür. Bence ekonomik olan bu. 

 

Tüm hiperciler hemen hemen aynı şeyi söyler, ayak gazdan çekilince arabanın süzülmesi en ekonomik yöntemdir. Hibrid frenden elektrik üretsin. Bana göre ekonomik elektrik şarjını sabit hızda giderken yapılandır. Bmw plugin hibrid arabaları hızı sabit gördüğünde şarja başlar.  Yakıt ekonomisinde kazanılan hızın kaybı büyük bir israftır. Sen bunu regeneratif frenle kurtarmaya çalışsan da asla süzülen araba kadar ekonomik olmaz. 

 

Toyota Prius glide yapabiliyordu, mutlaka Corollada yapıyordur. Menude bir yerlerde saklıdır 

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

1.33 cvt yaris ile hybrid yarisin mtvsi aynı, ikisine de 100 bin kilometre binecek olsanız hangisini alırdınız ? 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Cvt yarisin tüketimi tuhaflık var, ama tabiki hybrid yaris alırdım. 

Prius gen 3 ne güzel glide yapıyor

 

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Ali Darbaz yazdı:

 

Tüm hiperciler hemen hemen aynı şeyi söyler, ayak gazdan çekilince arabanın süzülmesi en ekonomik yöntemdir. Hibrid frenden elektrik üretsin. Bana göre ekonomik elektrik şarjını sabit hızda giderken yapılandır. Bmw plugin hibrid arabaları hızı sabit gördüğünde şarja başlar.  Yakıt ekonomisinde kazanılan hızın kaybı büyük bir israftır. Sen bunu regeneratif frenle kurtarmaya çalışsan da asla süzülen araba kadar ekonomik olmaz. 

 

Toyota Prius glide yapabiliyordu, mutlaka Corollada yapıyordur. Menude bir yerlerde saklıdır 

Hız farkı yok. Mesela kalkış yaptın 30km hıza kadar elektrikli kalktın. Sonra hızlanırken benzinli motor devreye giriyor ve 73’e kadar geldin. Eğer ayağını gazdan çekmeden sabit tutarsan ev moduna geçmiyor. Kısa süre 73 civarı benzin+elektrik sürüyorsun. Sonra ayağını hafif gazdan çekip basarak ev moduna geçiyorsun. Yavaşlama yok. Aynı hızda sürüyorsun yine. Sadece birkaç km/s kadar yavaşlamaya müsade ediyorsun en fazla. Yani hızın 68-67 olana kadar en fazla. O süre boyunca ev’de gidiyorsun. Ardından aynı hızlarda devam etmek için araba zaten benzine geçiyor. Birkaç km’lik yavaşlama çok önemli değil. 
 

Uzun yolda giderken dikkatimi çekti. Arabayı 100’e getirdim. Düz yolda gidiyorum 100 ile. Ev’ye geçmiyor. Hız sabitleyici ile de geçmiyor. Ne zaman kendim gazdan ayağımı hafif çekersem o zaman ev’ye geçiyor. 
 

şimdi diyeceksiniz ki, ev ile giderken piller hızlı boşalır. Amaç zaten benzinli motorun yükünü almak. Piller hemen boşalırsa benzinli motora takviye olmaz. Pilleri doldurmak için yine ekstra çaba harcanır. O zaman üstüne konuşuruz. 
 

viteste mod yok. P-r-n-d-b, önündeki tuş da ev- ve eco-sport mod tuşu. Başka süzülme ayarı falan yok. 

Ebrar Tüfek yazdı:

1.33 cvt yaris ile hybrid yarisin mtvsi aynı, ikisine de 100 bin kilometre binecek olsanız hangisini alırdınız ? 

Hybrid

Ali Darbaz yazdı:

Cvt yarisin tüketimi tuhaflık var, ama tabiki hybrid yaris alırdım. 

Prius gen 3 ne güzel glide yapıyor

 

 

Arabanın en çok enerji harcadığı yer kalkış anı iken kalkışı benzinli yapmanın anlamı nedir? Yarı gibrit mhev’ler o zaman niye sadece kalkışta destek veriyor? 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ebrar Tüfek yazdı:

1.33 cvt yaris ile hybrid yarisin mtvsi aynı, ikisine de 100 bin kilometre binecek olsanız hangisini alırdınız ? 

Arkadaşım yaris hibrit ile 4,5 yakıyor ama hanımı dikkatsiz kullanıyor. Yarisler daha hafif olmasına rağmen corolla’dan daha az yakmıyor. @Ali Darbaz’ın dediği gibi gariplik var

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Var. Sadece rampa inişlerde motor freni için kullanın diyor. Harici kullanma önerilmiyor. Şarjı daha çok doldurma gibi özelliği yok. 

B de bildiğim kadarı ile full şarj ediyor. O yüzden normal fren kullanmadan falan inebiliyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Arkadaşım yaris hibrit ile 4,5 yakıyor ama hanımı dikkatsiz kullanıyor. Yarisler daha hafif olmasına rağmen corolla’dan daha az yakmıyor. @Ali Darbaz’ın dediği gibi gariplik var

 

Hacimler farklı, belki elektrik motoru da farklıdır. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

B de bildiğim kadarı ile full şarj ediyor. O yüzden normal fren kullanmadan falan inebiliyorsunuz.

B modunun zaruri olmadıkça kullanılmaması, şanzıman bölümü haricinde hibrit araç kullanımı kısmında da uyarmışlar. Sadece rampa inişte motor freni için kullanın diyor. Sürekli b modu hem şanzımana hem jeneratöre ekstra yük bindiriyor. inverter gereksiz ısınıyor falan. Zaten frene basınca araç şarj oluyor. Balata kullanmıyor. 

 

https://i.ibb.co/PmLx1mS/81887149-6-BAA-4-F4-D-A0-DA-486-FB6-F3343-A.jpg

 


https://i.ibb.co/0QvMdNV/706-B0-CCA-CC2-E-4-A71-B5-AD-4-FAD341338-D0.jpg

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

chr'cılar sanırım yanlış biliyor bu durumda.

img bb patladı heralde. Fotolar gözükmüyor. Kitapçıkta yazan bu. Hibrit araç kullanımı ile okuduğum her yerde b’yi sadece güvenlik için kullanın yazıyor. Zorda kalmadıkça d, ekonomi için de d

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Sani Gerşon yazdı:

chr'cılar sanırım yanlış biliyor bu durumda.

Oldu

 

706-B0-CCA-CC2-E-4-A71-B5-AD-4-FAD341338
 

 

81887149-6-BAA-4-F4-D-A0-DA-486-FB6-F334

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...