İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3 Jatco Şanzıman Vuruntu Problemi


Ceyhun Adıyaman
Çözüme git Çağlar Bayur tarafından,

Recommended Posts

Ceyhun Adıyaman

Merhaba,

 

Bayır çıkarken(örnek: 20 derecelik bir bayır) gaza yüklediğimde sadece 2. vitesten 3'e geçerken vuruntu yaparak geçiyor. Diğer viteslerde veya düz yolda giderken hiçbir sıkıntım yok. Neden olabilir? selamlar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kalkışta titreme yapıyor mu... son hızda titreme yapıyor mu ?

 

Yağı hiç değişti mi, yağ seviyesi kontrol edildi mi ?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman

kalkışta veya yüksek hızda titreme yok. yağı hiç değişmedi ve yağ seviyesi de kontrol edilmedi.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

yağ basıncı ile iligli bir sorun olmuş olmalı. yada başlangıçta. vuruntuya izin vermeden incelemek lazım.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ceyhun Adıyaman yazdı:

kalkışta veya yüksek hızda titreme yok. yağı hiç değişmedi ve yağ seviyesi de kontrol edilmedi.

 

Yağ seviyesine bakın ve bence değiştirin. Geçmişte değişen her kullanıcı olumlu dönüş yaptı.  

 

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Çağlar Bayur yazdı:

hangi devirde?

2500 devire gelince vites büyütmek için 3000'lere çıkıyor 3 e atıyor ve vuruntu yaparak anlık 2-3 yapıyor ve vuruntu o esnada oluyor. Lakin gaza alıştıra alıştıra yani kademeli olarak gaz verirsem dolduruyor ve vuruntu yapmadan vites geçişi sağlanabiliyor. 

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Yağ seviyesine bakın ve bence değiştirin. Geçmişte değişen her kullanıcı olumlu dönüş yaptı.  

 

şanzuman yağını değiştirmem lazım araç şuan 270.000 km de. ben geçen yıl 255.000 de aldım. şanzuman yağını değiştirirken şazuman yağ filtresi varmış onuda değiştirmek istiyorum. aynı şazuman tipinde 3 farklı filtre varmış sanırım. nerden temin edecem onu da bilmiyorum. bide hangi marka şazuman yağını önerirsiniz.

Dogan Arsiray yazdı:

yağ basıncı ile iligli bir sorun olmuş olmalı. yada başlangıçta. vuruntuya izin vermeden incelemek lazım.

bende bahsettiğiniz gibi vuruntu yapa yapa arıza ilerlemesin diye tedbir almak istiyorum.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ceyhun Adıyaman
Mehmet Ozyurek yazdı:

Filtreye gerek yok.
Öncelikle Seviyeyi kontrol edin

 

 

Çağlar Bayur yazdı:

yağ değişin, yaıpıs gereği 4 er lt 2 defada değişmeli.

Geçtiğimiz hafta otobanda 20 dk boyunca 180-200 le gittim jatco dayanamadı :) Eski sorun daha da arttı. Şehir içi trafiğine girdim yağ sıcakken 2 den 3 e geçmiyordu. 2 saat sonrasında yağ biraz soğuyunca 3000 devirdeyken hız 40 kmh ulaşınca sert vuruntu yaparak geçmeye başladı. 1 gün sonra sabah araba soğukken vites vuruntu yapmadan geçti ve şaşırdım. Sonrasında motor ve şanzıman yağı ısınınca vuruntu yine şiddetlendi. Şanzımancıya gittim yağını değiştirdim ilk gün azaldı ve aradan 10 gün geçti şiddet katsayısı yine arttı. Sadece 2 den 3 e geçerken bu sıkıntı var. Diğer viteslerde hiç sorun yok. Vites düşürürken de hiçbirinde sıkıntı yok. Bilgisayara bağlandığında P804-00 1-4 vites yükseltme(vites atlama) lamba kumanda devresi hatası vardı. Buda muhtemelen yüksek hızda ani gaza bastığımda yanan kızdırma ışığını yakan sebep. Herneyse şanzımanla ilgili herkesin dediği gibi sökmeden bişey diyemeyiz diyorlar. Şöyle bir teklif verdiler elimde çalışıp çalışmadığını bilmediğim bir beyin var onu takarım eğer düzelirse 3.000 tl alırım. Eğer düzelmezse tekrar eskisini takarım para almam dedi. Benimde aklımda şanzıman karterini söküp selenoid valfleri ohm değerine göre kontrol edip sorunlu valfi tespit edip onu değiştirmek. Ama o valfi orjinal bulmakta mesele. Kararsız kaldım. 

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Çağlar Bayur
Ceyhun Adıyaman yazdı:

Şöyle bir teklif verdiler elimde çalışıp çalışmadığını bilmediğim bir beyin var onu takarım eğer düzelirse 3.000 tl alırım. Eğer düzelmezse tekrar eskisini takarım para almam dedi.

güzel tekli deneebilir, kaybedecek birşey yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Konunun başını okumadım ana. Yağ ısındığı için yapıyor olmasın. 
Sonuçta soğumadı için radyatör var bunlarda. 
Belki tıkalı.  Belki filtre tıkalı.  

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Servet Aydın yazdı:

3.vites selenoidi değişecek

Selenoid nerden temin edebilirim.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Mehmet Ozyurek yazdı:

Konunun başını okumadım ana. Yağ ısındığı için yapıyor olmasın. 
Sonuçta soğumadı için radyatör var bunlarda. 
Belki tıkalı.  Belki filtre tıkalı.  

Tıkalı olsa neden sadece 2 den 3 e geçerken yapsın ki. 

 

Not: Arızanın altında yatan sebep şu. Araç hanimdayken radyatör taşa çarpması sonucu kırıldı ve motor susuz kaldı ve hararet yarıyı geçti. Allahtan farketmis ilerlememis motorda bişey yok çok şükür. Yüksek sıcaklıktan dolayı daha önceden de sorunlu olan selenoid iş göremez hale geldi. Sanzuman Yağ değişimi yapilirken yanık kokusu gelmişti. Soğukken bi şekilde aç kapa yapıyor ama Yağ ısınınca sağlıklı yapamıyor. Bu vuruntu sebebiyle akslarda zarar görüyor.

Servet Aydın yazdı:

Jf506 olmalı şanzıman kodu. Aliexpres satıyor. Komple veya tek tek

Onlar da mitsubishi marka olmadığı için almak istemedim.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Servet Aydın yazdı:

Aisin şanzıman mitsubishi değil ki


TRY 1,302.77 31% İndirim | JF506E 09A 5F31 şanzıman solenoidleri aksesuarları dayanıklı
https://a.aliexpress.com/_vnDLqy

Selenoidlerin markası mitsubishi 

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman

Merhaba,

 

Şanzımanı yaptırdım. Sorun büyükmüş. Tork konvertörü yani tas çatlamış. Artık nasıl oldu bilemiyorum. İç kısmı komple yenilendi. Balatalar-oringler yeni tasla birlikte değişti aracım mermi gibi oldu çok şükür. Şunu anladım, gerçekten sökülmeden-açılmadan sabaha kadar yorum yapılabilir ama gerçekler görünce ortaya çıkıyor. Birde şazımanlar kompleks bir yapıya sahip oldukları için mekanik olarak herhangi biryer bozulduğunda birçok yeri de bozuyor. Komple revizyon olmadan kimsenin gönlü rahat olmuyor. Fiyata gelecek olursak 11.400 TL verdim. Kalem kalem yapılanların fiyatlarını bilmiyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman

Bursada bir arkadaşıma yaptırdım.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Erhan Ergen

jatco jf506e lerde yag fılıtresı degısmedıgı ıcın yagıda zamanında degıstırılmedıgı ıcın tortu yapıyor. vıtes selenoıtlerını degıstırsenızde vuruntu yapmaya devam eder sorunun cozumu valve body denılen sanzıman kartel kapagının arkadasındaki selenoıtlerın takıldıgı parça sokulup temızlenecek yada komple degısecek. Çünku pıslıkden yag tortusunda dolayı vites degısımı ıcın gereklı basınc uretılemıyor uretılebılmesını ıcın daha fazla devır gerekıyor ve bır anda vıtes bosa dusup vuruntulu bır sekılde gecıs yapıyor. Çok zor bir işlem degıl 1 günluk ugrasla kendım degıstırıp sorunu cözdum.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Adıyaman
Erhan Ergen yazdı:

jatco jf506e lerde yag fılıtresı degısmedıgı ıcın yagıda zamanında degıstırılmedıgı ıcın tortu yapıyor. vıtes selenoıtlerını degıstırsenızde vuruntu yapmaya devam eder sorunun cozumu valve body denılen sanzıman kartel kapagının arkadasındaki selenoıtlerın takıldıgı parça sokulup temızlenecek yada komple degısecek. Çünku pıslıkden yag tortusunda dolayı vites degısımı ıcın gereklı basınc uretılemıyor uretılebılmesını ıcın daha fazla devır gerekıyor ve bır anda vıtes bosa dusup vuruntulu bır sekılde gecıs yapıyor. Çok zor bir işlem degıl 1 günluk ugrasla kendım degıstırıp sorunu cözdum.

 

Yağın değişmesi gerektiğiyle ilgili kesinlikle endişem kalmadı. Kim ne derse desin belirli bir zaman sonunda hangi marka şanzıman olursa olsun istenen kalitede yağ ile mutlaka değiştirilmeli. Bizim şanzıman içerisinden birsürü oring çıktı. Oringlerin bile ömrünü etkiler yağ değişimi. Müthiş bir basınç ve sıcaklıkta muazzan bir hareket var şanzımanın içerisinde. Şanzıman ömrü aynı motor bakımı gibi bakımlarını yaptırıldığı sürece uzun olur sorun yaşatmaz. Bahsettiğiniz gibi sadece yağ değiştirmenin yanısıra filtrenin de değişmesi lazım. Malesef otomatik şanzıman konusunda yeterli bilgi ve tecrübe yok malesef. Hem kullanıcılarda hem teknik ekipte. Yaşadıkça, gördükçe tecrübe edinip böyle paylaşıyoruz, bilgi ediniyoruz.

Yorum bağlantısı
Erhan Ergen

Kesınlıkle yag degısmelı ben 2. kez yagını degıstırdim yag degısımınden sonra sanzımanın rahatladıgını kesınlıkle hissedıorsunuz. En cok hissedılende tork konvertörün kitlenmesi daha cabuk oluyo. Yag olarakda castrol multıvehıcle kullanılmalı ve kesınlıkle sevıyesı eksık konulmamalı eksık konuldugu zaman aracın rampa cekişini etkılıyor.

Yorum bağlantısı
Erhan Ergen

Yinede söyle bir durumdandan bahsedeyım bazı sanzımanlar artık yag degısmedıgı ıcın yaga alısıyor ve yenı yag degısıminden sonra sanzıman problemlerı ortaya cıkmaya baslıyor tavsıyem sudurkı ılk yag degısımı yapılırken cıkan yagı kesınlıkle alın yenı yag sorun yaratırsa eskı yagı tekrar koyulması çözüm olabılıyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...