Ali Darbaz 16 Haziran 2019 Paylaş 16 Haziran 2019 (düzenlendi) Merhaba Çoğu kişi için sorun olarak görülmeyen , fakat ikinci aracımızda her yaptığımda canımı sıkan bir durum var. Şöyleki, ayağımı gazdan çekince, acemi biri vites değiştiriyor gibi silkeleme oluşuyor. Genelde her ayağımı gazdan çektiğimde iki defa silkeliyor. Klimanın açık veya kapalı olması bir şeyi değiştirmiyor. Ayağınızı gazdan çekince özelikle ilk 3 vitesde silkelenme oluyor. Bunu şöyle izah edeyim. ayağı gazdan çekince anlık silkeleniyor. Bu durum i10da yaşanmıyor. Ama Cruzede yaşanıyor. Babama göre hava hoş. Ama ben bu arabanın direksiyonuna geçip frensiz kullanmaya başlayınca bu silkeleme canımı sıkıyor. Acemi bir araba kullanıyormuş gibi hissetiriyor. Silkelenme ayak gazdan çekildiğinde ve anlık yaşanıyor. Sürekllilik göstermiyor. Ama bu kadarı bile canımı sıkıyor. Buna rağmen Babamın 8,8 litre yaktığı yolda 6,5 litre yakıt tüketimi yakalıyorum. Yani ne kadar çok ayağımı gazdan çektiğimi anlayabilirsiniz. 16 Haziran 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran 2019 Paylaş 16 Haziran 2019 Ayak gazdan çekilince sallandı mı yığılma mı, motor hacmi nedeniyle olabilir fark 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2019 Yazar Paylaş 16 Haziran 2019 (düzenlendi) 4 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Ayak gazdan çekilince sallandı mı yığılma mı, motor hacmi nedeniyle olabilir fark Öne yığılma esnasında , ilk anda silkeliyor. Sonra normal yürüyor. Nasıl tarif etsem, ayak gazdan çekince öne yığılma yaparken, anlık debriyaj bas bırak tarzı bişey oluyor. 16 Haziran 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran 2019 Paylaş 16 Haziran 2019 Normal. Hacim yüksek, aniden pedal dan ayak çekiliyor manifold hava almıyor. Bi zamazingo vardı manifold bağlantısı olan. Hava tüpü. Onu bağlayınca bu olay olmaz Hyundai elektronik kelebek ise de yapmaz bu olayı 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2019 Yazar Paylaş 16 Haziran 2019 3 dakika önce, Servet Aydın yazdı: Normal. Hacim yüksek, aniden pedal dan ayak çekiliyor manifold hava almıyor. Bi zamazingo vardı manifold bağlantısı olan. Hava tüpü. Onu bağlayınca bu olay olmaz Hyundai elektronik kelebek ise de yapmaz bu olayı İ10da ayağını direk çekersin, doğrudan tork konverterli şanzımanlı araba gibi yumaşak yumuşak motor fren yapar. Cruze ise öksürerek motor fren sekansına geçiyor. Bu durum normal ise gaz pedalı ile ilgili bir sıkıntım daha var. Araba gaz pedalı cevapları Aytene göre çok geçikmeli. Gaz basınca bir an boşluk oluşuyor. Önden bir anlık bir tıslama eşliğinde gaz yiyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 Haziran 2019 Paylaş 16 Haziran 2019 Tıslama dediğin manifoldun hava emiş sesi. 1 Yorum bağlantısı
Onur Oflaz 16 Haziran 2019 Paylaş 16 Haziran 2019 Kullandığım cruzeda da mevcut aynı durum. Oksijen sensörü bozuk olunca daha rahatsız edici oluyor. Normalde de var 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 16 Haziran 2019 Yazar Paylaş 16 Haziran 2019 8 dakika önce, Onur Oflaz yazdı: Kullandığım cruzeda da mevcut aynı durum. Oksijen sensörü bozuk olunca daha rahatsız edici oluyor. Normalde de var Çok teşekur ederim. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 16 Haziran 2019 Paylaş 16 Haziran 2019 7 saat önce, Servet Aydın yazdı: Normal. Hacim yüksek, aniden pedal dan ayak çekiliyor manifold hava almıyor. Bi zamazingo vardı manifold bağlantısı olan. Hava tüpü. Onu bağlayınca bu olay olmaz Hyundai elektronik kelebek ise de yapmaz bu olayı vgt mi king ? 7 saat önce, Ali Darbaz yazdı: İ10da ayağını direk çekersin, doğrudan tork konverterli şanzımanlı araba gibi yumaşak yumuşak motor fren yapar. Cruze ise öksürerek motor fren sekansına geçiyor. Bu durum normal ise gaz pedalı ile ilgili bir sıkıntım daha var. Araba gaz pedalı cevapları Aytene göre çok geçikmeli. Gaz basınca bir an boşluk oluşuyor. Önden bir anlık bir tıslama eşliğinde gaz yiyor hata kodu var mi? P1120? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Haziran 2019 Yazar Paylaş 17 Haziran 2019 (düzenlendi) 6 saat önce, Alpay Sumer yazdı: vgt mi king ? hata kodu var mi? P1120? Herhangi bir hata kodu yok. Anlattigim tüm şeyler bu araba için normal denildi. Burdan anladiğim Aytenin çok iyi bir otomobil oldugu. Kullandikca aradaki farklar gün yüzüne cikiyor. İ10 da "handling" denen şey arza çıkmış. İnsanlarin neden vgt veya pedal comander gibi şeyler neden aldiklarini şimdi anliyorum. Onlarin yaşadiklari tecrubeye şahit oldum. 17 Haziran 2019 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 9 saat önce, Alpay Sumer yazdı: vgt mi king ? hata kodu var mi? P1120? Heh o zamazingo 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 benim hyundaimde pedal poziyon birşey swici değişmişti. 50 lira gibi birşeydi o zaman ufak bir paraydı. aynı problem vardı çözülmüştü vites atarken acemi şöför debriyajdan ayağını düzgün çekmiyor gibi bir his veriyordu . o parça varsa cruzelardada baktır derim 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 3 viteste silkelemeyi alt şanzıman kulağı yada alt motor kulağı da yapabilir. Takozları bir kontrol edin boşluk patlak olabilir yüksek ihtimal 3 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Haziran 2019 Yazar Paylaş 17 Haziran 2019 Ömer Sarıgül yazdı: 3 viteste silkelemeyi alt şanzıman kulağı yada alt motor kulağı da yapabilir. Takozları bir kontrol edin boşluk patlak olabilir yüksek ihtimal Yetkili servide takozlar için problem bulamadılar. 1 Yorum bağlantısı
Eray Çalışkan 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 Ömer Sarıgül yazdı: 3 viteste silkelemeyi alt şanzıman kulağı yada alt motor kulağı da yapabilir. Takozları bir kontrol edin boşluk patlak olabilir yüksek ihtimal Ben de bunu yazacaktım, motor veya şanzıman kulakları sağlam olmayınca bunu yapar 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Haziran 2019 Yazar Paylaş 17 Haziran 2019 Alpay Sumer yazdı: Handling dediginiz sey nedir? Handling'in doğrudan Türkçe karşılığı "Elleçleme" Ama otomobil dünyasını sözlüğünde anlamı "araçların yola ve sürücüye tepkileri" olarak ifade ediliyor. Hadlingi yüksek olan arabanın sürücüsü ile olan iletişimi yüksektir. En iyi handle arabaların listeside bu Lotus Esprit S4S - Won BBDC in 1995. ... Noble M400 - Won BBDC in 2004. ... Porsche 911 Carrera S (997) - Won BBDC in 2005. ... Porsche 911 GT3 (991.1) - Won BBDC in 2013. ... Ferrari 488 GTB - Won BBDC in 2015. ... Porsche 911 R - Won BBDC in 2016. ... Porsche 911 GT3 (991.2) - Won BBDC in 2017. ... McLaren 600LT - Won BBDC in 2018. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 Geri beslemeli döngüde kazanç fazla ise sinyal değişimlerinde genlik az ise osilasyon gerçekleşebilir. Mesele budur dert etmeyin. Ali Darbaz yazdı: Handling'in doğrudan Türkçe karşılığı "Elleçleme" Ama otomobil dünyasını sözlüğünde anlamı "araçların yola ve sürücüye tepkileri" olarak ifade ediliyor. Hadlingi yüksek olan arabanın sürücüsü ile olan iletişimi yüksektir. En iyi handle arabaların listeside bu .. Handling birkaç anlamı vardır. Tek anlamı yoktur. Bizdeki çoğu kelime gibi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Haziran 2019 Yazar Paylaş 17 Haziran 2019 Mehmet Göktürk yazdı: Geri beslemeli döngüde kazanç fazla ise sinyal değişimlerinde genlik az ise osilasyon gerçekleşebilir. Mesele budur dert etmeyin. Handling birkaç anlamı vardır. Tek anlamı yoktur. Bizdeki çoğu kelime gibi. Ama abi, arabanin kutlesi ve o anki kinetik enerjisinin , bu etkiyi absore etmesi gerekmezmi. 1600 kilo araba emme manifoldundaki basinç değişimini absore edecek surate sahip. İ10 da hic yok boyle bisey. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 Gaza sert basınca da var mi 1 Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 17 Haziran 2019 Paylaş 17 Haziran 2019 1-Debriyaj musuru2-Lpg varsa bozuk enjektör bu olaya sebep olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Haziran 2019 Yazar Paylaş 17 Haziran 2019 Mustafa Tüfekçi yazdı: Gaza sert basınca da var mi Hiç denemedim. Furkan Bakırel yazdı: 1-Debriyaj musuru 2-Lpg varsa bozuk enjektör bu olaya sebep olabilir. Bizde anasinin ak sutu gibi fabrikadanki hali. Benzin içiyo Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 Eylül 2019 Paylaş 6 Eylül 2019 Şanzıman vites geçişlerinde farklı kombinasyonlarla güç alan bir aksam. Lpg ile deformasyona uğrayan motor verimi azalınca ve lpg ayarında vites geçiş zamanları da ayarlı olmayınca gerçekten saçmalayan bir şanzıman çıkıyor ortaya. Enjektör haritasını iyi ayarlamak lazım. Bu arada çoğu a5 spesifikasyonlu yağ, dexos 2’yi de sağlıyor. Gidip özellikle sağlamayanı mı buluyorlar nedir Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Haziran 2020 Yazar Paylaş 18 Haziran 2020 Merhaba Bir konuda tecrube paylaşımına ihtiyacım var. Kusursuz bir Cruze için gerekli adımları atmaya başlıyoruz. Aracın pekte hoşuma gitmeyen bir huyu var. Bunun bir arızamı yoksa karakteristik bir özellikmi cevabını bilemiyorum. Sıfır km bir Cruze bulup sürmedende bunu bilemeyeceğim. 2000 devrin altında ayağınızı gazdan çektiğinizde anlık öne yığılma yapıyor. Gaza bastığınızda ise bu sefer öne doğru anlık bir öne silkeleme yapıyor. Sanki birşeyler size yeterince tepki vermiyor gibi bir his. geçmişte okumuş olduğum bazı konularda buna benzer arızalar için maf sensöründen dem vurulmuş. Sizce maf sensörünü değiştirmek bu silkeleme ve yığılmanın çözümümüdür. Farklı bir noktaya odaklanmam gerekir mi? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 18 Haziran 2020 Paylaş 18 Haziran 2020 Gaz kelebeği kapanıyor. Yığılma olağan. Daha üst devirde vakum gücü nedeniyle kelebek bir anda kapansa dahi motorun yüksek devirli dönme momentumu nedeniyle yığılma az olur. Gaz kelebeği elektrik motorlu ise ayarı filan olabilir. Gaza basınca yığılma yakıtın geç kalması gibi yorumlanabilir. Vakumlu araçlar için hesapta ekonomi yaptığı iddia edilen bir zamazingo var. Tüp şeklinde. Senin için ideal ciddiyim. Al tak. Süzülme eğilimi artıyor ve alt devirde bahsi geçen sorunlarını sıfıra indiriyor 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts