İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta / Motor Sağlık Durumu


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba,

2004 1.4i comfort Benzin&LPG aracım var. 173.500 de aldım. Şuan 178 binde. 

Aracın 3. sahibiyim.  İlk sahibi bayan 110 bine kadar kullanmış. 400-600-800 parça parça hasar kayıtları var. Her ufak çiziği bile serviste yaptırmış. Bunu yapan kişide herhalde bakımlarını da yaptırmıştır serviste diye düşünüyorum :)

2. Sahibi özel serviste  bakımlarını hiç aksatmamış. Her ne kadar bakımlarda araca  10w40 yağ koymuş olsalarda bakım bakımdır diye düşünüyorum.

 

15 km yol yaptıktan sonra motor sıcak iken  yaptığım kontrollerde motor yağ kapağından araç çalışırken herhangi bir duman çıkmıyor. Yağ çubuğunu çektiğimde yine herhangi bir şey yok.  5.500 - 6.000 devire kadar ara ara gaz yapmama rağmen 1 gram dahi siyah mavi vs. duman yok. 173.500 de yağ değişimini yaptım. 4.500 Km oldu yağ eksiltme yok. Düzensiz çalışma, gürültülü veya şiddetli, çok titreşimli çalışma yok. Bu işlemler motor gayet sağlıklı ve sorunsuzdur dememize yeterli midir? 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Yağ eksiltme veya anormal bir durum yoksa aynen devam. Motora somut ömür biçilemez parça eskidikçe değişir.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Yazıyı sonuna kadar ha şimdi bişey çıkacak diye okudum bişey çıkmadı.

 

Maşallah deyin binin.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Arkadaşlar merhaba,
2004 1.4i comfort Benzin&LPG aracım var. 173.500 de aldım. Şuan 178 binde. 
Aracın 3. sahibiyim.  İlk sahibi bayan 110 bine kadar kullanmış. 400-600-800 parça parça hasar kayıtları var. Her ufak çiziği bile serviste yaptırmış. Bunu yapan kişide herhalde bakımlarını da yaptırmıştır serviste diye düşünüyorum [emoji4]
2. Sahibi özel serviste  bakımlarını hiç aksatmamış. Her ne kadar bakımlarda araca  10w40 yağ koymuş olsalarda bakım bakımdır diye düşünüyorum.
 
15 km yol yaptıktan sonra motor sıcak iken  yaptığım kontrollerde motor yağ kapağından araç çalışırken herhangi bir duman çıkmıyor. Yağ çubuğunu çektiğimde yine herhangi bir şey yok.  5.500 - 6.000 devire kadar ara ara gaz yapmama rağmen 1 gram dahi siyah mavi vs. duman yok. 173.500 de yağ değişimini yaptım. 4.500 Km oldu yağ eksiltme yok. Düzensiz çalışma, gürültülü veya şiddetli, çok titreşimli çalışma yok. Bu işlemler motor gayet sağlıklı ve sorunsuzdur dememize yeterli midir? 
 
 
 
 
bence bu motorun en zayıf noktası soğutma sistemi hararet sorunu yok ama heleki lpg varsa bu parçalarda gözünüz olsun
- yedek şu kapi
- termostat contası
- klorifer hortumu (bağırsak diyo sanayi)
- Motor tapaları
- minumum hortum
Bu saydiklarkmda hafif eskime varsa değiştirin
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Levent Güzelkalp yazdı:

bence bu motorun en zayıf noktası soğutma sistemi hararet sorunu yok ama heleki lpg varsa bu parçalarda gözünüz olsun
- yedek şu kapi
- termostat contası
- klorifer hortumu (bağırsak diyo sanayi)
- Motor tapaları
- minumum hortum
Bu saydiklarkmda hafif eskime varsa değiştirin

Bu araçta bir tek hararet olayını çözemedim zaten. Motor hararet göstergesi çizgi çizgi bu modelde. 90 derecede iken de aynı 103 derece olup fan açtığında da aynı. Asla değişmiyor çizgi. Çok saçma geldi bu olay bana. 120 derecelere çıkıp hararet yaptığında da değişmeyecek ve anlamayacağım diye korkuyorum hatta. Birde nedense bana hararet yapmaya çok müsait gibi geliyor aracın karakteri. 3-5 dur kalka girince yada trafikli yokuştayken hemen harareti yükseltiyor. Fan açıyor ara ara.

 

Bu arada söylediğiniz çoğu şeyin yerini hangisi olduğunu dahi bilmiyorum maalesef.

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Bu araçta bir tek hararet olayını çözemedim zaten. Motor hararet göstergesi çizgi çizgi bu modelde. 90 derecede iken de aynı 103 derece olup fan açtığında da aynı. Asla değişmiyor çizgi. Çok saçma geldi bu olay bana. 120 derecelere çıkıp hararet yaptığında da değişmeyecek ve anlamayacağım diye korkuyorum hatta. Birde nedense bana hararet yapmaya çok müsait gibi geliyor aracın karakteri. 3-5 dur kalka girince yada trafikli yokuştayken hemen harareti yükseltiyor. Fan açıyor ara ara.
 
Bu arada söylediğiniz çoğu şeyin yerini hangisi olduğunu dahi bilmiyorum maalesef.
tapalar hariç hepsi gün yüzünde [emoji3] hararet dediginiz gibi hep ortada ford lar sıcak çalışır derler sanayide birde yağsız bırak susuz bırakma falan
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

öyle bir heyecanla okudum ki birşey çıkacak sandım ki iyikide çıkmadı. çok sevdindim nazar değmesin maşallah diyelim. 

aynı kasa 2006 model aracım var.  lpg yok. 150.000 de. ancak koyulması gereken yağ 5/30. değiştmenizi öneririm. 

soğutma sistemni kontrol ettirmenizde fayda var diye düşünüyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Tüm bu yazdıklarınızın yanında silindir kompresyonlarına bakarsanız, o zaman daha net olarak "motor sağlıklı" denebilir.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Tüm bu yazdıklarınızın yanında silindir kompresyonlarına bakarsanız, o zaman daha net olarak "motor sağlıklı" denebilir.

Bende bunu çok merak ediyorum Sani hocam. Ekspertizde 3. silindir tekleme çıktı. Ancak bujilerin altından çok yağ çıktı. Üst kapak contasını değişince bujilerde tekrar yağ toplanma olmadı ve arıza kayıtlarında 3.silindir tekleme tekrar görülmedi. Ancak yinede çok merak ediyorum ancak bunu yapan yer az. Çoğusu araba 1 gün bekleyecek tamamen soğuyacak anca öyle falan diyorlar. Birde 100₺ ücret isteniyor. Bana çok geldi açıkcası.

 

Birde araçta zengin yakıt hatası vede katalizör eşiği seviye altında vs. diye bir hata alıyorum. Ancak aracın yakıtında anormal bir durum yok. LPG de şehiriçi şehirdışı karma tüketim 8 litre ile 9.3 litre arasında. Benzinde 7 ile 8 litre arasında yakıyor. Gayet ekonomik bile yakıyoruz hatta. Tabi kullanım stilide önemli

Ümit Türk yazdı:

öyle bir heyecanla okudum ki birşey çıkacak sandım ki iyikide çıkmadı. çok sevdindim nazar değmesin maşallah diyelim. 

aynı kasa 2006 model aracım var.  lpg yok. 150.000 de. ancak koyulması gereken yağ 5/30. değiştmenizi öneririm. 

soğutma sistemni kontrol ettirmenizde fayda var diye düşünüyorum. 

 

Yağ bakımıma 1.500 km kala değişicem. 5w30 ile. Fordun istediği şartları sağlayan 5w30 motul veya mobil. Soğutma sistemini nasıl kontrol ettireceğim. Ustasına gidip usta bi aracın soğutma sistemini kontrol edebilir miyiz desem adam bir şikayetin var mı diyor. Yok dersen o zaman gerek yok diyor. Ayrıca para almadan kontrolüde sevmiyorlar :D

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

 

5w30 motul veya mobil. 

petronas ıda listeye alın.  tavsiye derim. ford onaylıdır. 

ustalarınız mı var yoksa ustanız mı var ?

yoksa anadolu yakası için tavsiyede bulunabilirim. 

yani usta çok önemli arabayı bıraktığında şikayetinle tabi ilgilenmek zorunda ama en azından şöyle bir yoklamalı. başka birşey varmı diye. 

mesela benim v kayışından bir şikayetim olmamasına rağmen beni arayıp sorun var dedi ve değişti. iyikide değiştirdi. gidikmiş . 

 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Bende bunu çok merak ediyorum Sani hocam. Ekspertizde 3. silindir tekleme çıktı. Ancak bujilerin altından çok yağ çıktı. Üst kapak contasını değişince bujilerde tekrar yağ toplanma olmadı ve arıza kayıtlarında 3.silindir tekleme tekrar görülmedi. Ancak yinede çok merak ediyorum ancak bunu yapan yer az. Çoğusu araba 1 gün bekleyecek tamamen soğuyacak anca öyle falan diyorlar. Birde 100₺ ücret isteniyor. Bana çok geldi açıkcası.

 

Birde araçta zengin yakıt hatası vede katalizör eşiği seviye altında vs. diye bir hata alıyorum. Ancak aracın yakıtında anormal bir durum yok. LPG de şehiriçi şehirdışı karma tüketim 8 litre ile 9.3 litre arasında. Benzinde 7 ile 8 litre arasında yakıyor. Gayet ekonomik bile yakıyoruz hatta. Tabi kullanım stilide önemli

Osman usta ile irtibata geçin, kompresyon testini 15dk da halleder. Sıcak soğuk kısmını hatırlamıyorum ama tüm gün araç kaldığını da duymadım.

 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Bende bunu çok merak ediyorum Sani hocam. Ekspertizde 3. silindir tekleme çıktı. Ancak bujilerin altından çok yağ çıktı. Üst kapak contasını değişince bujilerde tekrar yağ toplanma olmadı ve arıza kayıtlarında 3.silindir tekleme tekrar görülmedi. Ancak yinede çok merak ediyorum ancak bunu yapan yer az. Çoğusu araba 1 gün bekleyecek tamamen soğuyacak anca öyle falan diyorlar. Birde 100₺ ücret isteniyor. Bana çok geldi açıkcası.

 

Birde araçta zengin yakıt hatası vede katalizör eşiği seviye altında vs. diye bir hata alıyorum. Ancak aracın yakıtında anormal bir durum yok. LPG de şehiriçi şehirdışı karma tüketim 8 litre ile 9.3 litre arasında. Benzinde 7 ile 8 litre arasında yakıyor. Gayet ekonomik bile yakıyoruz hatta. Tabi kullanım stilide önemli

Yağ bakımıma 1.500 km kala değişicem. 5w30 ile. Fordun istediği şartları sağlayan 5w30 motul veya mobil. Soğutma sistemini nasıl kontrol ettireceğim. Ustasına gidip usta bi aracın soğutma sistemini kontrol edebilir miyiz desem adam bir şikayetin var mı diyor. Yok dersen o zaman gerek yok diyor. Ayrıca para almadan kontrolüde sevmiyorlar :D


Aracınız Zengin yakıtla çalıştığı için katalizöre zarar vermiş olabilir aynısı başıma geldi ordan biliyorum. O hata kodu katalizör yeterince süzemeyince çıkıyor

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Behlül Baş yazdı:


Aracınız Zengin yakıtla çalıştığı için katalizöre zarar vermiş olabilir aynısı başıma geldi ordan biliyorum. O hata kodu katalizör yeterince süzemeyince çıkıyor

Napacağız hocam. Tavsiye var mı

Ümit Türk yazdı:

petronas ıda listeye alın.  tavsiye derim. ford onaylıdır. 

ustalarınız mı var yoksa ustanız mı var ?

yoksa anadolu yakası için tavsiyede bulunabilirim. 

yani usta çok önemli arabayı bıraktığında şikayetinle tabi ilgilenmek zorunda ama en azından şöyle bir yoklamalı. başka birşey varmı diye. 

mesela benim v kayışından bir şikayetim olmamasına rağmen beni arayıp sorun var dedi ve değişti. iyikide değiştirdi. gidikmiş . 

 

Anadolu yakasındaki tavsiyeniz kadıköyde bulunamayan bir sokak vardı orası mı :D 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Levent Güzelkalp yazdı:

ford lar sıcak çalışır derler

Eski karbüratörlü Fordlar için geçerli bir ifade olmalı sanırım. Güncel motorlar arasında Ford en iyi soğutma sistemine sahip araçlar arasındadır benim Focus yaz-kış 89-94 derece arasında görev yapıyor muhtemelen Fiesta da öyledir 82 lik aynı termostata sahipse.

Yorum bağlantısı
Emre Biçer
Koray Demir yazdı:

Eski karbüratörlü Fordlar için geçerli bir ifade olmalı sanırım. Güncel motorlar arasında Ford en iyi soğutma sistemine sahip araçlar arasındadır benim Focus yaz-kış 89-94 derece arasında görev yapıyor muhtemelen Fiesta da öyledir 82 lik aynı termostata sahipse.

Benim  2003 model Fiesta benzin lpgli aracimda 82 lik termostat var ama 105 te fan açıyor ve 98 düşüyor ışıklarda araç hareket etmediginde genelde 98 ile 105 arasında git gel yapıyor. Ford sertifikasını sağlayan antifriz var sistemde mobil 5w30 yağ koydum bu bakımda ama maalesef hararetten bende korkuyordum yavaş yavaş alışmaya başladım genelde obd cihazı takılı sürüyorum ama korkmuyor değilim. Ancak yağ kapağını açtığımda yağ buharını fark ediyorum özellikle aracı uzun süre kullanıp kapağı açtığımda buharı fark ediyorum bir sorun teşkil etmiyordur diye düşünüyorum yani motor sonuçta yüz derece yağın buhar yapması normal midir? :)

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Emre Biçer yazdı:

özellikle aracı uzun süre kullanıp kapağı açtığımda buharı fark ediyorum bir sorun teşkil etmiyordur diye düşünüyorum yani motor sonuçta yüz derece yağın buhar yapması normal midir? :)

Bakımlıysa termostat fan sağlıklı çalışıyorsa  kolay kolay hararet yapmaz. Yağın sıcaklığı yüksek malum eser miktarda buhar oluşması olağan bir sonuç bariz eksiltme yoksa yola devam. Bayideki sıfır aracı kullanıp test edin onda bile aynı şekilde yağ buharı oluşacaktır. Yağ buharının fazlası ise karter havalandırmadan geçerek yeniden emilir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Yazıyı sonuna kadar ha şimdi bişey çıkacak diye okudum bişey çıkmadı.

 

Maşallah deyin binin.

yalnız değilmişim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Metin Akbal yazdı:

Sorun ararsanız sorun çıkar :)

Vallahi biraz fazla paronayağım hocam. Şöyle bi kafam rahat süremedim :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Arkadaşlar merhaba,

2004 1.4i comfort Benzin&LPG aracım var. 173.500 de aldım. Şuan 178 binde. 

Aracın 3. sahibiyim.  İlk sahibi bayan 110 bine kadar kullanmış. 400-600-800 parça parça hasar kayıtları var. Her ufak çiziği bile serviste yaptırmış. Bunu yapan kişide herhalde bakımlarını da yaptırmıştır serviste diye düşünüyorum :)

2. Sahibi özel serviste  bakımlarını hiç aksatmamış. Her ne kadar bakımlarda araca  10w40 yağ koymuş olsalarda bakım bakımdır diye düşünüyorum.

 

15 km yol yaptıktan sonra motor sıcak iken  yaptığım kontrollerde motor yağ kapağından araç çalışırken herhangi bir duman çıkmıyor. Yağ çubuğunu çektiğimde yine herhangi bir şey yok.  5.500 - 6.000 devire kadar ara ara gaz yapmama rağmen 1 gram dahi siyah mavi vs. duman yok. 173.500 de yağ değişimini yaptım. 4.500 Km oldu yağ eksiltme yok. Düzensiz çalışma, gürültülü veya şiddetli, çok titreşimli çalışma yok. Bu işlemler motor gayet sağlıklı ve sorunsuzdur dememize yeterli midir? 

 

 

 

 

Yeterli.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Vallahi biraz fazla paronayağım hocam. Şöyle bi kafam rahat süremedim :D

Rahat olun çok kafaya takmayın böyle hayat geçmez araba dediğimiz şey bir avuç civata ve plastikten ibaret neticede parça eskidikçe değişir. Hem atalarımız ne demiş:

Sakınan göze çöp batar.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Napacağız hocam. Tavsiye var mı

Anadolu yakasındaki tavsiyeniz kadıköyde bulunamayan bir sokak vardı orası mı :D 

yani biliyorsanız birşey demiyorum o zaman :) bulunmayan değil.  siz haritada aramaya çalışıyorsunuz yerine giderseniz bulursunuz. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...