İçeriğe Yönlendir

Araç Arıza ve Garanti Süreci Hakkında


Burak Kuşçu

Recommended Posts

Burak Kuşçu

Herkese Merhaba, 

 

Geçmiş konularda araştırıp bulamadığım bir konu hakkında sizlerden fikir ve bilgi almak istiyorum. Umarım konuyu doğru ana başlık altına açmışımdır. 

 

Mevcutta kullanış olduğum şirketimize ait Opel Astra J sedan aracım var. Araç 2019 model ve şuan yaklaşık olarak 10. ayında yani garantisi devam etmekte. 

 

2020 haziran ayında aracımı ilk bakımı için bursa da ki yetkili servisine götürdüm. Aracı teslim aldığımda sağ ön kapının kilitli kaldığını fark ettim.Mevcut sorunu yapılan bakım ile bağdaştıramadığım için 

Yeni bir arıza kaydı açarak yetkili servise başvurdum.

 

Arızayı şu şekilde anlatayım aracın otomatik kilit sistemi araç harekete geçtikten sonra devreye giriyor fakat sağ ön kapı bir daha hiçbir şekilde açılmıyor. aracı 10-15 defa kilitleyip açmam gerekiyor.

Bence bu durum büyük bir güvenlik problemi oluşturuyor. Olası bir kaza veya yangın durumunda sağdaki yolcunun panik halinde araçtan çıkamaması gibi 

 

Arkadaşlar konu ile ilgili incelemeleri yaptılar ve garanti sürecinden parça değişim sürecini başlattılar. (Bu süreçte servis kaynaklı problemlerde yaşandı fakat değinmedim ) 

 

10 Temmuzda başlayan Garanti süresinin üzerinden 53 gün geçmesine rağmen halen daha parça değişimim yapılmadı. Parçanın pandemi dolayısı ile yurtdışından gelmediğini gümrüklerin kapalı olduğunu söylüyorlar.( İthalat yapan bir firmayız bu süreçten kaynaklı olan  en ufak bir aksaklık yaşamadık )ilave bilgi olarak n11 de bile bulabileceğimiz basit bir parça.

 

Aracı şuanda kilit sistemini içeriden iptal ederek arada sırada kullanıyorum.Bu durum Opel markasına hepimizde soğukluk ve güvensizlik etkisi oluşturdu.

 

Şuanda süreci opel türkiyeye taşıdım rutin olarak arayarak gaz alıyorlar sağolsunlar.

 

Sizlere danışmak istediğim konu ise şu Normal şartlar bu sürecin yasal seyri nedir ?

 

Yasal olarak böyle bir sorunun kaç gün içerisinde çözülmesi gerekiyor ?

 

Artık bizim için tad kaçırıcı hale gelmiş bu durumun yasal yollarla karşı taraf içinde tad kaçırıcı hale gelmesini istiyorum. 

 

Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim. 

 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin

Opel araç kiralanırken 1000 defa düşünmek gerek. Türkiye'de Opel kullanıcılarına Çok ilgisiz oğlumun çalıştığı firma opel insiğnia araç kiraladı. üretim hatalı ön cam değişimi 85 günde gerçekleşti onun için Opel kiralamaktan uzak durmak gerek. Opel Türkiye Çok ilgisiz benim önerim aracı servise teslim edin yerine bir 1 ikame araç istediğinizi belirtin gerekçe olarak da yolcu güvenliği söz konusu olduğunu belirtin.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

madem ucuz , n11 den alıp takın. aklınız rahat olsun. bir daha da aynı markadan almazsınız. :) ben olsam öyle yapardım.  garantideyken işe yaramayacaksa sıfır araç almanın faydası nedir anlamış değilim zaten.

 

benim vaktim bol dersenizde, avukatınız ihtar çekecek değiştir bunun parçasını, şu tarihte getirdim sende hiç hareket yok ne iş diyecek. çünkü yetkili servise götürülen arızalı ürünün belli süre içerisinde tamiri yapılmalı...tüketici kanununu okumanız lazım. garantideki malın tamiri olmuyorsa arabayı bile değiştirmesi lazım!, tabi ne kadar uygulanabilir emin değilim bu günün koşullarında. ama araba var 4 kapılı diye satmışsın 3 kapısı varmış gibi iş yapıyor demek mümkün sanki. basbayağı ayıplı mal yani. yüzde 25 değer kaybı var :) uğraşacak olduktan sonra bahane bulunur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Hayrettin Gücin yazdı:

Opel araç kiralanırken 1000 defa düşünmek gerek. Türkiye'de Opel kullanıcılarına Çok ilgisiz oğlumun çalıştığı firma opel insiğnia araç kiraladı. üretim hatalı ön cam değişimi 85 günde gerçekleşti onun için Opel kiralamaktan uzak durmak gerek. Opel Türkiye Çok ilgisiz benim önerim aracı servise teslim edin yerine bir 1 ikame araç istediğinizi belirtin gerekçe olarak da yolcu güvenliği söz konusu olduğunu belirtin.

 

belirtmeyi unutmuşum ne yazık ki aracı satın aldık. Muhtemelen aldığımız son Opel oldu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Burak Kuşçu yazdı:

 

belirtmeyi unutmuşum ne yazık ki aracı satın aldık. Muhtemelen aldığımız son Opel oldu.

Elinizde belgeleriniz var ise ( tarihi gösterir servis açma talebi,  yapılacak işlemler v.s.) Tüketici hakem heyetine e-devletten başvurun . Ancak Hakem heyetleri halen sağlıklı çalışmıyor.

Diğer yandan opel parçayı gerçekten tedarik edememiş olabilir. Otomotiv üretim sektörüs sıkıntılı. Opel genel merkeze yazın ( yurtdışı) belki hızlanır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Pandemi süreci gerçekten etkiledi. Şöyle söyleyeyim çalıştığım şirkette vinçlerde kullanılan potansiyometre sipariş verdim ocak ayında ve mart ayında teslim görünüyordu. Eylül ayı oldu ürün hala elime gelmedi. Firmaya yaptırım uygulanacak fakat ürün geldi gümrükte TSE ye takıldığından gümrük işlemleri gecikiyor diyor. Gerçekten bir gecikme söz konusu olabilir. 

Aynı şekilde başka yurt dışından verilmiş olan siparişlerim hala teslim edilmeyenlerde mevcut.

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Kuşçu yazdı:

( İthalat yapan bir firmayız bu süreçten kaynaklı olan  en ufak bir aksaklık yaşamadık

hangi ülke? ile çalışıyorsunuz

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Garanti sürecinde kayıt açıldıktan sonra 20 iş gününde parça değişimi yapılması gerekiyor. Yapılamıyorsa, tüketici mahkemesi ile aracı iadeye kadar götürebilirsiniz bu işi. Kanun çok açıktır bu konuda.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Şu anda PSA grubunda olduğu için Opel daha iyi bir durumda olabilir fakat 3 sene önce servis bakımlı garantili Astra aracımın debriyaj telinde sorun vardı ve kullanıcı hatası diyerek yapmamışlardı. Debriyaja ayakla basma dışında başka bir şey yapılıyor sanki. O zamanlar gözümde imajı yerle bir olmuştu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
hangi ülke? ile çalışıyorsunuz

Almanya ile çalışıyoruz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
madem ucuz , n11 den alıp takın. aklınız rahat olsun. bir daha da aynı markadan almazsınız. :) ben olsam öyle yapardım.  garantideyken işe yaramayacaksa sıfır araç almanın faydası nedir anlamış değilim zaten.
 
benim vaktim bol dersenizde, avukatınız ihtar çekecek değiştir bunun parçasını, şu tarihte getirdim sende hiç hareket yok ne iş diyecek. çünkü yetkili servise götürülen arızalı ürünün belli süre içerisinde tamiri yapılmalı...tüketici kanununu okumanız lazım. garantideki malın tamiri olmuyorsa arabayı bile değiştirmesi lazım!, tabi ne kadar uygulanabilir emin değilim bu günün koşullarında. ama araba var 4 kapılı diye satmışsın 3 kapısı varmış gibi iş yapıyor demek mümkün sanki. basbayağı ayıplı mal yani. yüzde 25 değer kaybı var :) uğraşacak olduktan sonra bahane bulunur.

Aslında problemin çözümü basit ve düşük maliyetli fakat dediğiniz gibi garantili bir araç ve para harcamak mantıksız. Birde şikayet varda okuduğum kadarıyla 1.4 T modellerinde kronik piston kırma problemi varmış nasıl bir kronik arıza ise. Bu servis politikası ile başımıza gelirse vay halimize


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Renault u beğenmezler ama şimdi kullandığım araç 2016 dizel 160 hp talisman.Aracın garantisi bitmiş.Aracımın ön takımlardan yaz tatilinde köy yollarında tıkırtı hissettim .Servise götürdüm salıncak ve burçlar aşınmış değişmesi lazım dediler.indirimli fiyatı 4900 tl .Sürekli servis bakımlı olması nedeni ile iyi niyetten 2000 tl ye bu cumartesi değiştirecekler.Kullanıcı hatası yada garanti bitmiş diyerek gönderebilirlerdi,ford aracımda garanti bitti diyip göndermişlerdi.

Sonuç itibarı ile 1 hafta içinde parçalar geldi ve hafta sonu makul denilebilecek bir fiyata takılacak.Fiyat makul diyorum çünkü orjinal salıncakların tanesi 1500 tl civarında. 

Servislerin müşteriye yaklaşımı firmaya olan güveni arttırıyor.

Opel böyle küçük bir hatayı bile düzgün sahiplenemeyip sınıfta kalmış.Umarım en kısa sürede çözerler.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
Ahmet Türedi yazdı:

Renault u beğenmezler ama şimdi kullandığım araç 2016 dizel 160 hp talisman.Aracın garantisi bitmiş.Aracımın ön takımlardan yaz tatilinde köy yollarında tıkırtı hissettim .Servise götürdüm salıncak ve burçlar aşınmış değişmesi lazım dediler.indirimli fiyatı 4900 tl .Sürekli servis bakımlı olması nedeni ile iyi niyetten 2000 tl ye bu cumartesi değiştirecekler.Kullanıcı hatası yada garanti bitmiş diyerek gönderebilirlerdi,ford aracımda garanti bitti diyip göndermişlerdi.

Sonuç itibarı ile 1 hafta içinde parçalar geldi ve hafta sonu makul denilebilecek bir fiyata takılacak.Fiyat makul diyorum çünkü orjinal salıncakların tanesi 1500 tl civarında. 

Servislerin müşteriye yaklaşımı firmaya olan güveni arttırıyor.

Opel böyle küçük bir hatayı bile düzgün sahiplenemeyip sınıfta kalmış.Umarım en kısa sürede çözerler.

 

Umarım kısa sürede çözülür. Bende uzun yıllar fiat kullandım yine kullanan arkadaşlarımdan garantisi bitmiş aracın iyi niyet garantisi adı altında komple göğüs ve direksiyon kutusunu değiştiren arkadaşlarım oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever
Ahmet Türedi yazdı:

Renault u beğenmezler ama şimdi kullandığım araç 2016 dizel 160 hp talisman.Aracın garantisi bitmiş.Aracımın ön takımlardan yaz tatilinde köy yollarında tıkırtı hissettim .Servise götürdüm salıncak ve burçlar aşınmış değişmesi lazım dediler.indirimli fiyatı 4900 tl .Sürekli servis bakımlı olması nedeni ile iyi niyetten 2000 tl ye bu cumartesi değiştirecekler.Kullanıcı hatası yada garanti bitmiş diyerek gönderebilirlerdi,ford aracımda garanti bitti diyip göndermişlerdi.

Sonuç itibarı ile 1 hafta içinde parçalar geldi ve hafta sonu makul denilebilecek bir fiyata takılacak.Fiyat makul diyorum çünkü orjinal salıncakların tanesi 1500 tl civarında. 

Servislerin müşteriye yaklaşımı firmaya olan güveni arttırıyor.

Opel böyle küçük bir hatayı bile düzgün sahiplenemeyip sınıfta kalmış.Umarım en kısa sürede çözerler.

önceki aracım clio şimdi 2017 megane 4 kullanıyorum. renault gerçekten garanti konusunda çok iyi, en ufak şeyi ikiletmeden değişim yapıyorlar. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Burak Kuşçu yazdı:

 1.4 T modellerinde kronik piston kırma problemi varmış nasıl bir kronik arıza ise. Bu servis politikası ile başımıza gelirse vay halimize


 

kaliteli yakıt alın ve ısıya en dayanıklı yağı kullanın. araç düz vites ise alt devirde hızlanmaya çalışmayın vitesi küçültün.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

2012 de aracımı sıfır aldım. full servis bakımlı ve bir kaç kez iyi niyetten parça değişimi yapıldı. bir gün bile beklemedim. bakım konusunda da ithal araç olmasına rağmen 3 yaşı geçen araçlarda güzel indirim yapıyor. ama 3 yaşa kadar güzel soyuyor :) Bence j kasa sedan çok güzel bir aracınız var.  Şu anda piyasada da fiyatı ve Opel markasıyla tutulan bir araç. Bence bir kapı kilidi yüzünden soğumaya değmez. Sıkıntılı bir servise denk gelmiş olabilirsiniz ki Opel in servis konusu biraz il den ile değişiyor. Benim aracım odak bakımlı ve dediğim gibi hiç parça beklemesi yaşamadım genel anlamda da memnunum servisten. Opel TÜRKİYE genelde araya girince sorunlar çözülebiliyor(özellikle parça sorunları). Ancak PSA gurubundan sonra Opel Türkiye parça getiriminde değişikliğe gitti. Eskiden Astra H ve Astra J nin üretim yerleri olan İspanya'dan, Polonya'dan ve İngiltere'den parça direk getirtiliyordu ancak artık siparişi Almanya'dan geçiyorlar. (Hatta buradaki servisler özellikle H kasalarda siparişi İspanya'dan çekiyorlardı çünkü ciddi fiyat avantajı olduğunu söylüyorlardı) Bu da parçanın ülke değiştirerek size gelmesi demek. Kesinlikle 50 küsür gün bekletmelerini yadırgıyor ve tasvip etmiyorum ancak bu durum sizin aracınızdan soğumanızı da sağlamamalı bence:)

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

Süreçle alakalı bilgilendirme : Konu ile alakalı gerekli ilgi ve alakayı göremeyince . Konuyu malum sosyal medya hesaplarından birine taşıdım opel tr etiketiyle paylaşmaya başladım. 

Kapı kilidim hızlı bir şekilde deniz ve okyonusları aşarak ülkemize giriş yapmış bulunmakta 😂 Çarşamba günü servisten arandım bugün işlemin yapılması için aracımı servise bıraktım.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Burak Kuşçu yazdı:

Süreçle alakalı bilgilendirme : Konu ile alakalı gerekli ilgi ve alakayı göremeyince . Konuyu malum sosyal medya hesaplarından birine taşıdım opel tr etiketiyle paylaşmaya başladım. 

Kapı kilidim hızlı bir şekilde deniz ve okyonusları aşarak ülkemize giriş yapmış bulunmakta 😂 Çarşamba günü servisten arandım bugün işlemin yapılması için aracımı servise bıraktım.

türkiş sistem....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Burak Kuşçu

Eylül ayında konusunu açtığım ve çözüme ulaşan sorunu bu defa sağ arka kapı da yaşamaya başladım. kapı aynı şekilde kilitli kalıyor ve açılmıyor. Bakalım bu kapıda süreç nasıl ilerleyecek.  

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Eylül ayında konusunu açtığım ve çözüme ulaşan sorunu bu defa sağ arka kapı da yaşamaya başladım. kapı aynı şekilde kilitli kalıyor ve açılmıyor. Bakalım bu kapıda süreç nasıl ilerleyecek.  
Bence servis kaynaklı bir sorun yaşıyorsunuz. J kasa HB aracımın sağ arka stop 2 kere sol arka stop 1 kere garantiden değişti. İç reflektör kısım kırılıyordu. Çorum yetkili serviste parça yoktu sipariş geçildi hafta sonra ulaştı. Samsun ve Trabzon yetkili serviste ise parça vardı direk değişti. Yıl 2014 ve 2015.
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Mahmut Yavuz
Burak Kuşçu yazdı:

Eylül ayında konusunu açtığım ve çözüme ulaşan sorunu bu defa sağ arka kapı da yaşamaya başladım. kapı aynı şekilde kilitli kalıyor ve açılmıyor. Bakalım bu kapıda süreç nasıl ilerleyecek.  

 

2020 Astra j de aynı sorunu yaşıyorum. Kilit motoru çalışıyor ancak içeriden ve dışarıdan kapı açılmıyor,siz sorunu nasıl çözdünüz. Kilit komple değişim mi yapıldı yoksa tamiri var mıdır?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...