İçeriğe Yönlendir

2003 Nissan X Trail (T 30) Şanzıman ve Çekiş Problemi


Kadır CELEN

Recommended Posts

Kadır CELEN

Arkadaşlar merhaba aracım 2003 mode X Trail (T30) 2.0,  Düz yolda fazla sıcak havalarda örneğin 90 la ve 2250-2500 d/d ile giderken birden devir 5000-5500 e fırlıyor ve hız yavaşça 40-50 kmh a kadar düşüyor ve bu şekilde gitmeye devam ediyor. Ya da rampa yukarı 70 kmh ve 3000 d/d ile giderken birden devir 5000-5500 e fırlıyor ve yine hız 40-50 kmh a düşüyor. Aracı stop edip 5 dk dinlendirdikten sonra normal seyrime devam edebiliyorum. Kısacası araç kendi kendine vites düşürüyor ve yükseltmiyor. Senede 2-3 defa oluyor ama sadece sıcak havalarda oluyor. Rampada normal seyir yaparken pedala iki tıklamakla vites düşüyor, olmazsa 1. ya da 2. vitese alıyorum. Bu konuda yardımınıza ihtiyacım var bu problemi daha önce yaşayan oldu mu? olduysa nasıl çözüldü yardımcı olursanız sevinirim. Herkese iyi günler dilerim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şimdilik sadece şanzıman yağını değiştirin. Şanzıman yağını el kitabında yazılan modelde alın. 

Sorun devam ederse tekrar yazın. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu iş sadece yağ ile biraz zor çözülür gibi. Hiç şanzımancılara gösterdiniz mi?

Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Bazı viteslere geçilememesi, vites yükseltilip düşüremesi vs, şanzıman beyni arızasından da olabilir. 2 defa yaşadım. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şanzıman beyni bilmem de şanzımanda birkaç tane çekvalf vardır bunlar tıkanınca böyle şeyler yapabilir. Şanzımancıya gösterilmeli. Onlar da "abi inmesi lazım" demekten başlayacaklardır muhtemelen.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

 

Bu arabanın 540 sayfalık tamirci el kitabını buldum. Çok alangilli . Bahse konu arızaya ait bişiler bulursam paylaşırım. 

 

ACtC-3dMsJlehGTr0nWLb6xOPXfVUMpihp7Nr8dC

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Cihangiroğlu yazdı:

şanzıman tipi nedir bu araçta acaba? cvt midir?

evet CVT.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Dogan Arsiray yazdı:

evet CVT.

 

Bendeki el kitabında şanzıman 4 ileri tork konverterli gösteriyor 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

zamanında bende vardı t30,  cvt olarak satılmasına rağmen vites geçişleri tork konvertörlü gibiydi gerçekten de. ilginç bir durum. cvt değilse onarımı daha kolay olur.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

cvt ise kabaca zincir aşınmıştır diyim o zaman, motorsikletler gibi, kasnak vs komple değişir....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

zamanında bende vardı t30,  cvt olarak satılmasına rağmen vites geçişleri tork konvertörlü gibiydi gerçekten de. ilginç bir durum. cvt değilse onarımı daha kolay olur.

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

cvt ise kabaca zincir aşınmıştır diyim o zaman, motorsikletler gibi, kasnak vs komple değişir....

 

Değerli arkadaşlar, halen anlama veremedim. Bu t30 fabrikadan hiç bir zaman cvt çıkmamış. Bildiğiniz fazla akıllı çalışan 4 ileri otomatik var. Birileri sizi işletmiş olmasın. 

t31 olanlar cvt . Onlar 2007 yılında piyasaya çıktı. Sadece m20de motorda kullandılar. Geri kalanı 6 ileri otomatik veya 6 ileri manual  

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Darbaz yazdı:

 

 

Değerli arkadaşlar, halen anlama veremedim. Bu t30 fabrikadan hiç bir zaman cvt çıkmamış. Bildiğiniz fazla akıllı çalışan 4 ileri otomatik var. Birileri sizi işletmiş olmasın. 

t31 olanlar cvt . Onlar 2007 yılında piyasaya çıktı. Sadece m20de motorda kullandılar. Geri kalanı 6 ileri otomatik veya 6 ileri manual  

kimse işletmedi, sordum cvt mi diye yahu :)

 

değilse tam otoysa yağı değişecek, yok düzelmedi beyni çıkacak bakılacak yine düzelmedi komple sökülecek.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...