İçeriğe Yönlendir

Yol Yükü Hesaplama Aracı


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
Alpay Sumer yazdı:

Bi ara video ekleyeyim. Hatta araci ilk aldığımda garip gelmisti. söylemiştim de emmilere cok garip geldi diye.. 

 

Senin motor 1.2 mi 1.4 mü. 

Bmep grafiğini bulursak mantığını çözeriz. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Darbaz yazdı:

 

Senin motor 1.2 mi 1.4 mü. 

Bmep grafiğini bulursak mantığını çözeriz. 

1.2 tsi. mantığı belli. çok kasmamak lazım diyor tsi 😂

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

Bi ara video ekleyeyim. Hatta araci ilk aldığımda garip gelmisti. söylemiştim de emmilere cok garip geldi diye.. 

7dsg sanırım, normal bence, total rotada da toplamda daha az yakar oz aman, gidilen süre daha azalacağı için

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

7dsg sanırım, normal bence, total rotada da toplamda daha az yakar oz aman, gidilen süre daha azalacağı için

aracım manuel.

Kasmadan normal sürüşte bunu cok rahat görüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

aracım manuel.

Kasmadan normal sürüşte bunu cok rahat görüyorum.

eco tsi mı?

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

eco tsi mı?

 

Aynı zaman 1.2 tsi motor "miler cycle" çalışıyor. Bu da önemli bir bilgi bence. 

 

~miller_cycle.hires.png

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

eco tsi mı?

15.normal tsi.

 

Ama hic aklıma bile gelmiyor. Kasmıyorum. ben az yakma ile pek ilgilenmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alpay Sumer yazdı:

15.normal tsi.

 

Ama hic aklıma bile gelmiyor. Kasmıyorum. ben az yakma ile pek ilgilenmiyorum. 

eco lar daha da akla ziyan, harika bir diferansiyelleri var

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bizim 1.6 ecotec motor dip gaz basıldığında 3000 devirde en fazla 14.4 psi manifold basıncını görüyor. Buda ucu ucuna 1 atmosfer basınıcına denk geliyor . 2000li yıllarda motorlar 3500 devir çevirmeden kolay kolay  0,9 atmosfer basıncına ulaşamıyor. Hatta hyundai i10 yanlış hatırmıyorsam 11.1 psi manifold basıncına ancak ulaşabiliyordu. Biraz kafa karıştırdı anlıyorum. Hacimsel verimlilik  %85 olması için tapa gaz 3500 devir görmek lazımdı. Cruze motorunda ise durum , motordan %97 verimi 3000 devirden alabiliyoruz. Bu da gaza basınca rampa performansında çok güzel gözlemleyebiliyorum. 

Fakat Miller döngüsü olan ea211 1.2 tsi motorun manifold basıncı 20 psi gibi bir rakam. Motor daha ilk devirler 1.4 atmoster basıncı ile sıkışıyor. Buda Bmep haritasında basınç yükseldikce, sıkıştırma artıkca verimi çoşturuyor. Çok ensturmanlı bir senfoni gibi. Ecotec motoru orkestraya benzetirsek her türlü ekipman var, ama arkada çalan piano eksik. 1.2 Tsi için arkada çalan bir Piano ve buna eşlik eden iyi bir şef. 

1993 model Skoda Forman 135 Lx 58 beygir gücü ile 8 litre benzin yakardı . 2014 Hyundai i10 ise aynı hızda  200 kilo fazla ağırlığı ve fazladan 10 beygiri ile 5 litre yakıyor 

2008 model Cruze ise yine aynı sürate 112 hp motoru ve 1500 kilo agırlığı ile 7 litre benzin yakıyor. Ortada büyük bir gelişme var ama Turbo motorlar , atmosferik çağı kapatıp kendi çağlarını açınca bu teknolojik iyileştirmeler unutulup gitti. 

Çağlar Bayur yazdı:

eco lar daha da akla ziyan, harika bir diferansiyelleri var

 

Abi eco tsi değil, Farklı difransiyel olanlar Bluemotion modeller. Diğer paketlerde farklı difransiyel var. En ekonomikler Bluemotion olanlar. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Çağlar Bayur yazdı:

eco lar daha da akla ziyan, harika bir diferansiyelleri var

Denemek isterdim açıkçası..

9k km oldu Hiç kasmadan (ki agresif kullanım yoğun) 5.5 6 larda dolanıyor. 

Abi her teknoloji bence artı değer..

 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Denemek isterdim açıkçası..
9k km oldu Hiç kasmadan (ki agresif kullanım yoğun) 5.5 6 larda dolanıyor. 
Abi her teknoloji bence artı değer..
 
Ibiza da 1.0 Ecotsi Istanbuldan Rize ye getirdik ve çoğunlukla ben kullandım bildiğin hem ses hem performans uçak motoru sanırsın.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hava sürtünmesi çok artıyor, porshe bile 80 km ile daha az yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Dün arabanın bana büyük bir kazık attığını farkettim. Hani diyorumki, motor %80 yüke çıktığında şu kadar termal verimi artıyor. Malesef hiç aklıma gelmeyen , göstergeleri okuduğumda farkettiğim bir durum tüm teorimi çürüttü. 

ACtC-3eeHjVDHLE5kQQbmY2KXKCVGeYNiFFUQb-3

 

Yukardaki tabloda gösterdiği gibi,  araba %36 verimlilik yakalıyor. Sıkıntımız TAC sisteminin yüksek güce ihtiyaç duyulduğunda oksijen sensörlerini devre dışı bırakması. Yani gaza tam bastığımda, Kapalı döngüden açık döngüye geçtiğinde araba zengin karışıma geçiyor. Bu da fazla yakıt ile yüksek motor gücü talebi anlamına geliyor. Tembelik edip sensörlerden gelen verileri gözardı ediyor. Gaz pedalına dikkali basıp bu durumun yani "lambda 1 " dışına çıkılmaması gerek. Bunun için arabaya fazladan bir gösterge bile koyulabilir. 

Araba TAC sistemi gaz pedalının oranına göre motoru yüke sokup açık döngüye geçmesine mani olmak lazım. Bu nedenlede gazlarken bile kakarınca ve ani olmayan gaz pedalı hareketleri yapmalıyım. İşte ozaman %35 verime ulaşabilirim. 2800 4000 devir arası %35 verime ulaşabilirim. Bu da saate 99 ile 140 km süratler arasında daha ekonomik olmamı sağlayabilir. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...