Ali Darbaz 17 Eylül 2020 Paylaş 17 Eylül 2020 Merhaba Çok güzel bir hesaplama aracı buldum. Aracınızın bilgilerini giriyorsunuz, yol yükünü hesaplıyor. Hangi hızda sürmek için kaç beygir gerekiyor hesaplıyor. Çokda isabetli sonucları var. Saate 100 km hızla 6 litre yakan arabamı, 5,96 litre yakar olarak ölçümledi. Tabi bu ölçüm aracını doğru girmek lazım. Akü boş ise akü yükünü %5 . Klima açıksa %5 eklemek gerek. Araba otamatikse kayıplar kısmını ona göre girmek lazım. https://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php 2 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2020 Paylaş 17 Eylül 2020 beygir ölçümü yapıyor mu? edit: app sandım Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Eylül 2020 Yazar Paylaş 17 Eylül 2020 (düzenlendi) Hesaplama aracını örnek dolduruyorum. Arabanın ağırlığı 1285 kilo girdim. Teker yuvarlanma direnci 0,00825 crr değerini girdim. Bu verim 205 55 r16 lastiğe ait. Benim lastik 205 60 r16 Aracın rüzgar direnci 0.33 cd Ön yüz alanı j300 cruze sedan için 2.2 metrekare Cda verisi sabit Amerikadaki benzin enerji yoğunluğu 33557 imiş. Bunu baz aldım Motorun verimi LDE için %35 ama bende değişken emme yolu olmayınca kendim tahmini %30 yazdım Manual şanzımanda kayıplar %5 ile %10 olarak verilmiş. Ben en kötüsünü %10 yazdım Parazit tüketimlere 1120 watt yani 1,5 beygir yazdım. (akü şarjı, klima vs) Yaz sıcaklarında 30 derecede hazır hava yoğunluğunu sectim. Cruze yol yükü bu şekilde çıktı. Yakıt enerji yoğunluğu Amerika ile bir olmaz ama benim yaptığım 80 km ile işe git gel testlerinde 4,9 ile 5,5 litre arasında gidip geliyor. Bunda motorun ısınma süresi, rampa çıkışı inişi, trafiğin yarattığı stresde var. Ama hesaplanan rakamlar çok yakın değerler. 17 Eylül 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2020 Paylaş 17 Eylül 2020 1.4 tsi jetta olsa da aynı mı çıakcak yani? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Eylül 2020 Yazar Paylaş 17 Eylül 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: 1.4 tsi jetta olsa da aynı mı çıakcak yani? Abi bir sürü değişken var. Doldurduğun veriye bakar. jettanın ağırlığı, motorun verimliliği , rüzgar direnci , lastik ölçüsü bir sürü veri giriyon ona göre sonuc cıkıyor. 17 Eylül 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Eylül 2020 Paylaş 17 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi bir sürü değişken var. Doldurduğun veriye bakar. jettanın ağırlığı, motorun verimliliği , rüzgar direnci , lastik ölçüsü bir sürü veri giriyon ona göre sonuc cıkıyor. aşağı yukarı aynıdır, neyi nasıl hesaplıyor motoru diferansiyel bilgilerini girmeden? mesela 6 ya girdiğin %30 u nereden buldun? açıklaması şu: [6] Most Otto cycle gasoline engines retain an average efficiency of about 18-20% (Wikipedia: Internal combustion engine: Energy efficiency. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Eylül 2020 Yazar Paylaş 17 Eylül 2020 (düzenlendi) Çağlar Bayur yazdı: aşağı yukarı aynıdır, neyi nasıl hesaplıyor motoru diferansiyel bilgilerini girmeden? mesela 6 ya girdiğin %30 u nereden buldun? açıklaması şu: [6] Most Otto cycle gasoline engines retain an average efficiency of about 18-20% (Wikipedia: Internal combustion engine: Energy efficiency. Abi o değer çok eski 90 lara ait. Kara düzen tofaş şahin motoru %20 felan veriyor. Bsfc 240 gram /h yakaladınmı %35 verimli oluyor motor. 17 Eylül 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 Ali Darbaz yazdı: Abi o değer çok eski 90 lara ait. Kara düzen tofaş şahin motoru %20 felan veriyor. Bsfc 240 gram /h yakaladınmı %35 verimli oluyor motor. onu diyorum bu listede jetta tsi girsek az çok tüm değerler aynı, tüketimi aynı çıkacak? güvenilir bir tablo değil güncel arabalr için. artık 3.5 lt falan yakıyorlar zaten tsi gibi teknolojik motorlar aynı hızda. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: onu diyorum bu listede jetta tsi girsek az çok tüm değerler aynı, tüketimi aynı çıkacak? güvenilir bir tablo değil güncel arabalr için. artık 3.5 lt falan yakıyorlar zaten tsi gibi teknolojik motorlar aynı hızda. Abi benim arabanın eco modeli ile stok modelini hesaplattım. aynı lastikler ile hesaplandığında 0,5 litre fark çıktı. Cruze ecoda bulunan 0,29 cd sürtünme katsayısına sahip tamponu takarak sadece 0,5 litre fark edildi. 1.4 litre turbo motoruda dahil edersem dahada çoşacak . Bu motorun verimi %38 Stok Cruze 1.6 motor 100 kmde 5,13 litre hesaplıyor Eco cruz 1.4 turbo motor ve aerodinamik üyüleştirme ile 4 litre tüketim hesaplıyor. E Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Zaman içinde motor verimini göstren bir tablo Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Eylül 2020 Paylaş 18 Eylül 2020 tamamen teorik bir tablo. ben 3.0 dizel grand cherokee için denedim. belli hızların altında ve üstündeki değerler çok uçuk. 60 mph ile giderken ve 90 mph ile giderkenki tüketim miktarı 2 kat fazla olamaz. olmuyor da zaten. aksine aracın rüzgar direnci büyük olduğu halde motor yeteri kadar tork ürettiği için, daha düşük süratlerde geçrkente daha hızlı giderkenki ile aynı yakıyor. mesela 80 ile sürünce de 110 ile sürünce de uzun yolda dikkatli kullanımda acele etmeden yaklaşık aynı veri alınıyor. yüzde 10 oynar taş çatlasa. yani 7.3 yerine 8.4 filan oluyor. daha hızlı gidice de taş çatlasa 12 litre oluyor. 160 170 gibi süratlerden bahsediyorum. zaten daha hızlı sürekli gitmek pek mümkün olmaz güvenlik nedeniyle. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 18 Eylül 2020 Yazar Paylaş 18 Eylül 2020 Dogan Arsiray yazdı: tamamen teorik bir tablo. ben 3.0 dizel grand cherokee için denedim. belli hızların altında ve üstündeki değerler çok uçuk. 60 mph ile giderken ve 90 mph ile giderkenki tüketim miktarı 2 kat fazla olamaz. olmuyor da zaten. aksine aracın rüzgar direnci büyük olduğu halde motor yeteri kadar tork ürettiği için, daha düşük süratlerde geçrkente daha hızlı giderkenki ile aynı yakıyor. mesela 80 ile sürünce de 110 ile sürünce de uzun yolda dikkatli kullanımda acele etmeden yaklaşık aynı veri alınıyor. yüzde 10 oynar taş çatlasa. yani 7.3 yerine 8.4 filan oluyor. daha hızlı gidice de taş çatlasa 12 litre oluyor. 160 170 gibi süratlerden bahsediyorum. zaten daha hızlı sürekli gitmek pek mümkün olmaz güvenlik nedeniyle. Ben hesapladım, https://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php?Weight=2135&WeightUnits=kg&CRR=.00767&Cd=.41&FrontalArea=2.95&FrontalAreaUnits=m^2&FuelWh=33557&IceEfficiency=.38&DrivetrainEfficiency=.80&ParasiticOverhead=0&rho=1.225&FromToStep=40-65-1 Saate 80 km hızdan sonra rüzgar direnci kat kat artmaya başlıyor. 2 katı artmasında bir sorun yok. Bu değerler tekerde ihtiyaç duyulan beygir hesaplıyor. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 19 Eylül 2020 Paylaş 19 Eylül 2020 alanin karesi ile dogru orantili olarak artar. bu normal. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 19 Eylül 2020 Yazar Paylaş 19 Eylül 2020 Dogan Arsiray yazdı: alanin karesi ile dogru orantili olarak artar. bu normal. Hesaplama aracı 5 - 200 mil de yanlış hesaplıyor. 40 60 mil verisini doğru hesaplıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 https://www.caranddriver.com/news/a30169467/tesla-model-3s-aero-wheel-covers-efficiency-test/ Jant kapakları bile tüketimi düşürmüş Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 tamamen teorik bir tablo. ben 3.0 dizel grand cherokee için denedim. belli hızların altında ve üstündeki değerler çok uçuk. 60 mph ile giderken ve 90 mph ile giderkenki tüketim miktarı 2 kat fazla olamaz. olmuyor da zaten. aksine aracın rüzgar direnci büyük olduğu halde motor yeteri kadar tork ürettiği için, daha düşük süratlerde geçrkente daha hızlı giderkenki ile aynı yakıyor. mesela 80 ile sürünce de 110 ile sürünce de uzun yolda dikkatli kullanımda acele etmeden yaklaşık aynı veri alınıyor. yüzde 10 oynar taş çatlasa. yani 7.3 yerine 8.4 filan oluyor. daha hızlı gidice de taş çatlasa 12 litre oluyor. 160 170 gibi süratlerden bahsediyorum. zaten daha hızlı sürekli gitmek pek mümkün olmaz güvenlik nedeniyle.7 ileri TSI DSG 140 ile giderken 90 'la gittiğinden az yaktığını veya çok yakın değerlerde oldugunu söylüyordu araç sahibi. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Metin Akbal yazdı: 7 ileri TSI DSG 140 ile giderken 90 'la gittiğinden az yaktığını veya çok yakın değerlerde oldugunu söylüyordu araç sahibi. ben de diyorum.. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 7 ileri TSI DSG 140 ile giderken 90 'la gittiğinden az yaktığını veya çok yakın değerlerde oldugunu söylüyordu araç sahibi.Mümkün değil. Hesap hatası vardır. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Mümkün değil. Hesap hatası vardır.Ortada bir hesap hatası varsa yol bilgisayarının hatasıdır ben de diyorum..Yol bilgisayarın hatalı bence [emoji16] Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Metin Akbal yazdı: Ortada bir hesap hatası varsa yol bilgisayarının hatasıdır Yol bilgisayarın hatalı bence Yok. Gayette doğru. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Yok. Gayette doğru. Espiriyi kaçırdın [emoji8] 1 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Metin Akbal yazdı: Espiriyi kaçırdın etma 😮 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Alpay Sumer yazdı: ben de diyorum.. yapar, ben de 140 a düşebilsem daha az yakar diyorum tiesayım 2 Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 20 Eylül 2020 Paylaş 20 Eylül 2020 Çağlar Bayur yazdı: yapar, ben de 140 a düşebilsem daha az yakar diyorum tiesayım Bi ara video ekleyeyim. Hatta araci ilk aldığımda garip gelmisti. söylemiştim de emmilere cok garip geldi diye.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts