İçeriğe Yönlendir

Beyaz Yasuo’m


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Motor yağını kendin götürebiliyorsan alacaksın Würth’ün Benzin ve Hibrit Enjektör Temizleyici ürününü serviste fiyat 2 kat çekemeyecekler. 

IMG_9752.jpeg


würth basit klima köpüğü 200 lira. Bu servisten pahalıdır


pardon. 2000 lira

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Koray Demir yazdı:

Motor yağını kendin götürebiliyorsan alacaksın Würth’ün Benzin ve Hibrit Enjektör Temizleyici ürününü serviste fiyat 2 kat çekemeyecekler. 

IMG_9752.jpeg

bunu sormuştum da zorunlu iimiş servisin verdiğini depoya katmak.. caponya nın hbaeri var mı acaba 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

bunu sormuştum da zorunlu iimiş servisin verdiğini depoya katmak.. caponya nın hbaeri var mı acaba 


kitapçığı yazanlar iyi ki japon. ALJ’ye kalsak 5/30 koyacaklar. 
 

açıklaması da şöyle; en kötüsü düşünülerek 0-16 denmiş abi. İstanbul sıcak. 
 

diyorumki, hadi istanbul sıcak. 0w yerinde 5w kullanalım. Peki 16 yerinde 30 viskozite nasıl olacak? Aracın motoru da havaya göre mi sıcaklık ayarlıyor. Timsah mı bu? 
 

abi zaten 10 yaşında satarsın, toyota on kapsamından neden çıkarıyorsuna dönüyor iş. 
 

servis danışmanları çıkarcı tabi. Kaç binde, 85. Tamam yaz ordan 90 bin bakım. Eee listede ne var ne yazdın bakayım? Ya işte yağ falan. E Göster bana bi. Offf pooofffff

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

hadi istanbul sıcak.

yağda sıcak iklim kavramı çöller için. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


würth basit klima köpüğü 200 lira. Bu servisten pahalıdır


pardon. 2000 lira

Servis ne kullanıyor acaba?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Koray Demir yazdı:

Servis ne kullanıyor acaba?


kime ürettiriyor bilmiyoruz. Ama önemli değil. Michelin bile piyasada sattığı lastik ile sıfır araç üstündeki oem lastiği farklı üretiyor. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Michelin bile piyasada sattığı lastik ile sıfır araç üstündeki oem lastiği farklı üretiyor. 

mişlen bile değil, hepsi.montaja üretilecek lastik her markada farklı anlaşmalara tabiidir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

mişlen bile değil, hepsi.montaja üretilecek lastik her markada farklı anlaşmalara tabiidir


ben lastik patronu olsam, markanın oem istediği standartları değil kendi standartlarımı şart koşarım. Sonra da uçakta türkiye’yi satın alırım haa beni tanıyor musunuz derim :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

ben lastik patronu olsam,

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

kendi standartlarımı şart koşarım

sonra kapatırsın firmayı 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Yalın üretim eğitimi bir eğitmen aldığı sıfır corollaya dışarıda bakım yaptırdığını söyledi. Sebebi servisten daha ucuz olmasıymış. Arıza durumunda araç garanti dışı kalır dedik, arıza yapmaz ki, aracın nasıl yapıldığını biliyorum demişti. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mahmut Yıldız yazdı:

aracın nasıl yapıldığını biliyorum demişti. 

 

evde yapsaymış o zaman, ne diye bayiden almış :) 

 

geçenlerde bi polis evin mutfağında motor topluyordu

 

 

bu arada bakımı ben de dışarıda yaptırabilirim. 

 

her türlü yedek parça var. ama sanayide yağ tapasını düzgün takmasa ve 5 km sonra conta yaksa, ya da aracın yerini değiştirirken vursa çizse, olayı ispatlayabilirim. dışarıda zor. mümkün bile değil. ben işlemler kayıtlı olsun diye servis seçiyorum. 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kime ürettiriyor bilmiyoruz. Ama önemli değil. Michelin bile piyasada sattığı lastik ile sıfır araç üstündeki oem lastiği farklı üretiyor. 

Continental CSC5' de MO ve AO desen, kanal ve hatta ağırlıkları bile farklıydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

evde yapsaymış o zaman, ne diye bayiden almış :) 

 

:biggrin:

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

 

 

geçenlerde bi polis evin mutfağında motor topluyordu

 

 

bu arada bakımı ben de dışarıda yaptırabilirim. 

 

her türlü yedek parça var. ama sanayide yağ tapasını düzgün takmasa ve 5 km sonra conta yaksa, ya da aracın yerini değiştirirken vursa çizse, olayı ispatlayabilirim. dışarıda zor. mümkün bile değil. ben işlemler kayıtlı olsun diye servis seçiyorum. 

Güvendiği yer var demek ki. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mahmut Yıldız yazdı:

Arıza durumunda araç garanti dışı kalır dedik,

bakım parçalarının etkilemediği parçalar garanti dışı kalmaz: mesela teyp bozulsa garnatisi devam eder, motor yatak sararrsa garanti dışı , motor yağını müşteri kendisi getirmiş se de aynı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

bakım parçalarının etkilemediği parçalar garanti dışı kalmaz: mesela teyp bozulsa garnatisi devam eder, motor yatak sararrsa garanti dışı , motor yağını müşteri kendisi getirmiş se de aynı

motor yağını kendisi getirmiş, ama yağ onaylı ve faturalıysa ve servisin verdiği faturada bu yağ açıkca belirtilmişse marka evsaf falan yazdıysa, yani benim durumdaysa ne olur? :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Cihangiroğlu yazdı:

yani benim durumdaysa ne olur? 

kim daha gıcıksa o kazanır 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun

Benim de ilk 10bin bakımı geliyor,0-20 mi yoksa servisin koyduğu 5-30 ile mi devam edeyim kararsız kaldım,fabrika 5-30 koymuş,bariz ses farkı var mı merak ettim iki yağ arasında.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Uzun yazdı:

Benim de ilk 10bin bakımı geliyor,0-20 mi yoksa servisin koyduğu 5-30 ile mi devam edeyim kararsız kaldım,fabrika 5-30 koymuş,bariz ses farkı var mı merak ettim iki yağ arasında.

 motor 1.5 ise fabrika yağı 0-20 olması lazım. 

Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 motor 1.5 ise fabrika yağı 0-20 olması lazım. 

1,5 forumlardan takip ettiğim kadarı ile fabrika 5-30 koymuş deniliyor,soracağım servise.

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Fatih Uzun yazdı:

1,5 forumlardan takip ettiğim kadarı ile fabrika 5-30 koymuş deniliyor,soracağım servise.

Cevabını Bildiğiniz doruyu sormayın, katalogda ne yazıyorsa o. Servis 5/30 der büyük ihtimalle. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Metin Uzunoğlu yazdı:

Cevabını Bildiğiniz doruyu sormayın, katalogda ne yazıyorsa o. Servis 5/30 der büyük ihtimalle. 


servis katalogda yazanı koymuyor. Ben 0-20 olduğunu biliyorum da fatih bey sorsun yine de

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Uzun yazdı:

1,5 forumlardan takip ettiğim kadarı ile fabrika 5-30 koymuş deniliyor,soracağım servise.


sizin yağınız 0w16 hocam

 

ilsac gf-6b onaylı olmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Uzun
Metin Uzunoğlu yazdı:

Cevabını Bildiğiniz doruyu sormayın, katalogda ne yazıyorsa o. Servis 5/30 der büyük ihtimalle. 

Bu cevabı bilinmeyen bir soru zaten,fabrika 0-16 koymuş deniliyor,servisin garantili araca koyduğu(siz aksini istemediğiniz sürece)0-30,kitapçığı açık açık yazmaya üşenmiş toyota 3 farklı yağ çeşidini aracınıza koyabiliyorsunuz diyor,karmaşa burada çıkıyor ben 0-20 koyduracağım kulağım iyidir aracın sesinde farklılık hissedersem devam ederim aynı yağ ile,yok servisin koyduğu yağ ile 10 yıl da garanti verecek ise o da işime gelir.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Fatih Uzun yazdı:

Bu cevabı bilinmeyen bir soru zaten,fabrika 0-16 koymuş deniliyor,servisin garantili araca koyduğu(siz aksini istemediğiniz sürece)0-30,kitapçığı açık açık yazmaya üşenmiş toyota 3 farklı yağ çeşidini aracınıza koyabiliyorsunuz diyor,karmaşa burada çıkıyor ben 0-20 koyduracağım kulağım iyidir aracın sesinde farklılık hissedersem devam ederim aynı yağ ile,yok servisin koyduğu yağ ile 10 yıl da garanti verecek ise o da işime gelir.


kitapta karışıklık yok. Kitap 0-16 koyun diyor. Bulamazsanız 0-20 koyun der. Ama ilk fırsatta 0-16 ile değiştirin der

 

 sizin motorların yatakları biraz garip. Ben olsam 0-16’dan vazgeçmem. Aracımı da 10 yıldan fazlası için aldım. Ama siz 10 yıl olmadan satarım derseniz serviste 0-20 seçebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


kitapta karışıklık yok. Kitap 0-16 koyun diyor. Bulamazsanız 0-20 koyun der. Ama ilk fırsatta 0-16 ile değiştirin der

 

 sizin motorların yatakları biraz garip. Ben olsam 0-16’dan vazgeçmem. Aracımı da 10 yıldan fazlası için aldım. Ama siz 10 yıl olmadan satarım derseniz serviste 0-20 seçebilirsiniz

 

Beni merak ettiğim konu şu kitap bunu yazarken vaat edilen emisyon kurallarına uyabilmek için mi 0-16 istiyor. 0 20 ya da 5.30 koyduğun için motor yatak mı Sarar ben bunu merak ediyorum. Mesela Peugeot grubunda BMW grubunda bazı isterler emisyon kurallarını uymak için yapılmış. 0 w 30 motor yağı talep edilen arabaya 10 w 60 koyup yürüten adamlar var. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...