İçeriğe Yönlendir

Fiesta Motor Suyundaki Havayı Nasıl Alırım


Tuncay Erdoğan

Recommended Posts

Tuncay Erdoğan

Merhaba arkadaşlar. Aracım ford fiesta 2006 benzinli, LPG yok kalorifer mazgallarından araç ilk çalışışta su sesi geliyor ısındı mı o sesi duymuyorum sistemde hava olduğunu düşünüyorum çünkü antifirizi komple boşalttık yeniden antifiriz koyduk. Koyarken de araca hava yaptırdık sanırım. Ben bunun havasını nasıl alırım? Yardımcı olursanız çok mutlu olurum şimdiden. Çok teşekkürler.... 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Yedek su deposunda ince bir hortum var. Blok üstüne giden. Onu depodaki kısımdan çıkarıp aşağı doğru sarkitin aracı çalıştırıp kalorifer en sıcak ayarda iken depoda su ekleyin. İnce hortumdan kesik kesik gelen su sürekli şekilde gelene kadar su ve antifriz ekleyin. Bir kişi arada harareti kollasin. Sonra hortumu yerine takip kaloriferi soğuya alın. Ve fan acana kadar bekleyin.  Fan açıp hararet yerinde ise işlem bitti. Havalar soğukken fan açma süresi uzayabilir. Hafif hafif gaz verin arada

  • Beğen 3
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Soğutma kabının kapağını açın. Gözünüz hararette olacak biçimde en az 3-4 kere fan açmasını bekleyin ve bu sırada mümkünse kalorifer de açık olsun ki, kaloriferden de su devirdaim etsin.

 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Erdoğan
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yedek su deposunda ince bir hortum var. Blok üstüne giden. Onu depodaki kısımdan çıkarıp aşağı doğru sarkitin aracı çalıştırıp kalorifer en sıcak ayarda iken depoda su ekleyin. İnce hortumdan kesik kesik gelen su sürekli şekilde gelene kadar su ve antifriz ekleyin. Bir kişi arada harareti kollasin. Sonra hortumu yerine takip kaloriferi soğuya alın. Ve fan acana kadar bekleyin.  Fan açıp hararet yerinde ise işlem bitti. Havalar soğukken fan açma süresi uzayabilir. Hafif hafif gaz verin arada

ARAÇ soğuk iken yapıcaz dimi bu işlemi 

Yorum bağlantısı
Ozan Cengiz
Tuncay Erdoğan yazdı:

ARAÇ soğuk iken yapıcaz dimi bu işlemi 

Soğuk sıcak farketmez önemli olan fan devreye girip suyun devirdayim etmesi.Bu işlem yapılırken su depo kapağı açık olmalı motor çok sıcak olursa dikkat edin genleşme kabındaki basınçla yanabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Tuncay Erdoğan yazdı:

ARAÇ soğuk iken yapıcaz dimi bu işlemi 

Hafif ısınsın. Kapagi yedek su depo kapağını dikkat ederek açın

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Erdoğan

Bazı arkadaşlar kendi atar diyor havayı doğrumudur yapmam gereken sadece su eksilir belli Bi müddet su ilave edin diyorlar sora kendiliğinden zamanla o ses kesilirmiş böyle binsem bir zararı olurmu sizce? 

Yorum bağlantısı
Tuncay Erdoğan
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Soğutma kabının kapağını açın. Gözünüz hararette olacak biçimde en az 3-4 kere fan açmasını bekleyin ve bu sırada mümkünse kalorifer de açık olsun ki, kaloriferden de su devirdaim etsin.

 

Merhaba ustam bazı arkadaşlar vede arabayı tamir eden ustamada sordum zamanla hava varsa kendi atar sen sadece arabayla bir yere gittin araç iyice soğuyunca kaputu aç bak Bi muhtemelen su eksilmiş tir suyu belli Bi süre ara ara kontrol et eksildiyse üstüne ilave et o ses zamanla kesilirmiş eğer kesilmez ise kalorifer peteği tıkalı olabilir su oradan zor geçtiği için su sesi yapabilir diyor.... İşin enteresan tarafıda ısınınca o ses gelmiyor anlamadım gitti 

tarihinde Tuncay Erdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuncay Erdoğan
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Yedek su deposunda ince bir hortum var. Blok üstüne giden. Onu depodaki kısımdan çıkarıp aşağı doğru sarkitin aracı çalıştırıp kalorifer en sıcak ayarda iken depoda su ekleyin. İnce hortumdan kesik kesik gelen su sürekli şekilde gelene kadar su ve antifriz ekleyin. Bir kişi arada harareti kollasin. Sonra hortumu yerine takip kaloriferi soğuya alın. Ve fan acana kadar bekleyin.  Fan açıp hararet yerinde ise işlem bitti. Havalar soğukken fan açma süresi uzayabilir. Hafif hafif gaz verin arada

Merhaba ustam bazı arkadaşlar vede arabayı tamir eden ustamada sordum zamanla hava varsa kendi atar sen sadece arabayla bir yere gittin araç iyice soğuyunca kaputu aç bak Bi muhtemelen su eksilmiş tir suyu belli Bi süre ara ara kontrol et eksildiyse üstüne ilave et o ses zamanla kesilirmiş eğer kesilmez ise kalorifer peteği tıkalı olabilir su oradan zor geçtiği için su sesi yapabilir diyor.... İşin enteresan tarafıda ısınınca o ses gelmiyor anlamadım gitti 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Usta doğrusunu bilir. Ben sadece hava almayı söyledim

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Köse

Araçta hava var.eger atarsa sorun kalmaz su eklersiniz.atamazsa zaten rampada hararet birden yükselir anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)

riölantide fan açtırarak yapabilirsiniz. fan açtığında devirdaim yaparken suda bir miktar azalma olur.(olmayabilirde)  yaklaşık  5 dk izlenir. fan açınca dikkat edin sıcakken kapağı bir miktar oynatın fıslayacaktır. Ama en güzeli usta gözetiminde yapın. tandığınız bir ustada. 

başıma bir kaç kere geldiği için ustamla yapmışımdır. 

Tuncay Erdoğan yazdı:

Bazı arkadaşlar kendi atar diyor havayı doğrumudur yapmam gereken sadece su eksilir belli Bi müddet su ilave edin diyorlar sora kendiliğinden zamanla o ses kesilirmiş böyle binsem bir zararı olurmu sizce? 

zararı olabilir. kendisi atmaz öyle birşey yok.  kapalı sistemde nasıl kendi kendine atacak. benim başıma iki kere geldiği için kendi kendine atmadı. ustamla beraber fan açtırarak havasını aldırdık. devirdaim yapması önemli. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Ümit Türk yazdı:

riölantide fan açtırarak yapabilirsiniz. fan açtığında devirdaim yaparken suda bir miktar azalma olur.(olmayabilirde)  yaklaşık  5 dk izlenir. fan açınca dikkat edin sıcakken kapağı bir miktar oynatın fıslayacaktır. Ama en güzeli usta gözetiminde yapın. tandığınız bir ustada. 

başıma bir kaç kere geldiği için ustamla yapmışımdır. 

zararı olabilir. kendisi atmaz öyle birşey yok.  kapalı sistemde nasıl kendi kendine atacak. benim başıma iki kere geldiği için kendi kendine atmadı. ustamla beraber fan açtırarak havasını aldırdık. devirdaim yapması önemli. 

Genleşme kabı kapağı sağlam ve orjinal olursa sistem içersindeki havayı oradan atar. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Soğutma kabının kapağını açın. Gözünüz hararette olacak biçimde en az 3-4 kere fan açmasını bekleyin ve bu sırada mümkünse kalorifer de açık olsun ki, kaloriferden de su devirdaim etsin.

 

Hocam bu olayda araç bütün suyunu dışarı atıcak %95 ihtimalle. Çoğu araçta bu olayda suyu tamamen kabından atıyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Hocam bu olayda araç bütün suyunu dışarı atıcak %95 ihtimalle. Çoğu araçta bu olayda suyu tamamen kabından atıyor.

Mümkün değil zira saf su 100 derecede, antifreeze'li su 105-107 derecede kaynama noktasına ulaşır. Bir çok araç 100 dereceyi geçmeden çalışıyor. Hatta 30-70 antifreeze kullanımlarında kaynama noktası 110 derecenin üstüne çıkıyor.

 

Pure water, as you may know, has a boiling point of 212°F (100°C) and a freezing point of 32°F (0°C). However, when you create a 50/50 mixture using water and ethylene glycol, the boiling point rises to 223°F (106°C) and the freezing point lowers to -35°F (-37°C). When you take it one step further, creating a 30/70 mixture of water and ethylene glycol, the boiling point rises to 235°F (113°C) and the freezing point lowers to -67°F (-55°C).

 

https://seeburgservicecenter.com/how-does-antifreeze-work/

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Arabadan arabaya fark eder ama benimkinde antifriz değiştikten sonra ara ara eksildi su ekledim ve en sonunda eksilme durdu. Yani ustanın söylediği doğrudur. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Mümkün değil zira saf su 100 derecede, antifreeze'li su 105-107 derecede kaynama noktasına ulaşır. Bir çok araç 100 dereceyi geçmeden çalışıyor. Hatta 30-70 antifreeze kullanımlarında kaynama noktası 110 derecenin üstüne çıkıyor.

 

Pure water, as you may know, has a boiling point of 212°F (100°C) and a freezing point of 32°F (0°C). However, when you create a 50/50 mixture using water and ethylene glycol, the boiling point rises to 223°F (106°C) and the freezing point lowers to -35°F (-37°C). When you take it one step further, creating a 30/70 mixture of water and ethylene glycol, the boiling point rises to 235°F (113°C) and the freezing point lowers to -67°F (-55°C).

 

https://seeburgservicecenter.com/how-does-antifreeze-work/

Benim fiesta 103 derecede açıyor vallahi

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Benim fiesta 103 derecede açıyor vallahi

Basınç altında daha farklı ısılar görmeniz gayet normal. Keza 103'te de açsa basınç yokken, yine antifreeze tamsa kaynama yapmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Tuncay Erdoğan

Merhaba arkadaşlar aracımda her hangi bir sorun yokmuş çok şükür araç ısınınca kaynatması normalmiş conta felan yanık değil yani benim buna yapma amacı kalorifer mazgallarından su sesi gelmesi idi çalıştığım yerde arkadaşım senin araçta hava var demesi üzerine bu kapağı çalıştırmadan önce açtık soğukken kaynama yapmadı taki fan açtıktan sonra başlamıştı kaynatmaya  neyse usta komple yedeği içindeki suyu boşalttı kalorifer peteğini giden hortumların ikisininde söktü Bi tarafına basınçlı su bağladı diğer taraftan aktı fakat çok tanzikli değildi ama genede suyun akışı güzel Di usta hafif Bi kireçlenme var o yüzden su sesinin yaptığını söyledi neyse hortumları bağladık antifirizini koyduk havasını aldık çıktım yola ertesi gün o su sesi gelcekmi diye çalıştırdım yine geldi kullandım öyle ertesi gün tekrar yedek su deposuna baktım su baya Bi azalmış su ilave ettim bindim yine geldi ama dünden daha az geldi su sesi neyse ertesi gün yedeğe baktım çok az Bi su eksilmiş tekrar max a kadar doldurdum bu gün tekrar çalıştırdım su sesi felan gelmedi çok şükür belli Bi süre su eksiltiyordu diye ara ara kontrol edicem

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...