Halil Demir2 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Merhabalar, Öncelikle aracımı henüz bir tamirci dışında kimse görmedi. Sizden ön bilgi almak istiyorum değerli bilgilerinize ihtiyacım var. Benim aracım 2012 Fiesta 1.4 TCDİ Trend paket. Aracıma bakım yaptırıp üstüne antirifiz koydurdum. Ayni gün aracımın motorunu bez ile temizlek için kaputu kaldırdığımda yedek depoda suyun kalmadığını gördüm. Ve tamircime sorduğumda aracı eski sahipleri antirifiz olmadan bir uzun süre kullandığından içi pas tutmuş ve bizde antirifirzi koyunca, antifirizlerin pas sökme özelliğinden dolayı içindeki paslari sökmüş ve pas tutan yerlerdeki deliklere sebep olmuştur diye Bilgi paylaştı. Ancak şu durumu sordu paspasta su izi vs var mi dedi bir sürede kullanıyorum kontrol ederek bu arada, cok fazla kaçırmamak ile beraber ayda 1 kere biraz fazla kaçırıyor ama paspasta herhangi bir ıslaklık olmuyor eger hortum giriş baglanti yerlerinde kaputun arasindan bakınca görebiliyorum. Acaba yaşayan oldumu paspas olunca konsol sökülerek peteğin mi değişmesi gerekiyor, paspasta ıslaklık olmama sebebi hortum girislerinden mi kaynaklı. Malum konsol sökülmesi maliyetli iş ve içime sinmiyor ses yapar gicirti yapar diye. Yaşayan oldumu paspasa akmayam su için hortumlardan kaynakli ise kaput kismindan degisitor mu? Varsa bilginiz tecrübeniz paylaşır mısınız? Simdiden teşekkürler iyi forumlar dilerim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 kaçak kalorifer peteğinde ise araç içine akar, o yüzden paspas ıslanır. araç içi kuru ie kaçak başka yerden. kısa süre sonra yağ soğutucu da kaçırabilir kaçağı bulun yaptırın ve takibe devam. uzun süre antifirzsiz kullanılmış ise. 1 Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 (düzenlendi) Açıklama mantıklı. Önce kaçağın nereden olduğuna emin olun. Kalorifer peteği ise sökülüp değişmesi daha sağlıklı olur bence. Ancak oradan patladı ise başla yerlerden de ilerleyen zamanda kaçak olması muhtemel. Ben olsam arabada su ile gezer, acil durumda ekler en yakın servise giderdim. 11 Ekim 2020 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi İmla 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 kalorifer peteği delik olsa kaloriferi açınca zehir gibi bir antfirz kokusu gelir. ön cam sürekli yağlanır. 1 1 Yorum bağlantısı
Alpay Köse 11 Ekim 2020 Paylaş 11 Ekim 2020 Benim araçta başıma gelmişti.sorun kalorifer peteginde çıkmıştı.gögüsluk sökmeden hallettim.bir yolu var.öncelikle araç isininca kalorifer i açın ilk açılışta antifriz kokusu geliyormu veya hafif bir duman,sigara dumanı tarzı. 1 Yorum bağlantısı
Halil Demir2 12 Ekim 2020 Yazar Paylaş 12 Ekim 2020 Buradan kaçırıyor petege giden kısım hocam. Resimler aşağıda. https://imgyukle.com/i/5FQYHP https://imgyukle.com/i/5FQa1q Alpay Köse yazdı: Benim araçta başıma gelmişti.sorun kalorifer peteginde çıkmıştı.gögüsluk sökmeden hallettim.bir yolu var.öncelikle araç isininca kalorifer i açın ilk açılışta antifriz kokusu geliyormu veya hafif bir duman,sigara dumanı tarzı. Hayir hocam herhangi bir duman koku vs almiyorum. Çağlar Bayur yazdı: kaçak kalorifer peteğinde ise araç içine akar, o yüzden paspas ıslanır. araç içi kuru ie kaçak başka yerden. kısa süre sonra yağ soğutucu da kaçırabilir kaçağı bulun yaptırın ve takibe devam. uzun süre antifirzsiz kullanılmış ise. https://imgyukle.com/i/5FQYHP https://imgyukle.com/i/5FQa1q Burada kaçak çağlar hocam Kalorifer petegi borusu çürümüş olabilir mi acaba oda aklıma geldi ama basıma ilk defa geldiği için mantik yurutemedim Yorum bağlantısı
Alpay Köse 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Arkadaşım sizin araçta kelepçe tam sıkmadığı için kaçak oluşmuş gibi görünüyor.kelepceleri degistirtip tekrar gözlemleyin.yinede hortumları kontrol edin.takmadan önce iyice temizleyin.kalorifer borusunun çürümüş olabileceğini düşünmüyorum.araciniz eski bir araç değil.cürüse petekkismi çürür çünkü orası daha ince kanallı. Yorum bağlantısı
Halil Demir2 12 Ekim 2020 Yazar Paylaş 12 Ekim 2020 Alpay Köse yazdı: Arkadaşım sizin araçta kelepçe tam sıkmadığı için kaçak oluşmuş gibi görünüyor.kelepceleri degistirtip tekrar gözlemleyin.yinede hortumları kontrol edin.takmadan önce iyice temizleyin.kalorifer borusunun çürümüş olabileceğini düşünmüyorum.araciniz eski bir araç değil.cürüse petekkismi çürür çünkü orası daha ince kanallı. Anladım Alpay hocam bilgi için çok çok teşekkür ederim. ilk fırsatta değiştireceğim. Teşekkürler Alpay Köse yazdı: Arkadaşım sizin araçta kelepçe tam sıkmadığı için kaçak oluşmuş gibi görünüyor.kelepceleri degistirtip tekrar gözlemleyin.yinede hortumları kontrol edin.takmadan önce iyice temizleyin.kalorifer borusunun çürümüş olabileceğini düşünmüyorum.araciniz eski bir araç değil.cürüse petekkismi çürür çünkü orası daha ince kanallı. Alpay hocam peki, değişmesi gerek ise siz konsol sökülmeden bir yolu var demişsiniz nasıl oluyor acaba fikir verir misiniz. Yorum bağlantısı
Alpay Köse 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Halil Demir2 yazdı: Anladım Alpay hocam bilgi için çok çok teşekkür ederim. ilk fırsatta değiştireceğim. Teşekkürler Alpay hocam peki, değişmesi gerek ise siz konsol sökülmeden bir yolu var demişsiniz nasıl oluyor acaba fikir verir misiniz. Arkadaşım bu benim kendi aracımda bulduğum çözüm videosu.kanalimda var.1 yılı geçkin bir süredir kullanıyorum Allah'a şükür hiç sorun yaratmadı.kale petek kullandım eski petekteki L şeklindeki borular kesilerek yeni peteğe kaynaklandı.ısıtmasida gayet güzel.bende göğüslük sökülsün istemedim.iyiki yapmışım diyorum.sizin araçta uygulanabilir mi söküp bakmak lazım. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Hortum ağzından yırtılmamışsa, düzgün sıkılmadığı için kaçırıyor sanırım. Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz 12 Ekim 2020 Paylaş 12 Ekim 2020 Kalorifer peteği patlak veya tikali olmadigi halde degisime gerek yoktur. Radyatör temizligi yapiliyor. Petegin tikali oldugunuda şöyle anliyabiliriz kaloriferiniz isitmiyorsa petek tikaldir 1ay sonra tekrar motor suyunu antifirizi bosatip yenileyin yedek su deposunu temizleyin paslar orada birikir. Yorum bağlantısı
Halil Demir2 16 Ekim 2020 Yazar Paylaş 16 Ekim 2020 Okay Kaygusuz yazdı: Kalorifer peteği patlak veya tikali olmadigi halde degisime gerek yoktur. Radyatör temizligi yapiliyor. Petegin tikali oldugunuda şöyle anliyabiliriz kaloriferiniz isitmiyorsa petek tikaldir 1ay sonra tekrar motor suyunu antifirizi bosatip yenileyin yedek su deposunu temizleyin paslar orada birikir. Ustaya gösterdim borularda çürümeler' de mevcut dedi ahtotop boru kesin değişecek eğer el değişmişken hepsi değişirse iyi olur tabi dedi. bende değiştir dedim tamamını petek dahil hayırlısı bakalım boruyu yaptırıp daha sornadan petekten sorun çıksın istemem. tek seferdi çıksın hocam. teşekkür ederim. Halil Demir2 yazdı: Ustaya gösterdim borularda çürümeler' de mevcut dedi ahtotop boru kesin değişecek eğer el değişmişken hepsi değişirse iyi olur tabi dedi. bende değiştir dedim tamamını petek dahil hayırlısı bakalım boruyu yaptırıp daha sornadan petekten sorun çıksın istemem. tek seferdi çıksın hocam. teşekkür ederim. bu arada su sızıntısı net tespit edilemiyor açılmadan petek. açılmışken 230 tl ye kale marka petekte takar geçerim kafam rahat olur en azından. açılmışken değişmek mantıklı geldi. Alpay Köse yazdı: Arkadaşım bu benim kendi aracımda bulduğum çözüm videosu.kanalimda var.1 yılı geçkin bir süredir kullanıyorum Allah'a şükür hiç sorun yaratmadı.kale petek kullandım eski petekteki L şeklindeki borular kesilerek yeni peteğe kaynaklandı.ısıtmasida gayet güzel.bende göğüslük sökülsün istemedim.iyiki yapmışım diyorum.sizin araçta uygulanabilir mi söküp bakmak lazım. hocam bu C max. fiesta ile alakası yok daha geniş araba daha C max. B max olsa fiesta ile aynı ama bu uygulama fiestada geçerli değil malesef. mecbur sökülmesi gerek göğüs kısmı kazan direksiyonun hizasında içeride kalıyor. Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 Ali Gök yazdı: kalorifer peteği delik olsa kaloriferi açınca zehir gibi bir antfirz kokusu gelir. ön cam sürekli yağlanır. Abi benim 2004 fiesta kalorifer peteğim patlak. Gaz pedalı yanından paspas tarafına antifrizli suyum akıyor. Çok ciddi seviyede akmıyor ama şöyle kağıt peçeteyi 4-5 kat sarıp oraya sıkıştırınca 1 haftada peçetenin tamamı pembe oluyor. Ancak kalorifer açınca araçta kötü bir koku yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Nisan 2021 Paylaş 12 Nisan 2021 Mert Emre ŞAMCI yazdı: kötü bir koku yok. önümüzdeki yıllarda özelikle yazları yoğun olarak hissedilecek alt keçe emdikçe 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts