İçeriğe Yönlendir

Fiesta VI - Fren Disk Tavsiyesi


Erdem Gun

Recommended Posts

Erdem Gun

Arkadaşlar iyi günler, 2012 model fiesta aracımın fren disklerini degiştirmek istiyorum. Kullanip memnun kaldıgınız orjinal harici disk+balata, marka tavsiyeleriniz neler olur. Birde bu yavuzsan Wod markasinı tavsiye eden arkadaşlar var kullanıp memnun kalan var mı acaba.

Yorum bağlantısı
Selami Şimşek
(düzenlendi)

Ben altı ay önce focus1 aracıma Bosch disk TRW balata aldım,balata biraz siyah toz bırakıyor janta ama ben memnunum frenler gayet iyi tutuyor

tarihinde Selami Şimşek tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
(düzenlendi)

Bende çok araştırdım ve ne yazıkki birçok disk farklı orjinalde 23 mm ve aşınınca 21 e geldiğinde değişmesi gerekiyor. Piyasada satılanların çoğu 21 mm ve 19 mm de değişiyor. 19 mm e geldiğinde 4 mm fark oluyor balata ve disk arasında. Haliyle frenleme etkileniyor. 

 

Ben bosch marka disk, ferodo marka balata aldım. Ötme, ses vs yok. Ortalama 3000 4000 km yapmışımdır. 

 

Bosch 23 mm olan modeli mevcut, kampalı denk gelmişti 200 liraya almıştım. Ferodo balata 180 lira civarıydı. Eğer aralarında ciddi fark yoksa Ferodo diskte alınabilir 23 mm. Buna ek olarak fren hidroliğinizi değişip arka frenleri de ayarlatın. 

tarihinde Ü.Emre Kartal tarafından düzenlendi
Ekleme
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk

delphi disk almada ne alırsan al. daha geçen sene aldım. 1 senede yamulur mu ya. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Disk bulursan brembo.Balataya birşey diyemem.İki ucu boklu değnek.Çoğunu denedim, işte budur dediğim bir balatayla henüz tanışmadım.Fiestanın üzerindekiler orjinal onlar bile toz atıyor.

 

Yalnız Bizim cruze almadan önce Kayseride disk ve balata değişimi yapmıştık.Ordaki usta yerli malı bir balata takmıştı.Eski iletilere baktım resim olacaktı ama bulamadım.O balata çok iyiydi.Arabayı satanakadar balata değişimi yapmadım.Ses hiç yapmadı.Tozuda çok azdı.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Fatih Sarıkaya yazdı:

Disk bulursan brembo.Balataya birşey diyemem.İki ucu boklu değnek.Çoğunu denedim, işte budur dediğim bir balatayla henüz tanışmadım.Fiestanın üzerindekiler orjinal onlar bile toz atıyor.

Toz atan balata kötü balata mıdır bilmediğim için soruyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Işık

Balata kale al ötme yapmıyor bosch işi sansa kalmıs son zamandakıler ötme yapıyor disk konusuna gelınce kalınlık kurtarıyorsa 40 lira ver cıftını tornalat  tak devam et yedekde 1 takım dıskım var egılme yapdımı tornaltıp kulanıyorum cıkanıda tornatıp yedege koyuyorum fiesta dıskı cabuk yamuluyor anlamadım gitti bızım balatalar sıkıda ısınmayı asırı yapdıgından mı yoksa pıyasadakı dıskler mı kalıtesız anlamadım master var en adısı en ucuzu aldım dıskın 5 senedır kullanırım passatda hala orjınal dısk transporterde yıne aynı en az 3 sene oldu ama gel gelelım fiestada maxımum 4 ay bır dısk 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Koray Demir yazdı:

Toz atan balata kötü balata mıdır bilmediğim için soruyorum.

Çok kötüdür.Jant katilidir.Benim eski aracımdaki krom jantlarda oluşturduğu lekeler hiç geçmedi.Dikkatlice baktığımda lekeler jantın içine işlemiş.Sanki yakmış oraları.

  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Ümit Türk yazdı:

delphi disk almada ne alırsan al. daha geçen sene aldım. 1 senede yamulur mu ya. 

Delphi kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Ford grubunda disk yamulma olayını çok duyuyoruz. Bence problem başka yerde. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Metin Taşcı yazdı:

siz anladığım kadarıyla kaliteli değil kötü balata arıyorsunuz :)  Ustanın taktığıda büyük ihtimal kale balata, 1 sene sonra kullanabilmiştim sonra orjinal ile değiştirdim. sert bi balata ve fren ısırması çok zayıf. yagıslı havalarda diskler ıslanınca resmen 2-3 sn frenleme yapmıyordu. yumusak balata iyidir

Marka bilmiyorum.Bastınmı sıkı tutardı.Çok uzun yol yaptım.Absye düşmedi.Güzel bir balataydı.Çok kaliteli tozlu balatalarla opelde absye düşerdim.Lastiğimde güzeldir.Herdaim kaliteli lastik kullanırım.Cruzeda ise dandik lastikler vardı.Tabi sonra değiştirdik.

 

Şöylemidir?Tozluysa kaliteli :) 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Metin Taşcı yazdı:

fren balatası ile abs arasında bi baglantı kuramadım sonucta balata yere sürtünerek aracı durdurmuyor

Çok saçma, bende bir bağlantı kuramadım.Neden yazdım acaba :) Yinede ben yumuşak balata sevmiyorum.Toz çıkaran balatadan hoşlanmıyorum.Çok toz çıkarıyorsa iyi değildir o balata.Sanayiye gidince çok seçenek yok.En son opele bosh takmıştım.TRW den az toz atıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Mustafa Arıkan yazdı:

Delphi kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. Ford grubunda disk yamulma olayını çok duyuyoruz. Bence problem başka yerde. 

ne gibi mesela?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Metin Taşcı yazdı:

ekleme: janta yapısan tozlar yıkadıktan sonra cıkmıyorsa demir tozu söktürücü spreyler var kalan tozlar kıpkırmızı olarak akıyor. aracın boyasında da kullanılabilir

Yemediğim nane kalmadı ama çıkaramadım.Kromları zedelemiş.Çıksada orda siyah izler kalıyor.Demekki demir yakmış orayı.Krom işi o filmi gördükden sonra bende bitti.Birdaha asla krom jant almam.

Mustafa Arıkan yazdı:

Ford grubunda disk yamulma olayını çok duyuyoruz. Bence problem başka yerde.

Bende merak ettim.Kullanıcı hatasımı?Yada kaliperlerdenmi kaynaklanıyor.Aslında sıcakken soğuğa girersen yamulur.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Kale yıllardır takılı bende erimek bilmiyor, sert ve meyle disk 1 senede yamuldu balatadan mı diskten mi bilemedim. 

 

ekleme: 28.05.2016 da 134.347 KM de kale ön balata takılmış. 198 binde araç, 4 buçuk sene, 64 bin km olmuş  yarıdan fazlası duruyor...

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Kale yıllardır takılı bende erimek bilmiyor, sert ve meyle disk 1 senede yamuldu balatadan mı diskten mi bilemedim. 

 

ekleme: 28.05.2016 da 134.347 KM de kale ön balata takılmış. 198 binde araç, 4 buçuk sene, 64 bin km olmuş  yarıdan fazlası duruyor...

Amet bey kale balata ile toz olayı nasıl sizde?

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
(düzenlendi)
Ümit Türk yazdı:

ne gibi mesela?

 

Fatih Sarıkaya yazdı:

Yemediğim nane kalmadı ama çıkaramadım.Kromları zedelemiş.Çıksada orda siyah izler kalıyor.Demekki demir yakmış orayı.Krom işi o filmi gördükden sonra bende bitti.Birdaha asla krom jant almam.

Bende merak ettim.Kullanıcı hatasımı?Yada kaliperlerdenmi kaynaklanıyor.Aslında sıcakken soğuğa girersen yamulur.

Net sebebini bilmiyorum ama dikkat edin Ford’larda daha çok görülüyor. Aynı marka disk Ford’da nedense yamuluyor. Tahminim kaliper ile alakalı. 
 

Aşağıdaki konuda daha detaylı konuşulmuş. 
 

 

tarihinde Mustafa Arıkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mustafa Arıkan yazdı:

 

Net sebebini bilmiyorum ama dikkat edin Ford’larda daha çok görülüyor. Aynı marka disk Ford’da nedense yamuluyor. Tahminim kaliper ile alakalı. 
 

Aşağıdaki konuda daha detaylı konuşulmuş. 
 

 

Konudan anlaşılan tünelin sonunda ışık olmadığı.

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan
Fatih Sarıkaya yazdı:

Konudan anlaşılan tünelin sonunda ışık olmadığı.

 

Tahminim şöyle; kayar tip kaliper dedikleri kaliperlerde piston önündeki balatayı diskte doğru ittirdiğinde karşı taraftaki balata da eş zamanlı olarak diske baskı yapmak zorunda. Karşı balatanın da diske doğru gelmesini sağlayan yani kaliperin kaymasını saplayan pimler var. Basit bir parça gibi görünse de işlevi büyük. Bu pimler rahat hareket edemezse veya sıkışırsa (örneğin aşırı ısındığında sıkışıyor olabilir, toz lastiklerinden içeri toz almış olabilir, yağsız kalmış olabilir) bu defa fren yapıldığında balatalar karşılıklı olarak diske aynı kuvveti uygulayamaz. Diski bir yöne doğru zorlamış olur. Bu da hem poryayı hem de diski bozabilir. Başka bir sebep benim aklıma gelmiyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

"Bugün disk tornalatma ve balata değişimi yaptırdım. 380 tl tuttu işçilik dahil. Balatalar orijinal motocraft. Mevcut olanlar kale markaydı. Usta bu markanın çok kötü olduğunu söyledi. Titremenin 2 ana nedeni olurmuş. Kalitesiz balata veya sıcak diske su gelmesi. Torna işlemi de her disk için max 1 kere olurmuş. Uzun yol sonrası, rampa inme sonrası ve sık-uzun kullanım sonrası aracı yıkatmamak gerek." yorumu yapmıştım.

Mevcut diskim BOSH ve ilk defa tornalattım. Eskisi orijinal fomoco idi ve yamulmuştu. Şu an kullandığımda yamulmuştu ve tornalattım. 

İmkan varsa orijinal alın diski. Balatayı kesinlikle orijinal alın.  

Kale marka balatada 2 parça var arasında tozluk var. Orininal balata tek parçalı. Usta,  arabanın mühendisi tek parça yaptıysa tek daha iyidir dedi.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erdem Gun
ALİ SEYKAN yazdı:

"Bugün disk tornalatma ve balata değişimi yaptırdım. 380 tl tuttu işçilik dahil. Balatalar orijinal motocraft. Mevcut olanlar kale markaydı. Usta bu markanın çok kötü olduğunu söyledi. Titremenin 2 ana nedeni olurmuş. Kalitesiz balata veya sıcak diske su gelmesi. Torna işlemi de her disk için max 1 kere olurmuş. Uzun yol sonrası, rampa inme sonrası ve sık-uzun kullanım sonrası aracı yıkatmamak gerek." yorumu yapmıştım.

Mevcut diskim BOSH ve ilk defa tornalattım. Eskisi orijinal fomoco idi ve yamulmuştu. Şu an kullandığımda yamulmuştu ve tornalattım. 

İmkan varsa orijinal alın diski. Balatayı kesinlikle orijinal alın.  

Kale marka balatada 2 parça var arasında tozluk var. Orininal balata tek parçalı. Usta,  arabanın mühendisi tek parça yaptıysa tek daha iyidir dedi.

 

Şu an bende de kale marka var yaklasık 20 bin km dir hiç bitme ibaresi yok. Sanırım baya sert bir balata disk değisiminde kullanmayı düşünmüyorum açıkçası.

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Fatih Sarıkaya yazdı:

Amet bey kale balata ile toz olayı nasıl sizde?

Aşınmıyor ki toz olsun. kesinlikle tavsiye etmem, soğuk havada kalınca araç ilk basınca fren yok gibi oluyor. geri geri gelirken fren yapınca ses de yapmaya başladı. takım olarak (disk balata) orijinale geçeceğim imkan olunca.

Yorum bağlantısı
Emre Usta

Bozulma nedeni 4 bijon olmasi.sorunun nedenleri birsuru ilk basta yeni disk takilmadan zimpara ile takilacak bolgenin iyice temizlenmesi lazim.on porya yamuksa diskler yamuluyor.disk yeni takilirsa balatada degismeli.arka kampanalarin ayarlanmasi lazim önlere yuk binince diskler yamuluyor.marka olarak kale bitmiyor fren mesafesi uzuyor.veka kullanabilirsiniz yumusak balata ancak diskleri ciziyor icersinde demir tozu fazla.suanda meyle balata kullaniyorum fren mesafesi cok iyi.su tutmayla yamulur sozunu ilk soylerler [emoji19]

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...