Ali Darbaz 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Merhaba Son gelen ambargolardan sonra biraz yerli üretimleri inceledim. Belki bileniniz vardır. Tei yerli iha motoru üzerinde çalışıyordu. 9 ay öncede seri üretime geçti. Bende otomobil bilgimle rakip motorları incelemek istedim. Tei motoru 170 beygir Turbo dizel bir motor. Rakibi olan Rotax 912 100 beygirlik bir motor. Tei güçlü ama çok büyük bir handikabı var. Motor 162 kilo ağırlığa sahip, Rotax ise sadece 67 kilo. İhalar enerji yönünde çok fazla elektrik ihtiyaçları olur. Bakıldığında Rotax motorunun standart alternatör ile 3000 devirde 32 amper elektrik üretebildiği görülüyor Tei pd170 tarafına bakıldığında 2 adet seri bağla Alternatöre sahip olduğunu görüyoruz. 2 x 4,5 kw enerji üretebildiği yazılmış. Daha fazla bilgi eklenmemiş. Şimdi gelelim işin tuhaf olan kısmına. Rotax motoru 20000 feet üstüne çıkması pek mümkün görünmüyor. Ama nasıl oluyor ise Bayraktar tb 2 için 25000 feet servis irtifası verilmiş. 2 adet karbüratörü bulunan, tamamen doğal emişli bir 912 si motorun 20000 feet üzeri çıkması imkansız. Çekilen bazı videoları izlediğimdede genelde Tb2 18000 17000 feet civarında uçtuğu görülüyor. Belki bomboş yüksüz 25000 feet çıkıyor olabilir, az bir araştırma ile rotax motor için Rusların neden ilkel dedikleri ortaya çıkıyor. Sanırım Baykar firmasının şişirdiği bir rakam olabilir. Pd170 ise inanılmaz bir performansa sahip, 2 adet Turbo şarjı olması , onun 45000 feet irtifaya kadar tırmanmasına yardımcı oluyor. Kanadalı rotax en az yakan motor deniliyordu, oysaki özgül yakıt tüketimine bakıldığında Pd170 200 gram /kwH yakıt tüketimi sunarken, Rotax 250 gram / kwH tiketim yapıyor. Bu rakam ekonomik seyir sürati için geçerli. 4 tane Maml takılmış bir ihanın kalkışı için 5000 deviri görmesi 290 grama kadar çıkartıyor. Basit otomobil ve iyi bir İkinci dünya savaşı havacılık tarihi meraklısı olarak, rotax motorun fazlasıyla vasat olması beni şaşırttı. Turbo şarj çok önemli bir havacılık ürünüdür. İkinci dünya savaşının en gizli buluşlarındandır. Pd170 bu düzenek sayesinde yüksek irtifada , 20000 feete kadar 170 beygir güc sunması mükemmel bir veri. Bu yükseklik Rotax motorun öksürmeye başladığı irtifalar. 30000 feet dahil olmak üzere 130 beygir gücü sunabiliyor. Pd170 özet geçersek, ağırlık handikabını, güç, elektrik üretimi, yakıt tüketimi, yüsek irtifa kabiliyeti sayesinde misli ile kapatıyor. KAynaklar https://www.tei.com.tr/uploads/docs/1599125055_teipd170turbodizelhavacilikmotoru.pdf https://fahrzeugtechnik.fh-joanneum.at/veranstaltungen/2012-2013/2013-02-27-Rotax-912iS.pdf 16 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Atatürk istikbal göklerde demiş.Acep öncekiler bunu ne olarak anlamış.Keşke Atatürkün yolundan gidebilselermiş.Eğer o yoldan gidebilseydik.O muasır medeniyetler seviyesini bırak adamları altımıza bile alırdık.Heryerden sıkıştırılmış bir ülke bir iha yapıp bunuda sahada mükemmel ötesi kullanabiliyorsa, varın gerisini siz düşünün.Hatta Alinin bahsettiği vasat bir iha motoru ile Pd170 takınca neler olacak Ali?Bence bunu önce taaruz ihasına takacaklar. 4 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Fatih Sarıkaya yazdı: Atatürk istikbal göklerde demiş.Acep öncekiler bunu ne olarak anlamış.Keşke Atatürkün yolundan gidebilselermiş.Eğer o yoldan gidebilseydik.O muasır medeniyetler seviyesini bırak adamları altımıza bile alırdık.Heryerden sıkıştırılmış bir ülke bir iha yapıp bunuda sahada mükemmel ötesi kullanabiliyorsa, varın gerisini siz düşünün.Hatta Alinin bahsettiği vasat bir iha motoru ile Pd170 takınca neler olacak Ali?Bence bunu önce taaruz ihasına takacaklar. Aksungur 12 adet maml ile Pd170 motoru sayesinde 20000 feet irtifada 28 saat uctu . Tb2 nin 4 maml taşıyıp 17000 feete uçtuğunu biliyorruz. Aradaki farkı siz düşünün. Boş bir Tb2 flight radar verisi. 18000 feet üstünde uçamıyor 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Aksungur 12 adet maml ile Pd170 motoru sayesinde 20000 feet irtifada 28 saat uctu 3-4 seferlik görevi tek seferde bitiriyor demek çok güzel. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Fatih Sarıkaya yazdı: 3-4 seferlik görevi tek seferde bitiriyor demek çok güzel. Bu gün damat yeni bir resim atmış. Aselsan Cats takılı tb2 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 daha bilmediğimiz çok şey vardır bu işin ardında, isimlere çok takılmayın, bu işler öyle hemen olmaz, arkadaki kurumlar Cumhuriyetle yaşıt neredeyse, neyse anladınız siz, sonuçta ortaya çıkan şey önemli yapılması önemli... havacılık-yapay zeka-donanım-elektronik-yüksek güçlü silahlar ekonomi birlik beraberlik, bunlar varsa sana kimse dokunamaz, Güçlü Ordu güçlü Türkiye... boşa dememiş İstikbal Göklerdedir (uzay dahil)... diye Atatürk nükleer silahta yapılmalı yada bilmiyorum artık ne durumdayız, mecburuz bu net bence. 6 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Ali Cihangiroğlu yazdı: daha bilmediğimiz çok şey vardır bu işin ardında, isimlere çok takılmayın, bu işler öyle hemen olmaz, arkadaki kurumlar Cumhuriyetle yaşıt neredeyse, neyse anladınız siz, sonuçta ortaya çıkan şey önemli yapılması önemli... havacılık-yapay zeka-donanım-elektronik-yüksek güçlü silahlar ekonomi birlik beraberlik, bunlar varsa sana kimse dokunamaz, Güçlü Ordu güçlü Türkiye... boşa dememiş İstikbal Göklerdedir (uzay dahil)... diye Atatürk nükleer silahta yapılmalı yada bilmiyorum artık ne durumdayız, mecburuz bu net bence. Tei hisselerinşn %41 oranında amerikan general elektrike ait. Ama bunun olması sayesinde havada uçan her ucak motorunda 1 tane tei parçası mutlaka varmış. Ge motorları için oem üretici konumundayız. F35 içinde önemli bir fabrikayız. Her neyse ben epey bir incelemeden sonra tb2 için siyasal İslamcıların şişirdiği iha platformu gözüyle bakmaya başladım. Aşırı propagandası yapılması beni baykar grubundan soğuttu. Maml olmasa kendisinin bu kadar anılması mümkün olmazdı. 4 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Aşırı propagandası yapılması beni baykar grubundan soğuttu Propagandası yapılsada yapılmasada her şartlarda bizim malımız.Ali abinin dediği gibi İNŞALLAH.Bizde olmayan ekonomi ve birlik beraberlik.Biz birlik olsak bizim boynumuzu bükecek delikanlı dünyada yokda, işte bunu bildiklerinden bizi birbirimize düşürüyorlar.Hayırlısı olsun. Ali Cihangiroğlu yazdı: havacılık-yapay zeka-donanım-elektronik-yüksek güçlü silahlar ekonomi birlik beraberlik, bunlar varsa sana kimse dokunamaz 5 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Devlet esastır bunu unutmayın, Devlet olmazsa bizde olmayız, kim yada hangi parti olursa olsun geri planda Devlet işler, abd başkanını düşünün, semboliktir bence.... mesala başka bir konu daha var, şunuda bir düşünün, Cumhuriyet ve Demokrasi nedir ve beraber yürürlermi, mesela abd yi ele alalım, Cumhuriyet le yönetilir ama demokrasi nasıldır abd de, bu kavramlar üzerinden dikkatli düşünün ama... 4 Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 'Kötü komşu, insanı hacet sahibi eder' der atalar. Avrupanın ve Kanada'nın motor ambargosuyle birlikte bir kez daha anlamışlardır sanırım, yerli üretimin ne kadar önemli olduğunu. 4 Yorum bağlantısı
Erkan Işık 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 İki motorun eksik veya fazlası olabılır tei motorunun en büyük handikapı belki aşırı ısı yayımı olabılır buda radar görünürlügü ısı güdümlü sistemlere hedef olabılır tei motorunu belkıde kullanmama sebebı budur bence Teinin yapacagı güzellik bu mıotoru bir arabaya seri üretim vermesidir acaba nasıl olur :)) Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Erkan Işık yazdı: İki motorun eksik veya fazlası olabılır tei motorunun en büyük handikapı belki aşırı ısı yayımı olabılır buda radar görünürlügü ısı güdümlü sistemlere hedef olabılır tei motorunu belkıde kullanmama sebebı budur bence Teinin yapacagı güzellik bu mıotoru bir arabaya seri üretim vermesidir acaba nasıl olur :)) Abi Tb3 için deneme yapmışlar. Pd170 kullanıyorlar. Rotax okadar iyi ise 1 yılda sadece libyada 10 tane tb2 düşürülmezdi diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Erkan Işık yazdı: Teinin yapacagı güzellik bu mıotoru bir arabaya seri üretim vermesidir acaba nasıl olur maliyeti kaç tl imiş? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Ekim 2020 Yazar Paylaş 29 Ekim 2020 Tolga Özbek ile yazıştım. Bana tb2 deki rotaxsın baylar firması tarafından modifiye edildiğini söyledi. Düşen yanmış tb2 den çıkan motora baktım. Egzos manifoldu çok değişik geldi. Motor 100 beygirlik rotax ama ellenmiş olduğu belli. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Ekim 2020 Paylaş 29 Ekim 2020 Erkan Işık yazdı: İki motorun eksik veya fazlası olabılır tei motorunun en büyük handikapı belki aşırı ısı yayımı olabılır buda radar görünürlügü ısı güdümlü sistemlere hedef olabılır tei motorunu belkıde kullanmama sebebı budur bence Teinin yapacagı güzellik bu mıotoru bir arabaya seri üretim vermesidir acaba nasıl olur :)) Tanesi kaça maloluyordur düşünmediniz muhtemelen. Otomobile takamazlar. 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 30 Ekim 2020 Paylaş 30 Ekim 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Tanesi kaça maloluyordur düşünmediniz muhtemelen. Otomobile takamazlar. Motorun fiyatını bilemem de, 2 yada 3 sefer yapılan uçak motor bakım parası ile sıfır motor alınabiliyormuş. Garip geldi bu bana. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 30 Ekim 2020 Paylaş 30 Ekim 2020 Ali Darbaz yazdı: Ama nasıl oluyor ise Bayraktar tb 2 için 25000 feet servis irtifası verilmiş. Mam-L'nin en uzun TB2 atış menzili 6 Kilometre irtifada oluyor. O da yaklaşık 19000 feet yapıyor. Bir de Rotax'ı alıp direk kullanmıyorlar biraz değişiklik yapıyorlar. Ali Darbaz yazdı: Tolga Özbek ile yazıştım. Bana tb2 deki rotaxsın baylar firması tarafından modifiye edildiğini söyledi. Düşen yanmış tb2 den çıkan motora baktım. Egzos manifoldu çok değişik geldi. Motor 100 beygirlik rotax ama ellenmiş olduğu belli. Bana soraydın sana söylerdim Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 30 Ekim 2020 Yazar Paylaş 30 Ekim 2020 Arada denk geliyordu, Hyundai A10 ucakları var. Burunda 30 milim gatling yer hedeflerine "strafing" yapardı. Heryeri maf ederdi. Şimdi bu ihalar A10 pabucunu dama attı. Pilotuydu, iki jet motoruydu 1350 adet 30 mm mermisi, Agm 65 maverick roketleri hepsi yalan oldu. 46 milyonmuş tanesi. Maverick füzeside en ucuzu 38 bin dolar fiyatı var. Kara kuvveleri neden almıyor bunları derdim, şimdi hiç gerek yok diyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ekim 2020 Paylaş 30 Ekim 2020 Cem Işık yazdı: Motorun fiyatını bilemem de, 2 yada 3 sefer yapılan uçak motor bakım parası ile sıfır motor alınabiliyormuş. Garip geldi bu bana. bakım faturasına sıfır motor da alınabilirdi , bilinmez 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Kasım 2020 Yazar Paylaş 1 Kasım 2020 Dağlık karabağ Cumhurbaşkanı konvoyuna yapılan iha saldırısı sonucu ağır yaralanınca tekrar bir araştırayım dedim. Anka mevcut centruno motoru aslında mercedes om640 motorunun yüksek irtifa versiyonu imiş. Bu motorun onarımı neden pahalı olsun.. Şaşmaz sanayide mercedes ustası yapamazmı. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2020 Paylaş 1 Kasım 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu motorun onarımı neden pahalı olsun tekniği aşar maliyet konusu Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 1 Kasım 2020 Yazar Paylaş 1 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: tekniği aşar maliyet konusu Ben merakım gereği yüksek irtifa motorlarının çalışma prensiplerine aşinayım. Santrifüjlü turbodan başka yazılımsal bir farklar dışında pek değişken yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Kasım 2020 Paylaş 1 Kasım 2020 Ali Darbaz yazdı: Ben merakım gereği yüksek irtifa motorlarının çalışma prensiplerine aşinayım. Santrifüjlü turbodan başka yazılımsal bir farklar dışında pek değişken yok. bürokrasi çarkında un ufak ederler... Yorum bağlantısı
Fatih Akbaş 2 Kasım 2020 Paylaş 2 Kasım 2020 Bu gün damat yeni bir resim atmış. Aselsan Cats takılı tb2 Selçuk enişte ötekisi damat Ali abi.Osmanlıda sevdiklerine enişte sevmediklerine damat derlermiş 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts