İçeriğe Yönlendir

Cruze - Etilhekzan Asit ve Sodyum Tuzlu Antifriz.


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz
(düzenlendi)

Merhaba 

Bu gün Chevrolet Cruze orjinal soğutma sıvısı talep etmiştim. Bu gün kargom geldi. Alman malı orjinal Gm Dexcool . 

Kapağını açtım, kokusu geldi. Bir anda ciğerim yanar gibi oldum.  İçeriği garip etilhekzan asit ve sodyum tuzu var.  Daha önce bir çok antfirze baktım, etil alkol barındırırdı. 

Adını ilk defa duydum . Arabanın orjinal soğutma sıvısı olarak bunun kullanın demişler.  Biz benzinciden aldığımız kırmızı antfrizi doldurduk bunca zaman.

 

Bunu sabah motora dolduracağım. Motoru radyatörü deler mi merak konusu :) 

 

ACtC-3e6NqQ-OXRTdnR4tBDefAq0b9uxXFduUYPCACtC-3eAh65zMjyT8XD9s6tei3SfeJmKurl5cMNLACtC-3e-eaXhf-b05-EQgP5EXAkMUxJtS0bG1mWv

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Önceden başka kapta suyla seyreltip öyle doldurursanız risk azalır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın radyatörde fazlasıyla su olduğu için hepsini boşalttım. Suya göre yoğum bir sıvıymış. Seyrek yapıya sahipti. 

 

Arabam 5000 kmde 1 litre suyu eksiltmiş.  Sebebi olarak uygunsuz soğutma suyu olduğunu düşünüyorum. 

 

Umarım radyatördeki su ve antifriz dengesini normal seviyeye getirebilirim. 

 

Gectiğimiz günlerde motorun kaputundan silik şekilde su buharı çıktığını gördüm. Anladığım kadarıyla genleşme deposu kapağından atıyordu. 

 

Zamanında yaptırdığım ölçümde antifriz oranı düşük çıkmıştı. Dexcool antifriz 130 derece kaynama noktası var. 

 

Umarım su kaybının sebebi düşük antifriz oranıdır. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Su kaybı ile antifreeze kalitesinin sebebi olamaz. 5000km'de 1 litre ciddi bir oran. Yeni antifreeze sonrası mutlaka kaçan yerden iz bırakacaktır. Takip etmek çok önemli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ne yazık ki son 3 gündür fark ettiğim bir durum. Araba bir anda 1 litre su eksiltti. Düz yolda giderken kaputun üstünde hafif su buharı görünce şüphe duydum. 1 haftadır genleşme kabında eksik şekilde geziyorum. 

 

Bir haftadır bu şekilde gezdim. Min okunun altında iyice azalmasını bekledim. Ama sabit kaldı. Orda sabit kaldı. Ne eksildi, ne yükseldi. 300 km yol yaptım, dikkatlice izledim. Üstüne obd kaydı aldım. Ama hiç bişey olmadı :( 

 

 

ACtC-3cWzpFupZ4iWTIWOddMAOoWzQcLI8A0Ym8E

2189523.png

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Kapağını açtım, kokusu geldi. Bir anda ciğerim yanar gibi oldum.  İçeriği garip etilhekzan asit ve sodyum tuzu var.  

Bunu sabah motora dolduracağım. Motoru radyatörü deler mi merak konusu :) 

 

 

Allianz yol yardımı : 08503999999

  • Beğen 3
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

 

 

ACtC-3cWzpFupZ4iWTIWOddMAOoWzQcLI8A0Ym8E

 

Bu su lekesini siz yeni görmüşseniz, belli ki kapaktan kaçırmış. Ben olsam, arabanın yaşına da bakarak hem kabı hem kapağı ACİL olarak değiştirirdim. Şakaya gelmez, geçen gün baktığnız sandık motorları almanız gerekebilir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Sani Gerşon yazdı:

Bu su lekesini siz yeni görmüşseniz, belli ki kapaktan kaçırmış. Ben olsam, arabanın yaşına da bakarak hem kabı hem kapağı ACİL olarak değiştirirdim. Şakaya gelmez, geçen gün baktığnız sandık motorları almanız gerekebilir.

 

Yok yahu, o su lekeleri şimdi ben koyarken sıcrattım. Bu gün bir çok yerini kontrol ettim. Kabindeki kaloriferide baktım. Tertemiz. 

 

 

Bu gün soğutma sistemini test ettim . 101 derece . 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Kabinde doğru yere mi bakıyorsunuz bilmiyorum ama, kalorifer peteği oradaysa, dışarıdan göremezsiniz kaçağı zaten.

Motor tarafında da giriş çıkışa bakmak lazım. Radyatör ayakları, radyatörün kendisi, devirdaim çevresi kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Kabinde doğru yere mi bakıyorsunuz bilmiyorum ama, kalorifer peteği oradaysa, dışarıdan göremezsiniz kaçağı zaten.

Motor tarafında da giriş çıkışa bakmak lazım. Radyatör ayakları, radyatörün kendisi, devirdaim çevresi kontrol edilmeli.

 

Üsten çıktım, altan baktım. Hiç bir yerde su sızıntısı bulamadım. Dandik antifrizlerden , buharlaşma noktası düşük olmasından şüphelendim. Arabanın standart olan kısımlarında  sıkıntı yok. Standart olmayan tek şey, motordaki Pembe Volkswagen antifrizi. Bol çeşme sulu Vosvos antifrizli Cruze . Azaldıkça Dex-cool doldurup, asitli asitli neresi çürümüşse patlasın yenileyim. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
 
Allianz yol yardımı : 08503999999
Birde servis numarası olsaydı iyiydi.
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Burda arabanın içine ustam Antifriz doldururken. Komple yenilemiştim. Patlak çatlak olsaydı, o gün kendini belli ederdi. 19 temmuz 2019 tarihinden bu güne 2 litreye yakın antifriz eksiltti. Ama hiç bir zaman kaynağını bulamadım.  18 ayda 2 litre antifriz nerden uçar gider bilemedim doğrusu. :( 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Bu arabanın 10 yıllık Termostatı ve gövdesi. Sahipleri gayet düzgün antifizli kullanmış. Gayetpırıl pırıl. 

 

ACtC-3fPsU2fOkTQs19CoX54Df91lZMqAzlpSKDwACtC-3dy-km8jmiVi-fL-PbJ8VBnqZnK41IwXPTD

Bu bir litrelik antifrizi 20 temmuz 2019 tarihinde aldım. Bitene kadar kullandım 15 ayda bitti. 

 

 

ACtC-3dCK-HiJXbp8f9eCYReMTfV4YlLwe0Xf2We

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Bu arabanın 10 yıllık Termostatı ve gövdesi. Sahipleri gayet düzgün antifizli kullanmış. Gayetpırıl pırıl. 

 

ACtC-3fPsU2fOkTQs19CoX54Df91lZMqAzlpSKDwACtC-3dy-km8jmiVi-fL-PbJ8VBnqZnK41IwXPTD

Bu bir litrelik antifrizi 20 temmuz 2019 tarihinde aldım. Bitene kadar kullandım 15 ayda bitti. 

 

 

ACtC-3dCK-HiJXbp8f9eCYReMTfV4YlLwe0Xf2We

Bazı yetkili servisler bu markayı kullanıyor. Keşke tüm suyu boşaltıp saf su ile çalkalayıp en son orijinal antifiriz koysaydın. Karışım çok mantıklı değil

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Ali Darbaz yazdı:

8 ayda 2 litre antifriz nerden uçar gider bilemedim doğrusu. :( 

 

 

Yukarıda yazmıştım sebeleri. Son olarak motor tıpaları da kontrol edilebilir.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Merhaba. 

Sabah oldu hayroldu. Kapaktan sızıntı olduğunu farkettim. 25 dk direksiyon salladım. Kaloriferden antifiz kokusu aradım. Hiç koku gelmedi. Kaputu açtım. Antifriz kokusu geldi. Kokuyu takıp edincede kapağa ulaştım. 

 

 

 

ROLCHG.jpg

Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Allianz yol yardımı : 08503999999

 

Allaha şükür hiç bir yer patlamadı. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selim Bilgin yazdı:

Ben olsam o kabı da kapağını da değiştirirdim. 

 

Servis vakti gelene kadar kullanıcam. Önümde muayene derdi var. Bitmesi gerek. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ali Darbaz yazdı:

Kaputu açtım. Antifriz kokusu geldi. Kokuyu takıp edincede kapağa ulaştım. 

 

 

Demek ki corona yok sende :)  

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Araba ile  gün bitti, sızıntı pısırt yok. 

Ama artık hararer 108 dereceye çıkıyor. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

hava olabilir mi? en baştan beri bu verilerde ben devirdaime bağlı hava oalbilir diyorum

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

hava olabilir mi? en baştan beri bu verilerde ben devirdaime bağlı hava oalbilir diyorum

 

Çağlar abi, Devirdaim pompası direksiyon pompasının hemen yanında. Her tarafını inceleyebiliyorum. Tüm boruların girişleri çıkışlarını görebiliyorum. Hiç bir yerde kaçak yok. Genleşme kabında 3 günde 100 km yola rağmen eksilme yok abi. Fazla su olmasından dolayı buharlaşmadan başka bir sebep bulamıyorum. Ustaların koyduğu dandik antifrizlerden olduğunu düşünüyorum. 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...