İçeriğe Yönlendir

Kış Mevsimi Kısa Mesafe Çalışan Araç ve Şarj Problemi


Tahir Ak

Recommended Posts

Tahir Ak

 

Kış mevsimi kısa mesafe çalışan araç ve şarj problemi /Yardım

 

Arkadaşlar selamınaleyküm

 

Yaklaşık 2+2km ortalama 3 4dk süren günlük git gel yolculuk yapıyorum araçla. Çocuğu okula bırak ordan işe geç.

çoğu zaman haftalarca uzun yol da yapmıyor araba haliyle şarj azalıyor.

 

Akü şarjı için tavsiyeleriniz ne olur.? Muhtemelen yılda 2 3 kere şarj etmem gerekebilir kış aylarında

 

Aslında çok para harcamak istemiyorum

 

1.Alternatif ücretsiz şöyle şarj imkanım var ne kadar sağlıklı bilmiyorum. Bunu yapabilir kontrollü şarj edebilirim.

 

 

Ama yok bu sağlıklı değil ise şöyle bir alet gözüme çarptı aküye bakım yaptığını da iddia ediyor muhtemelen desülfatör özelliği de vardır.

 

https://m.n11.com/blackdecker-bc2wbde-12volt-120amper-aku-sarj-ve-bakim-cihazi-P448177153

 

 

Başka alternatif uygun fiyatlı aklıma bişey gelmiyor. Fikir veya şarj cihazı önerilerinize açığım. Şimdiden teşekkür ederim :)

 

 

 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Önemli olan aküye verdiğin akımın yanında akü dolduğu zaman şarjı kesmen. 14.4 v üstünde şarj etmeye devam edersen aküde sülfatlaşma olabilir ve ömrünü ciddi kısaltır. 

 

Einhell ile black and decker in ürünlerş iyi bu konuda. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

5W bir güneş paneli alıp aküye direk bağlayın. 50-70 lira dolaylarında. sürekli bağlı dursun.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay

Aracı neredeyse her gün sürüyorsunuz zaten. Haftada 1 gün mesafeyi biraz uzatıp gezintiye falan çıkın :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

Aracı neredeyse her gün sürüyorsunuz zaten. Haftada 1 gün mesafeyi biraz uzatıp gezintiye falan çıkın :) 

En az 1.5 saatlik ve 150-200 km bandında sürüş gerekli tam şarj dolabilmesi için. Akü derin deşarja girerse bir daha dikiş tutmuyor.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
(düzenlendi)
Koray Demir yazdı:

En az 1.5 saatlik ve 150-200 km bandında sürüş gerekli tam şarj dolabilmesi için. Akü derin deşarja girerse bir daha dikiş tutmuyor.

 

İyi ama araç her gün kullanılıyor. Yani akü sağlıklı ise ne kadar boşalabilir? Ayda bir iki defa biraz daha uzun mesafe kullanılır illa ki :) 

 

tarihinde Yurdaer Elay tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Ben Cruze dan örnek vereyim. Yazın arabayı çalıştırdıktan 10 dakika sonra akü şarjı kesiyordu . 

Kış ayı geldi, sabah farları açık, buhu alma 2 kademe fan açık . Sabit hızda 2000 devirde 25 dakika sürüyorum. Şarj durmuyor .

Araba çok şarj yemiş aküden. Yerini doldurması gerekiyor. 

Akşam dönüşe geçiyorum. Hava sıcak sayılır. Hiç bir şey açmıyorum. 

Ama araba eve gidene kadar full şarj ediyor. Sabahın yediği enerjiyi, akşam dönüş yolunda toplayamıyorum. 

 

Her gün alacaklı kalıyoruz. Böyle böyle bakiyeyi bitirecek akü. 

 

Şöyle bir durum var, akü ne kadar düşerse, voltaj üretimi okadar yükseliyor.

Yani dibi görmem mümkün değil. %60 a düştüğünde alternatör 15,5 volt basıyor. 

%80 düştüğünde 14,5 voltla basıyor. 

 

Ama benim için kötü olan şey, alternatörün sürekli çalışması. Yakıt tüketimini artırması. 

 

İnternette okuduğum kadarı ile bir akü fullenmesi için 8 saate yakın uzun sürüş yapılması gerekiyor. 

 

 

 

 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

5W bir güneş paneli alıp aküye direk bağlayın. 50-70 lira dolaylarında. sürekli bağlı dursun.

esnek tip olursa tavana yapıştırılabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Dogan Arsiray yazdı:

esnek tip olursa tavana yapıştırılabilir.

Dışa koymak doğru olmaz. Esnek tip 5 - 10 w yok malesef. Bizde yok. 

 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

aliexpress te vardır bence. sunroof varsa içine yapıştırılabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Şu tarz özel ürünler de var ama bizde var mı bilmiyorum çakmaktan çalışır. Fordlarda çakmak aktiftir direk ordan çalışır.

 

https://www.conrad.com/p/solar-car-battery-charger-24-w-853861

Dogan Arsiray yazdı:

aliexpress te vardır bence. sunroof varsa içine yapıştırılabilir.

 

Sonra açarken çatır?

 

15cm birşey zaten olmadı arka cama logo gibi koyarsın içerden. 

şuradaki iyi:  https://www.fiyatgrafik.com/urun/allpowers-gunes-paneli-arac-sarj-12-v-pil-sarj-gunes-araba-otomobil-motosiklet-12-v-pil-icin-sarj-maintainer-vb.html

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Yanlış bilgi vermişim. Cruze Gm modülü Akü %80 altına düşünce 15,5 volt ile şarj etmeye başlıyormuş. 

Yorum bağlantısı
Tahir Ak
Aracı neredeyse her gün sürüyorsunuz zaten. Haftada 1 gün mesafeyi biraz uzatıp gezintiye falan çıkın [emoji4] 
yok yemiyor :) uzun sürüş istiyor
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tahir Ak yazdı:

Yaklaşık 2+2km ortalama 3 4dk süren günlük git gel yolculuk yapıyorum araçla. Çocuğu okula bırak ordan işe geç.

çoğu zaman haftalarca uzun yol da yapmıyor

 

4 sene i şekilde kullandım, sıkıntı olmadi hiç.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Uğur Kamil

Ben yaz kış %80 o şekilde kullanıyorum. Gezmeye gittiğim veya gün içinde 2-3 yere ugradığım durumlar dışında. Bugüne kadar aküden yana hiçbir sorun yaşamadım. Eski aracımın orjinal aküsü 6-7 sene gitmişti. İlk marş almadığında değiştirmiştim.

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Tahir Ak yazdı:

Alternatif ücretsiz şöyle şarj imkanım var ne kadar sağlıklı bilmiyorum. Bunu yapabilir kontrollü şarj edebilirim.

 

 

 

 

Ben bu şekilde kapalı otoparkta kalan arabamı şarj ettim :) Ama benim adaptör ayarlı idi. 15V ye ayarladım ampüle gerek kalmadı. 5 dk kadar kaldı ölçü aleti ile ölçtüm 14V yi görünce vurdum marşa. Çalıştı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Ali Darbaz yazdı:

Kış ayı geldi, sabah farları açık, buhu alma 2 kademe fan açık . Sabit hızda 2000 devirde 25 dakika sürüyorum. Şarj durmuyor .

Akünün şarj olduğunu giderken nasıl anlıyorsunuz, ben hiç dikkat etmedim veya anlamadım böyle bir şey yaptığını.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Akünün şarj olduğunu giderken nasıl anlıyorsunuz, ben hiç dikkat etmedim veya anlamadım böyle bir şey yaptığını.

 

Bunu anlamakta çok kolay. Elm 327 alıyorsun eline. Obd takıyorsun. Torqu prodan veriler akıyor.

Arabanın servis el kitabını açıyorsun. Orda veriler var. 

 

"Aşağıdaki koşullardan biri gerçekleştiğinde BCM, Dolum Moduna girer.

    •     Silecekler 3 saniyeden daha uzun süre AÇIK durumdadır.
    •     HVAC kontrol kafası tarafından algılanan şekilde GMLAN (Klima Kontrol Voltajı Takviye Modu Talebi) doğrudur. Yüksek devirli soğutma fanı, arka buğu çözücü ve HVAC yüksek devirli fanın çalışması, BCM'nin Dolum Moduna girmesine neden olabilir.
    •     Tahmini akü sıcaklığı 0°C'den (32°F) azdır.
    •     Akü Dolum Durumu, yüzde 80'den azdır.
    •     Araç hızı, 145 km/saatten (90 mil/saat) fazladır.
    •     Akım sensörü arızası mevcuttur.
    •     Sistem voltajının 12,56 V'den düşük olduğu belirlenmiştir
Bu koşullardan herhangi birisi gerçekleştiğinde akü dolum durumuna ve tahmini akü sıcaklığına bağlı olarak sistem, hedeflenen jeneratör çıkış voltajını 13,9V ila 15,5 V arasında bir dolum voltajına ayarlayacaktır."

 

Aşağidaki obd ekranında eve gidene kadar akü dolmadı. %80 den fazla dolu ama %100 yapmaya yaklaştıkça voltaj değeri düşüyor. Park edene kadar 14,1 volta kadar düşmüştü 

 

 

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ben normal bir kullanıcının herhangi bir alet vs kullanmadan anlayacağı bir belirti veya gösterge var zannettim. Anlaşıldı konu.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Fatih Mehmet Uslu yazdı:

Ben normal bir kullanıcının herhangi bir alet vs kullanmadan anlayacağı bir belirti veya gösterge var zannettim. Anlaşıldı konu.

 

Normal kullanıcı aku bitip yolda kaldığında anlıyor arızayı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu
Ali Darbaz yazdı:

 

Normal kullanıcı aku bitip yolda kaldığında anlıyor arızayı. 

Ben bitene kadar kullanmam aküyü, mesela focusum varken 5. senesinde start stop devreye daha az girmeye başlayınca akünün zayıflamaya başladığını düşünüp değiştirmiştim. Akü konusunda dibini sıyıracam dersen yolda kalmayı göze almışsın demektir. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

"Aşağıdaki koşullardan biri gerçekleştiğinde BCM, Dolum Moduna girer.

    •     Silecekler 3 saniyeden daha uzun süre AÇIK durumdadır.
    •     HVAC kontrol kafası tarafından algılanan şekilde GMLAN (Klima Kontrol Voltajı Takviye Modu Talebi) doğrudur. Yüksek devirli soğutma fanı, arka buğu çözücü ve HVAC yüksek devirli fanın çalışması, BCM'nin Dolum Moduna girmesine neden olabilir.
    •     Tahmini akü sıcaklığı 0°C'den (32°F) azdır.
    •     Akü Dolum Durumu, yüzde 80'den azdır.
    •     Araç hızı, 145 km/saatten (90 mil/saat) fazladır.
    •     Akım sensörü arızası mevcuttur.
    •     Sistem voltajının 12,56 V'den düşük olduğu belirlenmiştir
Bu koşullardan herhangi birisi gerçekleştiğinde akü dolum durumuna ve tahmini akü sıcaklığına bağlı olarak sistem, hedeflenen jeneratör çıkış voltajını 13,9V ila 15,5 V arasında bir dolum voltajına ayarlayacaktır."

Hiçbir şey anlamadım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...