Ali Darbaz 5 Kasım 2020 Paylaş 5 Kasım 2020 Mesela aküm bitiyor. Kontak açınca 12.1 volt. 12.1 volt demek %50 şarj demek. Kontak marş anında 9.6 volta düşüyor. Kritik seviyede. Motor çalışırken 11.6 volt oluyor. Alternatör 14.5 volt ile şarja girişiyor. Uzun bir yola cıkmam lazım. Yoksa bu akü zor toplanır. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 5 Kasım 2020 Paylaş 5 Kasım 2020 Bu resim durumu gösteriyor. Değerlerin anlamı. 2 Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Mehmet Göktürk yazdı: Bu bile yeter artar. Bir plastik güzel yere sabitleyip ön cama aşağı bir yere bantla yapıştırın içerden. https://www.hepsiburada.com/schulzz-solar-panel-gunes-paneli-12-v-3-w-145-x-145-mm-p-HBV00000X6U35 Bu cihazı alsak aküye bağlantıyı yapıp hiç çıkarmasak, bir sorun olur mu ? Yani gece vakti akım gelmeyecek ancak aküde takılı olduğundan üzerinde bir akım geçiyor olacak. Ben neredeyse her ay takviye ile çalıştırmak zorunda kalıyorum.(Yeni akü aldım durum aynı) Araç maalesef şimdilik hiç kullanma şansım olmuyor. (Ayda Max 5 km) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Ali Darbaz yazdı: marş anında 9.6 volta düşüyor Akünüz bayağı ölmüş. 9.5v'ta marş basmayan araç biliyorum. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Sani Gerşon yazdı: Akünüz bayağı ölmüş. 9.5v'ta marş basmayan araç biliyorum. ynei teknolojisi olan araçalr onlar. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: ynei teknolojisi olan araçalr onlar. Cruze son teknoloji, güvenlik önlemleri yok sadece. Daha ne istiyorsun? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Sani Gerşon yazdı: Cruze son teknoloji, güvenlik önlemleri yok sadece. Daha ne istiyorsun? opel motorunun gm çatısı altındaki daewooya takılmış hali. teknoloji ayrı konu 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 (düzenlendi) Voltmetre ile bakıncada 12,6 volt gösteriyor. 6 Kasım 2020 tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: opel motorunun gm çatısı altındaki daewooya takılmış hali. teknoloji ayrı konu Motor, şanzıman ve şasi (Astra J’de Delta 2 platformu olarak kullanılan) ortak geriye kalan her şey için Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Şu aralar bana istemsiz masraf açmasın, önceden kesitip oluşmadan çözeyim. Bundan başka bişey istemiyorum. Araba isterse Rus kamaz üretimi olsun. Yorum bağlantısı
Emre Usta 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Boyle birsey kullanabilirsiniz hud aku voltaji kontak acilinca gosteriyor.sonra hiz gosteriyor Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay 6 Kasım 2020 Paylaş 6 Kasım 2020 Çağlar Bayur yazdı: keşke gelse de binsek taş gibi lada Güzelmiş ☺️ Yorum bağlantısı
Tahir Ak 16 Kasım 2020 Yazar Paylaş 16 Kasım 2020 Arkadaşlar Black decker (saatte 2a yükleme yapıyor) şarj aleti aldm. akünün yüzey voltajını aldıktan sonra şarj ettim.( aküyü sökmeden önde 1 dk uzunlar yaktım) 4 saatte şarj tamamlandıanlaşılan 4 yıllık akü ömrünü tamamlama noktasında, varta marka idi. genelde 4 yılda hep kısa mesafe kullanıldı. Kısa mesafe aküyü öldürür derler güneş paneli ile şarj etme aslında mantıklı ama kendi garajın olacak. işten gelince soketi takacaksın şarj olup duracak.Bu kışı da atlatır diye umuyorum şarjdan sonra 1 haftadır kullanıyorum ve bu gün de 2 saatlik yol yaptım. iyice şarj olmuştur artık 1 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Tahir Ak yazdı: Arkadaşlar Black decker (saatte 2a yükleme yapıyor) şarj aleti aldm. akünün yüzey voltajını aldıktan sonra şarj ettim.( aküyü sökmeden önde 1 dk uzunlar yaktım) 4 saatte şarj tamamlandı anlaşılan 4 yıllık akü ömrünü tamamlama noktasında, varta marka idi. genelde 4 yılda hep kısa mesafe kullanıldı. Kısa mesafe aküyü öldürür derler güneş paneli ile şarj etme aslında mantıklı ama kendi garajın olacak. işten gelince soketi takacaksın şarj olup duracak. Bu kışı da atlatır diye umuyorum şarjdan sonra 1 haftadır kullanıyorum ve bu gün de 2 saatlik yol yaptım. iyice şarj olmuştur artık Tahir Bey merhabalar, yeni konu açmama adına birşey sormak isterim. Yaptığınız bu şarj işlemi randımanlı oldu mu? Akü ömrü sağlıklı bir şekilde uzadı mı? Yorum bağlantısı
Cem Işık 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Gencay Bengli yazdı: Tahir Bey merhabalar, yeni konu açmama adına birşey sormak isterim. Yaptığınız bu şarj işlemi randımanlı oldu mu? Akü ömrü sağlıklı bir şekilde uzadı mı? Eğer akü ölmediyse(şarj turma öZelliğini yitirmediyse) şarj işlemi işe yarar . Ama artık eskiyip şarj tutamaz hale geldiyse işe yaramaz bu işlem. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Aracım stop halde 12v çalışınca oldugu yerde 15v hareket edince 14.8v gösteriyordu. Bu değerler hep sabitti.Baseus marka çakmaktan voltaj gösteren bir cihazla bu değerleri aldım. Bugün 40dk yaklaşık 25 km araç kullandım. Park etmeye yakın voltaj degeri 13v kadar düştü. Hatta yolda 13v ile 14.8v arasinda sürekli gitti geldi.Park ettim rolantide bekliyorum hala 13v. Elektrikli park frenini çektim 15v çıktı. İndirdim 13v, çektim15v. Yarım saat bekledim. Yarım kontak yaptım 12.2v. Bu bilgilerden yola çıkarak aracım şarj tutuyor diyebilir miyim? Voltaj dalgalanması normal mi? Araçta 2017 varta agm akü mevcut. Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Ali Darbaz yazdı: Mesela aküm bitiyor. Kontak açınca 12.1 volt. 12.1 volt demek %50 şarj demek. Kontak marş anında 9.6 volta düşüyor. Kritik seviyede. Motor çalışırken 11.6 volt oluyor. Alternatör 14.5 volt ile şarja girişiyor. Uzun bir yola cıkmam lazım. Yoksa bu akü zor toplanır. Ali bey benzer durum bende var. İyi bir uzun yol aküyü kurtarır mı? Yoksa bundan sonraki süreçte akü ömrünü, km ile uzatmayıp, bir sarj aletiyle 6ayda bir dolum yaparak uzatmak mümkündür? Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Gencay Bengli yazdı: Ali bey benzer durum bende var. İyi bir uzun yol aküyü kurtarır mı? Yoksa bundan sonraki süreçte akü ömrünü, km ile uzatmayıp, bir sarj aletiyle 6ayda bir dolum yaparak uzatmak mümkündür? Maalesef akümü değiştirdim. Akü 12,8 volt görünsede kapasitesi ölmüştü. 55 amper görünsede belki 20 amper felan ancak şarjı tutabiliyordu. Bu nedenle değiştirdim. 330 tl verdim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 şarj voltajı dalgalanır normal, sadece V ölçümü ile akü sağlığı belli olmaz, akü ölçen cihazlar sağlıklı Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Aracım stop halde 12v çalışınca oldugu yerde 15v hareket edince 14.8v gösteriyordu. Bu değerler hep sabitti.Baseus marka çakmaktan voltaj gösteren bir cihazla bu değerleri aldım. Bugün 40dk yaklaşık 25 km araç kullandım. Park etmeye yakın voltaj degeri 13v kadar düştü. Hatta yolda 13v ile 14.8v arasinda sürekli gitti geldi.Park ettim rolantide bekliyorum hala 13v. Elektrikli park frenini çektim 15v çıktı. İndirdim 13v, çektim15v. Yarım saat bekledim. Yarım kontak yaptım 12.2v. Bu bilgilerden yola çıkarak aracım şarj tutuyor diyebilir miyim? Voltaj dalgalanması normal mi? Araçta 2017 varta agm akü mevcut. Normal. C5 de böyle. Voltaj düşükse normal şartlarda 15 i görebilirsin. Akü doldukça 13,8 13,2 ler görürsün. Akü dolunca 13,8 dülen voltaj, araç viteste gazı kesince 15 lere çıkar. Farları açınca, ısıtıcı açınca 13,8 lere düşer. Tamamen akıllı bir sistem. Farlar kapalı, ısıtıcılar kapalı, viteste ve gazda iken 13,8 ler görüyorsan akün dolmuş demektir. 2 Yorum bağlantısı
Gencay Bengli 29 Nisan 2021 Paylaş 29 Nisan 2021 Mehmet Ozyurek yazdı: Normal. C5 de böyle. Voltaj düşükse normal şartlarda 15 i görebilirsin. Akü doldukça 13,8 13,2 ler görürsün. Akü dolunca 13,8 dülen voltaj, araç viteste gazı kesince 15 lere çıkar. Farları açınca, ısıtıcı açınca 13,8 lere düşer. Tamamen akıllı bir sistem. Farlar kapalı, ısıtıcılar kapalı, viteste ve gazda iken 13,8 ler görüyorsan akün dolmuş demektir. Bu aralar aküye yoğunlaştım. Ömrü dolmaya yaklaşıyor. Malum fiyatı 1200/1500 arası ... Ben alana kadar olur 2000 Ama bu aralar bir anormallik var. Stop-start devrede iken her zaman olmamakla birlikte araç stop ettikten sonra start etmiyor. Bir anormal durumda boş viteste beklerken araba stop etti. Eco ışığı yeşil yanik durdu. Bunlar hep aküsel bunalımlar gibi ya da start stop kapasitör diye bir parça var onu gündeme aldı. Aaah mehmet abi ah ! Ne olacak bu hallarımız. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Nisan 2021 Paylaş 29 Nisan 2021 Gencay Bengli yazdı: Aracım stop halde 12v çalışınca oldugu yerde 15v hareket edince 14.8v gösteriyordu. Bu değerler hep sabitti.Baseus marka çakmaktan voltaj gösteren bir cihazla bu değerleri aldım. Bugün 40dk yaklaşık 25 km araç kullandım. Park etmeye yakın voltaj degeri 13v kadar düştü. Hatta yolda 13v ile 14.8v arasinda sürekli gitti geldi.Park ettim rolantide bekliyorum hala 13v. Elektrikli park frenini çektim 15v çıktı. İndirdim 13v, çektim15v. Yarım saat bekledim. Yarım kontak yaptım 12.2v. Bu bilgilerden yola çıkarak aracım şarj tutuyor diyebilir miyim? Voltaj dalgalanması normal mi? Araçta 2017 varta agm akü mevcut. Obd cihazıyla sistemdeki voltajı ölçüyorsunuz aslında. Bu voltaj değişkendir zaten. Kontak kapalıyken 12,5v alıyorsunuz, araç çalışınca bu hemen 14,5’a çıkıyor mesela. Bunun aküyle ilgisi yok diye düşünüyorum. Akünün durumu için direkt akü kutup başlarından yapılan ölçüm şekilleri daha doğru olacaktır bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Nisan 2021 Paylaş 29 Nisan 2021 Bu aralar aküye yoğunlaştım. Ömrü dolmaya yaklaşıyor. Malum fiyatı 1200/1500 arası ... Ben alana kadar olur 2000 [emoji4] Ama bu aralar bir anormallik var. Stop-start devrede iken her zaman olmamakla birlikte araç stop ettikten sonra start etmiyor. Bir anormal durumda boş viteste beklerken araba stop etti. Eco ışığı yeşil yanik durdu. Bunlar hep aküsel bunalımlar gibi ya da start stop kapasitör diye bir parça var onu gündeme aldı. Aaah mehmet abi ah ! Ne olacak bu hallarımız. [emoji4] Kapasitör yok bende O yoğunlaş istersen. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 29 Nisan 2021 Paylaş 29 Nisan 2021 Obd cihazıyla sistemdeki voltajı ölçüyorsunuz aslında. Bu voltaj değişkendir zaten. Kontak kapalıyken 12,5v alıyorsunuz, araç çalışınca bu hemen 14,5’a çıkıyor mesela. Bunun aküyle ilgisi yok diye düşünüyorum. Akünün durumu için direkt akü kutup başlarından yapılan ölçüm şekilleri daha doğru olacaktır bence. Direk akü ile paralel oradaki gerilim. Ecu dahili voltajı ayrı ecu besleme voltajı ayrı ölçülüyor sistemde. Biz ecu besleme voltajı görüyoruz. Yani akü voltajı 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts