İçeriğe Yönlendir

Fren ve Fren Güçlendirme


Oğuzhan Çakır

Recommended Posts

Oğuzhan Çakır


Herkese selamlar [emoji56]
Biliyorsunuz ki ilk arabam Fiesta Sport kullanıyorum kendisi biraz hafif, çok olmasa da hızlı bi güzellik default_lol.gif uzun zamandır kafamı kurcalayan bir soru var. Hızlanması falan güzel ama frenlerde bir eksiklik hissediyorum.. Sanki durmuyor, durdurmuyor gibi değil de geç duruyor gibi biraz ve iyileştirmek istiyorum. Okuduğum ve araştırdığım kadar ile bir çok sebebi var. Ama ben size danışmak istedim. Frenleri güçlendirmek istiyorum ne yapabilirim ?
Çelik fren hortumu nerede bulabilir veya nerede yaptırabilirim?
Bazı markalarda daha güçlü balata ve diskler var değiştirmem işe yarar mı?
Ve en önemlisi usta? Birde bütçe çok aşılmadan
Gebze de yaşıyorum İstanbul ve İzmit sanayileri giderim.
 
Uzun bir yazı oldu umarım anlatabilmişimdir. Teşekkürler default_smile.png

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geç duruyor u açalım? kızaklıyormu arka tarafı mı kaybediyor pedalda yüzme hissi mi var?

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır
geç duruyor u açalım? kızaklıyormu arka tarafı mı kaybediyor pedalda yüzme hissi mi var?
Abi şöyle 50-60 km/h diyelim set var son anda fark ettim biraz panik fren yaptım Pedal biraz fazla sertleşiyor, ABS devreye giriyor ama evet kızaklıyor gibi. Arka tarafı kaybetmiyor. Aynı zamanda normal e-5 otoban suratleri 90-110 arası fren yapıyorum ve 3-4 saniye sonra pedal bildiğin beton gibi olabiliyor
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Ben olsam ilk olarak amatör düşünür balata kontrolü, hidrolik ve hava kontrolü yapardım. memnun kalmazsam  eger Prof. kısımda hava kanallı disk, ve tertibat güclendirme vs vs..diye devam ederdim.

Ekleme: ben yazarken cevap gelmiş,fiestamda benzer durumu hidrolik değisımi ve hava alma işlemiyle halletmistim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Öncelikle fren hidrolik sıvısı değişimi,lastik seçimi önemli eğer altındaki lastikler gevremişse veya kalitesiz ise abs çabuk devreye girer kızaklama oluşur,balata markası önemli kale balata bu hissi uyandırıyor.Diskler zaten önemli.Bence en önemsizi çelik fren hortumu :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Amortisörler ne durumda Oğuzhan? Yumuşadı ve özelliğini kaybetti ise fren mesafesi uzar. Daha önce 6-7 senelik bir aracımızın amortisörleri değiştirince frenler zımba gibi olmuştu. Balata disk vs kabul ama yan parçalar da etki ediyor bu işe.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır
Amortisörler ne durumda Oğuzhan? Yumuşadı ve özelliğini kaybetti ise fren mesafesi uzar. Daha önce 6-7 senelik bir aracımızın amortisörleri değiştirince frenler zımba gibi olmuştu. Balata disk vs kabul ama yan parçalar da etki ediyor bu işe.
Abi amortisörler de sorun olduğunu sanmıyorum :) onları da kontrol ettireyim listeye yazdım :)
lastikler nasıl?
Abi conti premiumcontact 5 var 2019 10. Hafta üretimi falan. Yıpranmış lastik değil
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Hidroliği değiştir Oğuzhan.. 

Olmazsa disk balata odaklanman gerekir. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

20 yaşında bir aracın amortisörleri bitmiş olmalı. Hidrolik, disk balata derken, bence de amortisörlere iyi bakmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır
20 yaşında bir aracın amortisörleri bitmiş olmalı. Hidrolik, disk balata derken, bence de amortisörlere iyi bakmalı.
O zaman oklar bu yönde amortisör hidrolik ve disk balata [emoji56] ben amortisör ile başlıyorum nasil kontrol ettirebilirim [emoji3059]
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Oğuzhan Çakır yazdı:

O zaman oklar bu yönde amortisör hidrolik ve disk balata emoji56.png ben amortisör ile başlıyorum nasil kontrol ettirebilirim emoji3059.png

Amortisör testi yapan ekspertizler mevcut. Oradan teknik detay öğrenip sonra da gerekirse değişime başlayabilirsin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Oğuzhan Çakır yazdı:

biraz panik fren yaptım Pedal biraz fazla sertleşiyor, ABS devreye giriyor ama evet kızaklıyor gibi.

arka frenler  zayıf ise fren hidroliği de eski ise başlıca sebep bence, yan etki de amortisör. hidrolik borusu fren diski vs. bunlar zurnanın son deliği ama piayasada çabuk değiştiği için ilk sıraya onları koyarlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır
arka frenler  zayıf ise fren hidroliği de eski ise başlıca sebep bence, yan etki de amortisör. hidrolik borusu fren diski vs. bunlar zurnanın son deliği ama piayasada çabuk değiştiği için ilk sıraya onları koyarlar.
kampanalar, amortisör sonra hidrolik, balata, disk sıralaması ile ilerlemek doğru olucak ozaman
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Oğuzhan Çakır yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
arka frenler  zayıf ise fren hidroliği de eski ise başlıca sebep bence, yan etki de amortisör. hidrolik borusu fren diski vs. bunlar zurnanın son deliği ama piayasada çabuk değiştiği için ilk sıraya onları koyarlar.

kampanalar, amortisör sonra hidrolik, balata, disk sıralaması ile ilerlemek doğru olucak ozaman

Çağlar bey ile aynı fikirdeyim.

İlk önce fren hidroliği değişimi. Sonra balataların kontrol edilmesi.

En önemlisi de bu işlemlerden sonra kampana sistem olan arka frenlere ayar yapılması. (arka kampana frenlerin zaman içersin de ayarı bozulur, dolayısı ile frenleme sırasında önlere fazla yük biner ve istenilen durma mesafesi uzar. Ayrıca zamanla diskleri de bozar.)

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Oğuzhan Çakır yazdı:

emoji56.png ben amortisör ile başlıyorum nasil kontrol ettirebilirim emoji3059.png

En basit yöntem sallamak, çok kötü ise fikir verir ama Sami Bey'in dediği gibi expertiz firmalarında aleti var, % olarak değer veriyor, en net sonucu o verir. 

Böyle olmamalı, hemen durmalı hatta yaylanmamali.

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...