Oğuzhan Çakır 11 Kasım 2020 Paylaş 11 Kasım 2020 Herkese selamlar [emoji56] Biliyorsunuz ki ilk arabam Fiesta Sport kullanıyorum kendisi biraz hafif, çok olmasa da hızlı bi güzellik uzun zamandır kafamı kurcalayan bir soru var. Hızlanması falan güzel ama frenlerde bir eksiklik hissediyorum.. Sanki durmuyor, durdurmuyor gibi değil de geç duruyor gibi biraz ve iyileştirmek istiyorum. Okuduğum ve araştırdığım kadar ile bir çok sebebi var. Ama ben size danışmak istedim. Frenleri güçlendirmek istiyorum ne yapabilirim ? Çelik fren hortumu nerede bulabilir veya nerede yaptırabilirim?Bazı markalarda daha güçlü balata ve diskler var değiştirmem işe yarar mı? Ve en önemlisi usta? Birde bütçe çok aşılmadanGebze de yaşıyorum İstanbul ve İzmit sanayileri giderim. Uzun bir yazı oldu umarım anlatabilmişimdir. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Kasım 2020 Paylaş 11 Kasım 2020 geç duruyor u açalım? kızaklıyormu arka tarafı mı kaybediyor pedalda yüzme hissi mi var? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır 11 Kasım 2020 Yazar Paylaş 11 Kasım 2020 geç duruyor u açalım? kızaklıyormu arka tarafı mı kaybediyor pedalda yüzme hissi mi var?Abi şöyle 50-60 km/h diyelim set var son anda fark ettim biraz panik fren yaptım Pedal biraz fazla sertleşiyor, ABS devreye giriyor ama evet kızaklıyor gibi. Arka tarafı kaybetmiyor. Aynı zamanda normal e-5 otoban suratleri 90-110 arası fren yapıyorum ve 3-4 saniye sonra pedal bildiğin beton gibi olabiliyor Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 11 Kasım 2020 Paylaş 11 Kasım 2020 Ben olsam ilk olarak amatör düşünür balata kontrolü, hidrolik ve hava kontrolü yapardım. memnun kalmazsam eger Prof. kısımda hava kanallı disk, ve tertibat güclendirme vs vs..diye devam ederdim. Ekleme: ben yazarken cevap gelmiş,fiestamda benzer durumu hidrolik değisımi ve hava alma işlemiyle halletmistim. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Öncelikle fren hidrolik sıvısı değişimi,lastik seçimi önemli eğer altındaki lastikler gevremişse veya kalitesiz ise abs çabuk devreye girer kızaklama oluşur,balata markası önemli kale balata bu hissi uyandırıyor.Diskler zaten önemli.Bence en önemsizi çelik fren hortumu 1 Yorum bağlantısı
Cem Işık 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Amortisörler ne durumda Oğuzhan? Yumuşadı ve özelliğini kaybetti ise fren mesafesi uzar. Daha önce 6-7 senelik bir aracımızın amortisörleri değiştirince frenler zımba gibi olmuştu. Balata disk vs kabul ama yan parçalar da etki ediyor bu işe. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır 12 Kasım 2020 Yazar Paylaş 12 Kasım 2020 Amortisörler ne durumda Oğuzhan? Yumuşadı ve özelliğini kaybetti ise fren mesafesi uzar. Daha önce 6-7 senelik bir aracımızın amortisörleri değiştirince frenler zımba gibi olmuştu. Balata disk vs kabul ama yan parçalar da etki ediyor bu işe.Abi amortisörler de sorun olduğunu sanmıyorum onları da kontrol ettireyim listeye yazdım lastikler nasıl?Abi conti premiumcontact 5 var 2019 10. Hafta üretimi falan. Yıpranmış lastik değil Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Hidroliği değiştir Oğuzhan.. Olmazsa disk balata odaklanman gerekir. 2 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Genelde fiestalarda firenlerde sorun var diyorlar ama benim fiesta gayet iyi. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 20 yaşında bir aracın amortisörleri bitmiş olmalı. Hidrolik, disk balata derken, bence de amortisörlere iyi bakmalı. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır 12 Kasım 2020 Yazar Paylaş 12 Kasım 2020 20 yaşında bir aracın amortisörleri bitmiş olmalı. Hidrolik, disk balata derken, bence de amortisörlere iyi bakmalı.O zaman oklar bu yönde amortisör hidrolik ve disk balata [emoji56] ben amortisör ile başlıyorum nasil kontrol ettirebilirim [emoji3059] Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Oğuzhan Çakır yazdı: O zaman oklar bu yönde amortisör hidrolik ve disk balata ben amortisör ile başlıyorum nasil kontrol ettirebilirim Amortisör testi yapan ekspertizler mevcut. Oradan teknik detay öğrenip sonra da gerekirse değişime başlayabilirsin. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Oğuzhan Çakır yazdı: biraz panik fren yaptım Pedal biraz fazla sertleşiyor, ABS devreye giriyor ama evet kızaklıyor gibi. arka frenler zayıf ise fren hidroliği de eski ise başlıca sebep bence, yan etki de amortisör. hidrolik borusu fren diski vs. bunlar zurnanın son deliği ama piayasada çabuk değiştiği için ilk sıraya onları koyarlar. 2 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır 12 Kasım 2020 Yazar Paylaş 12 Kasım 2020 arka frenler zayıf ise fren hidroliği de eski ise başlıca sebep bence, yan etki de amortisör. hidrolik borusu fren diski vs. bunlar zurnanın son deliği ama piayasada çabuk değiştiği için ilk sıraya onları koyarlar.kampanalar, amortisör sonra hidrolik, balata, disk sıralaması ile ilerlemek doğru olucak ozaman Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir 12 Kasım 2020 Paylaş 12 Kasım 2020 Oğuzhan Çakır yazdı: Çağlar Bayur yazdı: arka frenler zayıf ise fren hidroliği de eski ise başlıca sebep bence, yan etki de amortisör. hidrolik borusu fren diski vs. bunlar zurnanın son deliği ama piayasada çabuk değiştiği için ilk sıraya onları koyarlar. kampanalar, amortisör sonra hidrolik, balata, disk sıralaması ile ilerlemek doğru olucak ozaman Çağlar bey ile aynı fikirdeyim. İlk önce fren hidroliği değişimi. Sonra balataların kontrol edilmesi. En önemlisi de bu işlemlerden sonra kampana sistem olan arka frenlere ayar yapılması. (arka kampana frenlerin zaman içersin de ayarı bozulur, dolayısı ile frenleme sırasında önlere fazla yük biner ve istenilen durma mesafesi uzar. Ayrıca zamanla diskleri de bozar.) Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 13 Kasım 2020 Paylaş 13 Kasım 2020 Oğuzhan Çakır yazdı: ben amortisör ile başlıyorum nasil kontrol ettirebilirim En basit yöntem sallamak, çok kötü ise fikir verir ama Sami Bey'in dediği gibi expertiz firmalarında aleti var, % olarak değer veriyor, en net sonucu o verir. Böyle olmamalı, hemen durmalı hatta yaylanmamali. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts