İçeriğe Yönlendir

Polo 6C 1.2 Tsi Akü Uyarısı Sorunu


Burak Yüksel

Recommended Posts

Tuluhan Şıpka
Burak Yüksel yazdı:

Açıkçası benden önceki akünün değerini hatırlamıyorum. Bildiğim efb akü olmadığı ve standart bir akü takıldığı ve bu yüzden 2 yıl gibi kısa sürede bitti (benden önceki sahibi taktırmış). Ben şu anda servisin de önerdiği birebir aynı 60 amper efb varta akü aldım ve yukarıda belirrttiğim sorun ile karşılaşmaya başladığım. Akü takıldıktan sonra da herhangi kodlama vs bir şey yapılmadı start stop  devreye giriyor ama 2 3 gün yatan araç zayıf akü uyarısı veriyor malesef.

Açıkçası aküyü almadan önce vw servisi arayarak hangi akü kaç amper özellikleri nelerdir şeklinde görüşüp bilgi aldıktan sonra (59 amper efb akü ve markası da varta) bu aküyü aldım ve taktım. Dışarda takmamın sebebi de yaklaşık 350-400 lira civarlarında bir fark söyledi servis dışarıya göre aynı akü için. 

Durum böyle ise yetkili varta akü bayisi neden efb akü uygundur deyip bu aküyü taktı?

Efb ise efb, agm ise agm ve amper ne ise o amperde alınacak.farklı alırsanız yüksek amperde özellikle, akünün doğru amperde şarj olması için araca tanıtılması gerekiyor okadar. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

Mesajın linki
Burak Yüksel
Tuluhan Şıpka yazdı:

Efb ise efb, agm ise agm ve amper ne ise o amperde alınacak.farklı alırsanız yüksek amperde özellikle, akünün doğru amperde şarj olması için araca tanıtılması gerekiyor okadar. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

Umarım çözülür artık can sıkmaya başladı.

Mesajın linki
Erdem Dertsiz
Tuluhan Şıpka yazdı:

Efb ise efb, agm ise agm ve amper ne ise o amperde alınacak.farklı alırsanız yüksek amperde özellikle, akünün doğru amperde şarj olması için araca tanıtılması gerekiyor okadar. Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

 

Bu çok yanlış araç üzerinde şarj regülatörü var isterseniz normal akü takın gidip kodlarsanız sıkıntı yok.

AGM, EFB yada normal akü takılabilir. Tek şart araca kodlanması gerekmekte. Regülatör uygun olan voltaj skalasında şarj etmeye devam eder.

Aynı şekilde amper değiştirilir ise amper bilgisi vendor bilgisi isteğe bağlı seri numarasıda kodlanmalıdır.

 

Burak Yüksel yazdı:

Umarım çözülür artık can sıkmaya başladı.

 

Sizin sorununuza gelir isek. araca sonradan eklenen bir donanım varmı yada gizli özellikleri ile oynandı mı?

sonradan eklenen bir donanım montajı düzgün yapılmadı ise araç uykuya geçmeyecektir.

Aynı şekilde bu araçların far kanalları ile bir çok kodlamacı arkadaşım doğru yanlış birşeyler yaparak kodlama açıyor.

Eğer burdaki kodlamada bir yanlışlık varsa yine uykuya geçmeyecektir.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Tuluhan Şıpka
(düzenlendi)
Erdem Dertsiz yazdı:

 

Bu çok yanlış araç üzerinde şarj regülatörü var isterseniz normal akü takın gidip kodlarsanız sıkıntı yok.

AGM, EFB yada normal akü takılabilir. Tek şart araca kodlanması gerekmekte. Regülatör uygun olan voltaj skalasında şarj etmeye devam eder.

Aynı şekilde amper değiştirilir ise amper bilgisi vendor bilgisi isteğe bağlı seri numarasıda kodlanmalıdır.

 

 

Sizin sorununuza gelir isek. araca sonradan eklenen bir donanım varmı yada gizli özellikleri ile oynandı mı?

sonradan eklenen bir donanım montajı düzgün yapılmadı ise araç uykuya geçmeyecektir.

Aynı şekilde bu araçların far kanalları ile bir çok kodlamacı arkadaşım doğru yanlış birşeyler yaparak kodlama açıyor.

Eğer burdaki kodlamada bir yanlışlık varsa yine uykuya geçmeyecektir.

Teşekkürler bilgi için...öz fikrim ne tip ise üzerindeki aynı tipten almak en doğrusu... düşüncesindeyim.

tarihinde Tuluhan Şıpka tarafından düzenlendi
Mesajın linki
  • 2 hafta sonra...
Barış AÇIL

Arkadaslar merhaba
Akü başlığı altında olduğu için buraya yazmayı uygun gördüm, başka uygun başlık bulamadım.Konuyu açan arkadaş kusura bakmasın konuyu dagitmak gibi bir amacım yok.

Amcamın aracı 2015 model passat 1.4 tsı benzinli. Aracın üzerinde orijinal akusu var.
Ve çok kullanılmayan bir araç km si 18000 demek üzere.

Sivas 'ta kış geldi. Artık sabahları araç uyarı veriyor akü voltajı 12 v şarj edin diye.

Aku şarjı hic yapilmadi daha doğrusu araç serviste bir kazadan dolayı 4,5 ay yatti ve orda teslim edilirken 3 saat kadar şarj edildi. I zaman degismeniz lazım dediler ama ben serviste uzun süre yattigindan dolayi pek oralı olmadım.

15 Ekimde aracı servisten teslim aldım Kayseri'den Sivas a getirdim yaklaşık 200km ve şehir icindede 100 km kullanılmamıştır.

Akünün göstergesi dolu görünüyor. Bu şartlar altında aküyü 24 saat şarja koyup şansımı deneyeyim mi yoksa direk değişim mi yapayım?


fc24f5df7d8d5f2b83062208a2b782d1.jpg

Mesajın linki
Mert Gulkokan

Şu an uyarı. Varsa değiştirin derim yolda kalmayın
Bir sabah gidip marşa basınca hiç çalışmsyabilir

Ve ufak bir bilgi akünüz efb
Yine efb akü alın
Boşuna agm ye fazla vermeyin

  • Beğen 1
Mesajın linki
Barış AÇIL

Teşekkür ederim Mert bey

dönüşte varta akü satan bir yere uğradım ama bırakmışlar Sivas 'ta servisi yok diye ( ! )

Sarj ihtimalini bir araştırayım ama muhtemelen haftaya Varta bulup takacağım

Mesajın linki
Mert Gulkokan
Teşekkür ederim Mert bey

dönüşte varta akü satan bir yere uğradım ama bırakmışlar Sivas 'ta servisi yok diye ( ! )

Sarj ihtimalini bir araştırayım ama muhtemelen haftaya Varta bulup takacağım


Varta diye şartlandırmayın
Ben değişirken varta taktım ama arkadaşım golfüne mutlu akü agm taktı
Başka arkadaşım inci aldı oda memnun inciyi de tavsiye ederim
Mesajın linki
Barış AÇIL

Stilo aracımda 2006 model fabrika çıkışı varta vardı. Ben 2008 de aldım alır almaz da LPG taktım. 2014 yılında kadar da sıkıntı yapmadı. 2014 te artık kışa girerken keyfe degistirmistim. Voltajda zayiflama vardı biraz. 8 sene rahat gitmişti. Sonrasında yine Varta aldım onuda iki sene kullanıp sattıydım aracı.

Memnun olduğum için macera aramayım dedim

Mesajın linki
Bahadır Taşpolat

şarj etmeden değiştirmeyin yazık günah bence 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Burak Yüksel

Sorunun kaynağını bulduk. BCM ünitesi çökmüş. Yeniden tüm ayarları yapıldı ve yüklendi. Aracı 3-4 gün kadar da yatırdım. Artık uyarı vermiyor. Herkese önerileri için teşekkür ederim.

Barış AÇIL yazdı:

Arkadaslar merhaba
Akü başlığı altında olduğu için buraya yazmayı uygun gördüm, başka uygun başlık bulamadım.Konuyu açan arkadaş kusura bakmasın konuyu dagitmak gibi bir amacım yok.

Amcamın aracı 2015 model passat 1.4 tsı benzinli. Aracın üzerinde orijinal akusu var.
Ve çok kullanılmayan bir araç km si 18000 demek üzere.

Sivas 'ta kış geldi. Artık sabahları araç uyarı veriyor akü voltajı 12 v şarj edin diye.

Aku şarjı hic yapilmadi daha doğrusu araç serviste bir kazadan dolayı 4,5 ay yatti ve orda teslim edilirken 3 saat kadar şarj edildi. I zaman degismeniz lazım dediler ama ben serviste uzun süre yattigindan dolayi pek oralı olmadım.

15 Ekimde aracı servisten teslim aldım Kayseri'den Sivas a getirdim yaklaşık 200km ve şehir icindede 100 km kullanılmamıştır.

Akünün göstergesi dolu görünüyor. Bu şartlar altında aküyü 24 saat şarja koyup şansımı deneyeyim mi yoksa direk değişim mi yapayım?


fc24f5df7d8d5f2b83062208a2b782d1.jpg

Estağfurullah. Konuyu açmam aküyle ilgili bir sorundu. Sizin sorununuz da akü ile ilgili. Umarım kısa sürede çözüme kavuşturursunuz. Orjinal akü ve 5 yıl sonra artık bitmiş olabilir diye düşünüyorum.

Benim nacizane tavsiyem ilk başta akünüzün şarj durumunu kontrol etmeniz daha sonra aracınızın şarj dinamosunun kontrolünü yapmanız. Eğer bunlardan yana sıkıntı yok ise kaçak kontrolü yapmanızda fayda olacaktır.

  • Beğen 2
Mesajın linki
Alpay Sumer

@Erdem DertsizBenim Aracin aküsü yıldan dolayı bitince ayni ozellikte agm aldım. Uzerindeki fabrika aküsü efb idi. Ama kodlama vs yapmadım. İlla kodlanmasi gerekir mi? 

Mesajın linki
Erdem Dertsiz

 

Alpay Sumer yazdı:

@Erdem DertsizBenim Aracin aküsü yıldan dolayı bitince ayni ozellikte agm aldım. Uzerindeki fabrika aküsü efb idi. Ama kodlama vs yapmadım. İlla kodlanmasi gerekir mi? 

 

efb ile agmnin şarj değerleri yakın ama efb yerine agm aldıysan kodlanması daha iyi olacaktır.

Mesajın linki
Alpay Sumer
Erdem Dertsiz yazdı:

 

 

efb ile agmnin şarj değerleri yakın ama efb yerine agm aldıysan kodlanması daha iyi olacaktır.

agm aldım vallaha 😎

Mesajın linki
Erdem Dertsiz

alınmış alınmıştır hayırlı olsun :) 

  • Teşekkür 1
Mesajın linki
Barış AÇIL

Tekrar merhaba, bugün yukarıda bahsettiğim aküyü degistirdim.
Önce olcturdum 680 A veren akü 128 A verdi.
Şarj olmaz bitmiş kışın marş basmaz dediler. Zaten niyetim degistirmekti.

Mutlu 625 TL, bosch 725 TL, varta 850 TL dediler. Bosch 'ta karar kıldım.

70 ah 720 A (EN) akü.

Aşağıda da eski akü ile ilk mars basarken verdiği uyarı, eski akü ve yeni akü fotoları var.

Yanlız start stop calismadi, ama bir müddet aracı sürmek gerekli herhalde, birde hava 6-7derece idi.

Herkese yardımları için teşekkür ederim cf9e606287242f6d27428fe5104e0831.jpgda69f9330340fb672576f0179bd23c3e.jpgf4cdc579d6d1327f6821e380c37f2bce.jpg

  • Beğen 2
Mesajın linki
Mert Gulkokan
Tekrar merhaba, bugün yukarıda bahsettiğim aküyü degistirdim.
Önce olcturdum 680 A veren akü 128 A verdi.
Şarj olmaz bitmiş kışın marş basmaz dediler. Zaten niyetim degistirmekti.

Mutlu 625 TL, bosch 725 TL, varta 850 TL dediler. Bosch 'ta karar kıldım.

70 ah 720 A (EN) akü.

Aşağıda da eski akü ile ilk mars basarken verdiği uyarı, eski akü ve yeni akü fotoları var.

Yanlız start stop calismadi, ama bir müddet aracı sürmek gerekli herhalde, birde hava 6-7derece idi.

Herkese yardımları için teşekkür ederim cf9e606287242f6d27428fe5104e0831.jpgda69f9330340fb672576f0179bd23c3e.jpgf4cdc579d6d1327f6821e380c37f2bce.jpg


S4 serisi efb ya da agm değil ki düz akü
Start stop devreye giremez zaten
  • Beğen 1
Mesajın linki
Barış AÇIL

Mert bey bende takildim s5 serisi akü EFB olarak sitesinde veriyor. Ama akü üzerinde ki etikette EFB ibaresi var, start stop var .
Hepsiburada da isimlendirmeye baktim.

Normal akülerde S3, S4 den sonraki gelen rakam önünde herhangi bir harf yok.

EFB lerde E kodu kullanmışlar, AGM lerde ise A kodu var.


Mesajın linki
Burak Yüksel
Mert Gulkokan yazdı:

S4 serisi efb ya da agm değil ki düz akü
Start stop devreye giremez zaten

Mert bey, valla benim poloda benden önceki sahibi normal sıradan bir inci akü taktırmıştı fakat start stop çalışıyordu :) Tabi akü 2 yılda bitti orası ayrı bir konu :) 

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...