İçeriğe Yönlendir

Şasi Tespit İşlemleri Şasi No Yazdırma


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Şase no okunamıyorsa, tüv de ağır kusur. Bu konuda adım adım yapılacaklar net birebir bilgiye zor ulaşılıyor, genelde muameleciye terk edilerek işlemler yaptırılıyor. Şahsım bizzat yaptırdığım için net bilgidir:

Bendeki sorun KA nın şase nosunun son rakamına alttan yabancı sert bir cisim vurması sonucu son rakam okunamıyordu, tam oraya birşey denk gelmiş ve rakamın olduğu yere hasar vermiş zamanla da pas oluşmuş rakam komple yok idi.

Şehirden şehire fark edebilir, İstanbulda bana yakın da olduğu için İTÜ maslak ta işlemlere başladım.

 

Telefon ile İtü den randevu alıyorsunuz, ruhsat sahibi olarak aracı teslim ediyorsunuz, kampüs içindeki vakıfbank gişesine ücreti elden yatırıyorsunuz. Tespit işlemi 1.5 saat gibi sürüyor, içeriye girilmiyor tahminnen aracın komple durumu motor no /ruhsat/genel tamiratlara alttan üstten bakıyorlar, pencereden dikizleyebildiğim kadarı ile tüm kapı bagaj kaput açık el feneri ile derinlemesine inceleme yapıldı.

Aracı size teslim ediyorlar o an herhangi bir bilgi vermiyorlar.

7-15 gün sonra maçka İTÜ kampüsünden rapor çıktı bilgisi gelince raporu alıyorsunuz. raporda aracın gerçek şase nosu yazıyor ve ilgili araca ait olduğu tespit edilmiştir gibi birşey yazıyor.

Bu rapor ile şase no yazma yetkili servislerine gagıldan ulaşarak aracı götürüp şase noyu yeniden yazdırıyorsunuz,  numara sağ ön amortisör kulesine yazılıyor.

Tüm alınan belgeler ile tüvden randevu alıp muayeneyi yaptırıyorsunuz.

2020 yılı  ortasında muameleciler 1650-2250 TL arası ücret talep etmişti, ben toplam 1000TL gibi ücret ile kendim zaman harcayarak yaptırdım, işlem maliyeti o kadar. tüv muayene hariç.

 

Tespit yapan yerler ve şase no yu yazmaya yetkili olan yerler sınırlı sayıda, bu işlemler mutlaka yetkili yerlerde yapılmalı, gagıl reklamlarda çıkan her yer yetkili değil, çoğu muameleci olarak aracı hizmeti veriyor. 

 

Tespitte kimsenin gözünün yaşına bakmıyorlar, İtü de o gün tahmini piayasası milyona yakın sıfır gibi görünen  klasik bir mercedes vardı, şase ve motor uyumsuz çıktı, adam yeni almış, çok kötü hisler içinde idi.

  • Beğen 9
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Aynı numara mı veriliyor yoksa İTÜ yeni numara mı veriyor.

Bir de İTÜ dışında mühendisler odası da bu konuda yetkili

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bizdeki durumda aynı noyu yazdılar, sadece son rakam okunmuyordu, farklı durumlarda ne yazarlar bilmem. Şase nosunu değişeceğini sanmam, EGM li numara yeni motor bloğunda oluyor gördüğüm kadarı ile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Coşkun Basan

Eski 90 model flash da şase numarasının son 8 hanesi olduğu için kalmıştım muayene den ( o zamanlar "94 öncesi " son 8 hanesi yazilirmis) Renault mais den yazi aldım aracın dosyasının olduğu emniyet e gidip ruhsat düzeltildi ve muayene den geçmişti aracım.

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin
Çağlar Bayur yazdı:

Şase no okunamıyorsa, tüv de ağır kusur. Bu konuda adım adım yapılacaklar net birebir bilgiye zor ulaşılıyor, genelde muameleciye terk edilerek işlemler yaptırılıyor. Şahsım bizzat yaptırdığım için net bilgidir:

Bendeki sorun KA nın şase nosunun son rakamına alttan yabancı sert bir cisim vurması sonucu son rakam okunamıyordu, tam oraya birşey denk gelmiş ve rakamın olduğu yere hasar vermiş zamanla da pas oluşmuş rakam komple yok idi.

Şehirden şehire fark edebilir, İstanbulda bana yakın da olduğu için İTÜ maslak ta işlemlere başladım.

 

Telefon ile İtü den randevu alıyorsunuz, ruhsat sahibi olarak aracı teslim ediyorsunuz, kampüs içindeki vakıfbank gişesine ücreti elden yatırıyorsunuz. Tespit işlemi 1.5 saat gibi sürüyor, içeriye girilmiyor tahminnen aracın komple durumu motor no /ruhsat/genel tamiratlara alttan üstten bakıyorlar, pencereden dikizleyebildiğim kadarı ile tüm kapı bagaj kaput açık el feneri ile derinlemesine inceleme yapıldı.

Aracı size teslim ediyorlar o an herhangi bir bilgi vermiyorlar.

7-15 gün sonra maçka İTÜ kampüsünden rapor çıktı bilgisi gelince raporu alıyorsunuz. raporda aracın gerçek şase nosu yazıyor ve ilgili araca ait olduğu tespit edilmiştir gibi birşey yazıyor.

Bu rapor ile şase no yazma yetkili servislerine gagıldan ulaşarak aracı götürüp şase noyu yeniden yazdırıyorsunuz,  numara sağ ön amortisör kulesine yazılıyor.

Tüm alınan belgeler ile tüvden randevu alıp muayeneyi yaptırıyorsunuz.

2020 yılı  ortasında muameleciler 1650-2250 TL arası ücret talep etmişti, ben toplam 1000TL gibi ücret ile kendim zaman harcayarak yaptırdım, işlem maliyeti o kadar. tüv muayene hariç.

 

Tespit yapan yerler ve şase no yu yazmaya yetkili olan yerler sınırlı sayıda, bu işlemler mutlaka yetkili yerlerde yapılmalı, gagıl reklamlarda çıkan her yer yetkili değil, çoğu muameleci olarak aracı hizmeti veriyor. 

 

Tespitte kimsenin gözünün yaşına bakmıyorlar, İtü de o gün tahmini piayasası milyona yakın sıfır gibi görünen  klasik bir mercedes vardı, şase ve motor uyumsuz çıktı, adam yeni almış, çok kötü hisler içinde idi.

Üniversitenin itü olmasına gerek yok. Bizim üniversite de aynı raporu veriyor ve siz gidip aracınızı muayeneye götürebiliyorsunuz. Raporu geç bile vermişler. Tabi pandemi süreci uzatmış olabilir...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ertan Alptekin yazdı:

Üniversitenin itü olmasına gerek yok. Bizim üniversite de aynı raporu veriyor ve siz gidip aracınızı muayeneye götürebiliyorsunuz. Raporu geç bile vermişler. Tabi pandemi süreci uzatmış olabilir...

benim eve 3.5 km olunca, yakınlığı cezbetti tabii

pandemide yoğun kısıtlamalar vardı, kapalı idi , süreler uzamıştı , okul bomboştu gittiğimde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Hakan Gözütok

Aracım kazadan sonra bagaj havuzu değisimi yapıldı. Şase no değişen parça ile geridönüşüme yollanmış. Ben bu durumu muayenede ögrendim.

 

İzmir'de adliyenin arkasındaki TMMOB Makine Muhendisleri odasına şase no tespiti için gittim. 1 saatlik bir tespit işleminden sonra kapalı bir zarf verildi. Zarfı noterde açtırıp tasdiklettikten sonra 2. Sanayideki yetkili şase no yazdırılan bir yerde, şase numarasını tekrar uygun bir yere yazdılar. Muayeneden bu sekilde geçti.

 

TMMOB şase no tespiti: 1400 tl

Noter : 145 tl

Şase no çaktırma: 800 tl

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Arkadaşlar gebze teknik üniversitesinde şasi işlerini artık yapıyoruz. Geçen sefer dediğimi yaptıramamıştım makine bölümüne şimdi rektör hoca bastırmış oldu.. anadolu yakası ve marmara tek adresiniz..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Hakan Gözütok
Çağlar Bayur yazdı:

bagajda şase no mu yazıyormuş? marka model nedir?

 

Clio 4, 2016. Bagaj havuzunda yazıyormuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

 

 

görünür olması güzel de burası bayağı neme çizilmeye açık bir yer, korumak lazım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...