İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Mertol Kip

Bir süre sonra petrol zaten ekonomik olarak erişilebilir olmaktan hızla uzaklaşacak, o zaman konuşuruz içten yanmalı mı yoksa alternatifleri mi sorusunun cevabını. Vakti zamanında kömürden petrole geçişte de benzer tartışmalar yaşandı. 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Ne oldu bir sonuca vardınız mı? 😄

Eskiyecek bizim arabalar. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:

Stok haliyle bunları yapacak bir tane içten yanmalı araç yok

 

Bu marka bizim ülkede tutar yalnız :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

Bir süre sonra petrol zaten ekonomik olarak erişilebilir olmaktan hızla uzaklaşacak, o zaman konuşuruz içten yanmalı mı yoksa alternatifleri mi sorusunun cevabını. Vakti zamanında kömürden petrole geçişte de benzer tartışmalar yaşandı. 

çok beklersin-bekleriz :) kömürden petrole geçiş apayrı bir olay, petrolden elektriğe geçemezsin, o geçiş öyle şak diye olamaz, petrolün yerine (her alanda) koyabileceğin bildiğim kadarıyla hiçbirşey yok şuan, yani olmaz: elektriği sınırsız ve çok basit şekilde üretecek yada ürettiğini dev boyutta depolayacak ve kayıp vermeyecek bir teknoloji olmadan bu dediğin şuan için imkansız kardeş (bu arada Çin deli gibi uğraşıyor bu konuda). Uzaylılar falan gelmezse yada bir anda birşeyler bulunmazsa petrol son damlasına kadar çekilene dek bu düzen değişemez, hem bunun çok daha farklı boyutları parasal kayıplarıda var, yapmazlar, hatta bir bakımışsın içten yanmalı üretimi ve geliştirmesi yeniden başlamış, olmaz olmaz dememek lazım, özellikle Çin bu işi fazla zorluyor, farklı yönleride var bu işin....

 

Unutmadan bende dediğin olsun isterim, yanlış anlaşılmasın! sana karşı değilim ama durum bu kadar basit değil....

 

  Mesela bedava şarjda olmayacak, evine kurduğun paneli ve rüzgar türbinini önce saate bağlayıp şebekeye vereceksin sonra verdiğini az bir indirimle geri alıp para ödeyip arabanı şarj edeceksin, yok öyle sistem dışılık, daha bunları göreceğiz hazır olun, kim karışır demeyin öyle bir karışırlarki şaşarız, bu arada güneşi göreceğimizde belli değilde neyse, onun zamanı var daha ...

 

 Şuan için ucuz kalan şarj maliyetiyle devam edelim gerisini karıştırmayalım, bunu dediğimde olurmu canım diyorlar ama olacak, bir bakmışsın bizim elektriklinin aylık maliyeti benzinliyle aynı olmuş hatta fark atmış, sadece şarj olayıda değil, öyle yerlerden para kesecekleri lanet olsun diyecek millet, boşa demiyorum gelecekte kimse (ne yaktığı önemsiz) kişisel araç almayacak...

 Şimdilik keyfini sürelim, geçiş döneminin boşluğundan yararlanalım, gerisini boşver, şuan şarjı ucuz geldiği için kısmen tercih ediliyor, tek olayıda bu zaten, keyfini sür geç, ihtiyacım olsa bende alırdım hemde hemen, neyseki yok.

 Haaa unutmadan,  bu sürede dua edelimde çoğunluk almaya başlamasın, zira bizim Millet acaiptir, he de 1 günde herkes pilliye geçer, kredi musluğunu açsınlar giymeye donu olmayan, afedersiniz, insanlar sıraya girmezse gel bilemedin de.... Avrupalı bin kere düşünür biz anında geçeriz, plan, ileriyi düşünme ne olur deme olmaz bizde, hurraaaa... aç Milletiz aç, bu olursa zaten ilk anda olacakta belli, kaos...

Selim Bilgin yazdı:

Ne oldu bir sonuca vardınız mı? 😄

Eskiyecek bizim arabalar. 

seninki çoktan demode oldu bile, eski Teslalarınız, öldüm parasına alın-maz, gider yenisi alınır :tongue:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

  Mesela bedava şarjda olmayacak, evine kurduğun paneli ve rüzgar türbinini önce saate bağlayıp şebekeye vereceksin sonra verdiğini az bir indirimle geri alıp para ödeyip arabanı şarj edeceksin, yok öyle sistem dışılık, daha bunları göreceğiz hazır olun, kim karışır demeyin öyle bir karışırlarki şaşarız, bu arada güneşi göreceğimizde belli değilde neyse, onun zamanı var daha ...

 

Sen çok geride kalmışsın. Zaten yıllardır öyle. Ama atladığın bir şey var, şebekeye verip vermemek senin elinde. Bu arada ben sistem dışında değilim, şebekeye bağlı sistem. Devletin politikası net, özetle diyor ki, "eğer bunu bir iş olarak yapmıyorsan, bu işten para kazanamazsın, sana bu ayrıcalığı verme sebebim kendi öz elektriğini üretebilmen, kullanımından artan olursa şebekeye gönderebilirsin böylece ben senin yatırımından bedavaya faydalanmış olurum, ay sonunda bakarız kim kime ne kadar elektrik vermiş benim tarafımdaysa bana cüzi meblağ ile (diğer üreticilerle aynı aslında) satabilirsin ancak sonuçta ortada bir para varsa bu ticarettir, seni ötekilerden ayırmam." Fair enough bence. 

Güneş paneli ile üretip devlete satarak para falan kazanılmaz. Kendi öztüketimini karşılasan yeter. Ki benim sistem tek başına anlık tüketimde yetmiyor. Yeter de o zaman şarj hızını düşürmem gerekir.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

 Şuan için ucuz kalan şarj maliyetiyle devam edelim gerisini karıştırmayalım, bunu dediğimde olurmu canım diyorlar ama olacak, bir bakmışsın bizim elektriklinin aylık maliyeti benzinliyle aynı olmuş hatta fark atmış, sadece şarj olayıda değil, öyle yerlerden para kesecekleri lanet olsun diyecek millet, boşa demiyorum gelecekte kimse (ne yaktığı önemsiz) kişisel araç almayacak...

 

Çok gereksiz bir şekilde kötümsersin bu konuda. Elektriklinin aylık maliyeti evinde üretip arabanı şarj edebildiğin sürece hiçbir zaman petrolün üstüne çıkmaz. Ha onun yatırım maliyeti dersen o başka konu. Ama bugün 45 bin lira maliyetle evinde rüzgardan elektrik üretebiliyorken fiziki şartlar buna izin veriyorsa bunu kullanmamak zenginliğe işaret eder :)

 

Elektrilinin aylık maliyeti arabasına ve kullanıma göre değişir. Konu sadece elektrik maliyeti değil. Eğer arabayı az kullanıyorsan ve evden şarj etme şansın yoksa güçlü bir elektrikli almak çok rantable değil zaten. O durumda küçük motorlu seçeneklere gitmek daha mantıklı. 160KW bir arabanın yıllık vergisi 14bin lira. Oysa 100kw lık motora sahip bir arabanın MTV si 4 bin lira. Ayda 800 lira devlete veriyorsun zaten. Bunu tüketimle karşılayamıyorsan ve birde sürekli dışarıdan şarj ediyorsan mantığı kalmaz. Elektrikten kazandığını MTV ye verirsin. Araba seçimi (ister petrollü olsun isterse başka bir şey) ihtiyacına karşılık gelmiyorsa her zaman bir lüks. Şöyle düşün, torku ile ilgili eleştiri alan Frontera nın motoru 83 KW. Onu alan 2500 lira yıllık vergi verecek. Benim araba 157 kw olduğu 14700 lira yıllık vergi vereceğim. Oysa 149 kw olmuş olsaydı 10500 lira verecektim. Aradaki 8 kw gücün bence hiçbir anlamı yok. Bunların hepsi yıllık. Malum ikiye bölünüyor. Birde şu var, eğer sineğin yağını hesaplayacaksak zaten araba almayalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

çok beklersin-bekleriz :) kömürden petrole geçiş apayrı bir olay, petrolden elektriğe geçemezsin, o geçiş öyle şak diye olamaz, petrolün yerine (her alanda) koyabileceğin bildiğim kadarıyla hiçbirşey yok şuan, yani olmaz: elektriği sınırsız ve çok basit şekilde üretecek yada ürettiğini dev boyutta depolayacak ve kayıp vermeyecek bir teknoloji olmadan bu dediğin şuan için imkansız kardeş (bu arada Çin deli gibi uğraşıyor bu konuda). Uzaylılar falan gelmezse yada bir anda birşeyler bulunmazsa petrol son damlasına kadar çekilene dek bu düzen değişemez, hem bunun çok daha farklı boyutları parasal kayıplarıda var, yapmazlar, hatta bir bakımışsın içten yanmalı üretimi ve geliştirmesi yeniden başlamış, olmaz olmaz dememek lazım, özellikle Çin bu işi fazla zorluyor, farklı yönleride var bu işin....

 

 

Enerji kaynağı hiçbir zaman bitmez. Ekonomik olmaktan çıkar alternatiflere yönelinir. Yok öyle son damlasına kadar kullanmak falan. Petrol fiyatı artıp elektrik üretim maliyetinin çok çok üstüne çıkar ve gerek yenilenebilirden gerekse nükleerden şundan bundan elektrik üretim maliyeti düşerse petollü araba kalmaz. Ki şu an gerçekten petrollü araba kullanmak lüks. Petrolü satın almak zorundasın, oysa elektriği kendin gerek özkaynaklarınla gerekse yenilenebilir enerji yöntemleri ile bedava bile üretebiliyorsun. Neden dışarıya para veresinki?

 

"Bence" kişisel kullanım için arabaların elektrikli dönüşümü için bizim gibi ülkelerde ertelenebilirdi. Öncesinde şu kamyon ve otobüs denen nesnelerden kurtulmamız gerekirdi sonra kişisel kullanıma bakılırdı. Nitekim avrupada kamyon otobüs falan çok istisnai araçlar. Tren her yerde var zaten ve elektrikli. Trenin ulaşmadığı yerlere TIR lar falan taşıyor. Ki onları da elektrikliye çeviriyorlar zaten. volvo 2-3 senedir elektrikli tır üretiyor. Bizimde ulaşım ağımızı oraya evirmemiz gerekir. Mevcut tüm havalimanlarına tren yolları mutlaka ulaştırılmalı. Madem terminal işe yarasın. Günde 3-5 uçak kalkan bir sürü havalimanı var. Oraya 2-3 tren seferi eklense kapasite kullanımı ve verimliliği artar. Oralardasın diye örnek vereyim, Balıkesir'de tren garı ayrı, havalimanı ayrı, otobüs garajı ayrı, belediye otobüs garajı gene ayrı olmak üzere 4 tane ulaşım merkezi var mesela. Bunların işletme maliyeti bile dünya kadar para tutar. Ki Zafer havalimanı tümüyle atıl bir kapasite. Uzat ren yolunu oraya, gar da orada olsun otobüste oradan kalksın. Yolun kenarında zaten.

 

Geçmişte Balya dan çıkan demiri gemiye yükleyebilmek için Fransızlar Güre iskelesine kadar tren yolu yapmış, demek ki coğrafya uygun, o tren yolunu karayoluna çevirmek istiyorsan gene çevir ama yol da dursun de mi. Oysa biz napmışız? Önce rayları söktürüp hurda demir fiyatına satmışız, Sonra hem Havrandaki hem de Edremit'teki (cennetayağında)  tren garını karayollarına verip fenni muayene falan için kullanmışız, şimdide güzelim tarihi binayı yıkıp şu tuhaf mimariye sahip bir kaymakamlık binası daha yapmışlar. Benim çocukluğumda tren garı duruyordu. Ormanın karşısındaki yeri diyorum. Ki o caddenin adı bile istasyon caddesi. (eski SSK hastanesinin olduğu cadde) O tren yolunu kaldırmamış olsalardı bugün Bostancıya uzatıp Körfez havalimanına bağlayabilirlerdi. Şu an Balıkesir'den Edremit'e bir tren yolu döşemenin maliyeti deli para tutar. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Selim Bilgin yazdı:

Ne oldu bir sonuca vardınız mı? 😄

Eskiyecek bizim arabalar. 

Her araba eskir. Aradaki fark şu,

Ali 50 liradan benzin almaya devam eder, şehiriçinde kullanırken 100 km de 500 lira harcar, (hemen itiraz etme google diyor) , ben ortalama kw başına maliyeti 1 lira olan elektrikli arabaya binmeye devam eder aynı yolu 15 liraya giderim.

O yağını evde değiştirir yılda 3-5 bin liraya kurtardım diye sevinir, ben sadece binerim.

Ali senin araba çöp olacak der, ben o arabanın çöp olmasını görecek kadar yaşayacağımdan bile emin olmaya fırsatım olmadan satar yenisini alıp gene 15 liraya 100 km gitmeye devam ederim. :)

 

O arada da böyle hacivatla karagöz gibi atışmaya da devam ederiz tabi :)

 

 

image.png.0a9332922c3f41b645f8e46fcdc22337.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...