Mertol Kip Dün saat 04:44 Paylaş Dün saat 04:44 Bir süre sonra petrol zaten ekonomik olarak erişilebilir olmaktan hızla uzaklaşacak, o zaman konuşuruz içten yanmalı mı yoksa alternatifleri mi sorusunun cevabını. Vakti zamanında kömürden petrole geçişte de benzer tartışmalar yaşandı. Yorum bağlantısı
Selim Bilgin Dün saat 10:58 Paylaş Dün saat 10:58 Ne oldu bir sonuca vardınız mı? 😄 Eskiyecek bizim arabalar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 11:34 Paylaş Dün saat 11:34 Servet Aydın yazdı: Stok haliyle bunları yapacak bir tane içten yanmalı araç yok Bu marka bizim ülkede tutar yalnız Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu Dün saat 11:47 Paylaş Dün saat 11:47 (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Bir süre sonra petrol zaten ekonomik olarak erişilebilir olmaktan hızla uzaklaşacak, o zaman konuşuruz içten yanmalı mı yoksa alternatifleri mi sorusunun cevabını. Vakti zamanında kömürden petrole geçişte de benzer tartışmalar yaşandı. çok beklersin-bekleriz kömürden petrole geçiş apayrı bir olay, petrolden elektriğe geçemezsin, o geçiş öyle şak diye olamaz, petrolün yerine (her alanda) koyabileceğin bildiğim kadarıyla hiçbirşey yok şuan, yani olmaz: elektriği sınırsız ve çok basit şekilde üretecek yada ürettiğini dev boyutta depolayacak ve kayıp vermeyecek bir teknoloji olmadan bu dediğin şuan için imkansız kardeş (bu arada Çin deli gibi uğraşıyor bu konuda). Uzaylılar falan gelmezse yada bir anda birşeyler bulunmazsa petrol son damlasına kadar çekilene dek bu düzen değişemez, hem bunun çok daha farklı boyutları parasal kayıplarıda var, yapmazlar, hatta bir bakımışsın içten yanmalı üretimi ve geliştirmesi yeniden başlamış, olmaz olmaz dememek lazım, özellikle Çin bu işi fazla zorluyor, farklı yönleride var bu işin.... Unutmadan bende dediğin olsun isterim, yanlış anlaşılmasın! sana karşı değilim ama durum bu kadar basit değil.... Mesela bedava şarjda olmayacak, evine kurduğun paneli ve rüzgar türbinini önce saate bağlayıp şebekeye vereceksin sonra verdiğini az bir indirimle geri alıp para ödeyip arabanı şarj edeceksin, yok öyle sistem dışılık, daha bunları göreceğiz hazır olun, kim karışır demeyin öyle bir karışırlarki şaşarız, bu arada güneşi göreceğimizde belli değilde neyse, onun zamanı var daha ... Şuan için ucuz kalan şarj maliyetiyle devam edelim gerisini karıştırmayalım, bunu dediğimde olurmu canım diyorlar ama olacak, bir bakmışsın bizim elektriklinin aylık maliyeti benzinliyle aynı olmuş hatta fark atmış, sadece şarj olayıda değil, öyle yerlerden para kesecekleri lanet olsun diyecek millet, boşa demiyorum gelecekte kimse (ne yaktığı önemsiz) kişisel araç almayacak... Şimdilik keyfini sürelim, geçiş döneminin boşluğundan yararlanalım, gerisini boşver, şuan şarjı ucuz geldiği için kısmen tercih ediliyor, tek olayıda bu zaten, keyfini sür geç, ihtiyacım olsa bende alırdım hemde hemen, neyseki yok. Haaa unutmadan, bu sürede dua edelimde çoğunluk almaya başlamasın, zira bizim Millet acaiptir, he de 1 günde herkes pilliye geçer, kredi musluğunu açsınlar giymeye donu olmayan, afedersiniz, insanlar sıraya girmezse gel bilemedin de.... Avrupalı bin kere düşünür biz anında geçeriz, plan, ileriyi düşünme ne olur deme olmaz bizde, hurraaaa... aç Milletiz aç, bu olursa zaten ilk anda olacakta belli, kaos... Selim Bilgin yazdı: Ne oldu bir sonuca vardınız mı? 😄 Eskiyecek bizim arabalar. seninki çoktan demode oldu bile, eski Teslalarınız, öldüm parasına alın-maz, gider yenisi alınır Dün saat 14:55 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 21 saat önce Paylaş 21 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: Mesela bedava şarjda olmayacak, evine kurduğun paneli ve rüzgar türbinini önce saate bağlayıp şebekeye vereceksin sonra verdiğini az bir indirimle geri alıp para ödeyip arabanı şarj edeceksin, yok öyle sistem dışılık, daha bunları göreceğiz hazır olun, kim karışır demeyin öyle bir karışırlarki şaşarız, bu arada güneşi göreceğimizde belli değilde neyse, onun zamanı var daha ... Sen çok geride kalmışsın. Zaten yıllardır öyle. Ama atladığın bir şey var, şebekeye verip vermemek senin elinde. Bu arada ben sistem dışında değilim, şebekeye bağlı sistem. Devletin politikası net, özetle diyor ki, "eğer bunu bir iş olarak yapmıyorsan, bu işten para kazanamazsın, sana bu ayrıcalığı verme sebebim kendi öz elektriğini üretebilmen, kullanımından artan olursa şebekeye gönderebilirsin böylece ben senin yatırımından bedavaya faydalanmış olurum, ay sonunda bakarız kim kime ne kadar elektrik vermiş benim tarafımdaysa bana cüzi meblağ ile (diğer üreticilerle aynı aslında) satabilirsin ancak sonuçta ortada bir para varsa bu ticarettir, seni ötekilerden ayırmam." Fair enough bence. Güneş paneli ile üretip devlete satarak para falan kazanılmaz. Kendi öztüketimini karşılasan yeter. Ki benim sistem tek başına anlık tüketimde yetmiyor. Yeter de o zaman şarj hızını düşürmem gerekir. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 saat önce Paylaş 20 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: Şuan için ucuz kalan şarj maliyetiyle devam edelim gerisini karıştırmayalım, bunu dediğimde olurmu canım diyorlar ama olacak, bir bakmışsın bizim elektriklinin aylık maliyeti benzinliyle aynı olmuş hatta fark atmış, sadece şarj olayıda değil, öyle yerlerden para kesecekleri lanet olsun diyecek millet, boşa demiyorum gelecekte kimse (ne yaktığı önemsiz) kişisel araç almayacak... Çok gereksiz bir şekilde kötümsersin bu konuda. Elektriklinin aylık maliyeti evinde üretip arabanı şarj edebildiğin sürece hiçbir zaman petrolün üstüne çıkmaz. Ha onun yatırım maliyeti dersen o başka konu. Ama bugün 45 bin lira maliyetle evinde rüzgardan elektrik üretebiliyorken fiziki şartlar buna izin veriyorsa bunu kullanmamak zenginliğe işaret eder Elektrilinin aylık maliyeti arabasına ve kullanıma göre değişir. Konu sadece elektrik maliyeti değil. Eğer arabayı az kullanıyorsan ve evden şarj etme şansın yoksa güçlü bir elektrikli almak çok rantable değil zaten. O durumda küçük motorlu seçeneklere gitmek daha mantıklı. 160KW bir arabanın yıllık vergisi 14bin lira. Oysa 100kw lık motora sahip bir arabanın MTV si 4 bin lira. Ayda 800 lira devlete veriyorsun zaten. Bunu tüketimle karşılayamıyorsan ve birde sürekli dışarıdan şarj ediyorsan mantığı kalmaz. Elektrikten kazandığını MTV ye verirsin. Araba seçimi (ister petrollü olsun isterse başka bir şey) ihtiyacına karşılık gelmiyorsa her zaman bir lüks. Şöyle düşün, torku ile ilgili eleştiri alan Frontera nın motoru 83 KW. Onu alan 2500 lira yıllık vergi verecek. Benim araba 157 kw olduğu 14700 lira yıllık vergi vereceğim. Oysa 149 kw olmuş olsaydı 10500 lira verecektim. Aradaki 8 kw gücün bence hiçbir anlamı yok. Bunların hepsi yıllık. Malum ikiye bölünüyor. Birde şu var, eğer sineğin yağını hesaplayacaksak zaten araba almayalım. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 saat önce Paylaş 20 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: çok beklersin-bekleriz kömürden petrole geçiş apayrı bir olay, petrolden elektriğe geçemezsin, o geçiş öyle şak diye olamaz, petrolün yerine (her alanda) koyabileceğin bildiğim kadarıyla hiçbirşey yok şuan, yani olmaz: elektriği sınırsız ve çok basit şekilde üretecek yada ürettiğini dev boyutta depolayacak ve kayıp vermeyecek bir teknoloji olmadan bu dediğin şuan için imkansız kardeş (bu arada Çin deli gibi uğraşıyor bu konuda). Uzaylılar falan gelmezse yada bir anda birşeyler bulunmazsa petrol son damlasına kadar çekilene dek bu düzen değişemez, hem bunun çok daha farklı boyutları parasal kayıplarıda var, yapmazlar, hatta bir bakımışsın içten yanmalı üretimi ve geliştirmesi yeniden başlamış, olmaz olmaz dememek lazım, özellikle Çin bu işi fazla zorluyor, farklı yönleride var bu işin.... Enerji kaynağı hiçbir zaman bitmez. Ekonomik olmaktan çıkar alternatiflere yönelinir. Yok öyle son damlasına kadar kullanmak falan. Petrol fiyatı artıp elektrik üretim maliyetinin çok çok üstüne çıkar ve gerek yenilenebilirden gerekse nükleerden şundan bundan elektrik üretim maliyeti düşerse petollü araba kalmaz. Ki şu an gerçekten petrollü araba kullanmak lüks. Petrolü satın almak zorundasın, oysa elektriği kendin gerek özkaynaklarınla gerekse yenilenebilir enerji yöntemleri ile bedava bile üretebiliyorsun. Neden dışarıya para veresinki? "Bence" kişisel kullanım için arabaların elektrikli dönüşümü için bizim gibi ülkelerde ertelenebilirdi. Öncesinde şu kamyon ve otobüs denen nesnelerden kurtulmamız gerekirdi sonra kişisel kullanıma bakılırdı. Nitekim avrupada kamyon otobüs falan çok istisnai araçlar. Tren her yerde var zaten ve elektrikli. Trenin ulaşmadığı yerlere TIR lar falan taşıyor. Ki onları da elektrikliye çeviriyorlar zaten. volvo 2-3 senedir elektrikli tır üretiyor. Bizimde ulaşım ağımızı oraya evirmemiz gerekir. Mevcut tüm havalimanlarına tren yolları mutlaka ulaştırılmalı. Madem terminal işe yarasın. Günde 3-5 uçak kalkan bir sürü havalimanı var. Oraya 2-3 tren seferi eklense kapasite kullanımı ve verimliliği artar. Oralardasın diye örnek vereyim, Balıkesir'de tren garı ayrı, havalimanı ayrı, otobüs garajı ayrı, belediye otobüs garajı gene ayrı olmak üzere 4 tane ulaşım merkezi var mesela. Bunların işletme maliyeti bile dünya kadar para tutar. Ki Zafer havalimanı tümüyle atıl bir kapasite. Uzat ren yolunu oraya, gar da orada olsun otobüste oradan kalksın. Yolun kenarında zaten. Geçmişte Balya dan çıkan demiri gemiye yükleyebilmek için Fransızlar Güre iskelesine kadar tren yolu yapmış, demek ki coğrafya uygun, o tren yolunu karayoluna çevirmek istiyorsan gene çevir ama yol da dursun de mi. Oysa biz napmışız? Önce rayları söktürüp hurda demir fiyatına satmışız, Sonra hem Havrandaki hem de Edremit'teki (cennetayağında) tren garını karayollarına verip fenni muayene falan için kullanmışız, şimdide güzelim tarihi binayı yıkıp şu tuhaf mimariye sahip bir kaymakamlık binası daha yapmışlar. Benim çocukluğumda tren garı duruyordu. Ormanın karşısındaki yeri diyorum. Ki o caddenin adı bile istasyon caddesi. (eski SSK hastanesinin olduğu cadde) O tren yolunu kaldırmamış olsalardı bugün Bostancıya uzatıp Körfez havalimanına bağlayabilirlerdi. Şu an Balıkesir'den Edremit'e bir tren yolu döşemenin maliyeti deli para tutar. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 20 saat önce Paylaş 20 saat önce Selim Bilgin yazdı: Ne oldu bir sonuca vardınız mı? 😄 Eskiyecek bizim arabalar. Her araba eskir. Aradaki fark şu, Ali 50 liradan benzin almaya devam eder, şehiriçinde kullanırken 100 km de 500 lira harcar, (hemen itiraz etme google diyor) , ben ortalama kw başına maliyeti 1 lira olan elektrikli arabaya binmeye devam eder aynı yolu 15 liraya giderim. O yağını evde değiştirir yılda 3-5 bin liraya kurtardım diye sevinir, ben sadece binerim. Ali senin araba çöp olacak der, ben o arabanın çöp olmasını görecek kadar yaşayacağımdan bile emin olmaya fırsatım olmadan satar yenisini alıp gene 15 liraya 100 km gitmeye devam ederim. O arada da böyle hacivatla karagöz gibi atışmaya da devam ederiz tabi 1 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 18 saat önce Paylaş 18 saat önce Mertol Kip yazdı: evet haklısın, Edremit garını bende hatırlıyorum, yazık oldu, bu ülkede neler neler yokedildi, esas suçlu bu toplum, ama çokta kızamıyorum zira o zamanda bilemiyorduk şimdide aynıyız aslında, Atatürkten sonra dönüşüm direk durdu ne yazıkki, ite kaka buraya kadar geldik, neyse düşündükçe sinirleniyorum, boşver..... 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 saat önce Paylaş 17 saat önce (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Her araba eskir. Aradaki fark şu, Ali 50 liradan benzin almaya devam eder, şehiriçinde kullanırken 100 km de 500 lira harcar, (hemen itiraz etme google diyor) , ben ortalama kw başına maliyeti 1 lira olan elektrikli arabaya binmeye devam eder aynı yolu 15 liraya giderim. O yağını evde değiştirir yılda 3-5 bin liraya kurtardım diye sevinir, ben sadece binerim. Ali senin araba çöp olacak der, ben o arabanın çöp olmasını görecek kadar yaşayacağımdan bile emin olmaya fırsatım olmadan satar yenisini alıp gene 15 liraya 100 km gitmeye devam ederim. O arada da böyle hacivatla karagöz gibi atışmaya da devam ederiz tabi ben 50 den benzin alırım umrumda olmaz, sen habire şarjla uğraşırsın ben fulledimmi 800 km giderim keyfime bakarım, zaten ayda 1 depo yeter bana, ben yağımı kendim değişirim çünki keyif alıyorum, benim yılda kullandığım 10 bin km anca, bana aslında araba bile gereksizde arada lazım oluyor, hele bu sıcakta lazım, peki pilli alırmıyım? keyfim isterse, yoksa yaş ermiş kemale, zevkler değişmiş düşündüğümüz şeyler değişmiş, ama oyuncağı bol bir pilli olabilir, kesin konuşmayayım, gerçi oyuncak dediğimde pil kısmı, ekrandan falan takip etmek hiper mil kasıp grafik bakmak sizle ve kendimle yarışmak, hoşuma gidebilir.... karagöz hacivata devam ama, güzel oluyor hatta edelim hadi, senin pilli demode oldu bile, gidip birde yenileyecekmisin, desene külli zarar, kullan gitsin araba ölene kadar, yenileyip ne yapacaksın, aldığın üstüne menzilden başka birşey koymaz zaten, zarar hoşunamı gidiyor arkadaş, ha zevk dersen amenna tablon banaysa yanlış, bende yazmaz o değerler, normal sürüş şehir içi 5.6 lt yazın kalabalıkta buralar (İzmir 5.8 lt.) şehir dışı 4 lt. ve altı, hız 100 km/s. 80 le gitsem dizele dönüşüyor sarfiyat, uykumda geliyor sonra... 9.2 lt mi, ne yaptın arkadaş, benimkine 2 silindir dahamı ekledin, tarih yazmaz o değerleri, 6 lt. yakıtı bile 5 sene boyunca hiç görmedim, boşunamı hafif araçta bu motoru tercih ettik arkadaş zaten 100 ü geçemiyoruz, her yer öpücü radar dolu, canımıza okur, mıymıy gidiyoruz pilli gibi arkadaş, yoksa tüm karımız erir, senin pilli bile kurtarmaz 14 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Bu zamana kadar Ali'nin benim eşeğim kancık dediğini ne duydum ne gördüm 😁 Mertol yorma kendini 🥃🥃 1 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 saat önce Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Bu zamana kadar Ali'nin benim eşeğim kancık dediğini ne duydum ne gördüm 😁 Mertol yorma kendini 🥃🥃 ben eşşeğimi övdüm şimdi yakıtı az dedim o kadar, içten yanmalı diyince sadece benim arabamı giriyor arkidiş... konu ben ve arabam değil, yemişim arabasını, esas siz pilli övüyonuzya, hemde kalem pilli 14 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: ben 50 den benzin alırım umrumda olmaz, sen habire şarjla uğraşırsın ben fulledimmi 800 km giderim keyfime bakarım, zaten ayda 1 depo yeter bana, ben yağımı kendim değişirim çünki keyif alıyorum, benim yılda kullandığım 10 bin km anca, bana aslında araba bile gereksizde arada lazım oluyor, hele bu sıcakta lazım, peki pilli alırmıyım? keyfim isterse, yoksa yaş ermiş kemale, zevkler değişmiş düşündüğümüz şeyler değişmiş, ama oyuncağı bol bir pilli olabilir, kesin konuşmayayım, gerçi oyuncak dediğimde pil kısmı, ekrandan falan takip etmek hiper mil kasıp grafik bakmak sizle ve kendimle yarışmak, hoşuma gidebilir.... karagöz hacivata devam ama, güzel oluyor hatta edelim hadi, senin pilli demode oldu bile, gidip birde yenileyecekmisin, desene külli zarar, kullan gitsin araba ölene kadar, yenileyip ne yapacaksın, aldığın üstüne menzilden başka birşey koymaz zaten, zarar hoşunamı gidiyor arkadaş, ha zevk dersen amenna tablon banaysa yanlış, bende yazmaz o değerler, normal sürüş şehir içi 5.6 lt yazın kalabalıkta buralar (İzmir 5.8 lt.) şehir dışı 4 lt. ve altı, hız 100 km/s. 80 le gitsem dizele dönüşüyor sarfiyat, uykumda geliyor sonra... 9.2 lt mi, ne yaptın arkadaş, benimkine 2 silindir dahamı ekledin, tarih yazmaz o değerleri, 6 lt. yakıtı bile 5 sene boyunca hiç görmedim, boşunamı hafif araçta bu motoru tercih ettik arkadaş zaten 100 ü geçemiyoruz, her yer öpücü radar dolu, canımıza okur, mıymıy gidiyoruz pilli gibi arkadaş, yoksa tüm karımız erir, senin pilli bile kurtarmaz Ben daha şarjla hiç uğraşmadım yaw. Sen benzin almakla uğraşıyorsun ama. Pompayı takip ediyorsun, içeri gidip sıraya girerek ödeme yapıyorsun şu bu bi ton iş. Ben kabloyu takıp bittiğini telefonuma gelen mesajdan görüp soketi çıkartıp yoluma devam ediyorum hepsi bu. Ne ödemeyle uğraşıyorum ne dolmasını/bitişini takiple. Senin yılda yaptığın yolu ben 3 ayda yapıyorum. Ki dün gelirken 11bin km oldu bile. Verdiğin ÖTV ye MTV ye ödediğin sigorta bedeline değmez. Sat o arabayı sen. Biziklet al, hem yılda bir zincir yağlamak dışında bir derdin de olmaz. Çinliler gibi bir de şemsiye taktın mı tamamdır. Bende benzinli almam demiyorumki zaten. Benim scooter da benzinli mesela. Eh Clio da scooterın az halicesi işte. Üstünde pergole eklemişler işte Gerçi ben modaya göre hareket etmem, daha rasyonel sebeplere dayanır alışverişlerim ama NMC den uzaklaşmalarının nedeni demode olması değil. LFP nin üretim maliyeti düşük. Ki o da beni hiç ilgilendirmiyor. Sağda solda demode falan deme, dalga geçerler karışmam bak Bence sadece tablo değil senin değerler de yanlış Dünyanın geri kalanı 11 litre demiş sen 6 litre diyorsun, aslında tekerlekleri krikoya alırsan 2 litreden fazla yakmaz o clio. Hatta göstergede de 180 falan bile görebilirsin. Ha 1 saat o şekilde çalışabilir mi? Hiç sanmam, hararet yapıp hakkın hurdalığına kavuşur muhtemelen ama neyse sen onu 3 bin liraya evde rektifiye edersin zaten Ali Cihangiroğlu yazdı: ben eşşeğimi övdüm şimdi yakıtı az dedim o kadar, içten yanmalı diyince sadece benim arabamı giriyor arkidiş... konu ben ve arabam değil, yemişim arabasını, esas siz pilli övüyonuzya, hemde kalem pilli Eşek olduğunu kabul ettikten sonra gerisini okumaya gerek yok Yorum bağlantısı
Mertol Kip 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Servet Aydın yazdı: Bu zamana kadar Ali'nin benim eşeğim kancık dediğini ne duydum ne gördüm 😁 Mertol yorma kendini 🥃🥃 Ali yazınca arkaplanda şu şarkı çalmaya başlıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Arkadaşlar tasarruf için yeni araba alınmaz. hepsi bu. elektrikli olsun benzinli olsun. Ama yeni alınacaksa elektrikli alınır. Zaten ali de elektrikli alacak. Ben tesla alarak tasarruf ettiğimi şahsen düşünmüyorum ama gayet mutluyum. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Arkadaşlar tasarruf için yeni araba alınmaz. hepsi bu. elektrikli olsun benzinli olsun. Ama yeni alınacaksa elektrikli alınır. Zaten ali de elektrikli alacak. Ben tesla alarak tasarruf ettiğimi şahsen düşünmüyorum ama gayet mutluyum. Bence şartlara göre değişir. Triger değişim dolayısı ile ağır bakım zamanı gelmiş, 5 yaşında 105 bindeki arabayı verip üstüne 300 bin vererek 0 km elektrikli araba alabiliyorsan gayet tasarruf etmişsin demektir. Arada kaç para verdiğine ve karşılığında ne aldığına bağlı o tasarruf işi. Bu arada full eco moduna girildiyse araba alınmaz, varsa eldeki satılır. Ama araba alınacaksa en tasarruflusu hangisi ise o alınır. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Mertol Kip yazdı: Bence şartlara göre değişir. Triger değişim dolayısı ile ağır bakım zamanı gelmiş, 5 yaşında 105 bindeki arabayı verip üstüne 300 bin vererek 0 km elektrikli araba alabiliyorsan gayet tasarruf etmişsin demektir. Arada kaç para verdiğine ve karşılığında ne aldığına bağlı o tasarruf işi. Bu arada full eco moduna girildiyse araba alınmaz, varsa eldeki satılır. Ama araba alınacaksa en tasarruflusu hangisi ise o alınır. Ona rağmen bence tasarruf olmaz. Anladım dediğini de. Öyle olsa fakirler sıfır araca binerdi. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Ona rağmen bence tasarruf olmaz. Anladım dediğini de. Öyle olsa fakirler sıfır araca binerdi. Binmedikleri için fakirler zaten 2 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Günümüz dünyasında bir arabayı yürütmek için harcanan bedel satınalma maliyetinden çok daha fazla. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Ali Darbaz yazdı: Hobaa, neler olmuş böyle. Konu kasıyor Ali. Hoşgeldin nereleri gezdin. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 3 saat önce Yazar Paylaş 3 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Konu kasıyor Ali. Hoşgeldin nereleri gezdin. Cunda Ayvalık Küçük Köy gezdim. Az yaktım çok gittim. 1 Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Arkadaşlar tasarruf için yeni araba alınmaz. hepsi bu. elektrikli olsun benzinli olsun. Ama yeni alınacaksa elektrikli alınır. Zaten ali de elektrikli alacak. Ben tesla alarak tasarruf ettiğimi şahsen düşünmüyorum ama gayet mutluyum. Ali abi elektrikli alacakta naza çekiyor biraz. 😀 Hocam neden tasarruf ettiğinizi düşünmüyorsunuz? Bildiğim kadarıyla evdende şarj ediyorsunuz. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 2 saat önce Paylaş 2 saat önce (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Ben daha şarjla hiç uğraşmadım yaw. Sen benzin almakla uğraşıyorsun ama. Pompayı takip ediyorsun, içeri gidip sıraya girerek ödeme yapıyorsun şu bu bi ton iş. Ben kabloyu takıp bittiğini telefonuma gelen mesajdan görüp soketi çıkartıp yoluma devam ediyorum hepsi bu. Ne ödemeyle uğraşıyorum ne dolmasını/bitişini takiple. Senin yılda yaptığın yolu ben 3 ayda yapıyorum. Ki dün gelirken 11bin km oldu bile. Verdiğin ÖTV ye MTV ye ödediğin sigorta bedeline değmez. Sat o arabayı sen. Biziklet al, hem yılda bir zincir yağlamak dışında bir derdin de olmaz. Çinliler gibi bir de şemsiye taktın mı tamamdır. Bende benzinli almam demiyorumki zaten. Benim scooter da benzinli mesela. Eh Clio da scooterın az halicesi işte. Üstünde pergole eklemişler işte Gerçi ben modaya göre hareket etmem, daha rasyonel sebeplere dayanır alışverişlerim ama NMC den uzaklaşmalarının nedeni demode olması değil. LFP nin üretim maliyeti düşük. Ki o da beni hiç ilgilendirmiyor. Sağda solda demode falan deme, dalga geçerler karışmam bak Bence sadece tablo değil senin değerler de yanlış Dünyanın geri kalanı 11 litre demiş sen 6 litre diyorsun, aslında tekerlekleri krikoya alırsan 2 litreden fazla yakmaz o clio. Hatta göstergede de 180 falan bile görebilirsin. Ha 1 saat o şekilde çalışabilir mi? Hiç sanmam, hararet yapıp hakkın hurdalığına kavuşur muhtemelen ama neyse sen onu 3 bin liraya evde rektifiye edersin zaten Eşek olduğunu kabul ettikten sonra gerisini okumaya gerek yok benim eşşek senin sıpayı bir ısırır duman olursun ama, ne kalkışta ne hızlanmada burnunu bile uzatamaz senin pilli, zaten son hızın yok limitöre takılır kalırsın, ille geçeceksen en güzeli arabayı değişte gel sen, olmaz onla ötv mtv mi, kardeş ben bu aracı 2020 de aldım, zarar benim kitapta pek yazmaz anlayacağın.... Benzinde sıramı? sıra yok, her yer pompa dolu, dolumda 3-4 dk anca, sende kaç saat? yazda ufkumuz açılsın, bende doldur ve araçtan inmeden mobil ödeme, ha olmadımı pompadan ödeme hatta uzat kartı pompacıya çeksin, yetmedimi taşıt tanıma takarım saniyede ödeme bile varken ne beklemesi, yıl olmuş 2025 birde pilli aldım teknolociyaaa diyorsun hale bak, geç sen hele o masalları, sonrası zaten bye byeeee 800 km sonra görüşürüz, sizin gibi habire şarj et bekle port bozuk yandakine geç, yok pil soğuk bastım menzil bitti, yok kış geldi menzil kısaldı, yok yerime parketmişler, gibi şeyler yok bizde, pis fakimiyiz biz uğraşalım arkadaş demek fişe takıp bildirim takip ediyorsun, kaç saat sonra geliyor o bildirim, ohooo uzun iş hiiç çekemem, bakıyorum ekrana 3 dk. da full, bu arada bana yetişmen ve aynı sürede gelmen imkansızdan öte hıza gelelim top 200 yaptım bıraktım, yeter sanırım, 235 basan delilerde varmış ama uçmak istesem uçak alırdım, bu sınıf araçla olmaz, haa uzun süre tam gazda basarsam tabii motor gider, hangi motorda saatlerce maks devir çeviriyorsunda dayanıyor, hem deli olmak lazım, bu toplumda bu hata dolu vasat yollarda ve zaten o hızda bir saate yiyeceğin cezalar arabayı sattırırdı, anlamsız argümanlarla gelmeyelim valla kullandığım aracı bana öğretme, 11 lt falan şaka gibi, hangi dünyaymış o, 6 lt üstüne çıkmadım ben, bazen deli deli kullandığımda olur üstelik, tabii habire atraksiyon peşinde koşanı bilmem, daha o kadar aklımı yitirmedim, hadi İstanbulda sürsem yakarda o kadar olmaz bende o değerler, unut sen... Bu arada anlamadım ben, Ali Tırtlarıöverden vekalet falanmı aldın benle uğraşıyorsun bakiim arkidiş 1 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Arkadaşlar tasarruf için yeni araba alınmaz. hepsi bu. elektrikli olsun benzinli olsun. Ama yeni alınacaksa elektrikli alınır. Zaten ali de elektrikli alacak. Ben tesla alarak tasarruf ettiğimi şahsen düşünmüyorum ama gayet mutluyum. Bizde otomobil hep tasarruf (yani cep) veya konfor (daha çok gösteriş amaçlı) odaklı olarak değerlendirilir. Dünyanın benzinli araçlarını yasaklayan ilk ülkesi olmayı planlayan Norveç yapılan oylama sonucunda 2025'den itibaren dizel ve benzinli araçların satışını yasakladı. Tüm "sıfır" model arabaların elektrikli olmasına ek olarak 1 milyar euro da bisiklet otobanlarının yapımına sermaye olarak ayrılacak. Çevre kirliliği ve insan sağlığı görünürde daha ön planda. Ama maalesef Norveç aynı zamanda bir petrol üreticisi yani kuzeyin katar'ı. Toplam ihracatının %50'si ham petrol ve doğalgaz satışından gelmektedir. Kendisi petrol çıkarıp petrolden para kazanmaya devam ettikçe ne kadar samimi olur orası tartışılır. Elektrik araç bataryalarında kullanılan lityum madenciliği en az petrol kuyuları kadar çevreye zararlı. Bundan 10-15 sene sonra geri dönüşümü mümkün olmayan, doğaya yüksek derecede zararı olan atık bataryalara ne yapılacağı konusunda mantıklı bir planı olan bir hiç kimse yok. Tabi bir de Afrika’da çalıştırılan çocuk işçiler tarafından çıkartılan kobalt ile üretilen piller meselesi var yakında üreticiler davalık olurlar https://www.theguardian.com/global-development/2019/dec/16/apple-and-google-named-in-us-lawsuit-over-congolese-child-cobalt-mining-deaths Buna göre, Özetle; Yeni dünya düzeneği olan elektrikli araç endüstrisi ne yeşil ne çevrecidir. Sadece bataryaları üretilirken bile çevresel bir felakete sebep olurlar. Bu araçlar; 1. Ucuz değil 2. Çevreci değil 3. Şu an için menziller yetersiz. 4. Maliyetleri yüksek. (Madde 1 ile kısmen örtüşmekle) 5. İkinci el satışları konusu sorunlu. 6. Pratik değil 7. Uzun ömürlü değil 8. Günümüz enerji üretim yeterlilikleri içerisinde sürdürülebilir değil. 9. Yeterli ve yaygın şarj istasyonu alt yapısı yok. 10. BATARYA çöplüğü büyük çevre felaketi olabilir. Alternatif çözüm önerisi; Toyota ve Honda 2. nesil H2 hidrojen motorlarını tanıttı. Çarpışma anında sakıncaları olmakla birlikte Hâlâ gelişimi devam eden bu motorlarda; 1. Atık olarak sadece su buharı çıkıyor. 2. Depoyu doldurmanız 50 saniye alıyor. 3. Hidrojen, benzin istasyonlarda su kullanılarak minimal miktarda elektrik ile üretilebiliyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts