İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

Kafa daginikken iki sey yapilmaz

1-motosiklet kullanilmaz (ya da hizli araba)

2- icki icilmez. Mazallah kendini lise aşkınla telefonla falan konusurken bulabilirsin ahsjsjdjdjd

Peki ya lise aşkınla evliysen?

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Koray Demir yazdı:

Peki ya lise aşkınla evliysen?

Anaokulu aşkına kadar gider bu iş hiç girmeyelim.

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Koray Demir
İlkay Başaran yazdı:

Anaokulu aşkına kadar gider bu iş hiç girmeyelim.

Sanki yaşamış gibi anlattı da 😊

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

elektrikli ile 1.5 sene oldu beraberliğimiz kendime ait şarj cihazım var kullanmadan ben de diyordum yetmez diye ama 200km şehir içi çok yeterli km.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

Peki ya lise aşkınla evliysen?

 

Evliysen zaten acilarin en buyugunu yasiyorsundur, o durumda hersey serbest. 

Koray Demir yazdı:

Sanki yaşamış gibi anlattı da 😊

 

Benim içmeme gerek yok shdjdjdjdj

Fatih Keskin yazdı:

elektrikli ile 1.5 sene oldu beraberliğimiz kendime ait şarj cihazım var kullanmadan ben de diyordum yetmez diye ama 200km şehir içi çok yeterli km.

Uyandirma, yetmez yetmez. Araplara para lazim, amerikalilar daha yeni harac kesti :)

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Mertol Kip yazdı:

 

 

E dogru da zaten amaca uygun arac almak her yakit icin gecerli. Mesela ben 4x4 araba almam, hicbir zaman isime yaramayacak bir seye hem alirken hemde kullanirken ek para vermem. Daha once de defaatle soyledigim gibi B sinifi araclarin tumu zaten sehirici arabasi. Uzun yolda zaten hem bagaj ve kabin hacmi acisindan pratik degiller hem de konforlu degiller. Onlar sehiricinde kullanilmak icin idealler. Benim arabada sehiricinde cok pratik degil mesela. Fazla iri, park yeri ararken hissediyorum onu. Çoklukla sehiricinde ve cok seyrek (yilda 2-3 kez uzun yol gibi) kullanmak icin araba aliniyorsa da b sinifi tercih edilebilir. Yilda 2-3 haftada nasil sarj ederim diye düşünmemek icin kalan 49 hafta fazladan para vermek anlamli degil.

 

Ben cok sık uzun yol yapmayacak olsam bu kadar buyuk araba almam mesela. 3 onceki arabam olan Crossland (b-suv) ile gayet memnundum. O gunku sartlar simdi ayni olsa muhtemelen volvo ex30 falan alirdim. 

 

E simdi kotu bir sey demeyeyim :)

togg alsinlar da yerli uretime katkilari olsun. Madem paralarini car cur edecekler, bir ise yarasinlar :)

 

Ben yilda 35-40 bin km yol yapiyorum, max iki senede falanda degisir. O an hangisi işime geliyorsa hangisi daha mantıklıysa ve hangisi ihtiyaçlarima daha cok karsilik veriyorsa onu alirim. Sirf elektrikli alacam diye zamanindan once arabami degistirmem. Ama sirf siyah oldugu icin satip beyaz alirim mesela. O da zevkten degil güneşten :)

Ya deponda benzinin olmasa?

Mertol,

elektrikli Astra mı, elektrikli 308 mi ne dersin.

Yorum bağlantısı
Cihat Küçükay

Abi konu başlığına bakıp ciddi diye girdim, çok eğlenceli bir yer çıktı :hohoho:

Elektrikli araç işini bende merak ediyorum aslında. Sıklıkla şehiriçi araç kullanan ve evden şarj sorunu olmayanlar için biçilmiş kaftan aslında. Öyle ya, yakıt maliyeti daha az (yakında onu da benzinle yanı seviyeye çekerler ya), bakım maliyeti daha az. E tatile en fazla güneye falan gidiyorsanız bütün benzinliklerde şarj cihazı var. Daha ne olsun değil mi? Şarj istasyonları yaygınlaştıkça bu durum aşılacaktır. Benim aşamadığım şey (hem hibrid hem elektrikli için geçerli) pil paketlerinin değişim zamanı. Çünkü pil paket değişimi maliyeti (kesin rakamları bilmemekle beraber) oldukça yüklü diye biliyorum. O yüzden LPG gibi yaygınlaşıp ucuzlamadan elektrikli arabaya girmek benim için uygun gelmiyor şimdilik.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Cihat Küçükay yazdı:

Abi konu başlığına bakıp ciddi diye girdim, çok eğlenceli bir yer çıktı :hohoho:

Herkes birbirinden elektrik alıyor o yüzden.:kihkih:

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Osman Ünal yazdı:

Mertol,

elektrikli Astra mı, elektrikli 308 mi ne dersin.

Ikisi ayni araba. Ben astrayi secerdim, 'bence' tipi daha guzel. 

Cihat Küçükay yazdı:

. Benim aşamadığım şey (hem hibrid hem elektrikli için geçerli) pil paketlerinin değişim zamanı. Çünkü pil paket değişimi maliyeti (kesin rakamları bilmemekle beraber) oldukça yüklü diye biliyorum.

 

300 k tl civari. Motor yaptirmaktan ucuz. 8 sene garantisi var, 

Mehmet Yeter yazdı:

Herkes birbirinden elektrik alıyor o yüzden.:kihkih:

Ne diyon len sjsjdjdjdj

  • Beğen 2
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

 

 

300 k tl civari. Motor yaptirmaktan ucuz. 8 sene garantisi var, 

 

Tesla bataryası Amerika’da 10-15 bin $, Türkiye’de ise yaklaşık 500 bin TL.

Recurrent tarafından yayımlanan raporda, 2030 için öngörülen 50 $/kWh batarya paket maliyeti gerçekleşirse bir Tesla Model Y'nin batarya değişimi 4.000 dolardan daha ucuza halledilebilecek. Kolay kolay eskimez tabi. 

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Bugün elektrikli aracımı aldım.

Balçovadan şehir içinden (trafik vardı oradan yönlendirdi google)

Çiğli menenen aliağa bergama sarımsaklı güzergahını kullandım.

Foça kavşağında şarşım %49ken  migrosa girdim çıktım 11dk şarj ettim. %76 oldu

İstasyondan sonra buraya ulaşımım 100km sürdü ve şuan 100km daha menzilim var.

Düz hesap en olumsuz koşullarda 250km yapar bu alet.

Şehir içinde ise 350yapar yads geçer gibi.

 

Bugünkü 100km ortalamam 15.8kw

Ortalama hızım 77. 110-120 de yaptım ışıklarda (özellikle aliağa bergama arası) durduğumda oldu.

 

 

IMG20250709175056.jpg

Çağlar Bayur yazdı:

tork kaç? hayılsı olsun tipini sevdiğim bir şey

Sağol abi. Tipini ben de beğeniyorum. F/p çok iyi bir araç.

 

Tork 260

Beygir 136

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Onur Demir
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

bu kadar zayıf motorlu bir arabanın dacia spring gibi bir fiyata satılması lazımdı.

ne kadar ucuz çok ucuz derken? 600 bin filan mı

Uzun yolda 200kmden fazla yol yapıyor. Şehir içi de 300km geçiyor.

 

Spring malzeme kalitesi ile bu araçların yakından uzaktan alakası yok.

Aircross çoğu csuvdan heybetli.

 

C3 ise gayet yeterli büyüklükte. 

İnsterin fiyatını düşününce bunlar gerçekten uygun fiyatlı araçlar.

 

 

 

 

 

Bu arada ülkede fiyat performans en eleştirilmesi gereken araç insterken herkes c3 ve fronteraya yükleniyor.

 

Akülü bisiklet gibi arabaya 1350 fiyat istiyorlar.

 

C3aircross 1260tlye alabiliyordum 2 hafta önce. Neredeyse 2 katı büyüklükte 😅

tarihinde Onur Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Hayırlı olsun yakışıklı alet. Far tasarımı çok iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hayırlı olsun. Epey uğraştınız. Kazasız belasız kullanın inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Hayırlı olsun güle güle kullanın inşallah.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Onur Demir yazdı:

Uzun yolda 200kmden fazla yol yapıyor. Şehir içi de 300km geçiyor.

 

Spring malzeme kalitesi ile bu araçların yakından uzaktan alakası yok.

Aircross çoğu csuvdan heybetli.

 

C3 ise gayet yeterli büyüklükte. 

İnsterin fiyatını düşününce bunlar gerçekten uygun fiyatlı araçlar.

 

 

 

 

 

Bu arada ülkede fiyat performans en eleştirilmesi gereken araç insterken herkes c3 ve fronteraya yükleniyor.

 

Akülü bisiklet gibi arabaya 1350 fiyat istiyorlar.

 

C3aircross 1260tlye alabiliyordum 2 hafta önce. Neredeyse 2 katı büyüklükte 😅

 

Pis tukaka, menzili yok bunun binilmez, zaten yengec gibi yan yan.gidiyormuş. 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

 

Onur Demir yazdı:

 

Bu arada ülkede fiyat performans en eleştirilmesi gereken araç insterken herkes c3 ve fronteraya yükleniyor.

 

Akülü bisiklet gibi arabaya 1350 fiyat istiyorlar.

 

C3aircross 1260tlye alabiliyordum 2 hafta önce. Neredeyse 2 katı büyüklükte 😅

hayırlı olsun :)

 yalnız instere fazla yükleniyorsun, evet fiyatı fazla hepsi gibi, ama ec3 zaten aynı çok az geniş, frontera az büyük, bunun dışında gerideler, biraz zaman geçsin göreceksiniz neden beğenmediğimi ...

inster dediğimiz araç ec3 kadar bu arada ve içi daha rahat, akülü bisikletle ne alakası var yahu, benide inster savunucusu yaptın bu arada :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
İlkay Başaran yazdı:

300 km menzili olan elektrikli otobanda maks hızlarda kaç km yol alabilir zaman çok değerliyse? Dediğim gibi belki yanlış düşünüyorum o konuda bir iddiam yok.

Maks hız 220 bizde. Kabaca normalin iki katı yakar. Benzindeki gibi

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

eski teslanızın değerini bilin...

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Yok ya abartıyorlar herkes memnun

Yenide maks hız 200

Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Mehmet Göktürk yazdı:

Maks hız 220 bizde. Kabaca normalin iki katı yakar. Benzindeki gibi

Ben alabileceklerim üzerinden gittim. Frontera c4x gibi

Tesla alabilecek olsam şu an alırım sanırım

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Pilli araba ben gibilerine uygun değil. 48 saatte iki kere gebze ısparta yapmak için priz başında nöbet tutamam. Hibrit candır satlık pejo 1.5m tl 🍆

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Onur Demir yazdı:

Bugün elektrikli aracımı aldım.

Balçovadan şehir içinden (trafik vardı oradan yönlendirdi google)

Çiğli menenen aliağa bergama sarımsaklı güzergahını kullandım.

Foça kavşağında şarşım %49ken  migrosa girdim çıktım 11dk şarj ettim. %76 oldu

İstasyondan sonra buraya ulaşımım 100km sürdü ve şuan 100km daha menzilim var.

Düz hesap en olumsuz koşullarda 250km yapar bu alet.

Şehir içinde ise 350yapar yads geçer gibi.

 

Bugünkü 100km ortalamam 15.8kw

Ortalama hızım 77. 110-120 de yaptım ışıklarda (özellikle aliağa bergama arası) durduğumda oldu.

 

 

 

Sağol abi. Tipini ben de beğeniyorum. F/p çok iyi bir araç.

 

Tork 260

Beygir 136

hayırlı olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emin Önal
(düzenlendi)

Hayırlı olsuın Onur. Renkte ciks :nazar:

 

Konusu gelir gerçi ama kaç model, km, kaç kw, menzil ve 2.el fiyatları ne alemde şimdi aracın ?

 

 

tarihinde Emin Önal tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...