İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

Valla olmuyor yalan yok. Daha ben soket bulamadigim olmadi. Hatta dun Bursa cevre yolundaki opette benzinde sira varken sarj aletlerinin %60i falan boştu. Taktim, wc ye gittim geldim, 11 dk sdönmüşüm, 24 kw mi ne almis. Nereden baksan 150 km menzil demek o. Bence şarj konusu über abartiliyor. Ülkede yillardir LPGli arac kullanliliyor, onlar 200-250 km de bir dolduruyorlar, hic sikayet eden duymadim daha. 

Zes 400 kw şarj kapasitesi vadediyor reelde fişe takınca 100 kw ancak veriyor. Evde şarj imkanım olsa hatta güneş enerji panelli falan tadından yenmez alacağım tek araç full elektrikli olur. 70 litrelik silindir LPG tankı ile şehir dışı yaklaşık 900 km yapabiliyorduk zamanında. Focus 1 ile her şehir dışı yolculukta rekor tüketim ile dönerdim. Tabi o zaman gazın litresi 1 küsür liraydı 😊 ne günlermiş.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

Zes 400 kw şarj kapasitesi vadediyor reelde fişe takınca 100 kw ancak veriyor. Evde şarj imkanım olsa hatta güneş enerji panelli falan tadından yenmez alacağım tek araç full elektrikli olur. 70 litrelik silindir LPG tankı ile şehir dışı yaklaşık 900 km yapabiliyorduk zamanında. Focus 1 ile her şehir dışı yolculukta rekor tüketim ile dönerdim. Tabi o zaman gazın litresi 1 küsür liraydı 😊 ne günlermiş.

Yoo ben daha dün 180 likten 155 kw anlık aldım. Ki geçmişte 170 vurduğu da olmuştu. O şarj soketlerinin doluluğuna, sizin bataryanızın şarj miktarına ve ısısına göre değişiyor. Ve pek tabi arabanın BMSine...

400 le şarj eden yok zaten, o işin reklam kısmı. 800V mimarilerde de öyle abartılı bir fark oluşmuyor. Ya da benim beklentim daha yüksekti. 

Koray Demir yazdı:

 Evde şarj imkanım olsa hatta güneş enerji panelli falan tadından yenmez alacağım tek araç full elektrikli olur.

Tam olarak bendeki durum bu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

 

 

Bu arada 70 litre tankla fakir karışım olmadan hiç yakit almaksizin 900 km gidemezsiniz. 7.8 lt lpg tuketmeniz gerekir, ki benzinde karşiligi 5-5.3lt. Focusun fabrika verisi 5.4 mu ne olmasi lazim. Elbette guzergaha da bagli ama onu tutturmak icin epey kasmak lazim. Yapilir mi? Benzinle yapilir. Focus1 sw ile rekorum 1 depo benzinle (52 lt) 1012 km. Ama lpg de deponun dibini siyiramiyorsunuz. Basinc dusunce benzine geciyor. LPG tankinin yaklasik %5i atıl kapasite diyebiliriz. 

Alternatifi yuksek basincla lpg basmak olabilir ama o zamanda hacim 70 litre olsa da yakit 70 litre olmuyor tabi. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

 

 

Bu arada 70 litre tankla fakir karışım olmadan hiç yakit almaksizin 900 km gidemezsiniz. 7.8 lt lpg tuketmeniz gerekir, ki benzinde karşiligi 5-5.3lt. Focusun fabrika verisi 5.4 mu ne olmasi lazim. Elbette guzergaha da bagli ama onu tutturmak icin epey kasmak lazim. Yapilir mi? Benzinle yapilir. Focus1 sw ile rekorum 1 depo benzinle (52 lt) 1012 km. Ama lpg de deponun dibini siyiramiyorsunuz. Basinc dusunce benzine geciyor. LPG tankinin yaklasik %5i atıl kapasite diyebiliriz. 

Alternatifi yuksek basincla lpg basmak olabilir ama o zamanda hacim 70 litre olsa da yakit 70 litre olmuyor tabi. 

Tüketir Ford bu. Öyle fakir karışım felan değil ltft ve stft değeri mükemmele yakın. (Benim hiç 5.2 litre benzin tüketiminde 7.8 litre lpg tüketen aracım olmadı mesela varsa da zengin karışımdır.)

 

Boş araç tek sürücü. 5 litre benzin tüketiminde %20 fazlası 6 litre civarı lpg harcıyor. 70’lik tank olağan %80 civarı şamandıra kesici limitinde 56 küsür litre lpg alıyor (Opet istasyonları bu konuda iyi 15 bara yakın basınçla dolum işlemi yapıyor Shell’de sayaç 9 bara kadar düşüyor). 54 litre tüketim neticesinde benzine geçiyor (Sürekli yokuş çıkarken biraz daha erken geçer). 

Mondeo Mk II benzinli de 2000 motor olmasına karşın uzun yolda 5 litre civarı tüketiyor. Bir de vtec 2 kasa Civic de bu şekilde rekor bir tüketim elde etmiştim. Keza Corolla da sakin kullanınca az yakıyor. Bunlar aşırı sıkıştırmalı turbo oyuncaklar çıkmadan evvel 2000’li yılların başında segment ve teknoloji liderleri idi. Eski Retro tarzı Japon tasarımlarını hala beğenirim bu arada. 
 

Dizelde ise tasarruf şampiyonu rakipsiz Fransızlar. PSA motorlu Focus 3 MCA dizel uzun yolda sakin kullanımda 3.5 litre motorin tüketiyor bence güzel değerler. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Uzun uzun yazmayacagim, uykum var sonra yazarim ama yanlis dusunuyorsunuz. Benzin ile LPG de stiometrik takip edecekseniz %40 daha fazla lpg puskurtmek ZORUNDASINIZ.

 

Bana focusun ford oldugunu hatirlatmaniz hoş olmuş. Bu memlekete ltft ve stft in ne olduğunu ögretene kadar saclarim beyazladi. Birilerinin ogrenmis ve kontrol etmis olmasi daha da hoş olmuş. :)

 

Şimdi uyumaliyim, yatin yol var. Bilahare yazarim mol hesabini ve neden %40 olmasi gerektigini. Iyi geceler. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Koray Demir yazdı:

Sizde böyle şeyler hiç olmuyor galiba 😄

https://www.instagram.com/reel/DNGQeKXihmG/?igsh=OG5yam9zNDU3dHd6


ac şarj kablosu ne işi var sc istasyonunda;) baştan kaybetmiş kurgu 😀

Mertol Kip yazdı:

Uzun uzun yazmayacagim, uykum var sonra yazarim ama yanlis dusunuyorsunuz. Benzin ile LPG de stiometrik takip edecekseniz %40 daha fazla lpg puskurtmek ZORUNDASINIZ.

 

Bana focusun ford oldugunu hatirlatmaniz hoş olmuş. Bu memlekete ltft ve stft in ne olduğunu ögretene kadar saclarim beyazladi. Birilerinin ogrenmis ve kontrol etmis olmasi daha da hoş olmuş. :)

 

Şimdi uyumaliyim, yatin yol var. Bilahare yazarim mol hesabini ve neden %40 olmasi gerektigini. Iyi geceler. 

Ne çekmiştin o arabadan.. 

Koray lean burn yaptırıp oksijen sensörünü ve katalitiği yediriyordur..

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ben garajıma tutmazdım pilli arabayı mesela,

LPG li tutarsın yani. :good1: :) 

 

 

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Cuma ayvalığa gittim dün gündüz geri döndüm. gidiş geliş istanbul kuzey 3cü köprü osmangazi balıkesir üzeri gittim geldim. Bir sürü elektrikli şarj istasyonu var. hepside boştu.

 

Shelle girdim birtane wc için, yakıtta sıra vardı ama boş soketler vardı :)

 

sıra olup videoların paylaşıldığı yer hep aynı Akhisar istasyonu. 

 

130la giderken yanımdan hızlıca geçen Teslaların şarjları izmire girmeden bitiyor ve çeşme vb. tatil beldelerine gidebilmek için en iyi ve son istasyon orası. Tesla şarj istasyonları da var orda ve haliyle o görüntüler çıkıyor ortaya. 

 

Balıkesirdeki istasyon bomboştu alaçatı 250km ordan ama yok illa akhisardan alıp sıkışacaklar :) 

IMG20250808193403.jpg

IMG20250808193355.jpg

Geneli böyle yol üzerinde istasyonların. Bu foto balıkesir öncesiydi cuma akşamı çekmiştim.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Koray lean burn yaptırıp oksijen sensörünü ve katalitiği yediriyordur..

Uzun vadede mutlaka zararı vardır ama pek bir şey olmuyor hocam ki 250 bin kilometre kullandım. O kadarı olur parça olağan değişim ömrünü dolduruyor zaten. Ecu datasında anormal bir değer göstermedi hiç sistem nominal aralıkta çalışıyor. Zengin karışım altında çalışsa katalizörüm zaten tıkanır araç çekmezdi. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

Uzun uzun yazmayacagim, uykum var sonra yazarim ama yanlis dusunuyorsunuz. Benzin ile LPG de stiometrik takip edecekseniz %40 daha fazla lpg puskurtmek ZORUNDASINIZ.

 

Bana focusun ford oldugunu hatirlatmaniz hoş olmuş. Bu memlekete ltft ve stft in ne olduğunu ögretene kadar saclarim beyazladi. Birilerinin ogrenmis ve kontrol etmis olmasi daha da hoş olmuş. :)

 

Şimdi uyumaliyim, yatin yol var. Bilahare yazarim mol hesabini ve neden %40 olmasi gerektigini. Iyi geceler. 

Olması gerekenle olan şeyler farklılık arz ediyor demekki 😊. Doğrudur o şekilde olabilir. %40 altı eşik değerlerde fakir karışım vardır orasını kestiremiyorum. Lakin; Trafikte %40 fazladan püskürtme ayarıyla gezen araç olduğunu pek sanmıyorum. Şehiriçi ortalama 10 litre lpg tüketen bir aracın tüketimi 14-15 litrelere çıkarsa nihai kullanıcı isyan eder. 1200 mbar DeltaP değeri altınsa +0.5-1 tolerans aralığıyla gezmenin ideal olduğu realitedeyiz ki yetkili serviste +5 e kadar normal adlediliyor ve müdahale edilmiyor. Düzgün afr yol ayarı yapabilen teknik personel çok nadir bulunuyor. Kendim yapayım desem bir Mertol Kip değiliz. 😀

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mertol Kip yazdı:

Bu memlekete ltft ve stft in ne olduğunu ögretene kadar saclarim beyazladi.

onu ekranda gösterip izah eden bile red ediyor yahu toplum hazır değil  afr ayarı var bu ülkede satılıyor 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağlar Bayur yazdı:

onu ekranda gösterip izah eden bile red ediyor yahu toplum hazır değil  afr ayarı var bu ülkede satılıyor 

AFR ayari normal olan zaten de arabayi uretenin emisyon stratejisi ile uygun yapilmasi onemli. Benim mondeo tam gaz yapmadikca 14.7 ile yuruyordu mesela. Daha dogrusu yurumeye calisiyordu. Onu yarim gaz sonrasi 12.5 olacak sekilde minciklayinca araba baska bir seye donusmustu. Tabi trim mrim hak getire. Narrowband emule edecem diye iyi kasmiştim :)

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Koray Demir yazdı:

😊.  Düzgün afr yol ayarı yapabilen teknik personel çok nadir bulunuyor. Kendim yapayım desem bir Mertol Kip değiliz. 😀

 

Estagfirullah illaki vardir, ben o islerle ugrasmayali 20.sene oldu. En son mondeoda oynamistim biraz ama o da 15 sene once falandi galiba.

 

AFR ayari sart degil, trim icin oran ve egriyi tutturmak yeterli ama enjektor gecikmesini ve acik kalma suresini hesaba katip yanma sonrasi cikacak enerjiyi dogru hesaplamak lazim. Hepsini hesaplasan LPGnin karisim orani devreye giriyor gene yalan oluyor. Eger gercekten dogru setup yapilacaksa piggyback yerine standalone ecu ile lpg basmak lazim ki gerek yakit gerekse atesleme yeni oktana gore zamanlamalari ayarlanip dogru sekilde yurunebilsin. O da zaten o arabanin neredeyse tum elektronigini degistirmek demek. Bu nedenle %100 uyumlu LPG imkansiz. Dolayisi ile trim degerlerini de tutturamazsiniz.

 

%40 orani ayni gucu elde edebilmeniz icin harcamaniz gereken yakit miktari. Cunku 110 oktan %60-40 oranli lpg ile 95 oktan benzinin yanma sonrasi cikartacagi enerji ancak o oranla.karsilanabiliyor. eger araba benzinde 100 hp ile yururken 80 hp ye raziysaniz elbette daha dusuk oran ile devam edebilirsiniz, lpg zaten daha.az emisyon cikarttigi icin o2 sensorunu manuple etmek zaten kolay. Ama o durumda elma ile armut karsilastirilmis oluyor işte. 

Onur Demir yazdı:

Cuma ayvalığa gittim dün gündüz geri döndüm. gidiş geliş istanbul kuzey 3cü köprü osmangazi balıkesir üzeri gittim geldim. Bir sürü elektrikli şarj istasyonu var. hepside boştu.

 

Shelle girdim birtane wc için, yakıtta sıra vardı ama boş soketler vardı :)

 

sıra olup videoların paylaşıldığı yer hep aynı Akhisar istasyonu. 

 

130la giderken yanımdan hızlıca geçen Teslaların şarjları izmire girmeden bitiyor ve çeşme vb. tatil beldelerine gidebilmek için en iyi ve son istasyon orası. Tesla şarj istasyonları da var orda ve haliyle o görüntüler çıkıyor ortaya. 

 

Balıkesirdeki istasyon bomboştu alaçatı 250km ordan ama yok illa akhisardan alıp sıkışacaklar :) 

IMG20250808193403.jpg

IMG20250808193355.jpg

Geneli böyle yol üzerinde istasyonların. Bu foto balıkesir öncesiydi cuma akşamı çekmiştim.

 

Ben gelirken Bursa cevre yolunda da durum ayniydi. Benzinde sira vardi, soketler boştu. Bayramda seyranda elbet sıkışıklık olabilir, insanlar planlama yapmayi ogrenemiyorsa elektrikli almasin. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...