Tansu Kalafatoğlu 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Hep uzun yol hikayeleri…. Egt yükselir dedin ya işte senede 5-6 bin km uzun yolum var. Napim Yorum bağlantısı
Koray Demir 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Mertol Kip yazdı: Evde tüp bitti bagaja koyup değiştirdim, benim araba da LPGli sayilir.mi? Tüp tedavülden kalkmadı mı ya biz taa çok küçükken tüp arabaları vardı 😀 Şundan mıydı yoksa? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Konu günlük kullanım elektrikli araba, uzun yol şöförleri basmış konuyu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: senede 5-6 bin km uzun yolum var. Napim uzun yolda mı daha çok tüketiyor şehir içinde mi? 1,8 hybrid 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Çağlar Bayur yazdı: uzun yolda mı daha çok tüketiyor şehir içinde mi? 1,8 hybrid Yoluna göre değişir ama aynı veya yakın tüketim oluyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yoluna göre değişir ama aynı veya yakın tüketim oluyor 110lm /h sabit. uzun yol. şwhir içi de otogar kavşağınadan geçen diyelim Yorum bağlantısı
Mertol Kip 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Hep uzun yol hikayeleri…. Egt yükselir dedin ya işte Egt yukselince katalitik tikanmaz. Cok çok içi kirilir. Koray Demir yazdı: Tüp tedavülden kalkmadı mı ya biz taa çok küçükken tüp arabaları vardı 😀 Şundan mıydı yoksa? Birebir aynisi. Burada (Bodrum) dogalgaz falan yok. Cogu kiyi ege ilcesinde oldugu gibi... Aslinda mutfaktaki ocagi induksiyonlu ile degistirmem lazimda pek kullanmadigim icin sallamadim bugune kadar. 3-4 senede bir tup almak daha kolay 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 3 saat önce Paylaş 3 saat önce benim bildiğim eritiyor evet tabi kırılıyor, oksijen sensörü de gidiyor. lpg li araçlardaki oksijen sensörü arızalarının kökü bundan değil mi? benzine geçsen de geri düzelmiyor. bilgi yarışı peşinde değilim. açıklama için teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 3 saat önce Paylaş 3 saat önce Doğan Arşiray yazdı: Valla 700 800 km yol gidip 5 dk yakit doldurup devam etmenin guveni olmadan elektrikli ile uzun yol bence fantazi. Fantastik bir insanimdir zaten ahshsjsjs Yaw illa bataryanin dibini siyirmak gerekmiyor, tuvalete gidince takiyon iste. 10dk sarj =150 km. Ayrica yok oyle 5-6 dk da depo doldurabilen, gecin bunlari. Kasaya gidecen, yolda mesrubat dolabina bakip nr alsam diyecan, aaa haxir durmusken wc ye gideyim diyecen, sonra siraya girecen parayi odeyecen falan min 10 15 dk. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: benim bildiğim eritiyor evet tabi kırılıyor, oksijen sensörü de gidiyor. lpg li araçlardaki oksijen sensörü arızalarının kökü bundan değil mi? benzine geçsen de geri düzelmiyor. bilgi yarışı peşinde değilim. açıklama için teşekkür ederim. Yok oyle algilamadim zaten. O2 sensorunun ve katalitigin bozulmasinin sebebi atesleme uyumsuzlugu. LPG nin oktani yuksek. Avansin acilmasi lazim normalde. Atiyorum benzinde ust olu noktadan 10 derece once atesleme yapiyorsan lpg de 15 derecede yapman lazim. Ama benzinli ECUlari avans vermez retard yapar sadece. Dolayisi ile yakit olmasi gerekenden gec yanmaya baslar ve egzost supaplari acildiginda da yanma devam eder. Bu piggyback lerde kacinilmaz gibi bir sey. O durumda da katalitik icinde yanma suruyor ve bu da zamanla catlatiyor aleti. O2 sensorunu de yakiyor aslinda. Oradaki baska sikinti, ayari yaptiginizda trimler sifir zaten. Ama lpg nin karisim orani bozuksa yanma kalitesi degisir. Dolayisi ile ayar yapilirken kullanilana benzer yakit kullanilmadiginda da emisyon bozuldugu icin trimler oynuyor ve zengin puskurtmeye basliyorsun. Enjektorun flowu uygun degilse enjektor uzun sure acik kaliyor ve erken basladigi icinde emme manifoltunda gaz birikiyor. Nice plastik manifolt heder oldu bu yuzden. Fakir karisimda egt yukselir ama katalitigi kiracak kadar degil. Egt den kontrollu oldugu surece cok bir sey olmaz aslinda. Cok cok supap eritirsin. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: . lpg li araçlardaki oksijen sensörü arızalarının kökü bundan değil mi? pek değil hocam aslında lpg li araçta arıza olunca atlanan bir konu var aracın km si. bir de orjinal sensör pahalı gidip muadil alınıyor bir sarmal yani , tek etken yok lpg varsa kabahati ona yapıştır gitsin var bir de. dsgli arabada vites kol kilit mekanizması bozulsa aaa dsggg diyen var, bizzat yaşadım kulaklarımla... 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 2 saat önce Paylaş 2 saat önce Ozunde benzinli arabanin tasarimini komple degistirmeden lpg ile tam uyum imkansiz. %60 guzel bir oran bence. Ha egzantrik falan degistirirsin o zaman baska (lpg nin yanma siddeti yuksek ama suresi benzinden kisa) Yorum bağlantısı
Recommended Posts