İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Hep uzun yol hikayeleri….

Egt yükselir dedin ya işte


senede 5-6 bin km uzun yolum var. Napim :) 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mertol Kip yazdı:

 

 

Evde tüp bitti bagaja koyup değiştirdim, benim araba da LPGli sayilir.mi?

Tüp tedavülden kalkmadı mı ya biz taa çok küçükken tüp arabaları vardı 😀 Şundan mıydı yoksa? 
 

 

IMG_0154.jpeg

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Konu günlük kullanım elektrikli araba, uzun yol şöförleri basmış konuyu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


senede 5-6 bin km uzun yolum var. Napim :) 

uzun yolda mı daha çok tüketiyor şehir içinde mi? 1,8 hybrid

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

uzun yolda mı daha çok tüketiyor şehir içinde mi? 1,8 hybrid


Yoluna göre değişir ama aynı veya yakın tüketim oluyor

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Yoluna göre değişir ama aynı veya yakın tüketim oluyor

110lm /h sabit. uzun yol. şwhir içi de otogar kavşağınadan geçen diyelim 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

Hep uzun yol hikayeleri….

Egt yükselir dedin ya işte

Egt yukselince katalitik tikanmaz. Cok çok içi kirilir. 

Koray Demir yazdı:

Tüp tedavülden kalkmadı mı ya biz taa çok küçükken tüp arabaları vardı 😀 Şundan mıydı yoksa? 
 

 

IMG_0154.jpeg

 

Birebir aynisi. Burada (Bodrum) dogalgaz falan yok. Cogu kiyi ege ilcesinde oldugu gibi... Aslinda mutfaktaki ocagi induksiyonlu ile degistirmem lazimda pek kullanmadigim icin sallamadim bugune kadar. 3-4 senede bir tup almak daha kolay :)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

benim bildiğim eritiyor evet tabi kırılıyor, oksijen sensörü de gidiyor. lpg li araçlardaki oksijen sensörü arızalarının kökü bundan değil mi? benzine geçsen de geri düzelmiyor. bilgi yarışı peşinde değilim. açıklama için teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Doğan Arşiray yazdı:

Valla 700 800 km yol gidip 5 dk yakit doldurup devam etmenin guveni olmadan elektrikli ile uzun yol bence fantazi.

Fantastik bir insanimdir zaten ahshsjsjs

 

Yaw illa bataryanin dibini siyirmak gerekmiyor, tuvalete gidince takiyon iste. 10dk sarj =150 km. 

Ayrica yok oyle 5-6 dk da depo doldurabilen, gecin bunlari. Kasaya gidecen, yolda mesrubat dolabina bakip nr alsam diyecan, aaa haxir durmusken wc ye gideyim diyecen, sonra siraya girecen parayi odeyecen falan min 10 15 dk.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

benim bildiğim eritiyor evet tabi kırılıyor, oksijen sensörü de gidiyor. lpg li araçlardaki oksijen sensörü arızalarının kökü bundan değil mi? benzine geçsen de geri düzelmiyor. bilgi yarışı peşinde değilim. açıklama için teşekkür ederim. 

 

Yok oyle algilamadim zaten. O2 sensorunun ve katalitigin bozulmasinin sebebi atesleme uyumsuzlugu. LPG nin oktani yuksek. Avansin acilmasi lazim normalde. Atiyorum benzinde ust olu noktadan 10 derece once atesleme yapiyorsan lpg de 15 derecede yapman lazim. Ama benzinli ECUlari avans vermez retard yapar sadece. Dolayisi ile yakit olmasi gerekenden gec yanmaya baslar ve egzost supaplari acildiginda da yanma devam eder. Bu piggyback lerde  kacinilmaz gibi bir sey. O durumda da katalitik icinde yanma suruyor ve bu da zamanla catlatiyor aleti. O2 sensorunu de yakiyor aslinda. Oradaki baska sikinti, ayari yaptiginizda trimler sifir zaten. Ama lpg nin karisim orani bozuksa yanma kalitesi degisir. Dolayisi ile ayar yapilirken kullanilana benzer yakit kullanilmadiginda da emisyon bozuldugu icin  trimler oynuyor ve zengin puskurtmeye basliyorsun. Enjektorun flowu uygun degilse enjektor uzun sure acik kaliyor ve erken basladigi icinde emme manifoltunda gaz birikiyor. Nice plastik manifolt heder oldu bu yuzden. 

 

Fakir karisimda egt yukselir ama katalitigi kiracak kadar degil. Egt den kontrollu oldugu surece cok bir sey olmaz aslinda. Cok cok supap eritirsin.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

. lpg li araçlardaki oksijen sensörü arızalarının kökü bundan değil mi?

pek değil hocam aslında lpg li araçta arıza olunca atlanan bir konu var aracın km si. bir de orjinal sensör pahalı gidip muadil alınıyor bir sarmal yani , tek etken yok lpg varsa kabahati ona yapıştır gitsin var bir de. dsgli arabada vites kol  kilit mekanizması bozulsa aaa dsggg diyen var, bizzat yaşadım kulaklarımla...

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Ozunde benzinli arabanin tasarimini komple degistirmeden lpg ile tam uyum imkansiz. %60 guzel bir oran bence. 

Ha egzantrik falan degistirirsin o zaman baska :)

(lpg nin yanma siddeti yuksek ama suresi benzinden kisa)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Oksijen sensörü belli aralıkta voltaj üreten titanyum dioksit. Zamanla yalama olması kaçınılmaz. Bazıları çıkarıp temizliyor ancak daha işe yaradığını, problem çözdüğünü görmedim. 100.000'den sonra yavaş yavaş hayalet - yanlış değer üretmeye başlar. İlla orijinal olmasına gerek yok bence, kaliteli muadil ile değişim yaparak hayalet değer üreten eski sensörümden kurtulup aracımdaki problemi çözmüştüm. 

 

Mertol Kip yazdı:

(lpg nin yanma siddeti yuksek ama suresi benzinden kisa)

Saman alevi. :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

110lm /h sabit. uzun yol. şwhir içi de otogar kavşağınadan geçen diyelim 


Uzun yol 4.5-5 arası

şehir içi 4-4,5 arası

 

Yılık ortalama en yüksek 5 olur yani

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Koray Demir yazdı:

Tüp tedavülden kalkmadı mı ya biz taa çok küçükken tüp arabaları vardı 😀 Şundan mıydı yoksa? 


 

 

Mertol Kip yazdı:

(lpg nin yanma siddeti yuksek ama suresi benzinden kisa)

Bu sayede lpg ile daha fazla devir aralığında ve üst devirde güç almak kolay. Tabi ki iyi bir ayarlama ile 🥃🥃

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Çağrı Alaf yazdı:

Saman alevi. :) 

 

E gaz sonuçta. MAddenin hallerindeki alevlenme süreleri ve ısıları farklı. gaz>sıvı>katı

 

Servet Aydın yazdı:

Bu sayede lpg ile daha fazla devir aralığında ve üst devirde güç almak kolay. Tabi ki iyi bir ayarlama ile 🥃🥃

 

Eğer ECU nun kontrol mekanizmalarını disable etmeyi başarırsan evet. O2 sensörünü simule et, knock sensörünüde sustur bak neler yapıyorsun ısısısısı

Motora o kadar girmeyi göze aldıktan sonra aynısını benzinle yapmak çok daha kolay. Düşür AFR yi akselerasyonda 12 ye bak neler oluyor :)

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Mehmet Göktürk yazdı:

Konu günlük kullanım elektrikli araba, uzun yol şöförleri basmış konuyu

Hocama katılıyorum.

Ben uzun yol yapmıyorum,%98 şehir içi. yaparsam da tolere edecek bir yolculuk anlayışım olduğundan 300km menzilli bir araç tercih ettim.

 

Uzun yol yapmak isteyen LR araçlara bakabilir. 700km menzilli ev3 ler var piyasada fazlasıyla. Yani egea cross wagon kullanıyorum, Titreşimi bile %40 yorulmama neden oluyor. Pilli kullanmayan tecrübe etmeyen herkes ouvv habire duracak mıyız, uzun yol yapılmaz bununla diyor.

Alışkanlıklar ve planlama ile 300km menzil bile yetip artar.  Şimdiden 2026da yapmayı düşündüğüm Yunanistan turu planlamaya başladım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mertol Kip yazdı:

Fantastik bir insanimdir zaten ahshsjsjs

 

Yaw illa bataryanin dibini siyirmak gerekmiyor, tuvalete gidince takiyon iste. 10dk sarj =150 km. 

Ayrica yok oyle 5-6 dk da depo doldurabilen, gecin bunlari. Kasaya gidecen, yolda mesrubat dolabina bakip nr alsam diyecan, aaa haxir durmusken wc ye gideyim diyecen, sonra siraya girecen parayi odeyecen falan min 10 15 dk.


depo dolumu 2 dk ve ödeme pompadaki pos cihazından yapılıyor :) petrolden içecek almam. 30gr espresso ordu’da 50 lira, otoyol pasific’de 100 lira. WC çok girmem

 

ordu’dan aldım bu arada :) 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Mertol Kip yazdı:

Birebir aynisi. Burada (Bodrum) dogalgaz falan yok

Abi ocakta da elektrikliye geçsene, zaten güneş enerjiside var evde.:)

Yorum bağlantısı
Onur Demir
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


depo dolumu 2 dk ve ödeme pompadaki pos cihazından yapılıyor :) petrolden içecek almam. 30gr espresso ordu’da 50 lira, otoyol pasific’de 100 lira. WC çok girmem

 

ordu’dan aldım bu arada :) 

 

 

yolculuklar Orkun ışıtmak çelınçları gibi geçiyor sanırım :) 

 

İşemeden 1000km challange 

 

Ben 150-200km de bir muhakkak dururum. WC olmasa bile Hatun sigara içiyor, Oğlan dondurma vb. bir şey istiyor. ben de bi yüzümü yıkar 2 ileri 1 geri yürürüm.

 

Uzun boyluyum zaten belim ağrıyor. bacaklarımı açmam gerekiyor. Güvenli ve İleri sürüş teknikleri eğitmeniyim aynı zamanda. sağlıklı olan da odak dağıtmak araya reklam almak iyidir. 

ister istemez körlük başlar. gördüğünüzü sanırsınız ama görmediğiniz bir çok şey geçip gider yanınızdan. 1,5-2 saatten fazla molasız araç kullanmayın.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik
Onur Demir yazdı:

 

 

yolculuklar Orkun ışıtmak çelınçları gibi geçiyor sanırım :) 

 

İşemeden 1000km challange 

 

Ben 150-200km de bir muhakkak dururum. WC olmasa bile Hatun sigara içiyor, Oğlan dondurma vb. bir şey istiyor. ben de bi yüzümü yıkar 2 ileri 1 geri yürürüm.

 

Uzun boyluyum zaten belim ağrıyor. bacaklarımı açmam gerekiyor. Güvenli ve İleri sürüş teknikleri eğitmeniyim aynı zamanda. sağlıklı olan da odak dağıtmak araya reklam almak iyidir. 

ister istemez körlük başlar. gördüğünüzü sanırsınız ama görmediğiniz bir çok şey geçip gider yanınızdan. 1,5-2 saatten fazla molasız araç kullanmayın.

Durmadan gitmek bana da çok mantıksız geliyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   2 kullanıcı

    • Selim Bilgin
    • Çağrı Alaf
×
×
  • Yeni Oluştur...