Fatih Uzun Dün saat 08:37 Paylaş Dün saat 08:37 Prostatı olanlar için uzun yol da elektrikli araba daha iyi olarak algılıyorum,ne bu böyle her yakıtda wc,ben de dizelden benzinliye geçince bir depo ile gittiğim yeri gidemiyorum artık, wc yi 2.depo da hallediyoruz sonra bir de çay molası tamamdır. 3 3 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Dün saat 08:38 Paylaş Dün saat 08:38 bu arada sınırlı izin günlerini de unutmayın. yolculuğa ayıracak vakit ile gidecek olduğunuz yerdeki vakitler önemli. 15 günlük izinde 4 günümü yola mı ayıracağım 1 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora Dün saat 10:28 Paylaş Dün saat 10:28 3,4 saatte bir durmuyor musunuz? Dikkat azalmaz mı? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu Dün saat 11:43 Paylaş Dün saat 11:43 Evren Erakçora yazdı: 3,4 saatte bir durmuyor musunuz? Dikkat azalmaz mı? Trabzon’dan merzifon’a gidiyorum. Bu arada durmuyorum. Durursam sahil yolu trafiğine kalırım. merzifonda yakıt alıyorum. Yanımızda getirdiklerimizle kahvaltı yapıyoruz. yoldan sarımsak alıyorum. Taşköprü. Çıktı gerede’den otobana girince ilk tesiste tekrar durup wc molası sonra istanbul. Arada ekstra wc olursa duruyoruz ama hızlı davranıyoruz. 3-4dk’da hareket ediyoruz Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 18 saat önce Paylaş 18 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: Trabzon’dan merzifon’a gidiyorum. Bu arada durmuyorum. Durursam sahil yolu trafiğine kalırım. merzifonda yakıt alıyorum. Yanımızda getirdiklerimizle kahvaltı yapıyoruz. yoldan sarımsak alıyorum. Taşköprü. Çıktı gerede’den otobana girince ilk tesiste tekrar durup wc molası sonra istanbul. Arada ekstra wc olursa duruyoruz ama hızlı davranıyoruz. 3-4dk’da hareket ediyoruz Kavak belediyesi tesisleri çok güzel, temiz wc , ücretsiz piknik alanları vsvs 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Köksal Yılmaz yazdı: Kavak belediyesi tesisleri çok güzel, temiz wc , ücretsiz piknik alanları vsvs Aynen. Bazen de oraya gidiyoruz. yeniçağa iskele var. Göl kenarında çardaklar. Piknik için çok güzel bir yer. Otoyola da çok yakın. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: depo dolumu 2 dk ve ödeme pompadaki pos cihazından yapılıyor petrolden içecek almam. 30gr espresso ordu’da 50 lira, otoyol pasific’de 100 lira. WC çok girmem ordu’dan aldım bu arada Hı hı ben de 16 yaşımdayım daha ve hiç benzin almadım amca. 😁 Onur Demir yazdı: Hocama katılıyorum. Ben uzun yol yapmıyorum,%98 şehir içi. yaparsam da tolere edecek bir yolculuk anlayışım olduğundan 300km menzilli bir araç tercih ettim. Uzun yol yapmak isteyen LR araçlara bakabilir. 700km menzilli ev3 ler var piyasada fazlasıyla. Yani egea cross wagon kullanıyorum, Titreşimi bile %40 yorulmama neden oluyor. Pilli kullanmayan tecrübe etmeyen herkes ouvv habire duracak mıyız, uzun yol yapılmaz bununla diyor. Alışkanlıklar ve planlama ile 300km menzil bile yetip artar. Şimdiden 2026da yapmayı düşündüğüm Yunanistan turu planlamaya başladım. Len benden cok uzun yol yapanlar otobusculerle kamyoncular, bana batmiyorsa kimseye batmaz. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 16 saat önce Paylaş 16 saat önce Selçuk Bakış yazdı: Abi ocakta da elektrikliye geçsene, zaten güneş enerjiside var evde. Yazdim ya induksiyonluya gecmem lazim ama tembellikten ugrasmiyorim ve bir de dedigim gibi evde yemek pek yapmadigim icin LPG nin bana etkisi pek yok. Microdalga airfryer falan bana yetiyor aslinda. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: 700km. uzun yolmu, in hele 400 lere o da yazın, yeterlimi peki, bence evet, sorun menzil değil zaten, sorun başka, bu arada bence şu konfor olayını aracı daha iyi gibi göstermek için ön plana çıkarıyorsunuz, titreşim %40 mı yoruyor şimdi, ne traktörmü bu arkadaş konfor olarak en ufak + sı yok, bildiğimiz araba bu, benzinli al titremesin o zaman, motor sesimi, o olduğunda senin limitörü geçmiş oluruz, bakmaya gerek yok, çıksanda zaten önce lastik sesinden kafan şişer sonrada rüzgardan, bizdede aynı olur bu arada. Ucuza dolması dışında (oda 220 volt düşük amper evde ve şimdilik) hiçbir artısı yok pilli arabanın... farzetki senin arabanla benzinli yakıt masrafı aynı olsun, hangisini tercih ederdin, arızayayı katmıyorum, zaten anında duman olursun, ufak bir elektro hata araç kilit bunuda yaz, ittiremezsin bile, bezdirir seni.... uzun yolda mola veririm demende evet iyi birşey olmalı ama bizede yapıyoruz, 200 km de bir durup in dolaş bin devam ama çok ender, zira 150 km anında geçiyor, anca ısınıyorum yola yorulma falan olmuyor, arabaylada uğraşmıyoruz ve hiç uğraşmadan 4 sefer falan bunu yapabiliriyoruz, sense şarjla uğraşıyorsun, oda olursa! 200 git şarja bağla, 4 kez yap neredeyse 2 saat gitti, oda sıfır sıra beklersen, masrafa daha girmedim bile, yani çok övmemek lazım, tek avantajı şimdilik ucuza dolması, bunlar zaten şehir içi araçlar, şehir içinde güzel lafım yok ama şimdilik... ev3 long range tırt edişın 2.24 milyon, işe yarar versiyon 3.1 milyon, tasarrufmu yaptık şimdi, bin benzinline paran cebinde kalsın zaten sıfır masrafla biniyorsun arkadaş bas hoop il değiştirdin, mola ver artık, sonra bas hoop bir il daha geçti mola şart, yoksa 200 km de bir dur 90 la git, yarımsat bekleki dolsun, sana uyarsa eyvallah Ali benim arabada yol/lastik sesi yok, ruzgar sesi de yok zira akustik camlar var, motor sesi ve titresim de yok, C sinifi kiytirik arabadan 10 sene oncenin s-classe konforu ile yol aliyorum. Sen inster za zu denerken tum elektriklileri onlarla ozdeslestirmissin. Bu arada 200 km den uzak her yol uzun yoldur. Motosiklet kullananlar bilir zaten her 200 km de bir durup bacaklari bi açarsin. Kaldi ki gezginler der ki 200 km de bir hava degisir, konaklamalarinizi ona gore planlayin. Ben arabayi aldigimdan beri 16bin km hapmisim. Bana teslimi 13 mart. 5 ay olmus. Bir buçuk ay kadar yurtdisinda oldugum icin 20bin km yi devirmedi Bu mesafeyi istanbulda taksicilik yaparak katetmedim. Ist-Bodrum-Akcay ucgeninde yapildi. Yani diyecegim o ki lutfen artik 'uzun yolda elektrikli olmaz' tatavasi yapmayin bosuna. Gayet konforlu, yuksek torku ve akici hizlanmasi ve hizli tepki vermesi sayesinde kullanimi keyifli, guvenli ve rahat arabalar bunlar. Referanslariniz tek gercek zannetmekten vazgecin yaw. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 saat önce Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Ali benim arabada yol/lastik sesi yok, ruzgar sesi de yok zira akustik camlar var, motor sesi ve titresim de yok, C sinifi kiytirik arabadan 10 sene oncenin s-classe konforu ile yol aliyorum. Sen inster za zu denerken tum elektriklileri onlarla ozdeslestirmissin. Bu arada 200 km den uzak her yol uzun yoldur. Motosiklet kullananlar bilir zaten her 200 km de bir durup bacaklari bi açarsin. Kaldi ki gezginler der ki 200 km de bir hava degisir, motorda zaten 1 saatten fazla gitmek risktir, bana anlatmana gerek yok 10 sene önceki S classemı, ya bırak bu numaraları Mayk, evet güzel ama sınıfına göre güzel, tıpkı aynı sınıfta benzinliler gibi.... kısaca boşa diretiyorsun, arabanın tek farkı yakıtı ve motoru farklı, gerisi bildiğimiz araba be kardeş Uzun yol elbette olur, olmaz dediğim sıkıntısı, yoksa uzun yolu 50 cc motorlada yaparsın değilmi Her araba kadar konforlu vs. hala diyorsun yok akıcı hızlı tepki falan hep aynı şeylerle geliyorsun arkadaş, bunlar her arabada var artık, hangi çağdayız, hepsi aynı işte basınca hepsi fırlıyor ki sizinkinde hızda yok aslında, kesilip kalıyor zaten kalmasa yolda kalır şarjın biter, öyle benzinlikten 5 lt benzin alıp gidemezsinde, kitler kalır, neyse geçelim bunları, sizde pilli diye başka seviyede görmeyi bırakın, değil çünki.... bu ilkel pillerle olmaz... 15 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Tansu Kalafatoğlu yazdı: tek seferde 1000km üstü yol gittiniz mi bilmiyorum ama iki seçeneğiniz var. ya iki güne bölmelisiniz. Ya da tek seferde yorgunluk çok bastırmadan yol bitmeli. Aynı zamanda İstanbul girişindeki trafik de hesaplanacak. Herkes elektrikli aracı anlatırken şunu diyor. Yaaaa işte duracaksın zaten. Bir şeyler alacaksın. Yiyeceksin. E bi de yolu iki güne bölersek otel masrafı. Ekstra kahvaltı masrafları. Yemek masrafları. Sadece yol masrafı yakıt hariç 20 bin liraya çıkar. sizler böyle mi yapıyorsunuz? 20 az demiş olabilirim. Bu kadar durmaktan bahsediyorsunuz. Yeme içmeden bahsediliyor. Oteli de katarsak 30-40 bin lira bile olur Conconluk yapma ogretmen evinde kal o kadar para vermezsin. Bak insafli olacam, yurticini yaziyorum. Yoksa konaklamadan 1900 km lik venedik istanbuk yolculugum da var. Ist>mardin yaptim. 1400 km falandi galiba, Giderken tek seferde gittim, donerken arabanin turbosu ruhunu teslim ettigi icin (aslinda giderken olmustu) antep sanayide degistirmistim saatte gec oldugu icin orada uyudum. (Evet ogretmen evinde) donerken gene tek sofor. Defalarca hatay'a erzincan'a kars'a vs vs arabayla.konaklamaksizin gitmisligim var. Gencken boyle salakliklar yapiliyir. Evet salaklik. Eger tabahaneye poh yetistirmiyorsaniz ya da cenaze falan gibi bir durum yoksa konaklamaksizin 10-12 saatten uzun yol yapmak ağır gerizekalılıktır. Tansu Kalafatoğlu yazdı: bu arada sınırlı izin günlerini de unutmayın. yolculuğa ayıracak vakit ile gidecek olduğunuz yerdeki vakitler önemli. 15 günlük izinde 4 günümü yola mı ayıracağım Uçakla git birader? 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 15 saat önce Paylaş 15 saat önce Ali Cihangiroğlu yazdı: motorda zaten 1 saatten fazla gitmek risktir, bana anlatmana gerek yok 10 sene önceki S classemı, ya bırak bu numaraları Mayk, evet güzel ama sınıfına göre güzel, tıpkı aynı sınıfta benzinliler gibi.... kısaca boşa diretiyorsun, arabanın tek farkı yakıtı ve motoru farklı, gerisi bildiğimiz araba be kardeş Uzun yol elbette olur, olmaz dediğim sıkıntısı masrafı vs. fakirmiyiz bunlarla uğraşalım her araba kadar konforlu vs. hala diyorsun yok akıcıymıcı hızlı tepki falan, hepsi aynı işte ki sizinkinde hızda yok, kesilip kalıyor zaten kalmasa yolda kalrı şarjın biter, araba işte, sizde pilli diye başka seviyede görmeyi bırakın, değil çünki... Onun ilk paragrafi senin icindi. Degil işte. Tek farki yakiti ve motoru degil. Bendeki araba icin konusayim, arka suspansiyonu (elektriklideki bagimsiz hybritteki degil) amortisorleri (elektriklideki frekans sonumlendirmeli hybridteki klasik) , frenleri(diskleri 5 cm daha geniş capli). Camlar bizde akustik benzinlilerde duz cam, batarya altta oldugu icin yol sesim yok, izolasyonu daha iyi vs vs vs. Daha sayayim mi? Ayni degil işte, ezber cumlelerle gelme bana. Neden 10 yil onceki s classe, eskiler bilir bende 2004 corolla vardi, onu komple soyup izole etmistim, o zaman bunlar yapilan seyler degildi izolasyonu zemine putur atmak sananlar vardi hala, kecesinden tum saclarinin once bitum esasli folyo ile kaplanmasina ustune akustik sunger cekilmesine kadar her seyi yaptim ve oncesi sonrasi icin desibelmetre ile olcup daha sonra da o zamanin s-classe si ile karsilastirmistim. Az cekmedi o corolla benden. Bi durdurabilmeyi beceremedim, ne yaparsam yapayim agirlasinca araba durmaya direndi. Sonuda zaten r19 sedan a arkadan girip arabayi hb e cevirmekle geldi. Yani bir sey yaziyorsam iskembeyi kubradan sallamiyorum guzel kardesim. Baska seviyede gormuyoruz ki, sizinkiler ile ayni olmadigini soyluyoruz. Arada fark var. Yoksa grande punto ile istanbuldan cikip barcelona ya tatile gitmis adamim, kibrit kutusu ile de giderim benim icin sorun olmaz. Ama ayni konforda oldugunu iddia etmem. Talismanla tailanti ayni kefeye koymam yani. Megane i da koymam. Aralarinda ucurum var. Akici hizlanma konusuna gelince, gaza bastigin an aldigin 345 nm torku dogrudan aktarma ile araya kavramanin girdigi aktarma arasinda fark var. Tansulastirma beni, dişlileri olan vitesli arabani ovme bana. Shshdjdj Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 saat önce Paylaş 15 saat önce (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: Onun ilk paragrafi senin icindi. Degil işte. Tek farki yakiti ve motoru degil. Bendeki araba icin konusayim, arka suspansiyonu (elektriklideki bagimsiz hybritteki degil) amortisorleri (elektriklideki frekans sonumlendirmeli hybridteki klasik) , frenleri(diskleri 5 cm daha geniş capli). Camlar bizde akustik benzinlilerde duz cam, batarya altta oldugu icin yol sesim yok, izolasyonu daha iyi vs vs vs. Daha sayayim mi? Ayni degil işte, ezber cumlelerle gelme bana. Neden 10 yil onceki s classe, eskiler bilir bende 2004 corolla vardi, onu komple soyup izole etmistim, o zaman bunlar yapilan seyler degildi izolasyonu zemine putur atmak sananlar vardi hala, kecesinden tum saclarinin once bitum esasli folyo ile kaplanmasina ustune akustik sunger cekilmesine kadar her seyi yaptim ve oncesi sonrasi icin desibelmetre ile olcup daha sonra da o zamanin s-classe si ile karsilastirmistim. Az cekmedi o corolla benden. Bi durdurabilmeyi beceremedim, ne yaparsam yapayim agirlasinca araba durmaya direndi. Sonuda zaten r19 sedan a arkadan girip arabayi hb e cevirmekle geldi. Yani bir sey yaziyorsam iskembeyi kubradan sallamiyorum guzel kardesim. Baska seviyede gormuyoruz ki, sizinkiler ile ayni olmadigini soyluyoruz. Arada fark var. Yoksa grande punto ile istanbuldan cikip barcelona ya tatile gitmis adamim, kibrit kutusu ile de giderim benim icin sorun olmaz. Ama ayni konforda oldugunu iddia etmem. Talismanla tailanti ayni kefeye koymam yani. Megane i da koymam. Aralarinda ucurum var. bana yazmışsın, paragrafı falan anlamam yav arkadaş, esas ezbere gelen sensin, uzay aracı değil arabadan bahsediyoruz, süspansiyonu bağımsız olanı al ki b sınıfnda bile var o dediğin, araban deli gibi ağır, tabi disklerin büyük olacak, normal arabadan öncemi duruyor araban lastiklerinde daha önce aşınıyor üstelik, birde o ağırlıkta pil taşı hamal gibi, say sayda bunlar iş değil boşa diyorsun, dediklerinin olduğu arabalarda var, dediğim gibi tek farkı ilkel pilleri ve motoru, bunlarda geride kalıyor zaten, hadi motorunu ayrı tutayım, başka en ufak üstünlüğü olmadığı gibi tam elektronik alet, en ufak hatada kitler, yolda pilin bitti yandın, çekemez itemezsini, yok kışın üşüdü menzil zaten yokta daha azaldı, yok şarjda pili ısıt ohooooo... tek avantajı şimdilik evde 220 V ile şarjının ucuz olması, ötesi yok, 2. eli zayıf, 5 yaşını geçtimi satamazsın, pilde en ufak sorunda duman olursun satamazasın, daha sayayımmı, biraz çağ atlasınlar sonra bakarız, hala bana konfordu vs diyorsun, bunlar hepsinde var, sende olmayanları say esas bizimkilerlede aynı sınıfta olan bir elektrikli aynı değil daha geride, ne aynısı, aynı rahatlıkta bile değil, menzil yok riski çok tamiri neredeyse yok, bozuldumu kalırsın, anlayan yok çekmesi bile dert, parça yok beklersin, hele bunları çözsünler sonra aynı deriz belki... o zamana pilli kalırsa tabii... 15 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mertol Kip 14 saat önce Paylaş 14 saat önce Kışın araban üşümesin diye isi pompasi icst etmişler. Pili isil olarak kararli tutuyorlar. Hem kaloriferin isitmaya baslasin diye 5 km de beklemiyon. Hee olk defs agir araba kullandigim icin bilemedim farkini tabi naparsin cahillik işte Niye cekemiyon ya da itemiyon anlamadim ama neden yapayim ki oyle bir seyi? Cagiririm mobil sarj arabasini doldururlar bataryami devam ederim. O olmadi ararim opel yol yardimini servise cekerler orada doldururum gene devam ederim. Onu da begenmediysen kaskoya yaslarim, emmi düşünsün. Fakir miyim olm ben siz pis benzinciler gibi ahsjdjdj Bataryada sorun olursa neden satamiyoz? Degistirip satarsin nolacak. Yani bazen oyle afaki yaziyon ki anlayamiyom gercekten. 5 yasini gecmis zoe leri gectim elektrikli fluenceler bile satiliyor. Ben ne satilmaz bu denen sw ler pertten donme tek kapili volvolari aldim bindim sattim, bunu hayli hayli satarim. Degerini istersen her araba satilir, satamayan tenekesine cumhuriyet altini parasi istiyordur. Mal alinirken kazanilir, satan her zaman zarar eder. E bizde %10 OTV ile benzinliden 500 bin ucuza aldik daha iyi arabayi.Sen hala 220 den ucuza elektrik alarak kazandigjmizi sanmaya devam et. Len sifir araba bozulursa zaten neyi konusuyoruz? Kac tane elektrikli gordun tamir edilemeyen? Yag yakan 1.4 egea mi sandin yoksa 1.4 tsi golf mu sandin? Kaldi ki yetkili servisler neden var? Ha evin onunde yag degistiremezsin cunku yag yok, olmadigi gibi ne oldugu belirsiz de degil. Bozulursa goturursun yetkili servisine, yasal surede yapamazsa mahkemeye verirsin gider nolacak. PS : sana konfordan bahsetmeyecem cunku anlamiyon. Hata bende o konuda Yok yani tam elektronik diyonda karburatorlu r9 da bile elektronik atesleme vardi. Senin arabanda elektronik olmayan bir sey saysana bana Ha belki ic aydinlatman flamanli ampul falandir diyecem de onun da akim kontrolu elektronik yani Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Mertol Kip yazdı: Conconluk yapma ogretmen evinde kal o kadar para vermezsin. Bak insafli olacam, yurticini yaziyorum. Yoksa konaklamadan 1900 km lik venedik istanbuk yolculugum da var. Ist>mardin yaptim. 1400 km falandi galiba, Giderken tek seferde gittim, donerken arabanin turbosu ruhunu teslim ettigi icin (aslinda giderken olmustu) antep sanayide degistirmistim saatte gec oldugu icin orada uyudum. (Evet ogretmen evinde) donerken gene tek sofor. Defalarca hatay'a erzincan'a kars'a vs vs arabayla.konaklamaksizin gitmisligim var. Gencken boyle salakliklar yapiliyir. Evet salaklik. Eger tabahaneye poh yetistirmiyorsaniz ya da cenaze falan gibi bir durum yoksa konaklamaksizin 10-12 saatten uzun yol yapmak ağır gerizekalılıktır. Uçakla git birader? öğretmen evleri otellerden pahalı uçakla gitmek demek; 2 çocuklu aile için, istanbul havalimanına taksi için bagaj yükle. Havalimanında indir. Taşı. Bagaja ver. İnince dışarı taşı. Taksiye yükle. Eve gidince tekrar indir. Tüm yolculuk süresi; 1 saat yol. 2 saat önce alana git. 2 saat uç. Yarım saat inince toplamda 6 saat sürüyor. Zaten karayolu 13 saat. Ve bagajları tek sefer doldur boşalt yapıyorum bagajım yoksa uçakla gidiyorum mesela. ayrıca gittiğim yerde arabasız olamam. Araba kiralamak 2 haftalık 20 bin lira. Uçaklarla beraber gidiş dönüş yol masrafım 5 yıldızlı otel parasını geçiyor. Ee ne anladım bu işte. Elektrikli arabayla 1000km üstünde ucuz seyahat ya iki şöförle olur ya da eziyetle. bu arada memleketten gelirken 30 kg yayla tereyağ, peynir, fındık, çay uçakla nasıl getirecem. Haa kargoyla olur. Ama o da 5000 lira falan tutar memlekete gideceğime o parayla dünya turuna çıkarım yav Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 saat önce Paylaş 7 saat önce Elektrikli araba konusunda elektrikli araç kötüdür deyip durmanın anlamı nedir? 1 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Elektrikli araba konusunda elektrikli araç kötüdür deyip durmanın anlamı nedir? Engisizyon mahkemesi başındaki papazlar gibi 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Elektrikli araba konusunda elektrikli araç kötüdür deyip durmanın anlamı nedir? kötüdür demiyoruz. bazı şartlar için uygunluğunu tartışıyoruz. esas sorun, "şurada zaten duruyoruz, şurada kebap yiyoruz, burada zaten yarım saat mola veriyoruz" diyerek güzelleme yapmaya çalışmak. seyehattan boş batarya ile dönünce sonraki gün işe gitmek için şarj lazım olduğu düşüncesinin hayatın akışına uygunluğunu tartışıyoruz. bunu da yapmayacaksak forum neden var Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Konu başlığı günlük kullanım elrktrikli araba.. aç bi tane uzun yolda elektrikli araba konusu bunu orda tartışalım. Güzelleme felan yok araçtan çok memnunuz. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 6 saat önce Paylaş 6 saat önce Mehmet Göktürk yazdı: Konu başlığı günlük kullanım elrktrikli araba.. aç bi tane uzun yolda elektrikli araba konusu bunu orda tartışalım. Güzelleme felan yok araçtan çok memnunuz. bu cümle sindirememe üstüne kurulmuş. biz ne başlıklarda neler konuştuk. gündelik EV konusunda uzun yol EV tartışması da yapılır, şehir içi kullanımı da. belki günlük kullanımım uzun yol benim Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 saat önce Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Mertol Kip yazdı: konfordan bana bahsedemezsin zaten, dağ başın da yada çölde yaşamıyoruz, bana orta sınıf araba övüyorsun birde, evet dediğim gibi pilini değiştirirsin öyle satarsın, kendini katma bunu sokaktaki vatandaş yapacak, buyur bu ülkede yapta görelim, arabanın kapısında boya olsun pert sayan toplumdasın, satarsın pilli bekle, oda 10 sene falan olmayacak, cep telefonu gibi aleti almaz kimse, boşa kullan at demiyorum, neyse şimdilik keyfini sür, şuan için güzel sonrası öpücük... çok uzadı sıkıldım, sen devam et, madem memnunsun, ben uğraşamam böyle gelişimini tamamlamamış enerji kaynaklı normal arabalarla, binerim beni uğraştırmayan arabaya keyfime bakarım, pis fakirmiyim ben pille şarjla yazılımla vs. uğraşayım, hiiiiç gelemem valla Mehmet Göktürk yazdı: Elektrikli araba konusunda elektrikli araç kötüdür deyip durmanın anlamı nedir? kötüdür demiyoruzki, normal araba bu zaten, ama daha ağır, lastik yiyen, ilkel pili yüzünden boşa yük taşıtan bir araba, asıl kötü olan pili, araba değil, (ha diğer kötü yanlarını görmek içinse biraz zaman lazım, şimdilik uykuda o yönler, yazılıma açılacak ama) hep dediğim gibi, bu pillerle olmaz be hocam, olmayacakta zaten, değişim şart, sen deme bari, bak olmadığı için beğenmediğim daha karmaşık yapılı kibritleri övmeye başladım, gördüm pilli işi tahmin ettiğim gibi değil ve daha çook zamanı var, fikrim değişti mecburen, ama şunuda diyim, maliyet yönünden eşit olsunlar hatta bırak eşiti yakın olsunlar direk tam benzinli araç alırdım, gelişimi maksimumda, oturmuş sistem varken bunlara bakmazdım bile ... Ama değişirse bu durum o zaman tamamda derim, aha şimdiden diyorum bunu, şimdilik kurtarmıyor 5 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 saat önce Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Konu başlığı günlük kullanım elrktrikli araba.. aç bi tane uzun yolda elektrikli araba konusu bunu orda tartışalım. Güzelleme felan yok araçtan çok memnunuz. günlük kullanım elektrikli araba; sadece şehir içinde şimdilik avantajlı olan, sayıları arttığında sorun yaşanacak yetersiz pil teknolojisine sahip, satarken ağır zarar edeceğimiz araç tipi, evet şimdilik güzel ama hergün işe gidip gelen arabaya muhtaç, ufak araçla evinde şarj imkanı olan insanlar için, bunun dışında kalanlar için sıkıntı, ya bu sıkıntıyı çekerim diyeceksin yada kibrit araç alıp işe gidip geleceksin, şehirlerde böyle, parası olan içinse zaten her türlü dünya güzel, tercih edene, bana uyar diyene iyi kullanımlar olsun... 5 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 5 saat önce Paylaş 5 saat önce Ali, herşeyi at kenara. Gerçek şu; bugün 0km pilli x araç 8-9 sene sonra pili ölse de araç çöp olsada sadece işletme maliyrti olarak sıfır araç parasını cebinde tutuyor. Manyaklık yapıp, içtrn yanmalı araç kullanır gibi cebinden para çıkarıp biriktir. 10 yıl sonra yakıta bakıma parçaya vereceğin parayla pilli arabanı çöpe atıp sıfır araç alırsın. Bunun ötesi berisi kılı tüyü yok bitti gitti. Yok pili pahalı yok öldü yandı bitti bunların hepsi boş sözler. Pilli sistem çöp olsa içtrn yanmalı forklift üretimi durmazdı. İşletmeler sadece yakıt ile 4 yılda sıfır makina parası kazanıyor. Tamir bile etmeye gerek duymadan isterse yenisini alır ki 30-40bin saat anahtar vurmuyorlar makinalara. İçten yanmalı en iyi makina 10-12bin saat olunca motor çöp. Onarımı yeni makina parası. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 5 saat önce Paylaş 5 saat önce (düzenlendi) Servet Aydın yazdı: Ali, herşeyi at kenara. Gerçek şu; bugün 0km pilli x araç 8-9 sene sonra pili ölse de araç çöp olsada sadece işletme maliyrti olarak sıfır araç parasını cebinde tutuyor. Manyaklık yapıp, içtrn yanmalı araç kullanır gibi cebinden para çıkarıp biriktir. 10 yıl sonra yakıta bakıma parçaya vereceğin parayla pilli arabanı çöpe atıp sıfır araç alırsın. Bunun ötesi berisi kılı tüyü yok bitti gitti. Yok pili pahalı yok öldü yandı bitti bunların hepsi boş sözler. Pilli sistem çöp olsa içtrn yanmalı forklift üretimi durmazdı. İşletmeler sadece yakıt ile 4 yılda sıfır makina parası kazanıyor. Tamir bile etmeye gerek duymadan isterse yenisini alır ki 30-40bin saat anahtar vurmuyorlar makinalara. İçten yanmalı en iyi makina 10-12bin saat olunca motor çöp. Onarımı yeni makina parası. forklifte olur hatta olmalı mantıklı ve faydalı, ama arabamı bu, km mi yapıyorsun aileni alıp geziyormusun, hafif iş makinası bu, örneğin yanlış, ağır iş makinaları ise başka bir olay, örnek veremezsin olmaz böyle bir örnek, D9R yi pille çalıştırabilirmisin? Greyderi vs. daha kamyonları bile kullanamıyorlar adam gibi, bu pillerle motorlarla olmaz o iş... Konumuz araba be kardeş, hem ne diyorum ben atlıyorusunuz bilerek, işi gücü olan şehirde yaşayan hergün kullanan için elektrikli gerçekten iyi, ama şarj yerinde olacak, bunu neden diyorum, dışarda pahalı, seneye ise evdede pahalı olacak hiç kaçarınız yok, 2026 da başlayacak işkence, 10 senede yapacağın kara gelince, 1-2 senede yaptığın karla kalırsın, uzakta değil, hatta bir bakmışsın içten yanmalı kullanmak gibi öpülüyorsun, hayal bu dediğin, neyse maliyet arttı, birde sıra bekledinmi ne dersin, ben söverim valla, birde plan program yapacağım üstüne, emekli adamım çekemem valla dediğim bu, buna olmazmı diyorsun onu de hele, araba kötü demiyorum konuyu bilerek farklı yere çekiyorsunuz bence hem bu pillerle olmaz hemde bu iş genelde sıkıntı, kısa vadede hemde. O yüzden fikrimi değiştirdim pek sevmesemde daha mantıklı kalan kibritleri önermeye başladım, hatta mild kibrit, yapısal olarak daha basit ve sağlam, sana dediğim şanzımandan elektro motorlu tip, yada Phev daha iyi.... 4 saat önce tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 4 saat önce Paylaş 4 saat önce Km mi yapıyon dediğin makina milyon üstü km yapıyor anahtar vurmadan. Kara taşıtı daha basit daha uzun ömürlü. Darbe yok sarsıntı yok. Yağmur yağdığı sürece güneş olduğu sürece pilli araç revaçta olacak ve daima ucuz La ayvalıktan dışarı çıkmıyon hala benzinli araba kullanıyon. En başta senin alman lazım 😁 1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts