İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Servet Aydın yazdı:

Km mi yapıyon dediğin makina milyon üstü km yapıyor anahtar vurmadan. Kara taşıtı daha basit daha uzun ömürlü. Darbe yok sarsıntı yok. Yağmur yağdığı sürece güneş olduğu sürece pilli araç revaçta olacak ve daima ucuz

:) iş makinası bu, bu açıdan çok iyi dedim zaten, km lafımamı takıldın yani, sende Mayk moda geçmeye başladın bak :D  konumuz araba ....

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


öğretmen evleri otellerden pahalı

 

uçakla gitmek demek; 2 çocuklu aile için, istanbul havalimanına taksi için bagaj yükle. Havalimanında indir. Taşı. Bagaja ver. İnince dışarı taşı. Taksiye yükle. Eve gidince tekrar indir.

 

Tüm yolculuk süresi; 1 saat yol. 2 saat önce alana git. 2 saat uç. Yarım saat inince toplamda 6 saat sürüyor. Zaten karayolu 13 saat. Ve bagajları tek sefer doldur boşalt yapıyorum
 

bagajım yoksa uçakla gidiyorum mesela. 

ayrıca gittiğim yerde arabasız olamam. Araba kiralamak 2 haftalık 20 bin lira. Uçaklarla beraber gidiş dönüş yol masrafım 5 yıldızlı otel parasını geçiyor. Ee ne anladım bu işte. 
 

Elektrikli arabayla 1000km üstünde ucuz seyahat ya iki şöförle olur ya da eziyetle. 


 

bu arada memleketten gelirken 30 kg yayla tereyağ, peynir, fındık, çay uçakla nasıl getirecem. Haa kargoyla olur. Ama o da 5000 lira falan tutar :) 

 

memlekete gideceğime o parayla dünya turuna çıkarım yav

 

Bence sen istanbokta kal. En ucuzu o.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:

Km mi yapıyon dediğin makina milyon üstü km yapıyor anahtar vurmadan. Kara taşıtı daha basit daha uzun ömürlü. Darbe yok sarsıntı yok. Yağmur yağdığı sürece güneş olduğu sürece pilli araç revaçta olacak ve daima ucuz

La ayvalıktan dışarı çıkmıyon hala benzinli araba kullanıyon. En başta senin alman lazım 😁

az kullanan adamım dediğin gibi, neden sokacaksın beni masrafa arkadaş, altımdaki araç hem yeni hemde aynı ayardaki pillilerden daha iyi bile, üstelik para cebimde kalıyor, kim karlı şimdi, hemde emekliyim  :p

sende Mertol gibi başlama şimdi, konformuş sarsıntıymış, biz go karta biniyoruz sanki, o konularda sıfır avantajı var, tofaş bile rahat yahu ne yaptın, şuanki arabalar uçak gibi hangi çağdayız, pilli olunca araba değilde başka birşeymi oldu, yoksa akıllı cihazmı diyelim :tongue:

 

Revaçta olurmu göreceğiz, bu pillerle ve gelecek zamlarla olurmu bakarız, bence bu pillerle ilerlemeyeceği kesin ama, yine diyorum bunlar normal arabalar, ana sorun ilkel pilleri, diğer sorunlarsa yavaş yavaş bezdiren sömürü tip sorunlar olacak ama biraz daha zamanı var, tabii bu iş yürürse zira piller değişmeden dediğin olmaz.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Göktürk yazdı:

Elektrikli araba konusunda elektrikli araç kötüdür deyip durmanın anlamı nedir?

Ali'yi hoş görüyoz, ne dese eğleniyoz :)

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

kötüdür demiyoruz. bazı şartlar için uygunluğunu tartışıyoruz. esas sorun, "şurada zaten duruyoruz, şurada kebap yiyoruz, burada zaten yarım saat mola veriyoruz" diyerek güzelleme yapmaya çalışmak. 

 

seyehattan boş batarya ile dönünce sonraki gün işe gitmek için şarj lazım olduğu düşüncesinin hayatın akışına uygunluğunu tartışıyoruz. bunu da yapmayacaksak forum neden var

 

Guzelleme nerde yaw. Kamyon şoförleri bile durup karnini doyuruyor, sen durmuyorsan sorun sende diyoruz. 

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Valla bende eğleniyorum, bildiğiniz halde ne dediğime değil demediğime karşı savunmadasınız :)

 

bu ilkel pillerle olmaz, değişmediği sürece yürümez, bu kadar basit, sorun pillerde.

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

az kullanan adamım dediğin gibi, neden sokacaksın beni masrafa arkadaş, altımdaki araç hem yeni hemde aynı ayardaki pillerden daha iyi bile, üstelik para cebimde kalıyor, kim karlı şimdi, hemde emekliyim  :p

sende Mertol gibi başlama şimdi, konformuş sarsıntıymış, biz go karta biniyoruz sanki, o konularda sıfır avantajı var, tofaş bile rahat yahu ne yaptın, şuanki arabalar uçak gibi hangi çağdayız, pilli olunca araba değilde başka birşeymi oldu, yoksa akıllı cihazmı diyelim :tongue:

 

Revaçta olurmu göreceğiz, bu pillerle ve gelecek zamlarla olurmu bakarız, bence bu pillerle ilerlemeyeceği kesin ama, yine diyorum bunlar normal arabalar, ana sorun ilkel pilleri, diğer sorunlarsa yavaş yavaş bezdiren sömürü tip sorunlar olacak ama biraz daha zamanı var, tabii bu iş yürürse zira piller değişmeden dediğin olmaz.

 

Sataşma var cevap yazacam. Kusura bakma ama senin clio gokart in bi tık üstü. Yani naçar kalinirsa her şeye binilir ama clioya da araba muamelesi yapmazsin be Ali.

 

Elektrikli araç konusunda hiçbir anlamli argumanin yok ve anlamak işine gelmiyor anca olacak edecek yanacak bitecek. Yok pili böyle, yok degeri dusecek, yok elektrik pahalilanacak yok kimse almayacak cek cak cuk. Bunlar dün çıkmadı, yillardir kullaniliyor bi halt oldugu da yok. Ulkede satilan her uc arabadan 1'i elektrikliye dönmüşken, insanlar almak için siraya girmişken, alanlar gayet memnun ve bir sonraki arabam gene elektrikli olur derken senin yazdiklarin poh atmaktan ileriye gidemiyor. Aldik, biniyoruz, memnunuz kullaniyoruz, menfaat sagladigimiz icin deneyimlerimizi paylasarak diger forum uyesi arkadaslarimizin da bu konuya dikkatini cekip farkindaligini arttirmaya calisiyoruz, ayni avantajlari kendi imkanlari olcusunde mumkunse onlar da kullanabilsin istiyoruz, yoksa kim neye binerse binsin bana ne. Hatta herkes benzine devam etsin araplar sayenizde 4ncuyu alsin amerikalilar sayenizde V8 e binsin.

 

Elektrik bu dunyanin gelecegi. Sadece arabayla da sinirli degil bu. Sen ister kabul et ister etme. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Ali Cihangiroğlu yazdı:

bu arada bence şu konfor olayını aracı daha iyi gibi göstermek için ön plana çıkarıyorsunuz,

Ali abi, Hiç eC4'e bindin mi?

Ben Clio icon'u satıp ec4 e geçtim. gerçek bir kullanıcı deneyimini sana anlatabilirim. 

 

clio touch ve icon arasındaki yalıtım ve ses farkını hep övmüşümdür. işte o fark var ya o fark, burada başka bir seviyede. Aracı daha iyi göstermek için bir gerekçem yok, bir sürü eksiklik anlatabilirim. elektrikli c4 grubundaki sorunları okusanız içiniz kararır @Hakan Gürsu'da başladı şahit olmaya. 

 

Her marka modelin kronik sorunu, eksiği artısı vardır. 

 

Arıza veriyormuş, ben risk alamam dersen anlarım, ama konfor yok, uzun yol yapılmıyor sessiz değil dediğinde çok gerçekçi bir eleştiri olmuyor.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

tek seferde 1000km üstü yol gittiniz mi bilmiyorum ama iki seçeneğiniz var.

 

Bremen-İzmir yaptım, 98 model 525TDS BMW ile yıl 2003. sonra bir daha hep uçakla geldim. 

Çorlu Samsun yaptım, izmir samsun yaptım. 

Cenaze zamanı direk gittik ve 2 şöför değişmeli kullandık her seferinde. tek gittiğim tüm uzun yollarda 2 saatte bir durmuşumdur. 

 

Almanyada tüm ülkeyi geziyordum iş için araçla, (Bremen-berlin-dresden- frankfurt- düseldorf-bremen) o kadar çok anlık aa yanımdaki aracı ne zaman geçtim dediğim oldu ki anlatamam. (gençtim salaktım o denli uzun yolu tek seferde yapmak macera aramaktır, hala yaşıyorsam şansımdan kaynaklı) 

 

Onun haricinde şimdi günde 200km yapıyorum en az. Çorlu-İstanbul arası. 

 

Diyorum ya belgeli eğitimciyim, yıllardır araç kullanırım. arabada da olsa en az 4 saat uyumadan, 2 saatte bir mola vermeden yolculuk yapılmaz

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

titreşim %40 mı yoruyor şimdi, ne traktörmü bu arkadaş :p konfor olarak en ufak + sı yok, bildiğimiz araba bu,

Egea Cross Wagon 1.6dizel kullanıyorum günlük olarak. 60bin km yaptım son 1 yılda. 3 kez bakıma girdim. 2 kez fren diski değiştirdim, şimdi yine bakım zamanı geldi yine değişecek. 

Vitesi çok kötü, yolda telefonla konuşmak mesele acayip bir yol sesi var araçta. uzun yol (550km) sonrası gece 1 de olsa en az 1 saat oturmadan titreşimim geçmiyor. 

 

Önceki şirket aracım Taigoydu, çok rahat ettim. çok sessizdi çok güzeldi acayip memnundum. uzun yolda yormuyordu vs. gel gelelim life donanımlısına 2m vermem tesla alırım.

 

2022 model 50bin km de bir corrolla hybrit 1.5-1.6 civarı piyasası, o paraya sıfır ec4x aldı insanlar. 

 

Ali Cihangiroğlu yazdı:

Ucuza dolması dışında (oda 220 volt düşük amper evde ve şimdilik) hiçbir artısı yok pilli arabanın...

farzetki senin arabanla benzinli yakıt masrafı aynı olsun, hangisini tercih ederdin,

 

2 sene önce zoeye sığsaydım alacaktım. Ben oldum olası Elektrikli araçlara yönelmeyi isteyen taraftaydım. yakıt ücreti bendeki en son kriter. 

 

Ayrıca sadece evden değil dışardan doldurduğumda da uygun oluyor. 

 

az tüketsin diye elektrikliler hep yavaş gidiyor teziniz ülkemizin vergi politikaları sayesinde revaçta olan tüm1 1.0lt motorlularda geçerli. 140la gidince 1.0clio V6 gibi yakıyordu. 

 

bu arada 6 aylık MTVm 1.744TL :) 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Onur Demir yazdı:

Ali abi, Hiç eC4'e bindin mi?

Ben Clio icon'u satıp ec4 e geçtim. gerçek bir kullanıcı deneyimini sana anlatabilirim. 

 

clio touch ve icon arasındaki yalıtım ve ses farkını hep övmüşümdür. işte o fark var ya o fark, burada başka bir seviyede. Aracı daha iyi göstermek için bir gerekçem yok, bir sürü eksiklik anlatabilirim. elektrikli c4 grubundaki sorunları okusanız içiniz kararır @Hakan Gürsu'da başladı şahit olmaya. 

 

Her marka modelin kronik sorunu, eksiği artısı vardır. 

 

Arıza veriyormuş, ben risk alamam dersen anlarım, ama konfor yok, uzun yol yapılmıyor sessiz değil dediğinde çok gerçekçi bir eleştiri olmuyor.

ben konfor yok demedim zaten kardeş, ben size pil konusu sıkıntı diyorum siz nerelere gidiyorsunuz, konforuda sınıfına göre güzel, evet iyi.

 

konumuz elektrikli araçların şuanki durumu, piller şarj olayı ve yakın gelecekti sıkıntılar, konumuz arabanın güzelliği değil yahu, araba güzel tamam birşey demiyorumki, güzel diyorum zaten:)

 

Onur Demir yazdı:

 

Bremen-İzmir yaptım, 98 model 525TDS BMW ile yıl 2003. sonra bir daha hep uçakla geldim. 

Çorlu Samsun yaptım, izmir samsun yaptım. 

Cenaze zamanı direk gittik ve 2 şöför değişmeli kullandık her seferinde. tek gittiğim tüm uzun yollarda 2 saatte bir durmuşumdur. 

 

Almanyada tüm ülkeyi geziyordum iş için araçla, (Bremen-berlin-dresden- frankfurt- düseldorf-bremen) o kadar çok anlık aa yanımdaki aracı ne zaman geçtim dediğim oldu ki anlatamam. (gençtim salaktım o denli uzun yolu tek seferde yapmak macera aramaktır, hala yaşıyorsam şansımdan kaynaklı) 

 

Onun haricinde şimdi günde 200km yapıyorum en az. Çorlu-İstanbul arası. 

 

Diyorum ya belgeli eğitimciyim, yıllardır araç kullanırım. arabada da olsa en az 4 saat uyumadan, 2 saatte bir mola vermeden yolculuk yapılmaz

 

Egea Cross Wagon 1.6dizel kullanıyorum günlük olarak. 60bin km yaptım son 1 yılda. 3 kez bakıma girdim. 2 kez fren diski değiştirdim, şimdi yine bakım zamanı geldi yine değişecek. 

Vitesi çok kötü, yolda telefonla konuşmak mesele acayip bir yol sesi var araçta. uzun yol (550km) sonrası gece 1 de olsa en az 1 saat oturmadan titreşimim geçmiyor. 

 

Önceki şirket aracım Taigoydu, çok rahat ettim. çok sessizdi çok güzeldi acayip memnundum. uzun yolda yormuyordu vs. gel gelelim life donanımlısına 2m vermem tesla alırım.

 

2022 model 50bin km de bir corrolla hybrit 1.5-1.6 civarı piyasası, o paraya sıfır ec4x aldı insanlar. 

 

egea dediğin araba zaten vasat bence, doğal yani kafanın şişmesi, taigo evet öyle, senin c4 de güzel sessiz falan, ben pil sıkıntı diyorum siz bunları önüme koyuyuyorsunuz, alakasız şeyler, ben konforsuz demedimki hem abartmayın hemde konuyla ilgisi yok dedim, molasızda zaten sürülmez, insan yoruluyor, buda gereksiz oldu, konu pil, ben şarjda sıra ve dolum bekleyeceksiniz diyorum sizse zaten mola vereceğizya diyorsunuz, ben mola veririm aykıt dolumu dahil 5-10 dk basar giderim, sende bilirsin zaten, ama siz  pillide en az 20 dk beklersiniz, oda herşey yolunda giderse, ben yine pille ve sistemle ilgili sıkıntıları anlatıyorum, siz konuyu sadece mola vermekle sınırlıyorsunuz, ben bunu demiyorumki! bu araçlar az daha çoğalsın sırada olacak şarj hızıda düşecek sağlam portta bulmak dert olacak, sistem yetersiz ülke sorunlu piller ilkel diyorum... şuan için sürün keyfini gayet güzel ama bu devran kısa sürecek diyorum, siz araba kötülüyorsun diyorsunuz!

 

2 sene önce zoeye sığsaydım alacaktım. Ben oldum olası Elektrikli araçlara yönelmeyi isteyen taraftaydım. yakıt ücreti bendeki en son kriter. 

Zoe yi nerdeyse 2 senedir alın diye öneriyorum, halada uygun fiyatlı bulursanız işe git gel şehir içinde ideal diyorum zaten, ama seneye maliyet böyle kalmayacak onuda diyorum ve 2 sene geçmiş, zaman daralıyor artık cazip olmayacak diyede yazıyıorum, zoe içinde bu sene son, seneye önermem, şuan yeniden üretseler keşke, r5 ten daha rahat araçtı...

 

sonuç olarak ben elektrikli arabada PİL kısmı yetersiz sorunlu ve ilkel diyorum, araba kötü demiyorum, şarj olayı sıkıntı ve çok yakın zamanda ucuzda dolmayacak diyorum, fazla uzun tutmayın 5 seneyi geçmesin satın diyorum, şu şu sıkıntılarıda yaşarsınız diyorum, siz konuyu başka yerlere çekiyorsunuz arkadaş, konfor sessizlik kesintisiz çekiş vs. bunlar hepsinde var zaten, konu bu değilki, konu pil ve sarj olayı, sıkınıtı bu, yoksa araba zaten  bildiğimiz normal araba zaten, uzunca yazmıssın bak, içinde pille ilgili dediğin birşey yok, araba iyi diyorsun sadece, evet iyi ama pil olayı sıkıntı.

 

Ayrıca sadece evden değil dışardan doldurduğumda da uygun oluyor.  bu sene son

 

az tüketsin diye elektrikliler hep yavaş gidiyor teziniz ülkemizin vergi politikaları sayesinde revaçta olan tüm1 1.0lt motorlularda geçerli. 140la gidince 1.0clio V6 gibi yakıyordu. 

1.0 tce zaten önermem dikkat edersen, basınca anormal yakıyor,  sarfiyatta 1.33 tce yanında skutır kalır gibi, bir etkende mobilet kılıklı şanzımandan, yani cvt den tabii..

 

bu arada 6 aylık MTVm 1.744TL :) 

benimkide 1800 gibi, farkı yok :) buda konuyla ilgili değil ve 1744 lede kalmayacak, yılbaşı gelsin hele, hepimizi yine öpecekler...

az tüketsin tezimmi, yok öyle bir tezim, bastınmı alayı yakar, pilli daha çok yakar ama! 

 

  Madem yazdın devam edelim, pilli arabaya göre otoban sürüşünde ben daha rahat ederim, zira benim yakıtım senin pil kadar hızlı tükenmiyor gibi, elektrik motoru çok verimli evet ama çokta harcıyor aslında, ağır pil içinde hamallık yapıyorsun ayrıca, lastiklerinde erken aşınacak bu arada, balatadan tasarrufunun ki para değil aslında, fazlasını lastiklere vereceksin,  nasıl diyim basarsan benim basmam gibi değil, sizde bastınmı enerjiyi sömürme bizimkini katlar, o yüzden hem piller ilkel kalıyor hemde elektrik motoru süper verimlide olsa yakıyor, elektrikli araba sakin sürüş içindir aslında, hızlı sürüşte avantajını kaybeder, daha gelişmesi lazım anlayacağın, neyse konu bu değildi ama yazdık, genel olarak sakin sürüş olarak bakmak daha doğru olacaktır, çünki bende dahilim, basmak cesaret işi artık, bir ceza yesek zaten tasarruf falan yalan olur, hemde risk, gerek yok, sakinde aynıyız diyelim konu kapansın.

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demir
Ali Cihangiroğlu yazdı:

ben konfor yok demedim zaten kardeş, ben size pil konusu sıkıntı diyorum siz nerelere gidiyorsunuz, konforuda sınıfına göre güzel, evet iyi.

 

konumuz elektrikli araçların şuanki durumu, piller şarj olayı ve yakın gelecekti sıkıntılar, konumuz arabanın güzelliği değil yahu, araba güzel tamam birşey demiyorumki, güzel diyorum zaten:)

 

 

abi alıntının içine gömülmüş yazdıkların girip genişlet demedikçe okunmuyor. dışarıya da kopyala yapıştır da havada kalmasın o kadar uğraşıp cevap yazmışsın

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Onur Demir yazdı:

abi alıntının içine gömülmüş yazdıkların girip genişlet demedikçe okunmuyor. dışarıya da kopyala yapıştır da havada kalmasın o kadar uğraşıp cevap yazmışsın

 

sonuç olarak sıkıntı pil teknolojisinde diyorum, yoksa araban güzel, genel olarak hepsi güzel zaten, konforsa hepsinde var yakıtı önemsiz, hepsi aynı araba işte,  sıkıntı piller, bence yetersiz ve diğer sıkıntılarıda biliyorsun zaten, şu dönemde keyfini sür çatır çatır kullan geç, bende sıkıldım vallahi yazmaktan :D 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

sonuç olarak sıkıntı pil teknolojisinde diyorum, :D 

 

Nesi sıkıntı mesela?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Mertol Kip yazdı:

 

Nesi sıkıntı mesela?

günlerdir ne yazıyorum ben :) her arabada olan konfor sessizlik masalını anlatmaktan asıl soruna gelemedik bir türlü, hala soruyormusun arkadaş....

 

uzun şarj süresi, hızlı deme güç lazım ve pahalı, ne anladım bu işten

halen yeterince güvenilir olmaması

ömür kısmında halen belirsizlik var, güvenmiyorum, zamanla azalan menzil 

çabuk tükenmesi yetersiz menzil zırtp pırt mola vermek ve beklemek (hele biraz çoğalın 1 saat sıra 1 saat şarj ve bu iyi ihitimal ve önünde 1 araç varsa)

yüksek güç çekiminde hızla tükenmesi 

yaz-kış perfomans kayıpları ve şarjda süre uzaması hız düşmeleri

yenilenmesinin pahalı olması, güç arttıkça fiyatının katlanarak artması

tamiri zor ve dokunursan garanti dışı kalman serviste öpülmen, yapacak servislerin az olması

yazılım kilit kurcalayamazsın dışarda yaptırmazsın ve gelecekte yeni pil çıkarsa taktıramazsın

kapasitesi arttıkça ebat ve ağırlığının ve fiyatının artması, ağırlığın verimsizliğe etkisi

pilde en ufak güç kaybında değişmek zorunda kalacak olman 

pili özenli kullanman gerekmesi planlı olmak zorunda olman, acil durumda şişebilirsin

geri dönüşüm olayında hala ağır zarar vermesi ve bu işi yapacak yerlerin çok az olması

yandımı asla sönmez, kasko deme, yandımı evinide yakabilir yandaki arabalarıda, kasko öder dimi ne güzel valla

2. el değerinin düşük olması

ve burası Türkiye, hiçbir işimizin adam gibi olamaması

 

bunların hiçbiri benzinde yok, doldur devam, uğraşamam valla :tongue: yada kibrit phev falan alda he diyim

 

tek avantajı şimdilik ucuza evde dolması bitti, başka artısı yok, daha yolu var kardeş, bu ilk nesil pillerle genel kullanım olmaz, zaten genel kullanımda sokaklarda kaos olur, nerede dolduracaksın, herkesin senin gibi evimi var, evrimini tamalasın piller bakarız, o zamana kalırlarsa tabii..

 

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İşten çıkıp 20.00’da Kuzu yemeye karar verip 400km gidip, uyumadan geri dönüp işe giden adamlar elektrikli araca kendini inandırmak için “2 saatte bir mola vermeden yol gidilmez abi” demeye başlamış :) 

 

tamam. En güzel seyahat elektrikliyle olur :) 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


şunun numarasını alın. Lazım olur :) 

 

 

IMG_6893.png

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Cihangiroğlu yazdı:

günlerdir ne yazıyorum ben :) her arabada olan konfor sessizlik masalını anlatmaktan asıl soruna gelemedik bir türlü, hala soruyormusun arkadaş....

 

uzun şarj süresi, hızlı deme güç lazım ve pahalı, ne anladım bu işten

halen yeterince güvenilir olmaması

ömür kısmında halen belirsizlik var, güvenmiyorum, zamanla azalan menzil 

çabuk tükenmesi yetersiz menzil zırtp pırt mola vermek ve beklemek (hele biraz çoğalın 1 saat sıra 1 saat şarj ve bu iyi ihitimal ve önünde 1 araç varsa)

yüksek güç çekiminde hızla tükenmesi 

yaz-kış perfomans kayıpları ve şarjda süre uzaması hız düşmeleri

yenilenmesinin pahalı olması, güç arttıkça fiyatının katlanarak artması

tamiri zor ve dokunursan garanti dışı kalman serviste öpülmen, yapacak servislerin az olması

yazılım kilit kurcalayamazsın dışarda yaptırmazsın ve gelecekte yeni pil çıkarsa taktıramazsın

kapasitesi arttıkça ebat ve ağırlığının ve fiyatının artması, ağırlığın verimsizliğe etkisi

pilde en ufak güç kaybında değişmek zorunda kalacak olman 

pili özenli kullanman gerekmesi planlı olmak zorunda olman, acil durumda şişebilirsin

geri dönüşüm olayında hala ağır zarar vermesi ve bu işi yapacak yerlerin çok az olması

yandımı asla sönmez, kasko deme, yandımı evinide yakabilir yandaki arabalarıda, kasko öder dimi ne güzel valla

2. el değerinin düşük olması

ve burası Türkiye, hiçbir işimizin adam gibi olamaması

 

bunların hiçbiri benzinde yok, doldur devam, uğraşamam valla :tongue: yada kibrit phev falan alda he diyim

 

tek avantajı şimdilik ucuza evde dolması bitti, başka artısı yok, daha yolu var kardeş, bu ilk nesil pillerle genel kullanım olmaz, zaten genel kullanımda sokaklarda kaos olur, nerede dolduracaksın, herkesin senin gibi evimi var, evrimini tamalasın piller bakarız, o zamana kalırlarsa tabii..

 

 

Bak hala somut bir arguman yok, hep soyut varsayimlardan ufurmece.

- Pahali dedigin 10tl/kw. Sehirlerarasi yolda 150 liraya 100km, sehiricinde 120 liraya 200 km demek bu da. 2.5-3 litre benzin karsiligi. Bu mu pahali? Bak evden doldurmayi yazmadim bile. 

- yeterince guvenilir olmadigina mabadimizdan uydurdugumuz seyler disinda bir dayanagimiz var mi?

- omur kisminda nasil bir belirsizlik var mesela? Adam 8 sene sonra bile %70in altina dusmeyecegini garanti ediyor, baska nasil bir beklentin var?

- yetersiz menzil neye gore kime gore?

- yuksek guc cektiginde benzinliler daha mi az yakiyor?

- ne sirasi ne 1 saat şarji nerede yaşadin bunu mesela?

- isi yonetimi olanlarda yaz kis farki benzinliden fazla degil. Yoksa sen hic yaz kis ayri karburator ayari yaptirmadin mi? Senin araban yaz kis ayni mi tuketiyor mesela? Yoksa daha cok alsin diye gece serinliginde mi aliyorsun benzinini :):

- benzinli bakimini toplasan batarya parasi yapmiyor

-batarya fiyatlari surekli dusuyor üfürmeyelim

- tamir gerektirmiyor ki zor olsun? Kaldi ki garantisi olan arabaya neden dokunayim?

- hangi arabaya garanti suresince dokunursan garanti disinda kalir, elektrikle ne alaka? Sen sagini solunu kurcalayip bakim periyotlarini kayit altinda belgeleyemezsen garantin devam mi ediyor mesela? Ama tesla bana bakima gelme git kendin yap bence sorun degil diyor. Hmmmm

- sen arabanin ecu suna remap yapabiliyor musun? OpenSource mu senin ecun? Yoksa linux mu kurdun arabana shdjdjdjd.  Kaldi ki neden yapayim, 210 hp 345 nm tork neye yetmiyor ki minciklayayim?  Yani uydurmak icin arguman yazma be guzel kardesim.

- gelecekte yeni pil cikarsa taktiramayacagimizi nereden cikarttin mesela? Bunun aksini kanitlayan BMW den Nissan dan bir suru ornek varken ustelik?

 - agirlik ve boyut ile nasil baglanti kurduk? Benim araba 2200 kg ve bu torkla ve gucle 9 sn de 100 e cikip 175 e kadar hizlanmasini koruyabiliyor. Kaldi ki teslalar volvolar falan daha hizli benimkinden. Nesi yetmiyor sormasi ayip? Spor araba degil bunlar, ne ara bu degerleri begenmez olduk? 

- geri dönüşümü anlamadım. Sen mesela arabanin aküsünü değiştirirken eski aküyü sen mi geri dönüşüme gönderiyorsun? Yoksa aldigin bayiiye verip yenisini mi aliyorsun? Bu arada arabalardan cikan bataryalar senin anladigin anlamda geri donusturulmuyor, bakimi yapilip datacenterlara guc kaynagi olarak gonderilip kullanilmaya devam ediliyor.

-Arabayi neden yakiyoruz yaw? neron muyuz biz? Kaldi ki yangin baslarsa onu sondurmenin yollari da var, ustune su dokmeyiver birader. Kaldi ki LPG icin de ayni tatava yillardir doner yok patlar yok yanar yok sonmez za zu, sanki benzin yanmaya baslarsa sondurebiliyorsunda... yanan araba orani yuzbinde bir bile degildir. 

-Kasko klozuna eklersen yan hasarlari oder, pintilik yapip eklemezsen odemez.

- ikinci el degeri dusuk diyorsunda 1300 liranin altinda ikinci el c segment elektrikli yok, varsa emmiye soyle alsin adamcagiz. Ilanda oyle uzun uzadiya kalan temiz araba da yok. Düşük neye gore düşük? 

-memleketin sorununu arabaya yuklemeyiver artik. 

 

Bence bir suru artisi var ama anlayana., anlamak isteyene. Cok gereksiz bi mavra donduruyorsun. Yukarida yazdiklarinin hicbirisi pil teknolojisi ile alakali degil. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

İşten çıkıp 20.00’da Kuzu yemeye karar verip 400km gidip, uyumadan geri dönüp işe giden adamlar elektrikli araca kendini inandırmak için “2 saatte bir mola vermeden yol gidilmez abi” demeye başlamış :) 

 

tamam. En güzel seyahat elektrikliyle olur :) 

 

Kuzuyu yerken bataryani doldur birader?

 

Kendi can guvenligin icin 2 saatte bir kalk bi yuru. Istersen ucakla yolculuk yapiyor ol gene bunu uygula, kan bacaklarinda toplanmasin, beynine kan gitsin azicik. 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:


şunun numarasını alın. Lazım olur :) 

 

 

IMG_6893.png

 

Bence cok mantikli bir girişim. Benzini biten salaklar gibi bidonu alip otostop cekemeyecegimize gore hizmetin ayagimiza gelmesi cok daha iyi bir cozum. 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Mertol Kip yazdı:

 

 

Bence cok mantikli bir girişim. Benzini biten salaklar gibi bidonu alip otostop cekemeyecegimize gore hizmetin ayagimiza gelmesi cok daha iyi bir cozum. 

fiyattan emin değilim ama aracın size gelmesi 2000 tl

sonra en yakın istasyona gidecek şekilde aracın şarj edilmesi de kw başına 15 tl diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Ali Gülmez yazdı:

fiyattan emin değilim ama aracın size gelmesi 2000 tl

sonra en yakın istasyona gidecek şekilde aracın şarj edilmesi de kw başına 15 tl diye biliyorum

 

İhmalkârlığın bedeli olmalı. Bir hizmet veriyorlar ve elbet bir karşılığı olacak.

Bu arada opel yol yardimi servise kadar cekiyor, serviste zaten şarj aleti var. Ama fiyatlarini bilmiyorum, ucretli mi ondan da emin degolim. 

Yorum bağlantısı
×
×
  • Yeni Oluştur...