İçeriğe Yönlendir

Günlük Kullanım Elektrikli Araba


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
Ali Elöver yazdı:

 

Sen araba konuşma bence, Triportör konuş, el arabası, bisiklet vs. Bizim canavarlar başka, senin bindiğin naylon başka, eskiden de motorsuz şaşı bir 68 bg fırsata vardı. 🙂

 

Şükür aynen devam, Bayadır yokum işler güçler. Ali Cihantirtsever gibi gizli işsiz değilim ki her Naylon lafı duyduğumda geliim. 😊

vaaaay neredesin arakadaş sen :D hahah yaşlanmışın be kardeş, eee Tırtlarıöve öve nereye kadar,  naylon değil artık, baya geride kalmışın sen :tongue:

  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Onur Demir

Emekli atışması da bir değişik oluyormuş :) 

  • Beğen 1
  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Adamlar yapmış.

Skoda VW için ama kaskoda klozda var ise bölge destekliyor ise geliyormuş. Fiyatı cepten vereceksen 2000₺ + KDV imiş.

 

ID - Buzz. Çok şirin gözüküyordu. 

 

image.png.2df0402279957ae874ea40ce5e8f709d.png

image.png.588568b127111ac90b3603e68fca10f9.png

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Id buz tam aradığım  niteliklerde bir araç. Keşke fiyatı uygun ve menzili fazla olsaymış. Ama çok şey istiyorum sanırım. 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip
Mehmet Yeter yazdı:

Id buz tam aradığım  niteliklerde bir araç. Keşke fiyatı uygun ve menzili fazla olsaymış. Ama çok şey istiyorum sanırım. 

Valla kesinlikle hemfikirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

aracın vergisiz fiyatı bile uçuk. satmamak için getiriyorlar demekki

 

 

Ekran Alıntısı.JPG

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

aracın vergisiz fiyatı bile uçuk. satmamak için getiriyorlar demekki

 

 

Ekran Alıntısı.JPG

 

1500 lira tesla bu da 1750 yani

 

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Ama hala çok şirin. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

aracın vergisiz fiyatı bile uçuk. satmamak için getiriyorlar demekki

 

 

Ekran Alıntısı.JPG

%80 ötv mi var bunda?

Yorum bağlantısı
Mertol Kip

Bilmem. Hiç fiyatına falan bakmadımki. VW ile işim olmaz. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Mahle yeni bir motor yapmış. Elektrikli arabada jeneratör olarak kullanılacak.
 

Jet ateşlemeli. Ön yanma odalı falan diyor. Küçük ve hafifmiş. Daha küçük bir pille 1300km menzil veriyormuş 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Mahle yeni bir motor yapmış. Elektrikli arabada jeneratör olarak kullanılacak.
 

Jet ateşlemeli. Ön yanma odalı falan diyor. Küçük ve hafifmiş. Daha küçük bir pille 1300km menzil veriyormuş 

Link?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

  • Miller valve timing for efficient combustion”

  • diyor normal range extender motoru bmw i3 gibi.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Günümüzdeki elektrikli araçlarda, bataryanın doğru akımını motor için alternatif akıma çeviren bir invertör ve şarj işlemi için ayrı bir şarj cihazı bulunur. IBIS (akıllı batarya sistemi) sistemi ise bu iki kritik bileşeni ortadan kaldırarak fonksiyonlarını doğrudan batarya modüllerine entegre ediyor.


baş teknoloji sorumlusu Ned Curic, bu yaklaşımı "Sadeleştirmenin inovasyon olduğuna olan inancımızı yansıtıyor" sözleriyle özetliyor. 

"Güç aktarma organlarının mimarisini yeniden düşünerek, daha hafif, daha verimli ve daha uygun maliyetli hale getiriyoruz."

Bu "türünün ilk örneği" olarak nitelendirilen entegrasyon, araçlar için bir dizi somut fayda sağlıyor:

 

Daha verimli: Batarya kapasitesini artırmadan menzili %10'a kadar artırıyor.

Daha hafif: Araçtan yaklaşık 40 kg ağırlık tasarrufu sağlıyor.

Daha geniş alan: 17 litreye kadar ekstra alan kazandırıyor.

Daha hızlı şarj: 7 kW bir şarj cihazıyla şarj süresini 7 saatten 6 saate düşürüyor.

Daha güçlü: Gücü %15 artırarak 150 kW'tan 172 kW'a çıkarıyor.

Daha ucuz ve kolay bakım: Daha az parça, daha düşük üretim maliyeti ve daha kolay bakım anlamına geliyor.

 

yeni IBIS bataryasını şu anda bir Peugeot e-3008 prototipi üzerinde yol testlerinden geçiriyor. Şirket, bu teknolojiyi 2030 yılına kadar Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, FIAT, Jeep, Opel ve Peugeot gibi markalarının seri üretim araçlarına entegre etmeyi hedefliyor.

Stellantis bu alanda yalnız değil; Porsche gibi diğer büyük üreticiler de birden fazla elektrikli bileşeni tek bir ünitede birleştiren benzer konseptler üzerinde çalışıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

her yerde innovasyon olsa idi ezogelin çorba olmazdı 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Güç aktarma organlarının mimarisini yeniden düşünerek

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Batarya kapasitesini artırmadan menzili %10'a kadar artırıyor.

 

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Daha hızlı şarj: 7 kW bir şarj cihazıyla şarj süresini 7 saatten 6 saate düşürüyor.

daha hızlı şarj ile üsttekileri nasıl bağdaştırmışsa ne içmişse ondan istiyorum

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Daha güçlü: Gücü %15 artırarak 150 kW'tan 172 kW'a çıkarıyor.

buna gerek yok zaten 110 u geçersen işin biter prize yetişemezsin ankara yolunda

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

 

buna gerek yok zaten 110 u geçersen işin biter prize yetişemezsin ankara yolunda

 

70'i 80 yapsa?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

 

70'i 80 yapsa?

80 kw bile fazla o zaman 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...