Ali Darbaz 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Merhaba Ön far uzun ve kısa farım H4 Alt sis farım H8 ampul. H4 ampül 60 ile 55 watt çekiyor H8 ampul ise 35 watt çekiyor Gelelim arkaya , Arkadaki stoplar P21 tip 5w ampul. Göründüğü gibi ön far grubu çok enerji tüketiyor. Arabanın ön far grubunda dipsiz park lambaları var. Ön farlar, 12v 60watt olduğuna göre 5 amper çekiyor. İki far 10 amper Sisler 3 amperden 6 amper ediyor p21 park lambaları 0,5 amper ediyor . 2 amperde burası. Park ve diğer far gruplarına dokunmadan sadece ön h4 ve h8 ampuller 16 amper yük çekiyor. H4 ve H8 lambaları led çevirirsek ne kadar tasarruf sağlanır Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Mutlaka ki fark yaratır. Ancak araba bunu fark eder mi, bilemedim. Ben de aydınlatmalarımı mümkün mertebe led kullanıyorum. Özellikle iç aydınlatmayı. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Önünü göremezsin bu 1.Arıza ışığı sorunu var bu 2.Arıza ışığı sorununu kesmek için ekstra direnç kapasitör vs kullanacaksın aynı hesaba gelecek bu 3. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Farlar ve sisleri halojen bırak. diğerlerini led yapabilirsin. Ancak lede verdiğin parayı kaç yılda amorti edersin bilemiyorum.. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Farlar ve sisleri halojen bırak. diğerlerini led yapabilirsin. Ancak lede verdiğin parayı kaç yılda amorti edersin bilemiyorum.. Plaka lambası bile hata verdi benim arabada. İç aydınlatmadan başka her yer hata veriyor. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Aralık 2020 Yazar Paylaş 21 Aralık 2020 Metin Akbal yazdı: Mehmet Ozyurek yazdı: Farlar ve sisleri halojen bırak. diğerlerini led yapabilirsin. Ancak lede verdiğin parayı kaç yılda amorti edersin bilemiyorum.. Plaka lambası bile hata verdi benim arabada. İç aydınlatmadan başka her yer hata veriyor. Evet haklısın, Şu BCM denen illet her şeye karışıyor. Bizim arabalar kendi yolunu bozmayan İphone gibi . Android telefon gibi herşeyi yaptırmıyor. Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 hata vermesin diye direnç bağlar daha çok akım çekersin 2 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Cruze’de elektrik modifikasyonları yapmadan önce bir kez daha düşünün derim. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 21 Aralık 2020 Yazar Paylaş 21 Aralık 2020 Bu işten vazgectim. Ama en azından ampul kaç amper çeker öğrenmiş olduk. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Hatalı işlemi düzelteyim. Araç 14volt. %20 koy harcanan güce. Etkisi mutlaka olur ve uzun vadede cepte epey para kalır. Bunu yılda bol sıfırlı km yol yapan kamyon sürücüleri iyi bilir. Milyon km gece yolu için faydalı. Senede 10.k için ise zararlı yatırım Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Japon gruplarında hiç sorun olmuyor bu led işi. Mazda’da tüm ampulleri led yapıp üstüne ayak bagaj ayna altı gibi bilimum aydınlatmalar ekliyorlardı. Arıza ışığı hiç yanmıyordu. Batıya gittikçe beyin sapıtıyor konuyu hibrit için ben de araştırdım hatta burada yazmıştım. Sonra halojen daha güzel aydınlatıyor diye vazgeçmiştim Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 aveoda taktığım her led kod hatası veriyordu.chevrolet ve opel araçlarda led sıkıntılı. toyotada ne takarsak tak eyvallah diyor. mırın kırın etmiyor 😉 Yorum bağlantısı
Serkan Aktay 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Benim anlamadığım ampulleri lede çevirince neyden, nasıl, ne kadar tasarruf yapacaksın. Sonuçta ne olacak? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Ben şahsen ulaşabildiğim her yeri led yapmaya çalışıyorum.. Sebebi ise, halojenin ürettiği ısı sebebi ile oluşan deformasyonlar veya olası riskler. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Aralık 2020 Yazar Paylaş 22 Aralık 2020 Ben araştırma yaparken şu verilere ulaştım. Tipic bir otomobilin Amper yükü. Yaz akşamı bir gece sürüşünde , harcanan elektrik Farlar - 9 amper Ateşleme - 6 amper Enjektörler - 6 amper Yakıt pompası - 8 amper (2500 devirde seyir) Klima elektrikli kavraması - 5 amper Klima fanı - 10 amper (kademe 2 ) Toplam 44 amper çekiyor. Tabi müziksiz olmaz dersek, 500 wattlık bir müzik sistemi için minimum 13 amper yazılmış. Yaz yolculuğu kış yolculuğu ise, cam rezistansı minimum 10 amperde orası çekmiş. Silecekde açılırsa, 2 amperden başlıyor. Etti sana 70 amper. Typical Current Loads for Automotive Systems, Lighting and Accessories: Engine Idling (no lights or accessories on) - 35 to 50 amps. This will vary depending on the number of cylinders (more cylinders draw more power for the fuel injectors and coils), the type of fuel injectors (some draw higher amp loads than others), the type of ignition system (single coil or multi-coil), the amp draw of the PCM, and the fuel pump (the amp draw will be higher with higher pressure systems). Engine Off (nothing on) - 40 to 50 milliamps (power drain by modules in sleep mode, antitheft system and keyless entry) Ignition Coil (single oil-filled coil older vehicle) - 3 to 4 amps. Ignition Coil (single DIS coil newer vehicle) - 5 to 6 amps at peak output. Ignition Coil (coil-on-plug) - 6 amps per coil at peak output. Ignition System (primary circuit) - 6 to 20 amps. Fuel Injectors - 4 to 6 amps peak, 1 amp hold Electric Fuel Pump (depends on pressure and flow) - 4 to 12 amps Electric Cooling Fan (depends on size) - 6 to 30 amps Headlights (halogen low beam) - 8 to 9 amps per pair Headlights (halogen high beam) - 9 to 10 amps per pair Headlights (halogen high and low beams combined) - 17 to 19 amps Headlights (High Energy Discharge) - 12 to 14 amps during initial start, 7 to 8 amps once bulbs are hot Headlights (LED) - 0.6 to 1 amps per bulb Small bulbs (incandescent) - 0.3 to 0.4 amps per bulb Small bulbs (LED) - 0.04 to 0.06 amps per bulb Starter Motor - 200 to 350 amps 500 Watt Sound System - 13 to 30 amps (depending on the efficiency of the amplifier and level of sound output) Electric Rear Window Defroster - 10 to 20 amps Windshield wipers - 2 to 10 amps depending on load Heated Seats - 3 to 4 amps per seat Power Windows - 3 amps Electric Power Steering - 2 to 40 amps depending on load Air Conditioner Compressor Clutch - 2.5 to 5 amps Heater A/C blower motor (depends on load, size and speed setting) - 2 to 30 amps Serkan Aktay yazdı: Benim anlamadığım ampulleri lede çevirince neyden, nasıl, ne kadar tasarruf yapacaksın. Sonuçta ne olacak? Normal halojen farlar 8 amper çekerken, ledler için 1 amper çekiyor diyorlar. 1 amper nere 8 amper nere. Daha uzun batarya ömrü, daha az yıpranan alternatör. Bir başka tablo daha buldum. Table 14.1. Vehicle Electrical Components Typical Power Consumption. Loads Power (W) Current (A) at 14 V 28 V Continuous loads: Ignition 30 2.0 1.0 Fuel injection 70 5.0 2.5 Fuel pump 70 5.0 2.5 Instruments 10 1.0 0.5 Total 180 13.0 6.5 Prolonged loads: Side and tall lights 30 2.0 1.0 Number plate lights 10 1.0 0.5 Headlights main beam 200 15.0 7.0 (or) headlights dip beam 160 12.0 6.0 Dashboard lights 25 2.0 1.0 Radio/Cassettes/CD 15 1.0 0.5 Total (Average of main and dip) 260 19.5 9.5 Intermittent loads: Heater 50 3.5 2.0 Indicators 50 3.5 2.0 Brake lights 40 3.0 1.5 Front wipers 80 6.0 3.0 Rear wipers 50 3.5 2.0 Electric windows 150 11.0 5.5 Radiator cooling fan 150 11.0 5.5 Heater blower motor 80 6.0 3.0 Heated rear window 120 9.0 4.5 Interior lights 10 1.0 0.5 Horns 40 3.0 1.5 Rear lights 40 3.0 1.5 Reversing lights 40 3.0 1.5 Auxiliary fog/spot lamps 110 8.0 4.0 Cigarette lighter 100 7.0 3.5 Headlight wash wipe 100 7.0 3.5 Seat movement 150 11.0 5.5 Seat heater 200 14.0 7.0 Sun-roof motor 150 11.0 5.5 Electric mirrors 10 1.0 0.5 Total (approximately) 1.7 kW 126.0 A 65.0 A 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Valla xenonlarım arıza ışığı yakmasa 3.5 amper çekecek. Hatta sarı uzunu iptal etsem (bixenon var) oradan da 10 amper yırtarım ama gece bi güzel aydınlatıyor ki 4 uzun birden. Birde karşıdan saçma sapan farlı arabalar gelince far öyle olmaz böyle olur diye evlere şenlik hal alıyor.Direnç olmadan bir çözüm arıyorum hala bulamadım.Arabada ödün veremeyeceğim şeylerden biri aydınlatma. Şu an eskisinden daha çok enerji tüketiyor ama önümü görerek daha fazla masraf çıkmasını engelliyor. 2 kere yolun ortasında ölmüş köpek 2 kere de kamyon lastiğinden kurtuldum. Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Ön far uzun ve kısa farım H4 Alt sis farım H8 ampul. H4 ampül 60 ile 55 watt çekiyor H8 ampul ise 35 watt çekiyor Gelelim arkaya , Arkadaki stoplar P21 tip 5w ampul. Göründüğü gibi ön far grubu çok enerji tüketiyor. Arabanın ön far grubunda dipsiz park lambaları var. Ön farlar, 12v 60watt olduğuna göre 5 amper çekiyor. İki far 10 amper Sisler 3 amperden 6 amper ediyor p21 park lambaları 0,5 amper ediyor . 2 amperde burası. Park ve diğer far gruplarına dokunmadan sadece ön h4 ve h8 ampuller 16 amper yük çekiyor. H4 ve H8 lambaları led çevirirsek ne kadar tasarruf sağlanır Teorik olarak daha az akım çekeceği kesin. Pratikte ise üç kuruşluk tasarruf için 23 kuruşluk masraf yapmaya benziyor. Oluşacak sorunlarla uğraşmak da cabası. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Aralık 2020 Yazar Paylaş 22 Aralık 2020 Selçuk Keleş yazdı: Teorik olarak daha az akım çekeceği kesin. Pratikte ise üç kuruşluk tasarruf için 23 kuruşluk masraf yapmaya benziyor. Oluşacak sorunlarla uğraşmak da cabası. Bu iyileştirmeler mümkün olsaydı, akü ve alternatör kaynaklı arıza oranını düşürmeyi planlıyordum. Ama artık elleşmemeye karar verdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Bu iyileştirmeler mümkün olsaydı, akü ve alternatör kaynaklı arıza oranını düşürmeyi planlıyordum. Ama artık elleşmemeye karar verdim. öyle bir arıza mı var? Öyle bir arıza yok ki? 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Aralık 2020 Yazar Paylaş 22 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: öyle bir arıza mı var? Öyle bir arıza yok ki? Daha az akım çekerek daha az yıpratma , daha az ısınma kaynaklı yorgunluluğu kastediyordum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Daha az akım çekerek daha az yıpratma , daha az ısınma kaynaklı yorgunluluğu kastediyordum. Öyle birşey yok az akım çekerek az yıpranmaz. Zaten az çekiyorsun. Araç ambulans değil ki..Yorgunluğun en önemli nedeni kayış gerginliğinin yanlış olması felan olur. Onlar da zaten modern araçlarda gerdirici makara var. Suya girme problemleri olur. Çok fazla pislik birikir soğutma zayıflar ondan olabilir. Araçta kısa devremsi şeyler olur sigortalar olması gerekenden yüksek takılıdır felan filan. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Aralık 2020 Yazar Paylaş 22 Aralık 2020 Neyse abi, zaten uygun değilmiş. Biz Halojenden devam edelim. Benim aydınlatma ile ilgili sıkıntım yok. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 22 Aralık 2020 Yazar Paylaş 22 Aralık 2020 Mehmet Göktürk yazdı: ardunyo geldi mi başladın mı 500 tl doğalgaz ödeyince debriyajı ve aurdinoyu alamadım. Para kalmadı gene Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 geceleri dinlenir atar yorgunluk nasıl bir şey Yorum bağlantısı
Recommended Posts