Reşit Berke Can Koltukoğlu 21 Aralık 2020 Paylaş 21 Aralık 2020 Gerçekten çok mağdur olduğumuz bir konuyu belirtmek isterim ve çözüm odaklı yardımlarınızı bekliyorum. İlk olarak aracım vites yerinde tamir işareti yanıp sönüyordu ve araç kendini yolda giderken boşa alıyordu bende n'ye atıp geri d'ye aldığımda devam ediyordum yada kapatıp açıyordum aracı motor arızada veriyordu ilk gittiğim usta gaziantep'te 2000 tl'ye alt gövde ve iç gövdeyi değiştirdi mekatronikte hidrolik pompa arızası yazıyordu sorun 1 ay çözüldü sıkıntı yaşatmadı daha sonra tekrar aynı olay yaşandı bu sefer 1100 tl vererek mekatronik 8 adet valf varmış bunların 6 sını değiştirdi ve sorun 1 aylığına yine çözüldü yine sıkıntı yaşadım. Bu noktadan sonra aracımı 2. bir arkadaşım olan ustaya götürdüm ve komple kart hariç mekatronik değişecek dedi 0'dan 4500 tl ücret ödedim geçenlerde değişti fakat yine aynı hata yine aynı hata şanzıman elektroniğinde arıza veriyor yine vites boşa düşüyor tamir işareti çıkıyor yolda bırakıyor. 2. ustamız sorunun elektrik aksamından olacağını ve aküyü değiştirip (akü gerçekten kötüleşti) ve şarj dinamosunu ölçtürmemiz gerektiğini söylüyor. Ben toplamda bu sorun için 7500 tl 2 ustaya para vermeme rağmen bu sorun çözülmedi daha sizce aküyle alakalı olabilirmi, gerçekten bu sorunu nasıl çözebiliriz. Dipnot: 2. ustamız mekatronik 6 ay garanti verdi 2 Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 bu kadar masraf,tamirciden sonra nereye gidilir? bakarsa yetkili servis,oda bakmazsa gittiğiniz ustalara bir daha gidilir,tekrardan büyük masraf çıkarmadan kurtarabilirseniz şanslısınız,geçmiş olsun Yorum bağlantısı
Ali Gök 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 akü kötüyse saçmalatabilir kabul de hep aynı yerini arabanın saçmalatır bilemedim bence akü değildir Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Reşit Berke Can Koltukoğlu yazdı: Gerçekten çok mağdur olduğumuz bir konuyu belirtmek isterim ve çözüm odaklı yardımlarınızı bekliyorum. İlk olarak aracım vites yerinde tamir işareti yanıp sönüyordu ve araç kendini yolda giderken boşa alıyordu bende n'ye atıp geri d'ye aldığımda devam ediyordum yada kapatıp açıyordum aracı motor arızada veriyordu ilk gittiğim usta gaziantep'te 2000 tl'ye alt gövde ve iç gövdeyi değiştirdi mekatronikte hidrolik pompa arızası yazıyordu sorun 1 ay çözüldü sıkıntı yaşatmadı daha sonra tekrar aynı olay yaşandı bu sefer 1100 tl vererek mekatronik 8 adet valf varmış bunların 6 sını değiştirdi ve sorun 1 aylığına yine çözüldü yine sıkıntı yaşadım. Bu noktadan sonra aracımı 2. bir arkadaşım olan ustaya götürdüm ve komple kart hariç mekatronik değişecek dedi 0'dan 4500 tl ücret ödedim geçenlerde değişti fakat yine aynı hata yine aynı hata şanzıman elektroniğinde arıza veriyor yine vites boşa düşüyor tamir işareti çıkıyor yolda bırakıyor. 2. ustamız sorunun elektrik aksamından olacağını ve aküyü değiştirip (akü gerçekten kötüleşti) ve şarj dinamosunu ölçtürmemiz gerektiğini söylüyor. Ben toplamda bu sorun için 7500 tl 2 ustaya para vermeme rağmen bu sorun çözülmedi daha sizce aküyle alakalı olabilirmi, gerçekten bu sorunu nasıl çözebiliriz. Dipnot: 2. ustamız mekatronik 6 ay garanti verdi Öncelikle hoş geldiniz. Çok geçmiş olsun, İlk tamirattan sonra 2. ustaya neden gittiniz? Yorum bağlantısı
Ercüment Yıldırım 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Akü olma ihtimali düşük. Öyle olsa ara tamirlerde 1 ay gitmez 1 ya da 2 gün giderdi. Servise gittiniz mi hiç. Gittiyseniz ne kadar fiyat çekti ne yapılacak dedi? Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 İlk düzeltmelerde 1 aylık sorunsuz kullanımlar olmuş. Değişen şeyleri bozan bir şey var Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 soketlerde bir sorun vardır. yada hız sensörlerinde. VW bir tuhaf, marka neden bu kadar popüler hiç anlamıyorum. 1 sene tiguan bindim çalışrıken harika araçlar ama bozulunca ne niye oluyor çözmek zor. MAP sensörü bozulunca hillholder çalışmazmı? çalışmıyor. 2 Yorum bağlantısı
Kerem Kurluva 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Sadece mekatronik değil, araçtaki elektronik sistemlerin çoğu, normal çalışabilmek için akünün ideal çalışma gerilimine ihtiyaç duyar. Son 10 yılın araçlarında artık hep böyle.. Kitapçıklarında, zamanında ve uygun akü ile değişim, bol bol vurgulanır. Mekatronik bölümünün bu konuda çok daha hassas olduğu doğrudur. Bununla ilgili, teşhis edilmiş durumlar da vardır ( https://youtu.be/wxauAw_AuAo ) Aküyü kontrol ettirmeniz faydalı olur. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Keşke resim yükleyebilsem ayni arızayi 1 hafta önce bi jettada cözdüm arac 2013 1.6 7 ileri dsg idi araba sadece 2 4 6. Viteslere geciyordu 1 3 5 7 ci vitesler yoktu mekatronik kartını degistirip eskisinin programi ile kodlattim problem ortadan kalktı aracında kart arızası var.Buraya resim yükleyebilsem daha detayli anlatırım.Çok mekatronik söktüm topladım detaylı fotograflarda cektim.Volswagen 7 ileri dsg de kronik kart yakma tüp patlatma gibi mekatronik arızaları oluyor. Saygılar. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Çok para harcanmış ama o ustalar değiştir bak yöntemiyle gidiyor. Sorunu çözmek için önce kendiniz biraz araştırıp sonra diğer ustaları dinleyerek tercih yapmak mantıklı olacaktır Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 İstanbula gelirseniz çözecek bir yere yönlendireyim Yorum bağlantısı
Ali Gök 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Dogan Arsiray yazdı: soketlerde bir sorun vardır. yada hız sensörlerinde. VW bir tuhaf, marka neden bu kadar popüler hiç anlamıyorum. 1 sene tiguan bindim çalışrıken harika araçlar ama bozulunca ne niye oluyor çözmek zor. MAP sensörü bozulunca hillholder çalışmazmı? çalışmıyor. öğlen eve yemeğe geldim araba ateş ediyordu. eve çıktım yemek yedim aşağı indim anahtarı taktım araba direksiyon kilidini bile açmadı vites p de direksiyon kilitli el freni kilitli kaldı ahtapot çekici ile gitti elv mi bişeymiş adı anahtarı görünce direksiyon kilidine açıl talimatı veren parça bozukmuş tamir oldu düzeldi hayatımda çekiciye binen ilk arabam oldu vw bence de çok tuhaf bir araba ama harika yav Yorum bağlantısı
Erdem Dertsiz 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Muhtemelen plate değişmiştir. Çok kötü olanlar var ilk zaman sorun göstermesede sonradan sıkıntı çıkartıp basınç hatası verdirtebiliyor. Mekatroniği malesef her usta düzgün tamir edemiyor. ilk önce arka tarafta mutlaka hata kodu veriyordur. Onu kontrol etmek gerekiyor. Hata kodlarını yazabilirseniz daha iyi yorumlayabiliriz. ikinci olarak mekatronik vw de en hassas parçadır. Voltajdaki dalgalanmalardan akü azlığından çabuk etkilenir bu sebep ile zayıf akü ile takviye yapılmaması önerilir. Aküyü biraz daha kullanıyım diye kaçacağınız 500-1000 lira masraf size daha büyük sorunlar yaşatabilir. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Ali Gök yazdı: öğlen eve yemeğe geldim araba ateş ediyordu. eve çıktım yemek yedim aşağı indim anahtarı taktım araba direksiyon kilidini bile açmadı vites p de direksiyon kilitli el freni kilitli kaldı ahtapot çekici ile gitti elv mi bişeymiş adı anahtarı görünce direksiyon kilidine açıl talimatı veren parça bozukmuş tamir oldu düzeldi hayatımda çekiciye binen ilk arabam oldu vw bence de çok tuhaf bir araba ama harika yav jeep wk da oldu aynisi. dijital anahtar ne ya?? Yorum bağlantısı
Fedai Özoğlu 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Bu Dsg den çekinir oldum artık. Yeni nesil bir vw grubu arabaya binecek olursam kesin manuel alırım herhalde. 1 Yorum bağlantısı
Ali Gök 22 Aralık 2020 Paylaş 22 Aralık 2020 Dogan Arsiray yazdı: jeep wk da oldu aynisi. dijital anahtar ne ya?? Direksiyon kilidini açmak için bir parça sinyal veriyormuş anahtar takılınca kilide wk dadamı aynı mevzuydu saçmalık yav tamamen hırsız herşeyi çözdü o kaldı 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts