Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Merhaba Bir arkadaşımız 4 ncü vitesde cırtlama sorunu ile kartal sanayi yolunu tutar. Şanzımancı vatandaş, "Şanzıman çok kötü durumda , tüm dişlileri değişcem. ELimde bu arabanın parçaları yok. Stokdaki farklı dişlileri kullanıcam" demiş. Adamın şanzımanın dağıtıp toplamış. Her ne maksatla yapıldığını bilemedim. 5 nci vitese segmant takacağa yere kaynak yapmış. Resimde görüldüğü gibi 5 nci vitesi kaynaklamış. Bu resimde baktığım tüm parçalar orjinal. Ama şöyle bir durum var. Araba 2800 devirde 120 km/h yapıyor. Gps ile ölçüldü. gerçektende 2800 devirde 120 km hız yapıyor. Benim arabam 3000 devirde 105 km hız yapıyor. Arac sahibi neler yapıldığı hakkında fikri yok. 4ncü vitesde ise 3600 devirde 120 km hız yapıyor. Ben açıkcası anlam veemedim. Bu gün kendime bunu çözmekle oyalayacam. Varmı fikirleriniz Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 Kurcalanmış Cruze vites devirleri 5nci vites 2800 devirde 120 km/h yapıyor 4ncü vites 3600 devirde 120 km/h yapıyor Orjinal Cruze 5nci vitesde 3450 devirde 120 km/h yapıyor 4ncü vites 4300 devirde 120 km/h yapıyor 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 Buldum. Adama Cruze 2.0 dizel motorun 3.09 oranlı son dişlisini takmışlar. F40-6 numaralı şanzıman parçası takılmış. f40-6 difransiyel oranlarını yapılan hızlarla jıyaslayınca verilen değerler tutuyor. 1 Yorum bağlantısı
Onur Doğan 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Yakit ekonomisine katki sağlar mi? Sonuçta daha düşük devirde yürüyor SM-A315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Onur Doğan yazdı: Yakit ekonomisine katki sağlar mi? Sonuçta daha düşük devirde yürüyor SM-A315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Düz yolda sağlayabilir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 Onur Doğan yazdı: Yakit ekonomisine katki sağlar mi? Sonuçta daha düşük devirde yürüyor SM-A315F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Bu motorun rampada torka ihtiyacı var. Arkadaşımız rampayı 4 ve 5 ile çıkması pek mümkün görünmüyor. Bizim 8 uzun yolumuz var. Mevcut vites oranları "sivas" yolunu ancak karşılıyor. Tüketim elbet düşücek ama, performansıda çok düşücek. Bu aracın sahibi performanslı sürmek için 2 nci vitesi bitirmek zorunda kalıyor. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 2800 devire göre arabanın yaptığı hız varkları . Mavi orjinal yeşil değiştirilmiş difransiyel Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Hızlanma gerektiği zaman 5ten 3e alman gerekir. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 Evren Erakçora yazdı: Hızlanma gerektiği zaman 5ten 3e alman gerekir. Araba devamlı %100 motor yüküne maruz kalıyor. Bu tüketimi düşürecek ama , motoru yıpratacak. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Düz yolda klima kapalı, lastikler şişkin niye 100de 100 olsun yük anlamadım. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 Evren Erakçora yazdı: Düz yolda klima kapalı, lastikler şişkin niye 100de 100 olsun yük anlamadım. yahu daha fazla %100 görür. Normalden daha fazla %100 görür. Ben şu anki haliyle obd ile takip ederim. Sık sık %100 motor yükünü görürüm. 3.09 oranla sıklık sıradan hale gelir. 3.09 oranı benim arabaya taksam 70 km hızla giderken 1650 devir ceviriyor olacağım. Orjinal oran 3.944, araba 70 ile giderken 2100 devir ceviriyor Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Daha önce atmıştım Passat B5.5 1.6 araca 1.8T 5. vites dişlisi takıldığını. 100 'le giden araba aynı devirde 120 ile gidiyordu ve tüketim 0.5 oranında düşmüştü. Performansta ne değişti hatırlamıyorum. Araba zaten kaç rampa görecek te 5 ten 4 e düşecek. Şanzıman dağıtan araba için mantıklı değişim olur yoksa başka türlü çalışan bir şanzımana ellemem. 3 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: Merhaba Bir arkadaşımız 4 ncü vitesde cırtlama sorunu ile kartal sanayi yolunu tutar. Şanzımancı vatandaş, "Şanzıman çok kötü durumda , tüm dişlileri değişcem. ELimde bu arabanın parçaları yok. Stokdaki farklı dişlileri kullanıcam" demiş. Adamın şanzımanın dağıtıp toplamış. Her ne maksatla yapıldığını bilemedim. 5 nci vitese segmant takacağa yere kaynak yapmış. Resimde görüldüğü gibi 5 nci vitesi kaynaklamış. Bu resimde baktığım tüm parçalar orjinal. Ama şöyle bir durum var. Araba 2800 devirde 120 km/h yapıyor. Gps ile ölçüldü. gerçektende 2800 devirde 120 km hız yapıyor. Benim arabam 3000 devirde 105 km hız yapıyor. Arac sahibi neler yapıldığı hakkında fikri yok. 4ncü vitesde ise 3600 devirde 120 km hız yapıyor. Ben açıkcası anlam veemedim. Bu gün kendime bunu çözmekle oyalayacam. Varmı fikirleriniz son karşılıklı iki dişli bulamadığı için 30-50 yerine örneğin 20-60 ile dişleri tutturmuş takmıştır. aradaki şaft uzaklık mesafesi aynı kalmıştır. Oran değişmiştir. Ali Darbaz yazdı: Bu motorun rampada torka ihtiyacı var. Arkadaşımız rampayı 4 ve 5 ile çıkması pek mümkün görünmüyor. Bizim 8 uzun yolumuz var. Mevcut vites oranları "sivas" yolunu ancak karşılıyor. Tüketim elbet düşücek ama, performansıda çok düşücek. Bu aracın sahibi performanslı sürmek için 2 nci vitesi bitirmek zorunda kalıyor. En önemli soru 1. vitestir. 1. viteste oran yine bozuk ise (ki bozuktur) otopark çıkışlarında yokuşlarda kalkışta zorlanır. geri kalan vitesler pilotajla halledilir. Yorum bağlantısı
Ali Gök 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 parçacılarda şanzıman parçalarımı yokmuş istanbulda da böyle bişe yapmışlar mardinde desen orda bile bulunur. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 parçacılarda şanzıman parçalarımı yokmuş istanbulda da böyle bişe yapmışlar mardinde desen orda bile bulunur. Dayıoğlumun 1.6 124 hp olan Cruze araçta başımıza geldi. 5. vites dişlisi bulamadık 1.5 ay Amerika dan parça bekledik. Olmayınca olmuyor. Sene 2018. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Aralık 2020 Yazar Paylaş 26 Aralık 2020 Bizim vites kutusu Getrat f20 modeli. Daewoo da adı D16 olmuş. D16 okadar çok revaşta bir şanzımanki türlü türlü oranlarda satılmış. Kutu aynı kutu fakat 7 8 kombinasyon ile vitesleri dizebilmek mümkün. Vectra astra bilimum bu opel bu kutudan nasiplenmiş. M32 veya f40 olmadığı sürece d20 ve d16 için parça bulmak zor olmaması gerekirdi. Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Birde şu açıdan bakmak lazım 1,6 tdci motoru ve aynı vites oranlı 6 ileri manuel şanzıman kullanan mondeo mk4 ve mk5 araçlarını rle alalım. Mk4 1560 kg 190 km/h son hız, hızlanma 11,9 sn, mk5 1650 kg 192 km/h hız, hızlanma 12,1 sn. Mk5 yakıt tüketimi mk4 den 0,5 lt az. Aradaki tek fark son dişli oranı. Eğer iyi hesap yapılırsa son dişli oranı iyi şeylere sebep oluyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Ali Darbaz yazdı: 5 nci vitese segmant takacağa yere kaynak yapmış. ne zamandır kullanıyor bu şanzımanı Yorum bağlantısı
Murat Sahın 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Şanzıman dişlisine kaynak yapacak bir ustayı (usta diyorum, siz anladınız) nereden bulmuş ki arkadaşınız? Sahiden, neden kimse buraya takılmamış? Yarın öbür gün o kaynaklı dişli bozulursa ne olacak? Bu memlekette arabayı tamirciye verince başında beklemek, her şeye müdahale etmek gerek, anlaşıldı... Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 26 Aralık 2020 Paylaş 26 Aralık 2020 Bence 1.6 benzinli arabada 5. Vites dişlisi ile oynanabilir. Torkun yetmediği yerde 4’e geçilir. Düz yolda 5 ile ekonomi yapılır. 4-5 olayı daha fazla ekonomi sağlayabilir. Özellikle düz memlekette yaşayanlar için Yorum bağlantısı
Recommended Posts