İçeriğe Yönlendir

Yokuş Kalkış Desteği Sorunu


Eren Gökmen

Recommended Posts

Eren Gökmen

Selamlar,

Aracim yokusta durunca yokus kalkis destegi devreye giriyor. Ancak ayagimi debriyajdan cekip gaza basinca normalde freni birakmasi gerekirken birakmiyor. Otomatik olarak 2sn sonra kendiliginden birakiyor.

Debriyaj pozisyon sensorunden suphelendim. Soketini sökünce arac ariza lambasi yakiyor. Sensoru komple söktüm direnc degerleri olctum. Pozisyona gore degisik direnc okunuyor. Bu durumda bu sesor saglam sanirim.

Frene basinca fren lambalari da yaniyor. Fren musuru de degil galiba. Gaz pedalinda da sorun oldugu dusunmuyorum

Emin olmamakla birlikte bu sorun fren yagi degistirildikten sonra basladi (seviyesi normal).

Aklima baska bir sey gelmedi. Önerisi olan varmi:)

Mesajın linki
Ü.Emre Kartal

Bahsettiğiniz sensörlerden birinde sıkıntı olsa arıza kodu olur ve ayrıca hız sabitleme de devredışı kalır. 

 

Geç bırakma durumu varsa(bu özellik kaynaklı değil arıza diye varsayıyorum) kaliper pimlerine baktırın önce. Sonra bilgisayara bağlatıp ESP yi resetletin. Eğim algılama mekanizmasından kaynaklı da olabilir bir ihtimal. 

  • Beğen 1
Mesajın linki
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Ü.Emre Kartal yazdı:

Bahsettiğiniz sensörlerden birinde sıkıntı olsa arıza kodu olur ve ayrıca hız sabitleme de devredışı kalır. 

 

Geç bırakma durumu varsa(bu özellik kaynaklı değil arıza diye varsayıyorum) kaliper pimlerine baktırın önce. Sonra bilgisayara bağlatıp ESP yi resetletin. Eğim algılama mekanizmasından kaynaklı da olabilir bir ihtimal. 

Teşekkürler cevap icin. Kaliper pimlerinde sorun yok. Balatalar yeni degisti. Degisirken kontrol edildi ve yaglandi. 2sn sonra tık diye birakiyor herhangi bir zorlanma yok. 

Egim mekanizmasinda da sorun yok diye dusunuyorum cunku her zaman oldugu gibi yokus yerlerde (ileri ve geri viteste) sistem devreye giriyor

Esp de normal devreye girip cikiyor (tekerlekler patinaj yapinca lambasi yanip sonuyor) yine de vakit bulursak baktirmak lazim

Frene basmiyorken freni tutup birakan sey ne ise onda bir problem oldugu dusunuyorum. Gerci o zaman da otomatik birakmazdi

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Dogan Arsiray

fren sıvısından sonra oldu demişsiniz, balatadan sonra olmasın sakın?

  • Beğen 1
Mesajın linki
Eren Gökmen
Dogan Arsiray yazdı:

fren sıvısından sonra oldu demişsiniz, balatadan sonra olmasın sakın?

Balatadan sonra da denilebilir tabi ama balatayla pek alaka kuramadim. O nedenle yazmadim. Aslinda fren macerasi tam olarak soyle oldu: sag ön fren kaliper pistonunda problem vardi. Fren sıkışık kaliyordu. Bu nedenle ön balatalar ve yağ degisti. Bir sure kullandim frene basmadan ötme yapiyordu. Tamirci diskler de degisecek dedi. Degistirdik. Bu sefer genelde geri giderken takir tukur sesler gelmeye basladi. İleri giderken de (ilk hareet sirasinda) yapmaya basladi sonra. Baska bir tamirciye gittim. Orda gorduk ki yanlis balata takilmis araca. Kendim ate marka alip tamirciye degistirttim. Bu arada tüm balatalar degisti ve kaliperler kontrol edildi.

Belki de bunlarla alakali bir durumdan kaynaklanan bir problem. 

Sanirim ilk tamirciden sonra basladi bu olay ama dedigim gibi emin degilim. Belki onceden veya sonradan da olmus olabilir. 

 

Daha önce debriyaj pozisyon sensoru dolayisi ile ayni sorunu yasamistim. Orada sensorun yerinden oynamasi idi sorun. (Yanlislikla tirnaklarini kirmistim) yerine oturtunca duzelmisti. Ama simdi sorun baska yerde...

Mesajın linki
Dogan Arsiray

araba kaç yaşında? 10 civarıysa, kauçuk hortumlardan da olabiliyor. fren sıvısını aşağıdan, kaliper üzerinden tahliye edip değiştirmezseniz zaten yenilenmiş olmaz.

Mesajın linki
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

araba kaç yaşında? 10 civarıysa, kauçuk hortumlardan da olabiliyor. fren sıvısını aşağıdan, kaliper üzerinden tahliye edip değiştirmezseniz zaten yenilenmiş olmaz.

Araba 11 yasina giriyor. Nasil degistirdiklerini bilmiyorum kaliper pistonlarindan biri tamamen sökülüp temizlenip yerine takildi. Fren sivisi da kaliperlerden degismistir diye dusunuyorum ama yanlis balata takan tamirci(!) bu isi yaptigi icin yapmamis da olabilir.

Kaucuk hortumlardan nasil oluyor?

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Dogan Arsiray

hortumun içi daralıyor, sıvı aynı zamanda özelliğini de yitirmeyi başladığı için kaliperi çok daha zor bırakıyor. ben bunu iki şekilde fark etmiştim. bir arka sağ balata diski ateş gibi ısıtıyordu ikincisi hillholder bir türlü bırakmıyordu bazen.

 

hortumları değiştirdim bu arada sıvıyı da yenilemiş oldum, zamanında. araç dodge journey idi.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

hortumun içi daralıyor, sıvı aynı zamanda özelliğini de yitirmeyi başladığı için kaliperi çok daha zor bırakıyor. ben bunu iki şekilde fark etmiştim. bir arka sağ balata diski ateş gibi ısıtıyordu ikincisi hillholder bir türlü bırakmıyordu bazen.

 

hortumları değiştirdim bu arada sıvıyı da yenilemiş oldum, zamanında. araç dodge journey idi.

boyle bir sorun olsa 2sn sonra otomatik olarak ve tamamen problemsiz birakmazdi diye dusunuyorum. Bilmiyorum belki de yanlis dusunuyorum.

Disklerde de ısınma problemi yok bu arada

Fren merkezleri ile alakali bir durum olabilir mi acaba? Yokus kalkis mekanizmasinda bir etkisi var midir?

 

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Mesajın linki
Dogan Arsiray

bırakıyor ama geç bırkıyordu işte. 2 3 sn tuttuğu oluyordu.

  • Beğen 1
Mesajın linki
Ersin Gökdemir
Eren Gökmen yazdı:

kaliper pistonlarindan biri tamamen sökülüp temizlenip yerine takildi.

Kaliper pistonlarında sızdırmazlık için o-ring vardır. Piston yerine takılırken o-ring zarar görmüş olabilir veya yeni o-ring takıldıysa ölçüsü yanlış olabilir. Hassas olduğu için frene basıldığında piston balatayı sıkıştırır fakat freni bırakınca  piston geri hareketi istenilen şekilde yapamaz. Yani balatalar diski gecikmeli bırakır. 

  • Beğen 2
Mesajın linki
Eren Gökmen
(düzenlendi)
Ersin Gökdemir yazdı:

Kaliper pistonlarında sızdırmazlık için o-ring vardır. Piston yerine takılırken o-ring zarar görmüş olabilir veya yeni o-ring takıldıysa ölçüsü yanlış olabilir. Hassas olduğu için frene basıldığında piston balatayı sıkıştırır fakat freni bırakınca  piston geri hareketi istenilen şekilde yapamaz. Yani balatalar diski gecikmeli bırakır. 

Teşekkürler cevap icin.

Fren disk, balata, kaliperde sorun yok. Düz yolda ne kadar sıkı fren yaparsam yapayım normal bir sekilde kalkis yapiyorum. Herhangi bir tutma yok, sürtme sesi, gicirdama falan yok. Ayrica bu sure hep 2sn. Ne az ne cok.

Yokusa gelip durunca freni gec birakiyor. 2sn sonra birakiyor ( bu 2sn kitapciktada yaziyor zaten, yokus kalkis destegi devreye girdikten sonra ayak fren pedalindan cekildikten 2sn icinde gaz verilmeli ve ayak debriyajdan cekilmeli. Boylece arac yurur.  Eger bu yapilmazsa 2sn sonra arac kayar. Ya da  frene tekrar basilmazsa 2sn sonra balatalar diski otomatik birakir diyor)

Yani arac bir sekilde benim debriyajdan ayagimi cektigimi ve gaza bastigimi anlayamiyor. Ya da baska bir nedenden dolayi aracin yurumesini 2sn engelliyor

Bu arada normal calisiyorken yokusta tam kalkista tik diye bir ses gelirdi. 2sn sonra birakinca da bu tik sesi geliyor. Hep vardi bu ses normal. Sistem calisiyor da gerekli freni birakmasi icin gerekli emir gitmiyor

 

 

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Mesajın linki
Dogan Arsiray

hillholder arka frenleri kullanıyor ama. ön değil.

  • Beğen 1
Mesajın linki
  • 2 ay sonra...
Eren Gökmen

Sorun cözüldü. pejonun kendi ariza tespit cihaziyla debriyaj pozisyon sensörü arizasi aldik. Kendim alip degistirdim.

Cikan sensor aslinda degerleri veriyor ama bir seyler duzgun degildi demek ki. Hassas ölcüm istiyor sanirim

Mesajın linki
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...