İçeriğe Yönlendir

Hangi Marka Akü Tavsiye Edersiniz?


Ümit Türk

Recommended Posts

Ali Darbaz
Ümit Türk yazdı:

bak sonra cortlamıyalım. 

asgari ücrete 500 tl zam geldi. 500 tl ye güzel varta var alsana. Sonra zamn gelir melir kaçar gider üzülün. 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Darbaz yazdı:

asgari ücrete 500 tl zam geldi. 500 tl ye güzel varta var alsana. Sonra zamn gelir melir kaçar gider üzülün. 

benim gönlümdenden varta geçiyor. eski fordumda vardı güzeldi. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ümit Türk yazdı:

bak sonra cortlamıyalım. 

Turbo içine sinmediyse Hugel al. 2 yıl garantisi var hepsinin. Sorun yaşarsan değiştirirler.

Ben xforce aldım al satçı aküsü, para yoktu. 60 amper 190 lira 😄 8 gün sonra marş basarken zorlandı görtürdüm yenisini taktılar. Cortlayacak bir durum yok.

İçin hangisine ısınıyorsa onu al maddiyat el veriyorsa abi.

mutlu varta inci çelik hugel turbo. seç beğen al :D 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Oğuzkan Erışık yazdı:

Turbo içine sinmediyse Hugel al. 2 yıl garantisi var hepsinin. Sorun yaşarsan değiştirirler.

Ben xforce aldım al satçı aküsü, para yoktu. 60 amper 190 lira 😄 8 gün sonra marş basarken zorlandı görtürdüm yenisini taktılar. Cortlayacak bir durum yok.

İçin hangisine ısınıyorsa onu al maddiyat el veriyorsa abi.

mutlu varta inci çelik hugel turbo. seç beğen al :D

kardeşim nerden bulursun hugel falan :)

 ben okadar piyasa araştırması yapmadığım için duymadım bunları inci varta mutlu bunları biliyorum :)

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Geldi kış ayları, başlar akü konuları demişler. Çeşitli arabalarda farklı farklı aküler kullandım. En memnun kaldığım varta oldu. Hemen arkasına bosh en dış kulvarlardan da inci gelir. Sıralamam ömür ve performans üzerine kurulu. Varta min 4 sene sorun çıkartmadan  gider. Bosh da ondan aşağı kalır yanı yoktur. Mutlu kullandım 2 seneden sonra sallantilar başladı. Mutluyu dizel polo aracımda inci ile değiştiğimde 3 sene sorunsuz kullandım. Akü ömrünü etkileyen birçok faktör var ama stabil kullanıcı olduğum için hava durumu ve araç değişikliği hariç degiskenlerim fazla olmadı. Gidilen  km, kullanım sıklığı,aracın donanımları vs

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Mustafa Erkan yazdı:

Şimdi biz 49 amper az diyerek 70 amperlik akü takınca şarj dinamosu ve konjektör daha fazla çalışmak zorunda kalacak, bu da şehir içinde tam dolum mümkün olmadığından yarım şarzlı akü ile gezmemize sebep verecek

 

Bence gözden kaçırdınız bir durum var. Akü 50 de olsa 70 de olsa marş sırasında çekilen ve doldurulması gereken kısım aynı olacak ( atıyorum 5Ah) yani alternatörün doldurması gereken kısım değişmeyecek. İki akünün de tamamen dolu takıldığını varsayiyorum. Far açık kalır, takviye ile çalıştırılır sonradan akülerin araç üzerinde dolma süreleri değişir tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Ümit Türk yazdı:

kardeşim nerden bulursun hugel falan :)

 ben okadar piyasa araştırması yapmadığım için duymadım bunları inci varta mutlu bunları biliyorum :)

Hugel kaymak gibi akü. Al memnun olmazsan sözüm olsun sana varta yollarım. Eski aküyü alırım 😄😄 

Şaka bir yana abi maddi durum el veriyorsa inci mutlu varta hiç farketmez benim gözümde. Ama uygun alayım bütçr az diyorsan o zaman fiyat performans aküsü arayışı başlar. 

Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir

2013 yılında alınmış Mutlu aküyü yeni değiştirdim. Yine 66 amper mutlu aldım. Bu süre içerisinde akü koruma kutusunun kapağını dahi açmadım. Akü birazda şans işi galiba. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Uğur Barbaros Özdemir yazdı:

2013 yılında alınmış Mutlu aküyü yeni değiştirdim. Yine 66 amper mutlu aldım. Bu süre içerisinde akü koruma kutusunun kapağını dahi açmadım. Akü birazda şans işi galiba. 

Hocam şanstan ziyade etkileyen faktörlerdeki farklılıklar diyelim. 2006 model focus tdci aracımızın ilk akü değişiminde araç 6 yaşında ve takriben 200 bin km'ye yakındı. Benzinliğe girdim, stop ettim, bir daha çalışmadı. O yıllarda Antalya'da oturur Tekirova'da su sporları işletirdik. Yani araca marş basıldığında minimum 70 km yol yapardı. Ilıman iklim. Araçta ekstra herhangi bir aksesuar yok.

O yıl Ankara'ya döndük. Kışın hava buz gibi, çok kez aracın kapı fitilleri yapıştığı için uğraşmışımdır. Marş bas ekmek almaya git, marş bas kahveye git derken 2 km 3 km şehir içi sürüşler başladı. Oradan sonra akülerin ömrü bir daha hiç 3 yılı geçmedi. Çünkü araç sene bir kez uzun yola çıkar ve aküyü sadece orada full şarja ulaştırabilir. Onun dışında hiç motoru ısınmıyordu ki aküyü şarj etsin :)

 

Mesela şimdi linea kullanıyoum. Aküyle ilgili sıkıntı yaşamıyorum. Ev ile iş yerim arası mesafe 30 km. Bu da günde 60 km eder. Ekstra aksesuar da yok. Haftada bir de 100 km gidiş 100 km dönüş yol yapıyorum, e akü doluyor haliyle. 

 

Zaten akünün düşmanı tam deşarj. Marş bastınız ve çalışmadı, gıv gıvda kaldı ise o akü bir daha düzen tutmuyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabamı bir kaç kez zorladım. Motorun acayip şekilde elektrik çektiğini gördüm. Elektrik önemli. Alternatör sağlığı çok daha önemli. 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Hella akü 3. senesine girecek. 4 sefer dibi gördük kullanıcı hatası. 5 gün çalışmasa aküyü zorluyor şu an :)

Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş

Akünün hası Delphi'dir benim gözümde. Yerlilerde ise tercihim İnci olurdu. 

Yorum bağlantısı
Uğur Barbaros Özdemir
Murat Sahın yazdı:

Hocam şanstan ziyade etkileyen faktörlerdeki farklılıklar diyelim. 2006 model focus tdci aracımızın ilk akü değişiminde araç 6 yaşında ve takriben 200 bin km'ye yakındı. Benzinliğe girdim, stop ettim, bir daha çalışmadı. O yıllarda Antalya'da oturur Tekirova'da su sporları işletirdik. Yani araca marş basıldığında minimum 70 km yol yapardı. Ilıman iklim. Araçta ekstra herhangi bir aksesuar yok.

O yıl Ankara'ya döndük. Kışın hava buz gibi, çok kez aracın kapı fitilleri yapıştığı için uğraşmışımdır. Marş bas ekmek almaya git, marş bas kahveye git derken 2 km 3 km şehir içi sürüşler başladı. Oradan sonra akülerin ömrü bir daha hiç 3 yılı geçmedi. Çünkü araç sene bir kez uzun yola çıkar ve aküyü sadece orada full şarja ulaştırabilir. Onun dışında hiç motoru ısınmıyordu ki aküyü şarj etsin :)

 

Mesela şimdi linea kullanıyoum. Aküyle ilgili sıkıntı yaşamıyorum. Ev ile iş yerim arası mesafe 30 km. Bu da günde 60 km eder. Ekstra aksesuar da yok. Haftada bir de 100 km gidiş 100 km dönüş yol yapıyorum, e akü doluyor haliyle. 

 

Zaten akünün düşmanı tam deşarj. Marş bastınız ve çalışmadı, gıv gıvda kaldı ise o akü bir daha düzen tutmuyor.

Kırıkkale'de yaşıyorum. Yıllık max.5000 km. Yol yapıyorum. Okul mesafesi 1 km. Her gün arabayı kullanırım. Çalışmada sıkıntı çıkardı ama çalıştı. Kontrol sonucu akü 9.6 volt gösterdi. Önceki akü mutlu marka olunca aynı markaya devam ettim.  

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Selçuk Keleş yazdı:

Akünün hası Delphi'dir benim gözümde. Yerlilerde ise tercihim İnci olurdu. 

Türkiye’de satılan Amerikan malı Delphi akü yok hepsi yerli. Delphi yakın zamana kadar akülerinin montajını Türkiye’de kendisi yapıyordu sonrasında aküleri Yiğit aküye fason yaptırmaya başladı. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Koray Demir yazdı:

Türkiye’de satılan Amerikan malı Delphi akü yok hepsi yerli. Delphi yakın zamana kadar akülerinin montajını Türkiye’de kendisi yapıyordu sonrasında aküleri Yiğit aküye fason yaptırmaya başladı. 

Esan birçok yerli ve yabancı markaya fason üretim yapıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Mustafa Yanar yazdı:

Esan birçok yerli ve yabancı markaya fason üretim yapıyor

Doğrudur. Piyasada çok yaygın özellikle ticarilerde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Koray Demir yazdı:

Doğrudur. Piyasada çok yaygın özellikle ticarilerde.

Taksici aküsü dedikleri sanırım, ben de bilmiyorum. Servisisime güvenirim, sıkkıntı çıkaracak mal satmazlar,

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...