İçeriğe Yönlendir

Beygir Kaybı Neden Olur?


Ümit Türk

Recommended Posts

Ahmet Gül

Benim 170 bg aracımı 125 bg çıkardılar en bilinenlerinden birisi. İtiraz ettim bu araba soluksuz 240 görüyor nasıl olur diye abi 125 bg az mı diyor. Dövmemek için dışarı attım kendimi 😊 Tüm bakımlar yapıldı, bujiler değişti araba 35 bin km de. Önemsemeyin, önemseyene de arabanızı satmayın. 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Yanlış bilgi veriyorsunuz. Bu nedenle açıklamanızı bekliyorum sadece. Aracın tekerlekteki gücü ölçülürken hava direnci oluşturulan ortam yok. Öndeki fanlar motor soğusun diye. Küçümseme yok. Sadece aynı soruyu sormaya devam ediyorum çünkü yanıt alamıyorum. 

Türk insanında herşeyi kişiselleştirme var. Biraz bilimsel olun. konuyu yanıtlayın. Sizi tanımıyorum bile.

Hocam bilgi varsa ki mutlaka vardır buyrun paylaşın. Biz de dinleyelim ve bilgi karşılaştırması yapalım. Yanlış olan bensem yada eksiksem tabii ki öğrenirim ve düzeltirim ancak sorularla sanki test ediyormuş gibi yaptıktan sonra küçümsercesine konuşmanız hoş değil. Ben elimden geldiği kadar bilgilerimi reel ve bilimsel olarak açıklamaya çalışıyorum zaten. Burası da paylaşım ortamı. Sorularınıza kesinlikle art niyet düşünmeden cevap verdim zaten. Ben durumu kişiselleştirmeden anlattım ancak bostancıda mı? falan derseniz burada bilimsel den bahsedemiyoruz. Ya da bostancıda mı? sorusu bilimsel bir soru sanırım siz öyle düşünüyorsunuz. 

Son olarak motor gücü ile tekerlekteki güç arasındaki farkın neden oluştuğu ile ilgili yorum yapıyorum ben ve bu durumun böyle olduğu zaten bilinen bir durum diye düşünüyorum.. Motor gücü ile tekerlek gücü arasındaki fark zaten gerekli hesaplamalarla normal yada anormal de denilebiliyor. Bu bostancı da değil markaların kendi ortamlarında yapılıyor.. 

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

1- bu dediğin hesaplamada aerodinamik kullanılmıyor. 

2- konumuz ölçümlerde teker beygiri ile motor beygiri arasındaki fark esperlerde. sizin ilk mesaj ise japonlarda bu farkın daha az olduğu. mekanik ayarlama ve aerodinamik demişsiniz.

3- benim yanıtım mekanik ne ayarlıyorlar dedim (yanıt yok) ve aerodinamik ölçülmez dedim.

4- siz hala aerodinamik ölçülüyor dediniz

5- ben ilk yanıtınızın kapsamının testte niye böyle çıkıyor ve bu nedenle olduğu için bostancıda mı dedim. çünkü fark az çıkıyor iddiası sizin.

6- hala aerodinamik ve beygirgücü diye bu son mesajda bile devam ediyorsunuz. Öyle birşey yok. Varsa buyrun paylaşım. Olmayan şeyi ben kaynak gösteremem. İddia eden ispatlar.

 

bu sizin yazınızdan hatırlatayım "Bu konuda en iyi orta gurup markalardan birisi Honda dır mesela. Aktarma organlarını çok iyi ayarladığı ve aerodinamik durumu iyi olduğu için genelge tekerlekteki beygir ile motor beygiri birbirine yakındır."

 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

1- bu dediğin hesaplamada aerodinamik kullanılmıyor. 

2- konumuz ölçümlerde teker beygiri ile motor beygiri arasındaki fark esperlerde. sizin ilk mesaj ise japonlarda bu farkın daha az olduğu. mekanik ayarlama ve aerodinamik demişsiniz.

3- benim yanıtım mekanik ne ayarlıyorlar dedim (yanıt yok) ve aerodinamik ölçülmez dedim.

4- siz hala aerodinamik ölçülüyor dediniz

5- ben ilk yanıtınızın kapsamının testte niye böyle çıkıyor ve bu nedenle olduğu için bostancıda mı dedim. çünkü fark az çıkıyor iddiası sizin.

6- hala aerodinamik ve beygirgücü diye bu son mesajda bile devam ediyorsunuz. Öyle birşey yok. Varsa buyrun paylaşım. Olmayan şeyi ben kaynak gösteremem. İddia eden ispatlar.

 

bu sizin yazınızdan hatırlatayım "Bu konuda en iyi orta gurup markalardan birisi Honda dır mesela. Aktarma organlarını çok iyi ayarladığı ve aerodinamik durumu iyi olduğu için genelge tekerlekteki beygir ile motor beygiri birbirine yakındır."

 

1-Motor gücünün yere aktarılmasında aerodinamik yapının etkisi büyük çünkü direnci zayıflatıyor.
2- Japon araçları demedim Honda dedim. Honda araçlarında aktarma organlarının ve aerodinamik yapının daha iyi olduğunu( sürüş tecrübesi ve aynı güce bağlı araçların veri karşılaştırması sonuçlarına dayanarak) bu sebepten orta gurupta en iyi markalardan biri olduğunu söyledim ki forumlarda bu durum bahsedilir.
3- Test merkezlerinde mekanik ayarlama yok. Üretim anında bazı markalar bu aktarma organı ayarlamalarına dikkat ediyor. Çünkü bu durumun güce etkisi olduğu gibi yakıta da ciddi etkisi var.
4-aerodinamik, güç ölçülürken gücü tabir-i caizse absorbe eden bir etken olduğundan hesaplamalarda dikkate alındığı , hatta bu durumun ortam oluşturarak denendiğini söyledim ki bunu tv de bir programda izledim. Nat. Geo. da çıkan performans üreten araçların yapıldığı bir programdı.
5- Evet bazı markalarda bu fark az çıkarken bazı markalarda yakın çıkıyor bu durumda sizin de bildiğiniz bir çok etken mevcut.
6- Aşağıda link paylaşımı yapıyorum. Özellikle videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Aerodinamik yapı dikkate alınıyor mu alınmıyor mu çok net anlatıyor.
7- Bilgiyi iddia değil paylaşıyorum. Siz de bizi yukarıda bahsettiğiniz gibi aydınlatın hocam. Yanlışlarımı düzeltmede kesinlikle alınmam yada "aaa rezil olduk" demem. Durumu böyle bildiğimi ama şimdi doğrusunu öğrendiğimi söylerim hatta çok çok da teşekkür ederim.

NOT: Test merkezlerindeki motora hava veren bir durumdan ben bahsetmedim. Daha profesyonel rüzgar tribünlerinin olduğu merkezleri düşünerek söyledim..

Bildiğiniz bir bilgiyi "bakalım ne diyecek?" mantığı ile söylememek ve ardından da küçümsemek ki hala da küçümsediğinizi düşünüyorum, şahsen hoşuma gitmedi. Benim hoşuma gidip gitmemesi sizi ilgilendirmiyor olabilir kesinlikle saygı duyarım.. Amacım tartışmak kesinlikle değil hocam. Benim için dünyada en önemli şey(aileden sonra) 1 - sağlık, 2- tecrübedir. Sizlerin tecrübesi ve yılların birikimi bilgileri çok çok önemli ancak üzüntü duyulacak ve küçümsenecek durumda bu tecrübelerin ve bilgilerin yararı kalmıyor. Son kez bu konu hakkında yazıyorum hocam. Uzaması bence gereksiz. Hayırlı günler dilerim..

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

paylaştığın linklerin konu ile ilgisi yok. Hala kişiselleştiriyorsun. 

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Aerodinami bir aracin beygirini etkilemez. CD cinsinden surtunme katsayisini etkiler. Iki araba olsun ikisi de 120 hp olsun, ama birisi 0.24 cd digeri 0.30 cd olsun. Gunun sonunda beygir olarak her iki aracta esittir ve profesyonel bir Dyno testte ikisi de 120 hp verir ancak 0-100 ve viraj kabiliyetinde 0.24cd olan arac daha atik ve daha iyi yola tutunandir. Honda araclari digerlerinden farkli kilan ozellik ise aerodinamisi degil degisken oranli ekzantrik sistemdir.

 

Not: 16 yasindaki 194.000 km de ki 1.4 tdci 68 hp 160nm aracim, pilot garage gibi bir firmada alirken ekspertize sokuldu, sonuç;

 

Motor performance: %98 

Maksimum torque: 190nm

 

Soyleyeceklerim bu kadar :)))

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Süleyman Can yazdı:

Aerodinami bir aracin beygirini etkilemez. CD cinsinden surtunme katsayisini etkiler. Iki araba olsun ikisi de 120 hp olsun, ama birisi 0.24 cd digeri 0.30 cd olsun. Gunun sonunda beygir olarak her iki aracta esittir ve profesyonel bir Dyno testte ikisi de 120 hp verir ancak 0-100 ve viraj kabiliyetinde 0.24cd olan arac daha atik ve daha iyi yola tutunandir. Honda araclari digerlerinden farkli kilan ozellik ise aerodinamisi degil degisken oranli ekzantrik sistemdir.

 

Not: 16 yasindaki 194.000 km de ki 1.4 tdci 68 hp 160nm aracim, pilot garage gibi bir firmada alirken ekspertize sokuldu, sonuç;

 

Motor performance: %98 

Maksimum torque: 190nm

 

Soyleyeceklerim bu kadar :)))

 

 

 

Hocam aerodinamik yapı motorun yola verdiği güce katkı sağlar demek istiyorum yoksa pek tabii beygir gücüne katkı sağlamasını değil. Bunu da bazı markalar rüzgar trübünleri gibi yapılar kullanarak ölçebiliyor demek istediğim buydu. Honda da aerodinamik yapı konusunda örnek vermek gerekirse son kasa civic de sınıf lideri.(link) Ancak aktarma organları konusunda size kesinlikle katılıyorum. Bu konuda da gerçekten başarılı. İki adet CRX kullandım ki 90 modeldi her ikisi de. Şu anda CR-V kullanıyorum o kadar cüsseli bir araç olmasına rağmen aktarmanın kalitesi ile o 120 beygiri ciddi hissettiriyor. Burada yine örnek vermem gerekirse 120 beygir farklı bir araç ile yan yana getirdiğimizde aerodinamik yapısı iyi olan araç mutlaka öne çıkacaktır ve yakıtı da düşürücektir. Yoksa pek tabii ikisi de 120 beygir bunda sorun yok. Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir :) Öyle ya ne düşündüğün değil , karşı tarafın ne anladığı önemlidir :)

 

2016 Honda Civic Sedan Aerodinamisiyle Dikkat Çekiyor (ototeknikveri.com)

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam aerodinamik yapı motorun yola verdiği güce katkı sağlar demek istiyorum

sağlamaz.

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Tayfun Aydın yazdı:

Hocam aerodinamik yapı motorun yola verdiği güce katkı sağlar demek istiyorum yoksa pek tabii beygir gücüne katkı sağlamasını değil. Bunu da bazı markalar rüzgar trübünleri gibi yapılar kullanarak ölçebiliyor demek istediğim buydu. Honda da aerodinamik yapı konusunda örnek vermek gerekirse son kasa civic de sınıf lideri.(link) Ancak aktarma organları konusunda size kesinlikle katılıyorum. Bu konuda da gerçekten başarılı. İki adet CRX kullandım ki 90 modeldi her ikisi de. Şu anda CR-V kullanıyorum o kadar cüsseli bir araç olmasına rağmen aktarmanın kalitesi ile o 120 beygiri ciddi hissettiriyor. Burada yine örnek vermem gerekirse 120 beygir farklı bir araç ile yan yana getirdiğimizde aerodinamik yapısı iyi olan araç mutlaka öne çıkacaktır ve yakıtı da düşürücektir. Yoksa pek tabii ikisi de 120 beygir bunda sorun yok. Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir :) Öyle ya ne düşündüğün değil , karşı tarafın ne anladığı önemlidir :)

 

2016 Honda Civic Sedan Aerodinamisiyle Dikkat Çekiyor (ototeknikveri.com)

Aeridinamik yapi ne olursa olsun motorun urettigi ve tekere aktardigi guc hep ayni olacaktir. Ruzgar turbini testini her uretici yapar, surtunme azaldikca hizlanma,tutunma artar ve yakit tuketimi duser. Uretici bu testi hp artirmak icin yapmaz ki bu sacma olur. 

 

Honda civic c segment bir arac ve o klasmanda yer alan araclarin surtunmeleri arasinda devasa farklilik yok. 

 

Aktarma demissiniz, bu konuda performansi etkileyen temel parcalar sansiman diferansiyel ve saftlardir. Honda markasinin spor modellerinde diferansiyel sistemi iyidir ama kastettiginiz otomatik sanziman ise bu konuda ben hic memnun degilim. Son cikan kasadaki 8 ileri geleneksel otomatik sanziman haricinde digerleri (CVT, 5 ileri klasik) performans namina bisey katmadiklari gibi bir de performanstan caliyorlardi. Sanziman konusunda gercekten iyi bir aktarmayi tecrube etmek isterseniz mercedesin 7-speed dual clutch sport ve BMW bin ZF klasik sanzimanlarini kullanmanizi oneririm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Süleyman Can yazdı:

Aeridinamik yapi ne olursa olsun motorun urettigi ve tekere aktardigi guc hep ayni olacaktir. Ruzgar turbini testini her uretici yapar, surtunme azaldikca hizlanma,tutunma artar ve yakit tuketimi duser. Uretici bu testi hp artirmak icin yapmaz ki bu sacma olur. 

 

Honda civic c segment bir arac ve o klasmanda yer alan araclarin surtunmeleri arasinda devasa farklilik yok. 

 

Aktarma demissiniz, bu konuda performansi etkileyen temel parcalar sansiman diferansiyel ve saftlardir. Honda markasinin spor modellerinde diferansiyel sistemi iyidir ama kastettiginiz otomatik sanziman ise bu konuda ben hic memnun degilim. Son cikan kasadaki 8 ileri geleneksel otomatik sanziman haricinde digerleri (CVT, 5 ileri klasik) performans namina bisey katmadiklari gibi bir de performanstan caliyorlardi. Sanziman konusunda gercekten iyi bir aktarmayi tecrube etmek isterseniz mercedesin 7-speed dual clutch sport ve BMW bin ZF klasik sanzimanlarini kullanmanizi oneririm.

Hocam tekere verdiği güç pek tabii aynı. Bunda sıkıntı yok. yukarıda yazdığım gibi. Sürtünme testlerinde aerodinamik yapı da test edilerek aracın sürtünmesi azalacağı için yere verdiği güçten max performans alır araç bunu demek istiyorum. Yoksa temelde kesinlikle sizinle aynı düşünüyorum yani motorun tabii ki gücü değişmez. Yani sürtünmesi az olan ve aerodinamik yapısı mükemmel olan bir araç ile olmayan bir aracı mukayese ettiğimizde ikisi arasında küçük farklılıklar(beygir olarak değil performans alma anlamında) olacaktır. Civic olsun Honda'nın eski araçları olsun şahsen çoğunu test ettim ve sürekli kendi segmentindeki araçlara göre aerodinamik yapısı en iyi markalardan biri olduğunu düşünüyorum. Aktarma organları derken ben de sizin gibi şanzıman diferansiyel gb parçalardan bahsettim zaten. Otomatik şanzıman konusunda Honda da gücü törpülediğini anladı ki 1.5 vtec lere manuel şanzıman koyarak bu sene ülkemize tekrar giriş yaptı. Bir çok Honda hastası anından otomatiği satarak manuel aldı :) Ben de otomatiği uzun süre binme fırsatım oldu gerçekten o gücü hissettirmiyor araç. Manuele ihtiyaç vardı. Hocam orta seviyede ben Honda'nın iyi olduğunu söylemiştim üst segmente geçildiğinde pek tabii mercedes ve bmw şanzımanları iyi :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...