İçeriğe Yönlendir

Beygir Kaybı Neden Olur?


Ümit Türk

Recommended Posts

Ümit Türk

Merhaba; 

 

Sattığım Ford Fiesta aracımda aracı alan kişi oto rapor expertize sokmuştu. Orda test sırasında 80 beygirlik araç 69 olarak çıktı.  Tabi bu ne kadar doğru bilemem. Ben pek inanmıyorum açıkcası. 

Sorum şu; doğru olduğunu varsayarsak 11 beygir kaybı neden olabilir. 

 

Teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

110 aracim 120 küsür cıkmıstı..

Cok gercekci bir ölçüm degil. Tekere güç aktarımı, yakıt, aracın bakım durumu, Test esnasında aracın yetersiz hava alması vs vs uzar gider..

  • Mutlu 3
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

O aletlere güvenilmez, doğru düzgün ölçmezler. Ama genel olarak beygir kaybı motorun bakımsızlığından, motorun gücü tekerlere iletememesinden vs olur. Hava filtresi kirlidir çekiş azalır, vs vs. Motordan çıkan güç şanzıma gider oradan da çekiş tekerlerine. şanzımana gittiğinde bile güç kaybı olur. Normaldir hiç dert etmeyin.

  • Beğen 3
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Ali Gök yazdı:

Eski buji 

bitik debriyajla çıkar makineye araba bitik dersin

Yok yahu valla arabanın yapılmayan bakımı yoktu.  motorda periyodık bakım bujiler triger v kayışı baskı balata falan hepsi değişmişti. 

alan kişi takmadı zaten. oda farkında saçmalık olduğunu. expertiz paketinin içinde olduğu için yaptılar. kendisi kullandı araba hızlanma konusunda gerçekten başarılıydı yürüyüp uzayıp gidiyordu. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hocam yılbaşı diye maruz görün genelde soğuk esprileri beni severmiş gibi yapan arkadaşlarıma söylerim.

 

cevap veriyorum:  beygir kaybı ahırın kapısı açık olunca olur.

  • Beğen 3
  • Mutlu 7
  • Üzgün 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

o aletlere araç çıkarmayın. bir kere önden hava akışı olmadan motor yüke bindirilmemelidir. Bunun için profesyonel yerlerde fan olur önde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

o aletlere araç çıkarmayın. bir kere önden hava akışı olmadan motor yüke bindirilmemelidir. Bunun için profesyonel yerlerde fan olur önde.

Süs diye koyuyorlar. Beygiri yüksek araba gelince açıyorlar

O aletler araca özel şanzıman ve aktarma organlarını biliyor mu ki güç değeri söylüyor. İki aynı motor farklı arabalarda tekerde farklı güç değeri çıkarır. Bunu tersten giderek yaparsanız motor güçleri farklı çıkar bu sefer. Hiç güvenilir değil

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Süs diye koyuyorlar. Beygiri yüksek araba gelince açıyorlar

O aletler araca özel şanzıman ve aktarma organlarını biliyor mu ki güç değeri söylüyor. İki aynı motor farklı arabalarda tekerde farklı güç değeri çıkarır. Bunu tersten giderek yaparsanız motor güçleri farklı çıkar bu sefer. Hiç güvenilir değil

Anca şu. Aracın sıfırı vaktiyle çıkarılmış olabilir. Ya da en doğrusu (kendi test yapmış olduğu) aynı marka model olanlar arasında yüzde kaça giriyor onu size söyleyebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Dogan Arsiray yazdı:

360 ?  bakalim ne zaman  kilitleyecekler konuyu (::

Kaybolan beygirler ahıra dönünce kilitlenmesi lazım.:)

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)

Yanma odalarında zamana bağlı ve çeşitli sebeplerden dolayı çizilmeler oluşur. Bu çizilmeler yağ kaçıracak yada pek sorun oluşturacak çizilmeler değildir ancak bunlar zamanla aracın gücünün düşmesine sebep olur. Kompresyon azalmasına sebep olabilir. Ayrıca aktarma organlarındaki sıkıntıların yanında oto markaları genelde motor beygirini söyler tekerlekteki beygir yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı düşük çıkabilir. Bu konuda en iyi orta gurup markalardan birisi Honda dır mesela. Aktarma organlarını çok iyi ayarladığı ve aerodinamik durumu iyi olduğu için genelge tekerlekteki beygir ile motor beygiri birbirine yakındır.

 

Bu arada hocam ekleme yapayım. Carbon clean uygulamasıyla bu kayıp bir süreliğine de olsa giderilebiliyor. Yanma odalarındaki çizikler azalabiliyor..Ancak şöyle bir durum oluyor ki motorda oluşan kurumları falan da aldığı için araç sanki sıfır alınmış gibi 3-5 bin km kadar fazla yakabiliyor. Aslında duman atan araçlara uygulanan bor katkı maddesi gibi maddeler de aynı mantık ancak dediğim gibi bir süreliğine işe yarıyor..

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Test odasında aerodinamiğin önemi nedir?

çok iyi ayarlamak nedir?

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Test odasında aerodinamiğin önemi nedir?

çok iyi ayarlamak nedir?

Ben normal motor gücü ile tekere verdiği güç arasındaki farktan bahsediyorum. Test odası ile alakalı söylemedim. Aeronidamik yapının çok iyi ayarlanması aracın hava direncine maruz kaldığında güç kaybının minimize edilmesi diyebiliriz bildiğiniz üzere !

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tayfun Aydın yazdı:

Ben normal motor gücü ile tekere verdiği güç arasındaki farktan bahsediyorum. Test odası ile alakalı söylemedim. Aeronidamik yapının çok iyi ayarlanması aracın hava direncine maruz kaldığında güç kaybının minimize edilmesi diyebiliriz bildiğiniz üzere !

 

"Bu nedenle tekerlekteki beygir ile motor beygiri birbirine yakındır" demişsiniz. Bunu yolda mı ölçüyorlar?

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

 

"Bu nedenle tekerlekteki beygir ile motor beygiri birbirine yakındır" demişsiniz. Bunu yolda mı ölçüyorlar?

Hocam tekere verdiği güç ile motor gücü arasındaki fark pek tabii profesyonel ortamlarda ölçülüyor. Basit exper merkezlerinde değil.. Sanki yollarda gibi sürtünme ortamı olan, hava direnci de sağlanan aynı zamanda motora ferah nefes sağlanan profesyonel ortamlar.. Böylece aerodinamik yapı sayesinde direnci nasıl kırdığı, aktarma organlarının nasıl çalıştığı ve motor gücüne etki yaptığı gibi durumlar ölçülebiliyor..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bostancıda mı?

Hava direncini de hesaba katarak beygirgücü zaten ölçülmüyor. Neyse uzatmayayım. :)

 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mehmet Göktürk yazdı:

Bostancıda mı?

Hava direncini de hesaba katarak beygirgücü zaten ölçülmüyor. Neyse uzatmayayım. :)

 

Ben hava direnci hesaba katılır demedim. Aracın tekerlekteki gücü ölçülürken hava direnci oluşturulan ortamlardan bahsettim. Basit exper ortamlarında tabii ki böyle bir durum yok.

Motor beygir gücü ile yere aktarılan güç arasında aktarma organları, aerodinamik yapı gb. sebeplerden güç farklarının olduğu konusunda bilgilerimi paylaşmamda ne gibi bir kasıt arıyorsunuz ve karşıdaki kişinin bilgilerini küçümseme yoluna neden gidiyorsunuz bilemiyorum ancak hoş bulmadım..  Hayırlı günler..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tayfun Aydın yazdı:

Ben hava direnci hesaba katılır demedim. Aracın tekerlekteki gücü ölçülürken hava direnci oluşturulan ortamlardan bahsettim. Basit exper ortamlarında tabii ki böyle bir durum yok.

Motor beygir gücü ile yere aktarılan güç arasında aktarma organları, aerodinamik yapı gb. sebeplerden güç farklarının olduğu konusunda bilgilerimi paylaşmamda ne gibi bir kasıt arıyorsunuz ve karşıdaki kişinin bilgilerini küçümseme yoluna neden gidiyorsunuz bilemiyorum ancak hoş bulmadım..  Hayırlı günler..

 

Yanlış bilgi veriyorsunuz. Bu nedenle açıklamanızı bekliyorum sadece. Aracın tekerlekteki gücü ölçülürken hava direnci oluşturulan ortam yok. Öndeki fanlar motor soğusun diye. Küçümseme yok. Sadece aynı soruyu sormaya devam ediyorum çünkü yanıt alamıyorum. 

Türk insanında herşeyi kişiselleştirme var. Biraz bilimsel olun. konuyu yanıtlayın. Sizi tanımıyorum bile.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...