İçeriğe Yönlendir

DSG Otomatik Vites Yağlı vs Kuru


Gökhan Çoşkun

Recommended Posts

Gökhan Çoşkun

iyi günler dilerim herkese.

 

2010 model  VW - Golf - 1.6 dizel DSG. 

 

Bu araçlardaki DSG  6 ilerimi yoksa 7 ilerimi ?  Ayrıca kuru - yağlı şanzuman olayını nasıl anlayabiliriz? 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Bildiğim kadarı ile (1.0 ,1.2, 1.4) tsi ve 1.6 tdi'lar 7 ileri kuru model, dq200.

6 ileriler yağlı oluyor 2.0tdi'larda bu şanzıman var.dq250 ve bunların nesilleri var.Leon cuprada vs kullanıldı.

dq500 ve 501'ler var ama onlara kafa yormayın o şanzımanın olduğu arabalar çok pahalı :D

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Gökhan Çoşkun yazdı:

iyi günler dilerim herkese.

 

2010 model  VW - Golf - 1.6 dizel DSG. 

 

Bu araçlardaki DSG  6 ilerimi yoksa 7 ilerimi ?  Ayrıca kuru - yağlı şanzuman olayını nasıl anlayabiliriz? 

 

 

Kuru yağlıyı sürüşte anlayamazsınız. İki tipi de uzun süre kullandıktan sonra anlaşılır ancak.

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Eskişehirdeki firma reklam yapmaya başladı dsg yazılımını revise ediyoruz normalde 8 km hıza çıkınca 2. vitese geçen 7 leri dsg lerin 2. vitese geçme hızını 14 olarak ayarlıyoruz bu sayede dur kalk trafikte daha az vites değiştirerek kavrama ömrünü arttırıyoruz diye reklamları vardı instagramda 

Şayet öyle bir şey varsa harika [emoji1360]
2019 T-Roc 1.5 TSI’de 2. Vitese geçiş hızı hemen hemen o hızdaydı, sanki tam otomatik araç kullanıyor gibiydim.
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Gulkokan yazdı:

Eskişehirdeki firma reklam yapmaya başladı dsg yazılımını revise ediyoruz normalde 8 km hıza çıkınca 2. vitese geçen 7 leri dsg lerin 2. vitese geçme hızını 14 olarak ayarlıyoruz bu sayede dur kalk trafikte daha az vites değiştirerek kavrama ömrünü arttırıyoruz diye reklamları vardı instagramda 

 

Mantıklı ama

Bir çok arkadaşım spor modda kullanıyor ve kullananların hepsi de aynı veya daha az yakıyor.. 

Ben olsam yazılımla uğraşmam spor modda kullanırdım.. 

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Mantıklı ama

Bir çok arkadaşım spor modda kullanıyor ve kullananların hepsi de aynı veya daha az yakıyor.. 

Ben olsam yazılımla uğraşmam spor modda kullanırdım.. 

trafiktemi spor modu açıyorlar sadece ? 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
 
Mantıklı ama
Bir çok arkadaşım spor modda kullanıyor ve kullananların hepsi de aynı veya daha az yakıyor.. 
Ben olsam yazılımla uğraşmam spor modda kullanırdım.. 

Biraz gömmüş olacağım ama saçmasapan bir şanzıman abi dsg’lerin eski modelleri.
Yenileri bir nebze iyi.
ZF gibi yeni nesil tam otomatik kullanan biri dsg’yi sevmez, sevemez net.

Çünkü gaz pedalını okumuyor, vites küçültmek istiyorsun, olduğu viteste gitmeye zorluyor, olduğu viteste akıcı gitmek istiyorsun, hemen yükseltiyor gibi gibi bir sürü tantanası var.
Bi türlü alışamadım, yeri geliyor manuele yada spora alıp içimdeki dsg stresini atıyorum gazlayıp [emoji1]
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Celal Aydın yazdı:


Biraz gömmüş olacağım ama saçmasapan bir şanzıman abi dsg’lerin eski modelleri.
Yenileri bir nebze iyi.
ZF gibi yeni nesil tam otomatik kullanan biri dsg’yi sevmez, sevemez net.

Çünkü gaz pedalını okumuyor, vites küçültmek istiyorsun, olduğu viteste gitmeye zorluyor, olduğu viteste akıcı gitmek istiyorsun, hemen yükseltiyor gibi gibi bir sürü tantanası var.
Bi türlü alışamadım, yeri geliyor manuele yada spora alıp içimdeki dsg stresini atıyorum gazlayıp emoji1.png

sizdeki 7 ilerimi

 

bendeki 6 ileri yağlı tip bende tam aksine tork konventörlü şanzımandan geçince bunu daha seri daha güzel buldum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Gök yazdı:

trafiktemi spor modu açıyorlar sadece ? 

Evet, dur-kalk trafikte hemen vites yükseltmesin diye. Tabi yol açılınca gazlamak isterlerse ayrı. 

Yorum bağlantısı
Celal Aydın
sizdeki 7 ilerimi
 
bendeki 6 ileri yağlı tip bende tam aksine tork konventörlü şanzımandan geçince bunu daha seri daha güzel buldum

Evet 7 ileri

6 ileriye de bindim, o başka bi dünya, söz meclisten dışarı
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Celal Aydın yazdı:

Çünkü gaz pedalını okumuyor, vites küçültmek istiyorsun, olduğu viteste gitmeye zorluyor,

uzun zaaman önce buna güncelleme gelmişti 7 ileri sport mod için, aynı güncelleme paketinde fren pedal dozu da değişmişti hatta. yetkili serviste güncelleme yapılmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
trafiktemi spor modu açıyorlar sadece ? 

Evet.
Selçuk da öyle kullanıyor galiba.

Biraz gömmüş olacağım ama saçmasapan bir şanzıman abi dsg’lerin eski modelleri.
Yenileri bir nebze iyi.
ZF gibi yeni nesil tam otomatik kullanan biri dsg’yi sevmez, sevemez net.

Çünkü gaz pedalını okumuyor, vites küçültmek istiyorsun, olduğu viteste gitmeye zorluyor, olduğu viteste akıcı gitmek istiyorsun, hemen yükseltiyor gibi gibi bir sürü tantanası var.
Bi türlü alışamadım, yeri geliyor manuele yada spora alıp içimdeki dsg stresini atıyorum gazlayıp [emoji1]

Uzun süreli tecrübem yok maalesef. Testlerde kullandığım kadar fikrim var.
Ben de kalkar kalkmaz 2’ye almasını sevmiyordum.
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mahmut Yıldız yazdı:

Evet, dur-kalk trafikte hemen vites yükseltmesin diye. Tabi yol açılınca gazlamak isterlerse ayrı. 

tamamı aynı değil sanırım dsg lerin bu konuda

6 ileri de bi rahatsızlık duymadım mesela  bu konuda kendi aracımda 

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Gök yazdı:

tamamı aynı değil sanırım dsg lerin bu konuda

6 ileri de bi rahatsızlık duymadım mesela  bu konuda kendi aracımda 

 

Seninki hem ıslak kavrama hem de tork yüksek.

Düşük torkta düşük hız 2. vitese alınca sürekli yarım debriyaj yapıp kavramayı yakıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Gök
Selim Bilgin yazdı:

 

Seninki hem ıslak kavrama hem de tork yüksek.

Düşük torkta düşük hız 2. vitese alınca sürekli yarım debriyaj yapıp kavramayı yakıyor.

hee . o sebeplemi 1.6 golf jetta vs daha çabuk kavrama değişiyor diyorlar 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Ali Gök yazdı:

tamamı aynı değil sanırım dsg lerin bu konuda

6 ileri de bi rahatsızlık duymadım mesela  bu konuda kendi aracımda 

Selim yazmış, 7 ileri kullananlar yapıyor. 

Yorum bağlantısı
Gökhan Çoşkun
(düzenlendi)

önceki araç:  focus 1.5 tdci Powershift vites. umarım bu 2010 golf dsg 7 ileri kuru tip vites pek üzmez.  

 

babama aldık aracı, yanında olmadığım için deneyemiyorum. ama hoşuna gittiğini söyledi. focustaki gidişi vs. pek aratmıyor dedi. + konfor olarak biraz daha mutlu olduğunu iletti.

 

tek eksik şimdilik otomatik far sensörü. internette gördüğüm kadarıylada pek pahalı birşey değilmiş sanırım.

 

tarihinde Gökhan Çoşkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
uzun zaaman önce buna güncelleme gelmişti 7 ileri sport mod için, aynı güncelleme paketinde fren pedal dozu da değişmişti hatta. yetkili serviste güncelleme yapılmalı


Yetkilide kavrama değişiminden sonra büyük ölçüde iyileşme gözlemledim fakat yine de karakter aynı, ekonomi odaklı, hemen üst vitese geçeyim, çok yakmasın.
Spor modda çıldırıyor orası ayrı.

Benim istediğim, beni yormadan aksın gitsin araç, arkamdan selektör yememem için, gaza yüklenmem gerekmesin. Powershift’i test ettiğimde daha başarılı buldum o konuda.
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Gökhan Çoşkun yazdı:

önceki araç:  focus 1.5 tdci Powershift vites. umarım bu 2010 golf dsg 7 ileri kuru tip vites pek üzmez.  

 

babama aldık aracı, yanında olmadığım için deneyemiyorum. ama hoşuna gittiğini söyledi. focustaki gidişi vs. pek aratmıyor dedi. + konfor olarak biraz daha mutlu olduğunu iletti.

 

tek eksik şimdilik otomatik far sensörü. internette gördüğüm kadarıylada pek pahalı birşey değilmiş sanırım.

 

 

O şanzımanda belli bir km'de kavrama değişimi kaçınılmaz. Daha önce değişmedi ya da tamir edilmediyse mekatronik ünite de arıza yapabiliyor. Ama çözümü var hepsinin.

Celal Aydın yazdı:

Benim istediğim, beni yormadan aksın gitsin araç, arkamdan selektör yememem için, gaza yüklenmem gerekmesin. Powershift’i test ettiğimde daha başarılı buldum o konuda.

 

Düşük güç + DSG fıtık eder o konuda, sürekli ölü devir gittiği için pedalın altı hep boş. Tork lazım.

Ali Gök yazdı:

hee . o sebeplemi 1.6 golf jetta vs daha çabuk kavrama değişiyor diyorlar 

 

Hem o hem de onlarda kuru kavrama olduğu için.

Yağlı kavrama dediğimizde sistem 6-7 litre yağın içinde çalıştığı ve ayrı yağ soğutucusu olduğu için ısınmıyor o kadar. 6 ileride kavrama yakan duymadım mesela. Yenilerde ıslaklar da kurular da 7 bu arada, 7 diye kuru olacak diye bir şey yok. 2.0 tdi ve üstündeki ya da Audi A4 ve üstündeki şanzımanlar 7 ileri ama ıslak kavramalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hayrettin Gücin

Benim tecrübem de ve sıklıkla araştırma sonucu durk kalk da direkt manuele geçiş, o şekilde kullanım. Bunda da gözlemlediğim yeti de yağ ısısı ekranı var manuel kullanımda yağ ısısını koruyabiliyorsunuz ama otomatik kullanımdda ısı bayağı yükseliyor ki yağ ısısı 115 derece üzerini çıkartmama uyarısı var kitaplarda.
Benim 2. Yeti aracım ilki 1.2 tsi 7 ileri kuru idi şimdiki 1.6 tdi ve kuru 7 ileri yukarda sayılan hiç bir durumu yaşamadım. Gayet de rahat kullanımı var.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...