Emre Atak 8 Ocak 2021 Paylaş 8 Ocak 2021 Merhabalar aracım 2004 fiesta 1.4 benzinli "lpg li " duratech 190000 km de arzanın hikayesi 2-3 yıl öncesine dayanıyor. 2-3 yıl once hiç problemsiz masrafsız çakı gibi çalışan aracım yavaş yavaş güçten düşmeye, uzun yolda motor devirliyken 3bin 4 bin civarında teklemesiyle rolantide dalgalanmasıyla başladı. bunun üzerine genel bir bakım yaptırmaya karar verdim filtreler bujiler yağ hava filtresi rot başları ateşleme bobini gibi aksamlar değişti bujilerin durumu bu değişimde baya kötüydü araç bu bakımdan sonra baya toparladı ve sorun yaşamadım uzun bir süre ama rolantide halla bir tatsızlık vardı hissedebiliyordum bakım sırasında da motorun incelerken karter havalandırma hortumunun üzerinde parlak bir çizgi olduğunu fark ettim (bunun yarılmış olduğunu çok sonra fark edecektim) pek onemsemedim ve o şekilde 2 yıl civarı kullandım aracı. sonra triger bakımı geldi (bu bir ay önce yapıldı) triger kayışlar devir daim pompası motor kulakları falan değişti yine bir bakım yaptık yani Son zamanlara dogru rolanti iyice sapıtmaya başladı ara sıra stop etmeler düşük rolanti nedeniyle seyir esnasında stop etmeler başladı bunun üzerinde detaylı inceleyince karter havalandırma hortumunun baya büyük yarıldığını orada fark ettim. Tamam dedim sorunu bulduk alalım bir hortum takalım öyle de yaptım ama yeni hortumu taktıktan sonra rolantide artık hiç çalışmıyor marşa basıyorum gayet normal marş alıyor devir 1400 1500 leri görüp geri stop ediyor elm 327 ile kontrol ettiğimde ltft değerlerimin daima ekside olduğunu gördüm -7 -14 arası elektronik gaz kelebeğinin rolantide %0.4 "bu bana çok düşük geldi " normal değeri nedir bilmiyorum bilen varsa söylerse çok sevinirim nasıl rolantide çalıştırdında baktın derseniz emme manifoldunun biraz dışardan hava almasını sağlayacak bir düzenek yaptım buradan hava girişini açınca rolantide kalabiliyor buna göre benim şöyle bir tezim var; araç uzun müddet yavaş yavaş artan bir vakum kaçağına maruz kalmış ve ecu da bu durumu tolere edebilmek için ltft ayarını oynamış ta oynamış bende hortumu değiştirince yeni manifold basıncıyla baş edemiyor ve rolantide stop ediyor diye düşünüyorum bu konuda sizlerin fikirleri nelerdir öğrenmek isterim Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2021 Paylaş 8 Ocak 2021 Emre Atak yazdı: Tamam dedim sorunu bulduk alalım bir hortum takalım öyle de yaptım eski karter havalandırma hortumu içinde bilya var mıydı? Yorum bağlantısı
Emre Atak 8 Ocak 2021 Yazar Paylaş 8 Ocak 2021 pcv valfinden bahsediyorsunuz sanırım valf hortumun ucundaydı ve olması gerektiği gibiydi içindeki bilya o valfin içinde duruyordu. hortumun içinde bir mikrtar kurumlaşmış yağ kalıntılarından başka bir şey yoktu yeni aldığım hortumun ucunda o valf yoktu ve ben eskisinden söküp ona taktım daha sonra onda da bir sorun olabilirmi diye valfi motor bloguna giren yerden söküp yani hortumun ucunu valfle beraber dışarıya çıkartıp o şekilde marş bastım sonuç değişmedi araç rolantide kalmıyor,rolantide kalmaya direnemiyor bile hemen stop ediyor. ama şu var emme manifoldunun bol hava almasına izin verirsem "mesela karter havalandırma hortumunun ucundaki pcv valfini çıkartırsam" marşa basınca devir 3000 lere kadar çıkıyor 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2021 Paylaş 8 Ocak 2021 Emre Atak yazdı: nasıl rolantide çalıştırdında baktın derseniz emme manifoldunun biraz dışardan hava almasını sağlayacak bir düzenek yaptım buradan hava girişini açınca rolantide kalabiliyor bunu kaçırmışım, elektronik arıza aramayın bence arıza burada, yeterince hava alamıyor gaz klebeği kapanınca, o görevde rölanti valfinde Yorum bağlantısı
Emre Atak 8 Ocak 2021 Yazar Paylaş 8 Ocak 2021 Çağlar Bayur yazdı: bunu kaçırmışım, elektronik arıza aramayın bence arıza burada, yeterince hava alamıyor gaz klebeği kapanınca, o görevde rölanti valfinde çağlar hocam bu modelde rolanti valfi olmadığını bi önceki kasada olduğunu okumuştum bu modelde o görevi gaz kelebeğiyle yapılıyor diye biliyorum yanlış da biliyor olabilirim bu valf motorun nersindedir varsa bi açıp kontrol edeyim Yorum bağlantısı
Emre Atak 8 Ocak 2021 Yazar Paylaş 8 Ocak 2021 Çağlar Bayur yazdı: 1.4 motordu değil mi 👌 evet 1.4 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 8 Ocak 2021 Paylaş 8 Ocak 2021 Herseyden once TPS sensoru arizali 0.4 diye bir deger olamaz. %14-18 arasi normal degerleri gostermeli ki minimum ayara getirseniz %0.4 e asla dusmez. Hemen degistirin. Degisim yapana kadar fişi cekik kullanin. 1 Yorum bağlantısı
Emre Atak 8 Ocak 2021 Yazar Paylaş 8 Ocak 2021 Ömer Sarıgül yazdı: Herseyden once TPS sensoru arizali 0.4 diye bir deger olamaz. %14-18 arasi normal degerleri gostermeli ki minimum ayara getirseniz %0.4 e asla dusmez. Hemen degistirin. Degisim yapana kadar fişi cekik kullanin. tps sensörü motor çalışmaz iken %10.6 da duruyor marşa basıpta çalışınca 0.4 edüşüyor ve stop ediyor dtc de tps ile ilgili hiç arza kodu almamıştım birde sanırım tps gaz kelebeğiyle beraber değişiyor yekpare bir parça tps süphelendiğim son parça sebebi de normal sürüş esnasında gayet tutarlı parazitsiz veriler geliyor aynı şekilde ohm metre ile yaptığım ölçümlerde de anormal bir duruma rastlamadım gaza bastığım kadar tps den de veri okuyabiliyorum kelebeğin 0.4 pozisyonunda kalmasını ecu söylüyor diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 8 Ocak 2021 Paylaş 8 Ocak 2021 Sizdeki elektronik gaz kelebeği o zaman olsun sistem aynı. Sizdeb 2 adet tps voltajı olur gaz oranina gore biri 4.65volttan 0.7 volta iner diğer değer 0.7volttan 4.65 volta doğru çıkar. İki deger birbirleri ile aynı anda hareket eder. Bu voltajları gaz oranına göre takip edin birinde sorun olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 8 Ocak 2021 Paylaş 8 Ocak 2021 Bu arada gaz pedalinizda elektroniktir onunda voltajlarını kelebek gibi dikkatlice takip edin anormallik olabilir 1 Yorum bağlantısı
Emre Atak 26 Ocak 2021 Yazar Paylaş 26 Ocak 2021 sorun çözüldü arkadaşlar sebep tahmin ettiğim gibi uzun süre yırtık karter havalndırma hortumuyla çalışan araç ecu sü uzun vadeli öğrenilmiş verileri kullanıyordu hortumu değiştirdiğimde bu ani emme manifoldu basıncına adapte olamıyor aşırı zengin karışımla baş edemeyip stop ediyordu aku kutup başını söküp beklemeler bu verileri silmiyor (keep alive memory) kam denilen kısa vadeli öğrenme verilerini siliyor -bu işime yaramıyordu elm327 v2.1 ile bağlandığım forscan de pcm i resetledim ecu fabrika ayarlarına döndü ve şu an çekişi performansı ivmelenmesi harika reset attıktan sonraki ilk 100 km civarında rolanti biraz yüksek çalışıyor yeniden öğrenme döngüsüne giriyor bu zaman zarfında aracın beklenmedik çalışmasının normal olduğu forscan forumunda yazıyor araç 2004 fiesta comfort 1.4 duratec 190 000km'de bu deneyim belki birinin işine yarar ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler. 2 1 Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Emre Atak yazdı: sorun çözüldü arkadaşlar sebep tahmin ettiğim gibi uzun süre yırtık karter havalndırma hortumuyla çalışan araç ecu sü uzun vadeli öğrenilmiş verileri kullanıyordu hortumu değiştirdiğimde bu ani emme manifoldu basıncına adapte olamıyor aşırı zengin karışımla baş edemeyip stop ediyordu aku kutup başını söküp beklemeler bu verileri silmiyor (keep alive memory) kam denilen kısa vadeli öğrenme verilerini siliyor -bu işime yaramıyordu elm327 v2.1 ile bağlandığım forscan de pcm i resetledim ecu fabrika ayarlarına döndü ve şu an çekişi performansı ivmelenmesi harika reset attıktan sonraki ilk 100 km civarında rolanti biraz yüksek çalışıyor yeniden öğrenme döngüsüne giriyor bu zaman zarfında aracın beklenmedik çalışmasının normal olduğu forscan forumunda yazıyor araç 2004 fiesta comfort 1.4 duratec 190 000km'de bu deneyim belki birinin işine yarar ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler. Programin android demo versiyonuyla ecu resetleme mümkün mü 1 Yorum bağlantısı
Emre Atak 24 Kasım 2022 Yazar Paylaş 24 Kasım 2022 Gökhan DOĞAN yazdı: Programin android demo versiyonuyla ecu resetleme mümkün mü android versiyonunu elm de çalıştıramadım. pc versiyonu ile yapmıştım leptop ile Yorum bağlantısı
Ferit Gür 12 Mart Paylaş 12 Mart Konu hortlayacak ama bende de aynı kasa ve motor arabadan var lpg benzinli, boğaz kelebeğini temizlemek için söktüm emme manifoldunun içi yağlanmış. Araştırdığım kadarıyla pcv valfini işaret ediyorlar. Hortuma baktım sorun hiç yok ama valfi çıkaramadım. Manifoldu sökmek mi gerekiyor bir de çekince çıkıyor mu yoksa vida gibi çevirmek mi gerekiyor bilgi verirsen sevinirim 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mart Paylaş 13 Mart Ferit Gür yazdı: çekince çıkıyor mu yoksa vida gibi çevirmek mi gerekiyor bilgi verirsen sevinirim çıkarken tırnakları kesin kırılıyor sıfır parça temin etmeden ellameyin, her emme manifoldu zamnla içi yağlanır, yağ buhaerı geçiyor oralardan, bu bir arıza değil ayrıca 3-5 yılda bir söküp temizlemeli manifoldu. 1 Yorum bağlantısı
Ferit Gür 13 Mart Paylaş 13 Mart Çağlar Bayur yazdı: çıkarken tırnakları kesin kırılıyor sıfır parça temin etmeden ellameyin, her emme manifoldu zamnla içi yağlanır, yağ buhaerı geçiyor oralardan, bu bir arıza değil ayrıca 3-5 yılda bir söküp temizlemeli manifoldu. Manifold temizleme için bir iki yere sordum standart olarak devirde oynama yoksa boşa temizletme dediler. İlla balçık gibi olması lazım heralde 😂 Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül 13 Mart Paylaş 13 Mart Elektronik gaz kelebeği olarak görünüyor sizin araç tertibatı. TPS kısmı onun içinde dağıtıp bakmak gerek yada sinyallerini dikkatli takip etmek gerek 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Mart Paylaş 13 Mart Ferit Gür yazdı: Manifold temizleme için bir iki yere sordum standart olarak devirde oynama yoksa boşa temizletme dediler. İlla balçık gibi olması lazım heralde 😂 işçiliği uzun yoksa zor değil, hali ile faturası yüksek 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler Perşembe 07:45 Paylaş Perşembe 07:45 Herkese merhabalar, forumdaki konulara uygun konu bulamayınca yeni konu açtım ancak cevap alamayınca en yakın bu konu üzerinden hortlatmak istedim 2014 Fiesta 1.6 Powershift Benzinli aracımda 2024 kış ayından beridir dikkatimi çeken bir sorun var ancak sorun mudur bilemediğim için sizlere de danışmak ve fikir almak istiyorum. Sabah ilk çalıştırma sırasında gayet normal olarak 1600-1800 devirlerde başlar, 1-2 dakika içerisinde aracı ısıtıp, devir 1000 altına indiğinde hareket ederim. Diyelim ki aracı park ettim aradan 30-40 dakika zaman geçti ve aracı tekrar çalıştırıp hareket edeceğim, hararet göstergesi 1 veya 2 den başlıyor ancak devir 1300-1600'lerde başlıyor. Sürekli takip ettim bu durumu ancak neden kaynaklı olduğunu bilemedim. İlk başlarda termostat açık kalıyor ve motor erken soğuyordur diye düşündüm ama hararet göstergesi iyi bir durumda başlayınca şüphede kaldım. Şimdilerde havalar ısındı, gayet sıcak ve ben aynı durumu yine yaşıyorum. Ekte yüklediğim fotoğrafta hararet göstergesi 4. çizgide olmasına rağmen ve kısa süreli bir beklemeden sonra aracı çalıştırmama rağmen devir 1000'in altına 2-3 dakikada iniyor. bazen hareket halindeyken duraksadıktan sonra devrin düştüğünü görüyorum. Geçen hafta boğaz kelebeğini temizlettirdim ama sonuç değişmedi. Hatta bugün sabah aracı park edip 10 dakikalık işimi halledip aracı çalıştırdığımda devir 1400'lerden başladı ve 45-50 saniye kadar sonra düştü. (Araç hafif güneşteydi) Ben bu devrin geç düşmesi veya düzensiz olması durumunun nedeni hakkında bilgi sahibi olanlardan yardım istiyorum. Hepinize şimdiden çok teşekkür ediyorum. Herkese güvenli sürüşler diliyorum. Şimdiden hayırlı bayramlar. Ekteki fotoğrafta güneşte 1 saat beklemiş aracın 2 dakikada 1000 - 1100 civarı devir fotoğrafını da ekledim belki fikir olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Perşembe 13:43 Paylaş Perşembe 13:43 Yusuf Aygüler yazdı: gayet normal olarak 1600-1800 devirlerde başlar, 1 bu da pek normal değil? hava eksi derecede değil ise Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler Perşembe 13:53 Paylaş Perşembe 13:53 Çağlar bey 1600-1800 kısmı özellikle soğuk havalarda olduğu için yadırgamıyorum ancak kısa süreli bekleme ve çalıştırma sonrasındaki yüksek rölanti olayı kafamı çok kurcalıyor açıkçası. Acaba manifolddan veya başka bir yerden hava mı alıyor, fikirleriniz çok çok önemli benim için. Yorumlayabilirseniz çok sevinirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Perşembe 15:11 Paylaş Perşembe 15:11 hava alsa sadece rölanti yükselmez dur kalk trfikte yığılma tekleme de yapardı. , burada akla su /hava sıcaklığını az okuyor mu geliyor Yorum bağlantısı
Yusuf Aygüler Perşembe 17:03 Paylaş Perşembe 17:03 Yığılma nadiren oluyor. Kavramadan kaynaklı silkeleme de var. Dış sıcaklık sensörü bu tarz hatalar oluşturabilir diye düşünmüştüm ben bugün. Ne yapabiliriz, nereyi kontrol edebiliriz veya nasıl bir yol izleyebiliriz konusundaki ne düşünüyorsunuz acaba. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur Perşembe 19:24 Paylaş Perşembe 19:24 arıza teşhis cihazına bağlayacak olan usta kontrolleri yapar Yorum bağlantısı
Recommended Posts