İçeriğe Yönlendir

Fiesta Benzinli Garip Bir Rölanti Arızası


Emre Atak

Recommended Posts

Emre Atak

Merhabalar

aracım 2004 fiesta 1.4 benzinli "lpg li " duratech 190000 km de

arzanın hikayesi 2-3 yıl öncesine dayanıyor. 2-3 yıl once hiç problemsiz masrafsız çakı gibi çalışan aracım yavaş yavaş güçten düşmeye, uzun yolda motor devirliyken  3bin 4 bin civarında teklemesiyle rolantide dalgalanmasıyla başladı. bunun üzerine genel bir bakım yaptırmaya karar verdim filtreler bujiler yağ hava filtresi rot başları ateşleme bobini gibi aksamlar değişti bujilerin durumu bu değişimde baya kötüydü

araç bu bakımdan sonra baya toparladı ve sorun yaşamadım uzun bir süre

ama rolantide halla bir tatsızlık vardı hissedebiliyordum

bakım sırasında da motorun incelerken karter havalandırma hortumunun üzerinde parlak bir çizgi olduğunu fark ettim (bunun yarılmış olduğunu çok sonra fark edecektim) pek onemsemedim ve  o şekilde 2 yıl civarı kullandım aracı.

sonra triger bakımı geldi (bu bir ay önce yapıldı) triger kayışlar devir daim pompası motor kulakları falan değişti yine bir bakım yaptık yani

Son zamanlara dogru rolanti iyice sapıtmaya başladı ara sıra stop etmeler düşük rolanti nedeniyle seyir esnasında stop etmeler başladı

bunun üzerinde detaylı inceleyince karter havalandırma hortumunun baya büyük yarıldığını orada fark ettim.

Tamam dedim sorunu bulduk alalım bir hortum takalım  öyle de yaptım  

ama yeni hortumu taktıktan sonra rolantide artık hiç çalışmıyor marşa basıyorum gayet normal marş alıyor devir 1400 1500 leri görüp geri stop ediyor

elm 327 ile kontrol ettiğimde ltft değerlerimin daima ekside olduğunu gördüm -7 -14 arası 

elektronik gaz kelebeğinin rolantide %0.4 "bu bana çok düşük geldi " normal değeri nedir bilmiyorum bilen varsa söylerse çok sevinirim

nasıl rolantide çalıştırdında baktın derseniz emme manifoldunun biraz dışardan hava almasını sağlayacak bir düzenek yaptım  buradan hava girişini açınca rolantide kalabiliyor

 

buna göre benim şöyle bir tezim var;

araç uzun müddet yavaş yavaş artan bir vakum kaçağına maruz kalmış ve ecu da bu durumu tolere edebilmek için ltft ayarını oynamış ta oynamış 

bende hortumu değiştirince yeni  manifold basıncıyla baş edemiyor ve rolantide stop ediyor diye düşünüyorum

 

bu konuda sizlerin fikirleri nelerdir öğrenmek isterim

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Atak yazdı:

Tamam dedim sorunu bulduk alalım bir hortum takalım  öyle de yaptım  

eski karter havalandırma hortumu içinde bilya var mıydı?

Yorum bağlantısı
Emre Atak

pcv valfinden bahsediyorsunuz sanırım valf hortumun ucundaydı ve olması gerektiği gibiydi içindeki bilya o valfin içinde duruyordu.

hortumun içinde bir mikrtar kurumlaşmış yağ kalıntılarından başka bir şey yoktu

yeni aldığım hortumun ucunda o valf yoktu ve ben eskisinden söküp ona taktım

daha sonra onda da bir sorun olabilirmi diye valfi motor bloguna giren yerden söküp yani hortumun ucunu valfle beraber dışarıya çıkartıp o şekilde marş bastım 

sonuç değişmedi araç rolantide kalmıyor,rolantide kalmaya direnemiyor bile hemen stop ediyor.

ama şu var emme manifoldunun bol hava almasına izin verirsem "mesela karter havalandırma hortumunun ucundaki pcv valfini çıkartırsam" marşa basınca devir 3000 lere kadar çıkıyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Atak yazdı:

nasıl rolantide çalıştırdında baktın derseniz emme manifoldunun biraz dışardan hava almasını sağlayacak bir düzenek yaptım  buradan hava girişini açınca rolantide kalabiliyor

bunu kaçırmışım, elektronik arıza aramayın bence arıza burada, yeterince hava alamıyor gaz klebeği kapanınca, o görevde rölanti valfinde

Yorum bağlantısı
Emre Atak
Çağlar Bayur yazdı:

bunu kaçırmışım, elektronik arıza aramayın bence arıza burada, yeterince hava alamıyor gaz klebeği kapanınca, o görevde rölanti valfinde

çağlar hocam bu modelde rolanti valfi olmadığını bi önceki kasada olduğunu okumuştum

bu modelde o görevi gaz kelebeğiyle yapılıyor diye biliyorum 

yanlış da biliyor olabilirim bu valf motorun nersindedir  varsa bi açıp kontrol edeyim

Yorum bağlantısı
Emre Atak
Çağlar Bayur yazdı:

1.4 motordu değil mi 👌

evet 1.4

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Herseyden once TPS sensoru arizali 0.4 diye bir deger olamaz. %14-18 arasi normal degerleri gostermeli ki minimum ayara getirseniz %0.4 e asla dusmez. Hemen degistirin. Degisim yapana kadar fişi cekik kullanin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Atak
Ömer Sarıgül yazdı:

Herseyden once TPS sensoru arizali 0.4 diye bir deger olamaz. %14-18 arasi normal degerleri gostermeli ki minimum ayara getirseniz %0.4 e asla dusmez. Hemen degistirin. Degisim yapana kadar fişi cekik kullanin.

tps sensörü motor çalışmaz iken %10.6 da duruyor marşa basıpta çalışınca 0.4 edüşüyor ve stop ediyor 

 

dtc de tps ile ilgili hiç arza kodu almamıştım

birde sanırım tps gaz kelebeğiyle beraber değişiyor yekpare bir parça

tps süphelendiğim son parça sebebi de normal sürüş esnasında gayet tutarlı parazitsiz veriler geliyor

aynı şekilde ohm metre ile yaptığım ölçümlerde de anormal bir duruma rastlamadım

gaza bastığım kadar tps den de veri okuyabiliyorum

kelebeğin 0.4 pozisyonunda kalmasını ecu söylüyor diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Sizdeki elektronik gaz kelebeği o zaman olsun sistem aynı. Sizdeb 2 adet tps voltajı olur gaz oranina gore biri 4.65volttan 0.7 volta iner diğer değer 0.7volttan 4.65 volta doğru çıkar. İki deger birbirleri ile aynı anda hareket eder. Bu voltajları gaz oranına göre takip edin birinde sorun olabilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Bu arada gaz pedalinizda elektroniktir onunda voltajlarını kelebek gibi dikkatlice takip edin anormallik olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Emre Atak

sorun çözüldü arkadaşlar 

sebep tahmin ettiğim gibi uzun süre yırtık karter havalndırma hortumuyla çalışan araç ecu sü uzun vadeli öğrenilmiş verileri kullanıyordu 

hortumu değiştirdiğimde bu ani emme manifoldu basıncına adapte olamıyor aşırı zengin karışımla baş edemeyip stop ediyordu

 

aku kutup başını söküp beklemeler bu verileri silmiyor (keep alive memory) kam denilen kısa vadeli öğrenme verilerini siliyor -bu işime yaramıyordu

 elm327  v2.1 ile bağlandığım forscan de pcm i resetledim 

ecu fabrika ayarlarına döndü ve şu an çekişi performansı ivmelenmesi harika  reset attıktan sonraki ilk 100 km civarında rolanti biraz yüksek çalışıyor yeniden öğrenme döngüsüne giriyor

bu zaman zarfında aracın beklenmedik çalışmasının normal olduğu forscan forumunda yazıyor

araç 2004 fiesta comfort 1.4 duratec 190 000km'de

 

bu deneyim belki birinin işine yarar

ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Gökhan DOĞAN
Emre Atak yazdı:

sorun çözüldü arkadaşlar 

sebep tahmin ettiğim gibi uzun süre yırtık karter havalndırma hortumuyla çalışan araç ecu sü uzun vadeli öğrenilmiş verileri kullanıyordu 

hortumu değiştirdiğimde bu ani emme manifoldu basıncına adapte olamıyor aşırı zengin karışımla baş edemeyip stop ediyordu

 

aku kutup başını söküp beklemeler bu verileri silmiyor (keep alive memory) kam denilen kısa vadeli öğrenme verilerini siliyor -bu işime yaramıyordu

 elm327  v2.1 ile bağlandığım forscan de pcm i resetledim 

ecu fabrika ayarlarına döndü ve şu an çekişi performansı ivmelenmesi harika  reset attıktan sonraki ilk 100 km civarında rolanti biraz yüksek çalışıyor yeniden öğrenme döngüsüne giriyor

bu zaman zarfında aracın beklenmedik çalışmasının normal olduğu forscan forumunda yazıyor

araç 2004 fiesta comfort 1.4 duratec 190 000km'de

 

bu deneyim belki birinin işine yarar

ilgilenen tüm arkadaşlara teşekkürler.

Programin android demo versiyonuyla ecu resetleme mümkün mü

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Emre Atak
Gökhan DOĞAN yazdı:

Programin android demo versiyonuyla ecu resetleme mümkün mü

android versiyonunu elm de çalıştıramadım.

pc versiyonu ile yapmıştım  leptop ile

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...