İçeriğe Yönlendir

Beygir Farkı Nereden Geliyor?


Gökhan DOĞAN

Recommended Posts

Gökhan DOĞAN

Merhabalar Arkadaşlar. 

Uzun süredir kafamı kurcalayan bir durum var bunu sizlerle de paylaşmak istedim.

Benim 2003 model 6.nesil 1.4 80hp benzinli fiestam var. 7.nesil benzinli 1.4 fiestalar ise 96hp olarak çıkıyor. Bu iki motor arasında ki 10 beygirlik fark nereden geliyor dizel olsa anlarım ama her ikiside atmosferik 1.4 bunun bir açıklaması vardır elbet :)

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Dizel veya benzinli olmasından ziyade yazılım başta olmak üzere, blok, enjektör, pistonlar gibi farklılıklar vardır. 

 

Bir tane 7 kasa bir tane 6 kasa aracın şasi nosu ile parçalara bakıp daha net konuşulur. Temel farkların dışında da farklar vardır kesin, şanzıman ve soğutma sistemi gibi. 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Üreticiler yıllar geçtikçe bazı motorları üretimden çıkarırken bazı motorları da revize ederler. 1.4 Duratec motor uzunca süredir kullanılıyor. Hp artırmada üreticiler genelde sıkıştırma oranını artırarak ve daha iyi ekzantrik zamanlaması ile hava-yakıt karışımını minimum kayıp ile yakarak bunu başarıyorlar. En basit yöntemlerden biri de daha fazla yakıt emilerek daha fazla güç elde edilmesidir. Yakıt tüketimi artacağı için bu kestirme yöntem pek tercih edilmez. Turbo olmadığı için yapılabilecekler çokta fazla değil aslında. Detaylı teknik veriler incelenerek daha net sebeplere ulaşılabilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Motor aynı olsa bile motor harici parçalar da bulunan yeni teknolojiler beygiri arttırıyor. Aynı marka nın B ve C segment araçlarındaki motorlar aynı olsa bile beygir farkı oluşması bu yüzden. Şanzuman, turbo,  aktarma organları ve  yazılım, beygiri değiştiriyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
ALİ SEYKAN yazdı:

Motor aynı olsa bile motor harici parçalar da bulunan yeni teknolojiler beygiri arttırıyor. Aynı marka nın B ve C segment araçlarındaki motorlar aynı olsa bile beygir farkı oluşması bu yüzden. Şanzuman, turbo,  aktarma organları ve  yazılım, beygiri değiştiriyor.

 

Güzel cevap... 

 

Benzer örnek c5'te de var.. 

Aynı motor sayılan ve bir çok parçası aynı olan euro4 motor 1,6 110 beygir iken, euro5 olanı 112 beygir.. 

Daha önemlisi euro5 olanı 1 litreye yakın daha az yakıyor.  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Gökhan DOĞAN yazdı:

Merhabalar Arkadaşlar. 

Uzun süredir kafamı kurcalayan bir durum var bunu sizlerle de paylaşmak istedim.

Benim 2003 model 6.nesil 1.4 80hp benzinli fiestam var. 7.nesil benzinli 1.4 fiestalar ise 96hp olarak çıkıyor. Bu iki motor arasında ki 10 beygirlik fark nereden geliyor dizel olsa anlarım ama her ikiside atmosferik 1.4 bunun bir açıklaması vardır elbet :)

Sizin fiesta 5. nesil, motorlar 1.4 olsa da farklı sanırım, sizinki sigma sonraki zetec olarak geçiyor, yakıt sistemi farklı, sıkıştırma oranları da, 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

euro5 olanı 112 beygir.. 

rektifiye yapılabiliyor mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar Bayur yazdı:

rektifiye yapılabiliyor mu?

 

Gruplarda yaptırdım diyenleri okuyorum.. 

Demek ki oluyor. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

En basitinden emme manifoltunda fark olabilir. O motorun alt yapısı misal 99 2001 yılları arasında Fiesta fun ile 90 PS idi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Ozyurek yazdı:

 

Gruplarda yaptırdım diyenleri okuyorum.. 

Demek ki oluyor. 

yaptırmak var yaptırmak var, petlas ta yolda gider mi gider... michelinle gitmek de var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Kendimden örnek vereyim. 

Aynı motorun 109 113 ve 124 olanı var. 

109 ile 113 arasında piston kafası farkı var. Pistonun kafasında oluklar var. 

 

113 olanda ile 124 arasında ise emme manifoldu çok farklı. Hareketli emme manifoldu var. 

 

 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...