İçeriğe Yönlendir

Astra H ile 100.000 km


Tayfun Aydın

Recommended Posts

Tayfun Aydın
(düzenlendi)

Sayın Forumdaşlarım Merhabalar,

Sıfır aldığım 2012 Astra H 1.3 CDTİ manuel ESSENTİAL COMFORT(2011-2012 dizelde tek paket geldi . Cosmo kadar dolu değil ancak bir alt paket diyebiliriz) aracım ile tam servise bakıma giderken 100.000 km. doldurduk. Bu araçla ilgili yorumlarımı ve başıma gelenleri anlatmak isterim...

Öncelikle aracımı 2012 yılında Aydın Surtaş otodan aldım. Aracım Türkiye'ye giriş yapan son dizel Astra H lardan. Paket olarak o zamanlar kesinlikle 6 ileri şanzıman, digital klima ve hız sabitleyici olmasını istiyordum ve iki araç arasında kalmıştım. Diğer seçeneğim focus-2.5 titanium du ancak fiyatı biraz daha yüksek olması sebepli Astra H ı tercih ettim. Astra j kasa da yeni çıkmıştı ancak euro 5 motor ile geliyordu ve 5 ileri olması sebepli tercih etmedim.

Astra H bilindiği üzere 2003-2004 teknolojisi ile üretilen ve üretildiğinde donanımı olsun yakışıklılığı olsun c segmentte bence çığır açan bir araçtı. Astra G den sonra tamamen değişerek ve donanımsal olarak da çıtayı bir hayli yükselterek insanların beğenisini kazandı. Ben de o zamanlar üniversite öğrencisiydim ve çok beğenirdim. 

2011 de Grande Punto Emotion (90hp) aracımı satınca ikinci ellere 6 ay boyunca dadandım. Kaç kere il dışı araç bakmaya gittim hatırlamıyorum bile ancak inanılmaz paralar döktüm. YOK YOK YOK. İkinci el temiz düzgün bir araba bir türlü bulamadım. Megane-2 , focus 2.5 , bravo, Astra H radarımdaydı ve çok baktım. Bulamayınca bir akşam öğretmen arkadaşım aradı ve Astra H almak istediğini , iki kişi beraber alırsak belki biraz indirim yapabileceğimizden bahsetti. İstanbul da Astra H yoktu. Bayii ler fiyat artışı beklediği için yok diyorlardı ancak Türkiye'nin en büyük Opel deposunun olduğunu duyduğum Aydın SURTAŞ oto ile iletişime geçerek bir araba ayırttım. Ailem de Aydın da yaşadığı için 15 tatilde giderek arabayı alırım diye düşündüm.

Motor tanıdıktı zaten puntodan. Bu sebepten alışmakta zorlanmadım. Huylarını , sıkıntılarını, hantallığını falan biliyordum zaten.

Artıları - Eksileri

* Araba hem donanımsal hem teknolojik olarak hala beni tatmin etmekte. Bir eksik sunroof diyebilirim benim için. Bence bu donanımdan sonrasında bluetooth falan olsa iyi olurdu diyebilirim onun dışında eksik hissetmiyorum.
* Arabanın yol tutuşu gerçekten güzel. HB modeli olmasına rağmen bana her zaman yolda güven verdi. İlk aldığımda gerçekten çok sıkı bir kar yağışının içine girmiştim ve jiplerin bile zor gittiği yerden sıkıntısız geçtim. Tekerlerin yeni olması da etkiliydi tabii. Sürekli NAZİLLİ-DİDİM-KARAMÜRSEL-İSTANBUL-EDİRNE -KIRŞEHİR gibi şehirlere uzun yolculuk yaptım ve gerçekten beni hiç üzmedi. Her zaman güven verdi. Arabanın sağlam olması ve güven vermesi benim için çok önemli. Bir kere bile arkayı kaydırdığını görmedim veya eyvah neredeyse şöyle oluyordu böyle oluyordu demedim. 
* Aracın içi C BH model için normal genişlikte ancak Punto dan sonra bana oldukça yeterli geldi. Tek sıkıntısı gerçekten telefon bile koyacak bölmesi yok. Tek seçenek kapı cepleri. Bu durum oldukça sinir bozucu olsa da idare ettim. Arkada oturanların sıkıntısı da emniyet kemer tokalarının çıkıntı olması. Rahatsızlık vermekte.
* Trim sesleri ciddi sinir bozucu. İlk aldığımda servise getirin hallederiz dediler ancak özellikle ön konsol geçmeli olduğu için elletmek istemedim. Soğuk havalarda göğüsten baya ses geliyor ancak sonra kesiliyor. Yol sesini 100-120 den sonra alıyorsunuz ancak bence 2004 teknolojisi bir c segment için bence normal. Motor sesi araç ısındıktan sonra pek içeri gelmiyor.
*Motora gelecek olursak klasik bir 1.3 ancak bu konuda GM nin hakkı yenmekte. Bu motor FİAT motoru olarak bilinse de geliştirilmesinde GM işin içindeydi ve GM-FİAT motorudur. Astra H 1480 kg araç. HB olsa da ciddi ağırlığı var. Kalkışta hantal olsa da 3-4-5-6. viteslerde bence araba bu motora göre ciddi hakkını veriyor. Bu viteslerdeki hızlanmalarında beni üzmedi ki genelde İstanbul trafiğinde kullanılan bir araçtı. Punto ya göre şanzıman aralıkları bence daha iyi. İki motor da aynı olmasına rağmen şanzımanda farklılık var. Astra her zaman kemikli ve düzgün geçişleri olan bir araç oldu. Klimayı da pek açtırmak istemez :) Klima açıksa yüksek devir ister her zaman. Burada bence Opel ciddi hata yaparak bu araçlara tek fan koydu. Çift fan olsaydı bu kadar sorun yaşayacağını sanmıyorum. Kısacası kalkışta hacminin küçüklüğünün azizliğine uğrasa da üst viteslerde beygirini güzel kullanıyor..
*Yakıt konusuna gelirsek. Yakıt cimrisi olduğu hepinizin malumu ancak şimdiki euro5-6 araçlar Astra yı yakalıyor. Benim rekorlarım 3.2 falan ortalama ile Nazilli ye gitmiş olmam. Gerçekten yakıtı güzel ancak bu düşük motor araç olduğu için dur kalkta yakıt ciddi yükseliyor ve dur kalk ı hiç ama hiç sevmiyor. Yokuşlarda motordan " abi bu ne ya nereden çıktı?" gibi sesler duymamak elde değil :) Ben artık mümkünse ciddi hızlanarak çıkmaktan başka çare görmüyorum. Motor mazot seçiyor mu derseniz bence seçiyor. Özellikle OPET ten aldığımda sesli çalışıyor. V-POWER a bayılıyor. Bu sebepten sürekli shell kullandım. İlk günden beri aldığım fişler duruyor :) Motor bakımını düzgün yaptığınız sürece kalitesini gösteriyor. Gerçekten bana hiç sorun çıkarmadı. Tabir-i caizse taş gibi bir motor. Güncel ortalamam 5.4 ki yüzde 80 şehir içi. 
*Parça-bakım konusuna gelirsek benim aracım TAMAMEN VE TAMAMEN YETKİLİ SERVİS bakımlı. Dışarıda bir tane usta bile motorun kaputunu açmadı. İlk 2-3 bakım ciddi pahalıydı ancak sonrası hep kampanyalardan yararlandığım için özel servislere nazaran 100-200 lira farklarla bakımını yetkili serviste yaptırdım. Tamamen Odak Opel Zeytinburnu servisi yaptı bakımını. Ne fransızlar-Japonlar kadar pahalı oldu ne de Ford kadar uygun. Ancak eğer parça gerekliliği olduğunda yan sanayii istemezseniz fiyatlar yüksek. Parçası gerçekten bol bulunan bir araç. Özellikle yan sanayisi bol bol. Kendi aracımda hiç yan sanayii kullanmadım. Kullandığım hem bakım hem diğer parçalar tamamen GM Orijinal parçalardı. 

*Bakım dışında aracın verdiği arızalar? Aracım çok şükür bu konuda da beni üzmedi. Sıfır aldığım için ve biraz da titiz kullandığım için çok olmadı. Sıralayacak olursam bir kere kısa far ampulü patladı, bir kere sis ampulü patladı, soğutma sıvısı seviyesi arızası verdi(iyi niyet garantisinden sensörü ve kabı değişti ücretsiz), bir pervasız sürücünün geri geri gelip ön tampona vurmasıyla ön tampon demirini bükerek fan a zarar vermesi ile aslında değişime pek gerek olmamasına rağmen kendi isteğimle fanı değiştirdim. Hatta servis çalışanı arkadaş bile gerek yok dedi ancak ben uzun yola ailemle çıktığım için ve soğutma sistemine çok önem verdiğim için değiştirdim. Son bakımda direk plastikleri yırtılmıştı onları değiştirdim ve araç airbag ışığı yaktı koltuk altındaki sokette gevşeme vardı o yapıldı. Bu kadar. Toplasanız bakım dışında 1500 lira falan anca harcanmıştır. Şu anda mevcutta 200-300 lira harcayacak sıkıntısı var ama acil değil. Önemsiz şeyler. Bu arada aracım kazasız , boyasız, değişensiz, tramersiz. Bir kere karga ağzındakini atmış ve arka cam patladı. Kasko dan cam değiştirme hakkından kullanarak değişti o kadar. Lastikler ve Akü 6. yılda değişti. Lastik olarak NOKİAN aldım ve hiç memnun kalmadım. Akü de GM serviste takıldı. Aracımda extra olarak araca özel BOD perde ve araca özel 3D paspas mevcut.
* Sürüş rahatlığı bakımından koltuk rahatlığı olsun, diz mesafeleri olsun bence pek yorucu değil. Uzun yolda özellikle hız sabitleme ile keyif veriyor. Tabii ki yine c segment normlarında. Virajlara girerken ve çıkarken güven veriyor ancak ben aracın her zaman bir hb olduğunu düşünerek arkayı atma ihtimalini göz önüne aldım. Ailemizde Astra G vardı ve G kasadan sonra süspansiyonlar bence daha yumuşak ve güzel. G kasa da bir yarış firmasının geliştirdiği süspansiyonlar güven verse de ülkemiz yolları için bence çok sertti.

*Kronik sorun olarak trim sesleri, soğutma suyu kabı arızası, havalandırma kaliperi arızası, yağ soğutucusu patlaması gibi durumları var. 3 ü  başıma geldi ama üzmedi. Kaliperinin resetlenme durumu var yaptığımda sıkıntı çözüldü. Trim seslerine pek takmadım. Soğutma kabı da iyi niyetten değişti. Yağ soğutucusu sorunu olmadı.

Sonuç olarak ASTRA H üretildiği tarihe göre gerçekten güzel , donanımlı, göz zevkine hitap eden, parçası bol, ikinci eli güzel, ustası bol, tam bir aile aracı. Bence tek sıkıntısı motor küçüklüğü. Öncelerde 1.7 DTİ ISUZU motoru ile dizel dünyasına atım atılsa da COMMON RAİL teknolojisi olan 1.3 motor geliştirildikten sonra geri duramadı bence OPEL. 

100000 km bence çok güzel, kazasız-belasız ve güvenli bir şekilde bitirdik. Aracı satmayı aslında düşündüm ancak şu anda ailemize yeni bir fert katıldığı için beklemeye aldım :) Dilim döndüğünce maceralarımızı anlatmaya çalıştım. Daha çok şey yazılır ancak şimdilik aklıma gelenler bunlar :) Uzun sürdü ama okuduysanız teşekkürler :)

ARACIN SON HALİ:

 

Q2wIZK.jpg

 

LxCEMf.jpgxXiEYr.jpgMoXr3m.jpg

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 17
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Değişik bir araba güzeldi sevmiştim 

 

lakin motor  daha güçlü olsa daha iyi olurdu . rampalı memleketlerin arabası değil

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Ali Gök yazdı:

Değişik bir araba güzeldi sevmiştim 

 

lakin motor  daha güçlü olsa daha iyi olurdu . rampalı memleketlerin arabası değil

Katılıyorum Ali hocam. Dizel de tek motor seçeneği ile bir çok müşterisini kaybetti Opel.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Astra’nın bence en sağlam kasası. Kıyaslamak adına soruyorum güncel periyodik bakım fiyatları kaça mal oldu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Gök yazdı:

Değişik bir araba güzeldi sevmiştim 

 

lakin motor  daha güçlü olsa daha iyi olurdu . rampalı memleketlerin arabası değil

 

Tayfun Aydın yazdı:

Katılıyorum Ali hocam. Dizel de tek motor seçeneği ile bir çok müşterisini kaybetti Opel.

 

O işi yazılımla hallediyorlar. Artık yazılım konusunda çok profesyonel firmalar mevcut. Özellikle kalkıştaki hantallık ve rampalarda aracın "yoruldum" demesine çare olduğunu söyleyenler çoğunlukta. Ben değerlendirdim lakin yazılımcı arkadaşım var, senin araç E5, dpf var, yaparız ama uzun vadede dpf'e etkisi ne olur dolması anlamında bilmiyorum, E4 olsaydı güzel sonuçlar elde ederdik demişti.

 

Bu arada astra g'nin yürür takımı lotus tarafından tasarlandı. Lotusun esprisi ise yol tutuştur zaten. Ama dediğiniz gibi, serttir amortisörler. Ben de linea yerine 1.3 cdti astra aramıştım ama bulamamıştım. Tabi tek benzerlik kullanılan motor, yoksa astra cebinden çıkartır benim lineayı :)

 

Güle güle binmeye devam edersiniz umarım. Astra H çıktığı yıl için teknolojide sınıf lideriydi. Halen o kadar teknolojik olmayan c sınıfı araçlar mevcut.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

 

 

O işi yazılımla hallediyorlar. Artık yazılım konusunda çok profesyonel firmalar mevcut. Özellikle kalkıştaki hantallık ve rampalarda aracın "yoruldum" demesine çare olduğunu söyleyenler çoğunlukta. Ben değerlendirdim lakin yazılımcı arkadaşım var, senin araç E5, dpf var, yaparız ama uzun vadede dpf'e etkisi ne olur dolması anlamında bilmiyorum, E4 olsaydı güzel sonuçlar elde ederdik demişti.

 

Bu arada astra g'nin yürür takımı lotus tarafından tasarlandı. Lotusun esprisi ise yol tutuştur zaten. Ama dediğiniz gibi, serttir amortisörler. Ben de linea yerine 1.3 cdti astra aramıştım ama bulamamıştım. Tabi tek benzerlik kullanılan motor, yoksa astra cebinden çıkartır benim lineayı :)

 

Güle güle binmeye devam edersiniz umarım. Astra H çıktığı yıl için teknolojide sınıf lideriydi. Halen o kadar teknolojik olmayan c sınıfı araçlar mevcut.

Hocam yazılım  konusu hala bende soru işareti. Yani tam anlamıyla güvenemiyorum. Astra G lerde aynen lotus tasarladı ki ciddi sertliği ilk piyasaya sürüldüğünde çok konuşuldu. O zamanlar ülkenin yolları daha kötü durumda olduğundan çok kullanıcı rahatsız oldu.
2004 yılına göre gerçekten kaliteli araç. katılıyorum şimdilerde c segmentte bu doluluk bazı araçlarda bile yok..

tarihinde Tayfun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Kazasız belasız maşallah renkte güzel :)

Küçük bir bilgilendirme. Aynı aracın HB modelleri sedandan daha iyi yol tutmuştur. Ağırlık dağılımına göre az çok fizik kanunlarını düşünürsek merkez kaç kuvveti diyelim sedanı savurmaya daha yatkındır. Dingilin arka tekerden daha fazla geriye olması vs sebepleri sıralayabiliriz.

Ben J kasa HB sahibiyim teyzeoğlumda sedanı mevcut. Bana kendi aracımın yola daha iyi oturduğunu ve daha iyi yol tuttuğunu söylemişti. Aynı aracın önce HB sini sonra da sedanını alanlardan da benzer yorumlar okudum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Koray Demir yazdı:

Çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık. Astra’nın bence en sağlam kasası. Kıyaslamak adına soruyorum güncel periyodik bakım fiyatları kaça mal oldu?

Koray hocam son bakım kampanyası vardı 649 lira( polen filtres,,hava filtresi, yağ filtresi,,GM 4 litre yağ 5-30 ). Ben iki direk lastiğini değiştirdim siyah araç yapışmış yırtıldı.(180 lira orjinal GM), diagnoz ile hata silme ve airbag ışığı için koltuk altı kablo işçiliği yapıldı, Motor yıkama falan da yaptılar. 900 lira verdim.

Metin Akbal yazdı:

Kazasız belasız maşallah renkte güzel :)

Küçük bir bilgilendirme. Aynı aracın HB modelleri sedandan daha iyi yol tutmuştur. Ağırlık dağılımına göre az çok fizik kanunlarını düşünürsek merkez kaç kuvveti diyelim sedanı savurmaya daha yatkındır. Dingilin arka tekerden daha fazla geriye olması vs sebepleri sıralayabiliriz.

Ben J kasa HB sahibiyim teyzeoğlumda sedanı mevcut. Bana kendi aracımın yola daha iyi oturduğunu ve daha iyi yol tuttuğunu söylemişti. Aynı aracın önce HB sini sonra da sedanını alanlardan da benzer yorumlar okudum.

Hocam aynen katılıyorum. Opel forumlarında da konuşuldu bu konu. Hatta Focuslar bilirsin yol tutuşta segment lideridir çoğu zaman ancak focus 2 ile astra h bu konuda çok karşılaştırılır. Bu arada  Sedan demişken GM yetkilisinin 2011 yılında " Türk kullanıcıların taleplerini karşılamak için sedan üretimine 2 sene daha devam edeceğiz" demişti ve 2013 e kadar benzinli sedan üretildi.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Zafer Bakar

Merhaba saygıdeğer hocam 2006 1.3cdti sahibi olarak memnuniyetle okudum. Maşallah aracınız çiçek gibi Allah kaza bela vermesin. Alt devirlerdeki ölüme sebep olan etkenlerden ve yine vites geçişlerinde yorulmaya neden olan etkenlerden birisi elektronik gaz pedalına sahip olan araçlarımiz. Zira pedalda var olan bir boşluk durumu var belki bir koruma belki başka bir açıklaması vardır lakin arabalarimizi zora soktuğunu iyi biliyoruz.  Bu durumu çözmek için basit bir devre sistemi var ve pedal ile pedal fişi arasına takılıyor ve bu ölü alanı kaldırıyor. Facebook forumlarindan arastirirsaniz bulabilirsiniz.. Ben satın aldım memnun kaldım. Aynı zamanda obd ve güvenlik modülü de aldım bir sürü özellik aktive oldu size kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ederim. Astra h hb her zaman güven veren ve tipiyle de günümüz otomobillerinden geriye kalmayan bir tasarıma sahip teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL

Cok güzel bir yazı olmuş, 8 senenin sonunda aracinizi halen çok sevdiğiniz belli.

Bence astralarin genetiğine hb kasa işlenmiş.

Metalik mavi renkli bir astra h her zaman kendine baktırır.

Yeri gelmişken sorayım...

Son zamanlarda yeni çıkan modellerinde değişmekle beraber opel modellerinde sürekli "a" harfi ile biten kelimeler seciliyordu.

Manta, corsa, astra, vectra, insignia, ascona, omega, meriva gibi. Bunun bir manası var mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

Güzel yazı. Elinize saglik. 

Hakkaten güzel aractir.. 3 yıla yakın kullandım. Hala özlerim kendisini..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

2006 modelini 60 bin km kullandım aklımda kalan araçtır.

C segment ihtiyacım olsa ilk alacağım araç olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın
(düzenlendi)

Cincik gibi araba derler ya aynı o şal maşallah çok güzel duruyor. J kasa sahibiyim sağolsun @Metin Akbalabi attı beni bu serüvene sağolsun pişmanda olmadım şimdiye kadar opelden ☺️ Tabi hem fiesta 2003 aracımda hemde Opel de yardımlarından dolayı @Alpay Sumerteşekkür ederim☺️

tarihinde Arif Aykın tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Güzel konu olmuş. 

Bende şu zamana kadar bir çok araba değiştirdim 2008 Enjoy siyah dizel Astram vardı, hala yollarda gördüğümde iç geçiririm yanılmıyorsam opelin tarihinde en uzun süre ürettiği kasa bu

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Mert Gulkokan yazdı:

1480 kg olduğuna emin misiniz ?

 

h kasanın bir üst kasası 1480 diye biliyorum arkadaşımda 1.3 95 lik astra j kasa vardı araç hantaldı

 

Mert hocam ruhsat değerini yazdım ancak bildiğiniz üzere dizeli ile benzinli arasında 30-40 kg kadar oynuyor. Benim ruhsatta bu değer yazmakta.

 

Zafer Bakar yazdı:

Merhaba saygıdeğer hocam 2006 1.3cdti sahibi olarak memnuniyetle okudum. Maşallah aracınız çiçek gibi Allah kaza bela vermesin. Alt devirlerdeki ölüme sebep olan etkenlerden ve yine vites geçişlerinde yorulmaya neden olan etkenlerden birisi elektronik gaz pedalına sahip olan araçlarımiz. Zira pedalda var olan bir boşluk durumu var belki bir koruma belki başka bir açıklaması vardır lakin arabalarimizi zora soktuğunu iyi biliyoruz.  Bu durumu çözmek için basit bir devre sistemi var ve pedal ile pedal fişi arasına takılıyor ve bu ölü alanı kaldırıyor. Facebook forumlarindan arastirirsaniz bulabilirsiniz.. Ben satın aldım memnun kaldım. Aynı zamanda obd ve güvenlik modülü de aldım bir sürü özellik aktive oldu size kesinlikle ve kesinlikle tavsiye ederim. Astra h hb her zaman güven veren ve tipiyle de günümüz otomobillerinden geriye kalmayan bir tasarıma sahip teşekkürler. 

 

Hocam o pedalı bir ara opel odak servisi de sattı. Alsam mı bilemedim. Şimdilerde bakayım ancak çok da yatırım yapmak istemiyorum satma niyetim var gibi. Modül olayına gelince aynen çok özellik ekliyor kadran özellikleri, far özellikleri falan bir ara baya aldı arkadaşlar opel forumlarında. Teşekkürler hocam :)

 

Barış AÇIL yazdı:

Cok güzel bir yazı olmuş, 8 senenin sonunda aracinizi halen çok sevdiğiniz belli.

Bence astralarin genetiğine hb kasa işlenmiş.

Metalik mavi renkli bir astra h her zaman kendine baktırır.

Yeri gelmişken sorayım...

Son zamanlarda yeni çıkan modellerinde değişmekle beraber opel modellerinde sürekli "a" harfi ile biten kelimeler seciliyordu.

Manta, corsa, astra, vectra, insignia, ascona, omega, meriva gibi. Bunun bir manası var mi?

 

Tabii geleneği bozanlar da var hocam. Kadett-Rekord-Senator-Vivaro gb. Opel forumlarında bu konu çok konuşuldu. Bir arkadaş yıldız isimleri olduğunu, bir arkadaş Opel'in genelde Yunan mitolojisinden etkilenen isimleri koyduğunu, diğer bir arkadaşımızın açıklaması da şu şekilde aynen kopyalıyorum

İtalyanca'da -a son eki dişil (Feminer) özellik katarken, -o erkeklik (masküler) özelliği katar. Örnek:

Roberto: Erkek ismidir.
Roberta: Kız ismidir.

Bravo: Erkeklere "tebrikler" manasında kullanılır.
Brava: Bayanlara "tebriker" manasında kullanılır.

Bambino: Erkek bebek.
Bambina: Kız bebek

Yanılmıyorsam benzer birşey İspanyolca'da da var. Demek ki aslında bu dil kuramı Latince'den geliyor diyebiliriz.
Amigo: Erkek arkadaş
Amiga: Kız arkadaş

Sanırım Opel ürün müdürleri isimleri verirken, binek otomobilleri dişi karakterlerle yaratırken, ağır işçi ticari otomobilleri erkek izlenimiyle pazarlamak istiyorlar.

 

alıntıdır. ( opel modellerinin sonunu neden a harfi ile biter | Opel Astra, Opel İnsignia, Opel Corsa - Forum ve Destek Sayfaları (opelim.net) )

 

Alpay Sumer yazdı:

Güzel yazı. Elinize saglik. 

Hakkaten güzel aractir.. 3 yıla yakın kullandım. Hala özlerim kendisini..

 

Eyvallah hocam :)

 

Fatih Keskin yazdı:

2006 modelini 60 bin km kullandım aklımda kalan araçtır.

C segment ihtiyacım olsa ilk alacağım araç olur.

 

segmentinde gerçekten lider bir araç. Yavaş yavaş yaşlansalar da hala ikinci elde favorilerden..

 

Arif Aykın yazdı:

Cincik gibi araba derler ya aynı o şal maşallah çok güzel duruyor. J kasa sahibiyim sağolsun @Metin Akbalabi attı beni bu serüvene sağolsun pişmanda olmadım şimdiye kadar opelden ☺️ Tabi hem fiesta 2003 aracımda hemde Opel de yardımlarından dolayı @Alpay Sumerteşekkür ederim☺️

 

Arif hocam teşekkürler. Size de hayırlı olsun. İnşallah sıkıntısız kullanırsınız.. :)

 

Fatih Evcin yazdı:

Güzel konu olmuş. 

Bende şu zamana kadar bir çok araba değiştirdim 2008 Enjoy siyah dizel Astram vardı, hala yollarda gördüğümde iç geçiririm yanılmıyorsam opelin tarihinde en uzun süre ürettiği kasa bu

 

Evet hocam satış rakamlarına bakınca da rekorlar kırdı diye biliyorum. Çünkü bahsettiğimiz gibi zamanına göre çok ileride bir araç gerçekten..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ömer Vural

Güzel bir konu olmuş teşekkürler, 2015-2018 yılları arasında 2011 modelinin sahibiydim bende uzun bir zaman ford focus bakmıştım hiç aklımda yokken bir tanıdığın vasıtasıyla almış bulundum 100 bin km de aldım bende 130 binde satmak zorunda kaldım, 3 senelik kullanımımda bakım dışında hiç masraf çıkarmadı donanım olarak gerçekten çok iyiydi. Beni tek üzen şehir içindeki motor hantallığıydı başka hiç bi sorun yaşamadım ama uzun yolda herşeyi unutturuyordu çok keyifli bir sürüşü vardı 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...