İçeriğe Yönlendir

P0420 Katalizör Arızası Hakkında


Onur Kutluğ

Recommended Posts

Onur Kutluğ
(düzenlendi)

merhaba,

 

Arabam 2014 model benzinli 1.4 Fiesta. 67 bin km'de.

Arabamda uzun yola çıkmıştım. Motor ışığı yaktı. Makineye bağladığımızda P0420 Katalizör verimsiz diye arıza kodu aldık. Daha sonra arıza ışığını sildiler. 

 

Size sorularım ; il dışındayım İstanbul'a geri dönmem gerekiyor. Bu şekilde dönmemim motora bir zararı olur mu ?

arabanın çekişinde yakıt tüketiminde herhangi bir sorun yok

 

Bu katalizörü değiştirmek çok maliyetli. Bu kadar az km'de bunun başıma gelmesi çok tuhafıma gitti.

Sensörlerde herhangi bir sıkıntıdan bu arızayı verir mi ? yoksa katalizör dağılmasından dolayı mı bu arızayı veriyor?

Nasıl bir yol izlemeliyim. iptal etme vs. durumunda muayeneden gecmeme durumu var mı ?

 

teşekkürler.

 

 

tarihinde Onur Kutluğ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

katalizör iptali muayeneden kesinlikle geçmez. adblue falan yok mu

Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
Muhammed Orak yazdı:

katalizör iptali muayeneden kesinlikle geçmez. adblue falan yok mu

hayır yok. araba benzinli. Universal marka katalizör taktırın falan diyolar. ona da bir bakmak lazım

Yorum bağlantısı
ALİ SEYKAN

Egzozcuya gidip katalizörü incelettirin. Parçalanmadıysa temizlenir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hiçbir zararı olmaz. ikinci sensör katalitiğin durumunu ölçmüş demekki içi kırık bozuk vs. aracın gidişinde sorun yok ise, illa idare etsin diyrosanız, sensörü 1.5 2 cm kadar dışarı çeken ofset parçaları var. lambda sensor fouler diye bilinir. TR de yapıp satıyorlardı. onlardan alıp ikinci sensörü biraz daha dışarı alacaksınız alet her çevrimde daha az oksijen görüp reaksiyonun gerçekleştiğini düşünecek.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
Dogan Arsiray yazdı:

hiçbir zararı olmaz. ikinci sensör katalitiğin durumunu ölçmüş demekki içi kırık bozuk vs. aracın gidişinde sorun yok ise, illa idare etsin diyrosanız, sensörü 1.5 2 cm kadar dışarı çeken ofset parçaları var. lambda sensor fouler diye bilinir. TR de yapıp satıyorlardı. onlardan alıp ikinci sensörü biraz daha dışarı alacaksınız alet her çevrimde daha az oksijen görüp reaksiyonun gerçekleştiğini düşünecek.

 

Arabanın çekişinde ve yakıtında herhangi bir sorun yok.  İstanbul'a kendini atabilsem orada yaptıracağım detaylı olarak. Zararı yok ise bu şekilde döneyim. Şimdilik arıza ışığı yakmıyor ama yolda eminim tekrardan yakacak. Yüksek devir vs. kullanayım mı kir kurum vs var ise atar mı ? yoksa düşük devirde devam mı edeyim ? herhangi bir etkisi olur mu

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Araçta LPG var mı? Herşey yazılmış ama bu bilgi yok. Belki ayar bozukluğundan kaynaklandı. Bence müdahale etmeden önce problemin olası sebeplerini öğrenip kontrol ettirin. Bir şekilde aracı yanıltmayın, bu defa daha başka sıkıntı olur iş büyür uğraşırsınız. 

 

Ben olsam eğer LPG varsa ayarı kontrol ettiririm, sonra MAF sensörünü temizlerim, Oksijen sensörünün vs kablolarına bakarım belki kopukluk var belki sensör yerinden oynadı/bozuldu vs. 

 

En son katalizöre gelirim, gerekli ise değişim sağlarım. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
Ü.Emre Kartal yazdı:

Araçta LPG var mı? Herşey yazılmış ama bu bilgi yok. Belki ayar bozukluğundan kaynaklandı. Bence müdahale etmeden önce problemin olası sebeplerini öğrenip kontrol ettirin. Bir şekilde aracı yanıltmayın, bu defa daha başka sıkıntı olur iş büyür uğraşırsınız. 

 

Ben olsam eğer LPG varsa ayarı kontrol ettiririm, sonra MAF sensörünü temizlerim, Oksijen sensörünün vs kablolarına bakarım belki kopukluk var belki sensör yerinden oynadı/bozuldu vs. 

 

En son katalizöre gelirim, gerekli ise değişim sağlarım. 

Pardon benzinli yazdigim icin atlamışım belirtmem gerekiyordu. Araçta lpg yok. Bu şekilde 450 km falan yol yapacagim motora ek zarari olmasindan korkuyordum. İşin ehli usta bulmak önemli dediginiz kontrolleri yaptirayim

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

motora hasar vermezi iptalde edebilirsiniz yada yerine katalizör görünümlü susturucular var 200 tl civarıydı ondanda taktırabilirsiniz muayeneden geçer, hallolur, kirlenmiş olabilir temizlenir aman orjinale kaymayın rakam yükselir gerek yok 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Onur Kutluğ yazdı:

 

Arabanın çekişinde ve yakıtında herhangi bir sorun yok.  İstanbul'a kendini atabilsem orada yaptıracağım detaylı olarak. Zararı yok ise bu şekilde döneyim. Şimdilik arıza ışığı yakmıyor ama yolda eminim tekrardan yakacak. Yüksek devir vs. kullanayım mı kir kurum vs var ise atar mı ? yoksa düşük devirde devam mı edeyim ? herhangi bir etkisi olur mu

arabanin calismasina etkisi yaziyla sifir dir. 2 cevrim yada 40 50 km icinde tekrar isik yanar. katalitik kirilip tikarsa cekis üst devirde ölür. kirik ve bitik ise icini bosaltip ikinci sensore ofset parcasi takin. lpg de zaten katalitik is yapmiyor. karbon monoksiti fazla o2 molekulu ile birlestirip karbondioksit e cevirir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

 

araç alttan ciddi bir darbe almadıysa bu kilometrede içinin dağılmaması lazım, il dışından aldığınız kötü bir yakıttan dolayı sensör hata okumuş olabilir vs vs 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ü.Emre Kartal yazdı:

Araçta LPG var mı? Herşey yazılmış ama bu bilgi yok. Belki ayar bozukluğundan kaynaklandı. Bence müdahale etmeden önce problemin olası sebeplerini öğrenip kontrol ettirin. Bir şekilde aracı yanıltmayın, bu defa daha başka sıkıntı olur iş büyür uğraşırsınız. 

 

Ben olsam eğer LPG varsa ayarı kontrol ettiririm, sonra MAF sensörünü temizlerim, Oksijen sensörünün vs kablolarına bakarım belki kopukluk var belki sensör yerinden oynadı/bozuldu vs. 

 

En son katalizöre gelirim, gerekli ise değişim sağlarım. 

katalitik konvertor verimi dusuk arizasi calisan ikinci srnsorun en acik ifadesi zaten. calisiyor ki katalitik sonrasi fazla oksijen olcmus. ilk sensorun isleviyle tamamen bagimsizdir.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Dogan Arsiray yazdı:

katalitik konvertor verimi dusuk arizasi calisan ikinci srnsorun en acik ifadesi zaten. calisiyor ki katalitik sonrasi fazla oksijen olcmus. ilk sensorun isleviyle tamamen bagimsizdir.

Şöyle bir durum var, yakıt miktarı az girerse (sensör hatalı okursa yada yakıtı kontrol eden kısımda bir sıkıntı varsa bu mümkün) oksijen normal yakıta göre girdiğinde fazla gelir. Yani kimyasal reaksiyonda yakıcı olan oksijen fazla kalacağı içinde aynı oranda COx NOx gibi gazlarda az miktarda çıkar. Araç bunu doğrultamaz ise arıza kodu olarak görürüz.

 

Yani çalışmakta sıkıntı yok, nefes alıp veriyor ancak bir yerde ölçüm hatası olma ihtimali de var. Katalizör değişiminden önce bunlara bakmak daha akılcı olur, maliyet olarak fazla olacaktır diğer türlü.

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
Bahadır Taşpolat yazdı:

 

araç alttan ciddi bir darbe almadıysa bu kilometrede içinin dağılmaması lazım, il dışından aldığınız kötü bir yakıttan dolayı sensör hata okumuş olabilir vs vs 

Herhangi bir darbe almadı. Haftaya istanbula dönecegim ustalara detaylı gösterip sonucunu buradan yazarim. Ama dediginiz gibi orjinaliyle falan degistirmem daha ucuz yollu bir seyler bulmaya calisacagim. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Ü.Emre Kartal yazdı:

Araçta LPG var mı? Herşey yazılmış ama bu bilgi yok. Belki ayar bozukluğundan kaynaklandı. Bence müdahale etmeden önce problemin olası sebeplerini öğrenip kontrol ettirin. Bir şekilde aracı yanıltmayın, bu defa daha başka sıkıntı olur iş büyür uğraşırsınız. 

 

Ben olsam eğer LPG varsa ayarı kontrol ettiririm, sonra MAF sensörünü temizlerim, Oksijen sensörünün vs kablolarına bakarım belki kopukluk var belki sensör yerinden oynadı/bozuldu vs. 

 

En son katalizöre gelirim, gerekli ise değişim sağlarım. 

Aynen. LPG ile ilgili bir sorun var ise karışım bozuldu ise katalizör hatası verir araç. MAF silinip benzinde bir süre kullanmak lazım. Arıza tekrar etmeyecek muhtemelen. Bir ihtimal karışım oranı bozuk ise katalizörü bozmuş olabilir

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ü.Emre Kartal yazdı:

Şöyle bir durum var, yakıt miktarı az girerse (sensör hatalı okursa yada yakıtı kontrol eden kısımda bir sıkıntı varsa bu mümkün) oksijen normal yakıta göre girdiğinde fazla gelir. Yani kimyasal reaksiyonda yakıcı olan oksijen fazla kalacağı içinde aynı oranda COx NOx gibi gazlarda az miktarda çıkar. Araç bunu doğrultamaz ise arıza kodu olarak görürüz.

 

 

hayır,yanlış. daha doğrusu sorunla alakalı değil bu. arıza kodu basbayağı ikinci sensör ile ilgili bir durumu gösteriyor. sistemde motor ısındıktan sonra, iki sensörün sürekli değişen verileri kıyaslanıyor. voltaj sürekli alçalıp yükseliyor. ikinci sensörde, ilk sensörün osilasyonuna yakınsayan bir veri akışı var ise, kontrol algoritması belli warm up periyodlarından sonra katalitik konvertörün işe yaramadığını düşünüp arızayı yakıyor. çünkü iki sensörde katalitik yokmuş gibi aynı şeyi okuyor.

 

bir sepebten yakıt az girerse araba gitmez, karışım ayarı bozuksa ilk sensör bunu girişteki MAF sensörüne göre kıyaslatıp, hemen ya fakir karışım hatası verdirir, yada oksijen sensörünün verimi düşük arızalı şüphesinden ötürü yine benzer ama başka kodlu arızayı yakar.  hatta MAF treshold değeri aşıldı uyarısı veriri çünkü beklenenden daha fazla hava vardır yakıt karışımında. ikinci sensörün aldatılması sadece fiziksel olarak dışarı ötelenmesi ile oluyor ve aracın çalışmasında yada karışımda etkisi sıfır. sadece emisyn nedeniyle vardır. eskiden fabrikasyon katalitik konvertörü olmayan enjektörlü arabalar vardı.

 

LPG yüzünden oluşan bir durum varsa bu hep olurdu. benim LPG li araçlarım oldu ve hiçbirinde LPG kaynaklı hatalı şekilde katalitik konvertör arızası uyarısı almadım. LPG yi kapat, aracı resetle, sadece benzinde gez, tekrarı varsa katalitik konvertör bozulmuştur yada bozulmak üzeredir.

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Yüzde 90 katalitikte sorun var. Tecrübeye dayalı böyle konuşuyorum.

 

Katalitikte erime kırılma bozulma var ki iyi süzemiyor böyle hata kodu veriyor 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
Behlül Baş yazdı:

Yüzde 90 katalitikte sorun var. Tecrübeye dayalı böyle konuşuyorum.

 

Katalitikte erime kırılma bozulma var ki iyi süzemiyor böyle hata kodu veriyor 

 

Bugün 50-60km yol yaptım arıza ışığı yanmadı. Yanmasını bekliyorum. İstanbul’da arkadaşların dedigi gibi yöntemler bulmaya calisacagim. Orjinal katalizörden korkunc fiyatlarda maalesef

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

3 yıl önce  Aynı hatadan dolayı Euro 4 katalizör taktırdım.sonrasinda arızayı çözdük 1 ay sonra söktürüp eski katalizörü taktım.orjinal değildi ama  muayeneden geçti.

Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
Alpay Köse yazdı:

3 yıl önce  Aynı hatadan dolayı Euro 4 katalizör taktırdım.sonrasinda arızayı çözdük 1 ay sonra söktürüp eski katalizörü taktım.orjinal değildi ama  muayeneden geçti.

 

Arızayı nasıl çözdünüz? Eski katalizöru takinca tekrar arıza vermedi mi araç?

Yorum bağlantısı
Alpay Köse

3 yıldır kullanıyorum arıza vermedi.benim arıza katalizör tıkanmaya başladığı içinmiş.nedeni sibop arizasindan dolayı araç düzensiz yakiyormuş.aracta sabahları tekleme ve çekiş düşüklüğü vardı.nedenini bulamamıştım.fazlada yakıyordu.eski aracım dizeldi.bu aracın 😛 nden anlayana kadar ki süreçte yaşadım bunları.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Onur Kutluğ
Onur Kutluğ yazdı:

merhaba,

 

Arabam 2014 model benzinli 1.4 Fiesta. 67 bin km'de.

Arabamda uzun yola çıkmıştım. Motor ışığı yaktı. Makineye bağladığımızda P0420 Katalizör verimsiz diye arıza kodu aldık. Daha sonra arıza ışığını sildiler. 

 

Size sorularım ; il dışındayım İstanbul'a geri dönmem gerekiyor. Bu şekilde dönmemim motora bir zararı olur mu ?

arabanın çekişinde yakıt tüketiminde herhangi bir sorun yok

 

Bu katalizörü değiştirmek çok maliyetli. Bu kadar az km'de bunun başıma gelmesi çok tuhafıma gitti.

Sensörlerde herhangi bir sıkıntıdan bu arızayı verir mi ? yoksa katalizör dağılmasından dolayı mı bu arızayı veriyor?

Nasıl bir yol izlemeliyim. iptal etme vs. durumunda muayeneden gecmeme durumu var mı ?

 

teşekkürler.

 

 

 

Son güncelleme olarak arızayı sildirmiştim. yaklaşık 1.000 km sonra tekrardan yaktı. ben de egzozcuya gidip söktürüp baktırdım. maalesef katalizör yanmış ve gözenekleri dolmuş durumdaydı. Fotoğraflara da ekledim bakabilirsiniz. Katalizörü yeniledik. O kötü koku tamamen gitti. Sebep olarak ise araba bobin kesmişti. O ara Katalizörü yakmışız. Şimdilik sorun yok gözüküyor. İnşallah başımıza böyle bir şey bir daha gelmez.

iyi günler

 

https://www.resimupload.org/r/FNRXX
https://www.resimupload.org/r/FNLnc
https://www.resimupload.org/r/FNXfJ

 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Onur Kutluğ yazdı:

 

Son güncelleme olarak arızayı sildirmiştim. yaklaşık 1.000 km sonra tekrardan yaktı. ben de egzozcuya gidip söktürüp baktırdım. maalesef katalizör yanmış ve gözenekleri dolmuş durumdaydı. Fotoğraflara da ekledim bakabilirsiniz. Katalizörü yeniledik. O kötü koku tamamen gitti. Sebep olarak ise araba bobin kesmişti. O ara Katalizörü yakmışız. Şimdilik sorun yok gözüküyor. İnşallah başımıza böyle bir şey bir daha gelmez.

iyi günler

 

https://www.resimupload.org/r/FNRXX
https://www.resimupload.org/r/FNLnc
https://www.resimupload.org/r/FNXfJ

 

Katalizörden çıkan seramikler çok değerli maden içeriyor, geri dönüşüme gidiyor, 500euro gibi bir rakam. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...